Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
player
pedro
Philip
Relax
steven
knoepken
10 plaatsers

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET


    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 656
    Registration date : 19-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Relax do apr 09, 2009 10:20 pm

    Soeki schreef:Ik had dat gevraagd als ik daar naartoe ben geweest met mijn klachten en hij zei dat het niets ging kosten ,gisteren heeft hij toch niets gevraagd maar misschien krijg ik toch nog een factuur,ik betaal toch niet hoor.De kachel heeft gisterenavond 5 uur gebrand ,de temperatuur reageerde toch goed op de vraag die ik had ingesteld op de afstandsbediening ,je zag dat het toch heel anders was,ook minder asse en een mooiere vlam maar ik was nu wel juist overgeschakels op badgerpellets.Het is nu wel moeilijker om te testen omdat de kachel niet de ganse dag moet branden maar hij kan nu toch heel zacht branden iets dat daarvoor niet het geval was.
    Hou er dan wel rekening mee dat je ruitje véél sneller zwart wordt (zoals je in een ander topic aankloeg). Hoe harder je kachel brandt, hoe minder aanslag.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast vr apr 17, 2009 10:25 am

    Hallo ,hier ben ik weer.Zoals jullie gelezen hebben reageerde mijn thermostaat op de graden die ik vroeg en de schouwtrek verminderd ,dus daarmee probleem dat ik de kacel niet kon verminderen opgelost,maar het probleem was dan dat ik terzelfdertijd badger pellets ben gaan branden inplaats van plospan en dat sindsdien ik veel minder asse en stof heb maar een veel vuilere ruit en de kachel langs binnen is ook nu donkerbruin gebrand.Allé dat vond ik niet zo erg als het ander maar opgelost was.Maar nu heb ik al tweemaal voorgehad dat de kachel uitgaat en de pellets blijven in het potje vallen tot ik het zie en de kachel met de afstanfsbediening stop zet ,dan kuist ze haar en is het gedaan met pellets vallen.Weet iemand hoe dat zou komen,de afstelling van de kachel ,ze is afgesteld op plospan en niet op badger.Ikzelf kan niets veranderen aan de kachel,bij de aankoop hebben ze gezegd dat je met andere merken dat kon maar met deze niet,dat zij dat moeten komen doen.Ik wacht nu hier op wat uitleg vooraleer ik hen weer langs hier doe komen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van pedro vr apr 17, 2009 11:43 am

    Hallo Soeki,

    het lijkt me toch wel een beetje vreemd dat je helemaal NIKS zelf kan veranderen aan uw kachel?? Als je iedere keer de installateur gaat moeten doen komen om de toevoer pellets of extractiemotor te laten veranderen,ja hallo Shocked ,De installateur gaat rijk komen op uw kosten Laughing

    Het feit dat je kachel uitgaat,bedoel je tijdens het branden??Dat zal zijn omdat er onvoldoende toevoer van verse lucht is....
    Normaal gezien,als je wisselt van merk pellets kan je wel wat veranderingen hebben,maar toch nie van die aard dat de kachel slecht begint te werken....Ik zou mss nog es overschakelen op plospan


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast vr apr 17, 2009 1:01 pm

    Hallo Pedro

    Ja het is tijdens het branden dat ze uitgaat,het kan toch niet zijn omdat de Thermostaat maar op 20° staat en als ze die temperatuur bereikt heeft dat ze uitgaat.En die verse toevoer van lucht kan toch niet te maken hebben met de trek van de schouw dat hij heeft verminderd,als hij aan het meten was zei hij iets van dat de meeste mensen onder de 100 hadden en hier bij ons het boven de honderd was ,hij heeft dan iets verminderd dat het hier ook onder de honderd was.
    Ik heb meer 1 zakje plospan liggen maar aangezien die zich dan mengeld met die dat er nog inliggen zal ik er zeker nog een moeten gaan kopen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van pedro vr apr 17, 2009 1:43 pm

    Soeki,
    als de kachel bijv ingesteld staat op 20° en als hij zn temperatuur bereikt heeft,dan moet de kachel gewoon gaan branden op de laagste stand(eco-stand in mijn geval)
    Ivm de trek van de schouw,als je schouw teveel trekt is het iets,maar als ze te weinig trekt heb je natuurlijk ook probs.

