Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 67 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 65 gasten

dirk deboeuf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van nick1 vr aug 30, 2019 8:38 pm

    We hebben in Oostduinkerke een buitenverblijfje gekocht die verwarmd wordt door een MCZ cute. Binnenkort wordt ons na ondertekening van de notariële akte de sleutel overhandigt en alvorens de MCZ in gebruik te nemen had ik de kachel graag een onderhoudsbeurt/volledig nazicht gegeven alsook een controle van de al dan niet correcte installatie ervan want er gaat een dubbelwandige schoorsteenbuis doorheen een houten plafond en er werd rond de buis enkel wat keramische wol aangebracht en ik wil graag zeker zijn dat deze OK is voor ingebruikname. Als iemand me dus een ervaren/betrouwbare technieker/installateur kan aanbevelen (dus geen dozenschuiver) hoor ik het graag.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van krusty vr aug 30, 2019 9:11 pm

    Vraag aan de verkoper van het huis  naam van de installateur  want een andere zal niet of niet graag komen !


    Desnoods kijk hier eens tussen !!
    https://pellets.forummotion.com/t7587-onderhoud-en-herstellingen-zonder-verplichte-aankoop
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van nick1 vr aug 30, 2019 9:18 pm

    De volledige chalet werd (overigens prima)gerenoveerd door doe het zelvers. Ik vrees dus dat die plaatsing eveneens door de DHZ uitgevoerd werd. Chalet werd gekocht via makelaar dus hebben we tot nu toe niet de eer gehad om de DHZ te ontmoeten, ontmoeting zal pas plaatsvinden bij ondertekening van de akte.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Maryline
    Maryline
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1138
    Registration date : 08-08-19

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van Maryline vr aug 30, 2019 11:10 pm

    Ikzelf zou de situatie gewoon uitleggen. In ieder geval, v als je tevreden bent van degene die jou komt helpen, dan heeft die jou er toch bij als klant! Voor onderhoud, en op termijn voor misschien een nieuwe of extra kachel. Dus v ik sowieso de moeite. Veel succes.


    _________________
    MCZ Musa Maestro klaar voor de winter 2019.
    Pellets 2019:
    Saniflor - Bestpellets(Carrefour Hyperdeal - DinPlus 7A231) 3,69€/15kg - Olimps (groepsaankoop): 3,69/15kg - RedFlame (Colruyt - ENplus DE435 / A1 ISO 17225-2 / PEFC) 3,99€/15kg - Flammi (DHZ) - Aveve 
    Minder tevreden over Best pellets en Red flame qua ruit (warmte in orde!)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van erwin za aug 31, 2019 8:40 pm

    ook eens checken of de verbrandingslucht buiten wordt genomen.
    zeker als de kachel 's nachts blijft branden in een kleine ruimte...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van nick1 zo sep 01, 2019 6:48 pm

    Heb inmiddels de verkopende eigenaar kunnen spreken en de pelletkachel werd door Broucke Diksmuide geplaatst. Ik neem daar later contact mee op zodra de notariële akte ondertekend is en we officieel eigenaar zijn van de chalet.

    Bedankt voor het meedenken.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van erwin zo sep 01, 2019 10:18 pm

    vraag eerst naar de prijs voor je broucke laat komen, een half onderhoud gaat u minstens 250€ kosten.
    dan kun je beter degryse kachels in torhout kontakteren, doet service aan elders gekochte kachels...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van erwin ma sep 23, 2019 12:30 pm

    als je naar ginder gaat de compressor meenemen.
    en als er weinig volk op de camping is buiten goed uitblazen. lol!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van nick1 ma nov 11, 2019 8:03 pm

    Sinds dit weekend de sleutels overhandigd gekregen van onze strandhut, mijn ervaringen met de cute zijn niet zo "cute" moet ik zeggen, omdat die kachel de enige verwarmingsbron is en de winter voor de deur staat heb ik de "ecofunctie" uitgeprobeerd met de bedoeling om de kachel op een minimum temperatuur van 5 graden te laten functioneren zodat de boel daar niet bevriest wanneer we terug huiswaarts trekken. De vorige eigenaars deden dat ook en omdat de chalet zeer goed geïsoleerd is zou de pelletvoorraad in de kachel zo 2 weken kunnen overbruggen.

    Ik krijg er echter een punthoofd van, zaterdag en zondag werkte de ecofunctie perfect en vandaag voor geen meter, temperatuur was 24 graden, afstandsbediening stond op 18 graden en toch viel de kachel niet uit en bleef maar stoken, zelfs toen ik de afstandsbediening op 5 graden instelde bleef de cute ongestoord verder functioneren. Het enige wat er anders was tov van zaterdag en zondag is dat de pelletbak toen nog gevuld was met pellets van de colruyt (volgens de vorige eigenaars) en vandaag heb ik die gevuld met pellets van de Hubo. Ik merkte wel op dat de vlamhoogte met de Hubopellets minder is...zou de oorzaak daar te zoeken zijn?


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van krusty ma nov 11, 2019 8:23 pm

    Ik denk dat de vorige eigenaars u een serieuze blaas wijsgemaakt hebben !

    2 weken afwezig en met 1 zak toekomen ?

    Verder , lange tijd afwezig ( ook thuis s'nachts laten branden ) vind ik zeer onveilig !

    Met een pelletkachel(ketel) moet er steeds iemand thuis zijn .......vind IK !

    Als ik ergens naar toe ga en meer dan 3 u weg ben gaat de kachel UIT wegens onbetrouwbaar .....dat is al 4 jaar mijn visie !

    Vraagje , Wat gebeurd er als er eens een van de vele opstarten mislukt .......bakje vol ......BOEM ....ruit vliegt er uit en dan ?
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van nick1 ma nov 11, 2019 8:53 pm

    Je kan gelijk hebben Krusty dat het niet mogelijk is om met één pelletbak 14 dagen toe te komen maar de wonig is wel super geïsoleerd. Mijn ervaring was dat de voorbije nachten (waarvan de ruiten van de wagen toch aangevroren waren 's ochtends) toen we gingen slapen de temperatuur 22 graden was en toen we 's morgens opstonden de temperatuur nog 16 graden bedroeg, dus als de temperatuur ingesteld staat op 5 graden vermoed ik dat de kachel niet veel moet aanslaan.

    Nu misschien moet ik eerder de kachel laten functioneren op de timerfunctie en elke x aantal uren eens de boel daar goed laten opwarmen, dat zou ook een mogelijkheid zijn.



    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van erwin za jun 05, 2021 7:06 pm

    vorig jaar toen iemand van Broucke onze MCZ kwam reinigen in ons tweede verblijf , dat was een regelrechte ramp!

    volgende keer hier eens vragen of ze onderhoud willen doen: https://pellets.forummotion.com/t6802-gbs-pelletkachels-zuidschote-ieper-8904


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust Empty Re: MCZ onderhoudstechnieker regio Westkust

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 8:07 pm