Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    as afscheider rika

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    as afscheider rika Empty as afscheider rika

    Bericht van erwin vr maa 10, 2017 1:52 am

    te stil mag de rookgasventilator ook niet zijn, want dan hoor je de vallende pellets het meeste. Smile

    hoeveel heb je de ruimtevoeler met draad eigenlijk betaald aan rika.
    hier verzonden voor 35€ en nog 1€ extra per meter kabel.

    http://wp.imperonic.de/?page_id=100

    en als je de behuizing open maakt zit er niets in.
    buiten een ptc weerstand en condensator parallel gesoldeerd van samen 2€...


    Laatst aangepast door erwin op za maa 11, 2017 3:40 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 665
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van alain vr maa 10, 2017 8:11 am

    Ja , weet ik al als je denkt dat ik 65 voor betaald heb en dat je ziet wat erin zit , maar is nu te laat , ik moet nog een rookasopvangluik inbouwen om te kunnen kuisen das ook een dure grap maar ik moet ze daar kopen want das eigen aan het merk dus tja
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van erwin vr maa 10, 2017 12:18 pm

    wat is een rookgasopvangluik om te kunnen kuisen, en wat kost zoiets ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 665
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van alain vr maa 10, 2017 9:31 pm

    ik heb het een beetje verkeerd uitgedrukt officieel is  het een" as afscheider" en deze kan men bijkopen om gemakkelijk te kunnen kuisen achter de rookgasventilator langs de zijkant  , ze zit letterlijk op de uitgang van die ventilator die op zijn buurt de kachelbuis op zit , is alleen maar voor de RAO modellen dus de filo en de sumo , kort gezegd is het zo'n kastje dat je kan openmaken en zo eenvoudig aan kan , kost wel zo 235 zonder btw enz. maar als je geen plaats heb langs achter de kachel is dat wel de enig methode om goed te kuisen  , toen ik laatst de kachelbuis moest uithalen voor een ander heb ik toch gemerkt dat er een hoop as daar lag dus zal geen overbodige tool zijn , persoonlijk vind ik dat het standaard zou moeten opzitten maar ja .......
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van erwin za maa 11, 2017 1:37 am

    aan 21% btw bijna 300€ voor die groene asbak, rika denkt zeker dat het geld op de mensen hun rug blijft groeien.
    en als je het niet koopt valt de asse uit de opgaande buis recht in de rookgasventilator.
    daar scheelt toch iets met die konstruktie, die asbak hadden ze er beter standaard in gezet.
    dat zie je toch zo dat daar problemen van komen zonder.

    as afscheider rika As10


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Steven72
    Steven72
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 05-03-17

    as afscheider rika Empty Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van Steven72 za maa 11, 2017 7:08 am

    Is dat niet alleen wanneer de aansluiting langs boven gebeurt dat de assen in de rookventilator valt?
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 665
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van alain za maa 11, 2017 10:27 am

    Ja weet ik , dat zijn zo van die zaken dat je pas weet als ze zo kachel leveren , bij de gebruiksaanwijzing met een extra formuliertje , dacht dat toen ook dat dat niet normaal is , maar het is zoals je al zie , dat moet voor modellen met de bovenaansluiting er standaard inzitten en het als het een meerprijs is er direct in de kostprijs berekenen want veel ( denk iedereen ) die zoiets kies als bovenaansluiting geen idee hebben dat daar een ophoping van As kan ( in feite zeker ) kan liggen en zo je afvoer van verbrandings gassen verstoppen en denk dat dat gezond is , en voor die ventilator zijn levensduur ......... Zal een verkoop tactiek zijn zeker , voor achteraansluiting zal de As daar op de laagste plaats liggen ( kan moeilijk uit de schouw vliegen hè)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van erwin za maa 11, 2017 1:11 pm

    natuurlijk zou die asbak bij een sumo met bovenaansluiting er standaard in moeten zitten.
    zonder werkt de rookgasventilator als dop van een T-stuk, zelfs eventuele kondens in de schouwbuis loopt erin.
    belachelijk om dan 300€ extra te vragen voor een ijzeren bakje van een vuist groot, rika zou beter moeten weten...

    ze hadden de rookgasventilator op een andere plaats kunnen zetten met een verdraaibaar T-stuk.
    zoals bvb. bij mcz: https://2img.net/h/oi46.tinypic.com/sl4288.jpg
    het T-stuk zit rechts onderaan, om de dop te kuisen deurtje opzij open en je kunt eraan.
    kies je voor achteraansluiting gewoon T-stuk 90° naar achter verdraaien.
    maar zal wel te simpel en te goedkoop geweest zijn voor de ontwerpers van rika...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Steven72
    Steven72
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 05-03-17

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van Steven72 za maa 11, 2017 6:21 pm

    Als ge als verkoper er een ere zaak van maakt om correcte installaties af te leveren had die hier al tegen de klant gezegd dat deze optie erbij moet zitten maar ja zoals het dikwijls is liever verkopen als service leveren.
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 665
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van alain za maa 11, 2017 9:51 pm

    ja dat klopt allemaal , als je bedenkt dat RIKA al geen goedkoop merk is , dacht ook eerst ga voor kwaliteit , begin zo langzaam te twijfelen ,maar hoop dat ik verkeerd ben , tot nu toe ben ik wel tevreden van de kachel , ja de ventilator is luider als in de winkel maar kan ook zijn omdat de kachelbuis nog niet goed gemonteerd is , deze dat ik nu heb zijn geen goeie ( slecht kwaliteit ) en moet vervangen worden ,gelukkig onder waarborg , maar inderdaad , de persoon die de kachel getekend heeft moest toch twee keer nagedacht hebben en wat ik nog versteld van ben , ik ben toch niet de enige die zo model van kachel heeft gekocht en dat daar niemand dat gezien heeft ???????? raar ..........in Oostenrijk kennen ze dat niet zeker ??? raar
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van erwin za maa 11, 2017 10:14 pm

    ik neem aan dat het wel/niet kopen van een optie geen invloed heeft op de garantie van de sumo rao.
    dan zou ik nog even wachten met 300€ weg te gooien.
    als links en rechts de problemen beginnen krijg je misschien een bon van rika voor een gratis exemplaar...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    as afscheider rika Empty Re: as afscheider rika

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:52 pm