Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    nieuw hier

    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier Empty nieuw hier

    Bericht van Gast di jul 10, 2018 9:13 pm

    Laat ik mezelf en familie even voorstellen,
    Ik ben Peter en woon met mijn echtgenote en 2 kinderen in Brugge. Wij hebben allebei nogal rurale roots en een groen hart. Sinds jaar en dag lopen er kippen in onze kleine boomgaard en kweken we zoveel mogelijk groentje zelf in de tuin en serre. Reeds in de beginjaren hebben we in zonnepanelen geïnvesteerd en iets later ook in een zonneboiler. We gebruiken ook al jaren een houtkachel omwille van de charme van het vuur, maar ook omwille van het besparen op KwH. Onze tuin levert ons nog redelijk wat stookhout op en wat we niet verstoken gaat in de hakselaar om vlotter ter composteren.
    Een tijdje terug op een beurs de voordelen van een pelletkachel gezien, en weten dat het elke winter moeilijker wordt om hout in en uit de schuur te halen.... aan het uitkijken voor een pelletkachel. Enkel had ik graag ook nog mijn eigen hout gebrand. Hoe zijn de ervaringen met combi-kachels???
    Of verder denken en een (goedkopere) pelletkachel kiezen en een pelletpresmachine voor mijn houtafval??? Is dat betaalbaar of zelfs maar doenbaar als partikulier. Daar ben ik nog mee bezig. Een zuivere pelletkachel (eventueel met optie zelf pellets maken) of een combikachel?
    Misschien hebben hier al meerdere mensen het huiswerk gemaakt en kunnen ze onmiddellijk zeggen of het de moeite loont verder te zoeken of gewoon realistisch te zijn en bv optie zelf maken uit te schakelen. Ik kijk ernaar uit.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van erwin di jul 10, 2018 11:09 pm

    niet zomaar alles geloven wat ze op een beurs vertellen.
    over pannes, regelmatig onderhoud en zakken pellets sleuren hebben ze het waarschijnlijk niet gehad.
    als de houtkachel nog in goede staat is gaat een pelletkachel weinig voordelen brengen...

    en over zelf pellets maken.
    veel producenten hebben al moeite om konstant dezelfde kwaliteit aan te houden.
    en meestal vervalt de garantie als je zelf gemaakte pellets in de kachel giet...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van erwin do jul 12, 2018 10:48 pm

    nog iets vergeten.
    met de zoekknop is al veel info te vinden...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van Gast do jul 12, 2018 11:18 pm

    Het idee van zelf pellets te draaien/persen laat ik voorlopig achterwege. Naturrlijk blijk ik nog steeds periodiek met redelijk wat houtvoorraad staan. Het is ook te jammer om dat allemaal in de hakselaar te gooien en te composteren. Daarom zoek ik nu even naar de ervaringen van hybride kachels. Tot nu vond ik enkel : Pyros Hybrid op dit forum. Misschien zijn er nog mensen die ermee ervaring hebben. Ik heb ondertussen een paar merken gevonden met een hybride toestel : Rika (wel prijzig) Pyros (nog in onderzoek), Paterno. Zijn er nog?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van erwin do jul 12, 2018 11:37 pm

    pyros en paterno zijn dezelfde kachels.
    maar best wegblijven in aartrijke...

    het franse merk invicta heeft ook enkele modellen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    maar vermoedelijk weinig of geen dealers in uw regio...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van Gast do jul 12, 2018 11:48 pm

    Dat is weer bijgeleerd van Pyros en Paterno. Zelfde fabriek of zo?
    Met 'wegblijven uit Aartrijke' zul je bedoelen 'dealers uit'. Alleszins al bedankt voor de waarschuwing. We zitten nog steeds in onze informatie-ronde en kunnen nog steeds alle kanten uit. Eerlijk gezegd ik ben ondertussen minder gehaast om mijn oude houtkachel (23Jaar) plots te vervangen. Ik heb inderdaad de tijd en nog een heel mooie voorraad aan houtbrandstof te verstoken.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van erwin vr jul 13, 2018 12:03 am

    pyros is enkel wat duurder.
    combi kachels worden niet veel verkocht.
    en als hij dan zoals bij velen meestal op pellets draait koop je beter een goede pelletkachel voor minder geld...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van Gast vr jul 13, 2018 10:47 am

    Ja, als het prijsverschil te ver uit elkaar ligt, dan zal die keuze rap gemaakt zijn.
    Bedankt voor je info tot hiertoe.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van erwin di jul 24, 2018 6:16 pm

    in schilde staat een degelijke combi-kachel te koop voor 500€.
    misschien goed voor een 1e ervaring op te doen.
    ik zeg zomaar iets...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van Gast di jul 24, 2018 10:41 pm

    Dat lijkt inderdaad een koopje. Jammer genoeg gaat mijn bedgenote ook voor de esthetische kant, naast comfort en gezelligheid en deze ziet ze totaal niet zitten. Toch bedankt voor de tip.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van erwin di jul 24, 2018 11:24 pm

    aduro is een deens merk van houtkachels met nu ook een combi-kachel in het gamma.
    importeur is fero van mcz en hier een dealer in de nabije regio: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    anders daar uw licht eens opsteken...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier Empty iemand ervaring met de ADURO H1 of H2?

    Bericht van Gast ma sep 10, 2018 8:16 pm

    Deze kachels hebben de looks wel mee en zouden perfect passen waar de oude houtkachel nu staat.  Het is een Hybride, omdat wij jaarlijks toch wel een paar pakken snoeihout hebben (fruitbomen, notenbomen, wilg) en ik het jammer vind om alles in de hakselaar te gooien.  Elke stapel kan rustig minstens 2 jaar drogen. Maar dat is onvoldoende om de winter te overbruggen.  Dus pellets als het moet, houtblokken als het kan (of omgekeerd).
    Op de site van Elite -Fire zijn ze te zien (hoewel dat wss mijn dealer niet zal worden).
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van erwin ma sep 10, 2018 8:23 pm

    veel ervaringen kunnen er nog niet zijn want die kachels zijn pas recent op de belgische markt.
    bij de verkoper die je noemt waarschijnlijk meer stroop aan de mond en een lagere prijs, waar je u best niet aan laat vangen...


    Laatst aangepast door erwin op ma nov 19, 2018 8:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van Gast ma sep 10, 2018 9:30 pm

    Hoi Erwin, alweer een dikke merci.  Ik dacht mss is er ondertussen ergens iemand met gebruikservaring opgedoken en dus...
    Wat de dealer betreft : ik gaf het al aan, deze wordt het niet - ofwel Cools die jij meegaf ofwel Degryse uit Torhout.  Die knoop wordt doorgehakt als we voor dit model gaan.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van erwin ma nov 19, 2018 9:00 pm

    nog nieuws over de zoektocht naar een combi-kachel ?
    of misschien heb je besloten nog een tijdje met de houtkachel door te gaan...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van Gast di nov 20, 2018 9:36 am

    Hoi Erwin, de zoektocht staat momenteel op een laag pitje door familiale omstandigheden. Ik denk dat ik deze winter net nog kan uitzien met mijn houtvoorraad en daarna moeten we de knoop doorhakken.  Ondertussen nog even de kat uit de boom kijken ivm 'fijn stof gedoe'.  Momenteel is de stelling eerder een kwalitatief goede pelletkachel dan een duurdere combi, die minder rendement biedt.  Wordt vervolgd.

    Gesponsorde inhoud


    nieuw hier Empty Re: nieuw hier

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 10:20 am