    Je kan natuurlijk ook eerst je kachel leegbranden en dan uw plospan erin gieten.Zo heb je geen mengeling!
    Maar ik betwijfel sterk of het komt door de pellets!!???
    De problemen zijn wss ook begonnen als de installateur juist langsgeweest is,als dit idd het geval is,zegt het genoeg é!?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast vr apr 17, 2009 1:58 pm

    Soeki,

    Waarschijnlijk heeft je installateur de extractie motor bij spaarstand op een absolute minimum geplaatst.De gassen worden niet meer in de schouw gestuwd waardoor er ook geen zuurstof genoeg meer in je kachel komt.Dit zorgt ervoor dat je een zeer slechte verbranding krijgt , vandaar de vuile ruit en kachel, en kan er ook toe leiden dat je vlam uitgaat (verstikking ).
    Kan je zien wat de uitgangstemperatuur is op je kachel ? Anders lees je die eens af nadat de kachel een tijdje op spaarstand brandt.

    greetz

    Drieske
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast vr apr 17, 2009 2:27 pm

    Op onze kachel zelf kun je niets zien ,er staan langs achter maar 5 kleine knopjes op en toen de installateur geweest heeft had hij een papier bij hem en heeft daarmee alles geregeld via de afstandsbediening.Wat is de extractie motor en wat doet hij bij het al dan niet goed branden van de kachel?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van pedro vr apr 17, 2009 2:47 pm

    Wat volgens mij het simpelste zou zijn:je belt hem op en je legt hem je probleem uit,ik zou niet praten over de verandering van pellets want ebiet ligt het nog daaraan.....
    Ik zou hem zeker blijven lastigvallen tot de kachel op punt staat,en maak hem er mss ook attent op dat je de instellingen/paswoorden nodig hebt ivm de verschillende pellets,of dat je hem anders iedere keer zal opbellen Smile

    BTW:de extractiemotor is de rookgas-uitlaatventilator(nogal een woord é)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast vr apr 17, 2009 3:14 pm

    Soeki, heb jij dan nergens op je kachel een display ? waar je bv het uur op kan zien enzo, anders moet je dat kunnen aflezen op de afstandsbediening toch,uitganstemperatuur is toch een belangrijke parameter?
    Die extractiemotor zuigt de rookgassen tot in de schouw en zorgt er alsdusdanig voor dat er verse lucht in de kachel kan komen.Als die te laag staat komt is er dus geen plaats in de verbrandingskamer voor de aanvoer
    van zuurstof wat er toe kan leiden dat je kachel uitdooft.
    En zoals Pedro al zei, nogmaals de installateur laten komen tot de kachel deftig werkt.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van pedro vr apr 17, 2009 4:10 pm

    Mss zou een 'blacklist' met installateurs een goed idee zijn Laughing
    Zouden al vele problemen voorkomen kunnen worden! Wink

    @Soeki,
    installateur zeker niet gerust laten!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di sep 15, 2009 7:19 pm

    FERO is dat hetzelfde als De Smet aan de kust?
    Heb gehoord dat FERO de import van Quadra-fire zal gaan overnemen...
    Dat zal dus niet veel uitmaken denk ik.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van steven di sep 15, 2009 7:35 pm

    Draakje,

    Fero is de invoerder van MCZ en Arco pelletkachels en die zitten in Oudenaarde.

    Quadra-fire zit momenteel nog bij XXXXXXXX in Oostende. Over die invoerder wordt hier niet meer iets gezegd. Noem het maar een spontane boycot.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    boke
    boke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Registration date : 29-10-11

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van boke zo dec 25, 2011 4:06 pm


    Paul de Smet heeft begin deze week bij ons een piazetta p958 komen plaatsen.
    De plaatsing werd heel keurig uitgevoerd , en ondanks het feit dat ze veel langer werk gehad
    hebben dan voorzien ( er zat een metalen controledekseltje achter de valse wand van de schouw ,
    gat boren verliep dus niet zoals gehoopt) werd hiervoor slechts een kleine meerkost aangerekend.

