van Chriske zo jan 03, 2021 11:19 am
Nog eens de TechSet manual nagekeken en blijkt dat er ook nog wat kan 'geprutst' worden aan de 'Final Cleaning' procedure. De snelheid van de fan kan hier ook weer de hoogte in en de duur van Final Cleaning kan aan gepast worden. Als ik vooral het toerental van de fan verhoog dan gaat die zeker alles opbranden en ook nog eens, als dat al nodig zou zijn, de lengte van de Final Clean tijd verlengen.
Ik herinner als kleine pagadder, dat er 's morgens, in de stoof 'gereuteld' werd. Hiermee werden opgebrande asse, nog niet in het asbakje gevallen waren, toch naar beneden 'gereuteld'. Dan zakte alles naar omlaag en de gloeiende massa begon weer de kolen bovenop aan te gloeien. Simpel en heel efficiënt.
Waarom doen ze dat ook niet bij een pelletkachel, een systeem om het brandpotje volledig leeg te maken/schudden. Zou toch een hoop ellende en gekuis uitsluiten. Uiteraard kan dit bij een pelletkachel maar eerst als die in 'Stand By' gaat uiteraard.
Niet dat ik veel werk heb met kuisen, nee hoor. 's Morgens, deurtje open, stofzuiger heel even in het brandpotje, heel even in de aslade(als dat al nodig is, meestal niet), deurtje toe, klaar. Het duurde langer om dit te typen dan het 'kuisen' zelf. Maar om die koek te niet te laten opbouwen, zou dat toch een oplossing zijn...?