    Omdat de handleiding niet echt duidelijk is ( vertaald door di rupo voor zijn huidige job Question )
    en we nogal wat roet op t raampje hadden zijn ze vrijdag nog eens (kosteloos) langsgeweest om
    alles bij te regelen.

    t Zal wel zijn zoals bij elke aankoop zeker , als t tegenslaat is niets goed ,als t goed gaat is
    men een tevreden klant

    jo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast ma dec 26, 2011 10:19 am

    Paul De Smet zit niet in Ophasselt, maar in Nederhasselt (Ninove).
    Ik moet toegeven dat ik nog niet veel goeds over hem gehoord heb. En dan spreek niet alleen over pelletkachels, maar over alles wat hij verkoopt. Zelf heb ik er nog nooit iets gekocht.

    Ik vind het wel ongelooflijk als ik zie waarvoor men allemaal kosten durft te rekenen.
    Voor ik mijn kachel heb gekocht was ik eens langs geweest bij Raoul in Lierde. Deze rekende ook voor alles en nog wat: leveringskosten, hoogtewerker,...

    Uiteindelijk heb ik mijn kachel besteld bij David Van Roy in Ophasselt. Hier heb ik enkel mijn kachel en mijn inox schouw betaald. De levering, plaatsing en afstelling was volledig gratis (zowel voor de kachel, als de schouw). En het was niet zo dat kachel en schouw stukken duurder waren als elders. Hij is nog eens langs geweest om de kachel nog wat bij te regelen. Dit was ook zonder kosten. Dit is pas service! Tot op heden ben ik super tevreden. Hopelijk blijft het natuurlijk zo.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van steven ma dec 26, 2011 10:29 am

    zo moet het vind ik


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Luc Melis
    Luc Melis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 118
    Leeftijd : 67
    Registration date : 09-10-11

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Luc Melis di dec 27, 2011 7:06 am

    En ik ben bij die firma super tevreden !! heel happy


    _________________
    edilkamin funny 11kw
    Extra flame dorina 6,2 kw

    De pan european is ondertussen vervangen door een BMW R1200 GS LC !! [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gast di dec 27, 2011 10:24 am





    als ik hier dan lees,dat ANDRE Tkritiek heeft op pelletkachels,krijgt hij gans het forum over zich en zou men hem het liefst zien verdwijnen
    maar kraakt men een verkoper af geen woord
    waar is het bewijs wat men hier verteld,kuan evengoed een vete zijn
    omdat de smet mischien met hun vrouw te doen heeft
    dit is maar een voorbeeld natuurlijk
    ook de beste dokter heeft patiente die de man afbreken hoor


    nochtans las ik dit in het reglement

    bijdragen die oproepen tot haat, deel uitmaken van een commerciële of ideële lastercampagne of beledigende taal bevatten

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van ss di dec 27, 2011 10:48 am

    Marc, dat is niet helemaal juist vrees ik, iemand die een verkoper afkraakt zal men (zeker ikzelf) vragen meer duidelijkheid te geven. Verkopers die buiten hun "verkopers-topic" reklame maken zullen (zeker door mezelf) op zijn minst terecht gewezen worden, admin en mods doen hun uiterste best om die posts ook regelmatig te vewijderen of delen van de boodschappen te wissen. Heb je daar problemen mee, stuur dan een PM naar de Admin (Uthrex, Steven,...)
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Uthrex di dec 27, 2011 3:06 pm

    Ik ken zijn vrouw (nog) niet. Maar voorstellen zijn natuurlijk altijd welkom (dan verplaats ik het direct naar chit chat natuurlijk).
    Iemand die kritiek heeft op pelletkachels zit hier op de foute plaats. Das een beetje als op een BMW forum het merk wat gaan afzeiken.
    Iemand die kritiek heeft op een verkoper/plaatsing/installatie/service/merk/... mag dat hier altijd melden. Voorwaar het op een min of meer beleefde manier gebeurt. En dat het ook nog min of meer geloofwaardig overkomt.
    Dus, een miskoop gedaan en het hier dan in volle furie komen neerkwakken, zullen we ook niet pikken.
    En waar we (eender wie van het forum, zijnde leden, verkopers e.a.)kunnen helpen, zullen we dat ook doen.
    Verder is me de relevantie van uw post in dit topic ook niet helemaal duidelijk.

    Mvg,
    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.

    Gesponsorde inhoud


    MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET - Pagina 2 Empty Re: MIJN ERVARING MET FERO EN PAUL DE SMET

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:53 am