Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Robert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Gast ma aug 31, 2009 2:54 pm

    Bvb. de Edilkamin Polaris Duo (om er maar één te noemen) heeft een uitgang om een andere kamer mee te verwarmen.

    Situatie: twee ruimtes, 25m² en 30m², pelletkachel zou in de kleinere ruimte staan. Mogelijk via een buis (lengte buis toch wel 3m, er zit nog een trap tussen) kan er naar de andere ruimte gegaan worden.

    We gaan er wel van uit dat de kachel voldoende vermogen heeft voor beide ruimtes te verwarmen.

    Heeft dit nut? Heeft iemand zo een soort opstelling staan?

    Installateurs bij mijn ouders: "van die extra uitgang moet je niet veel verwachten"

    Merci
    Vincent
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van steven ma aug 31, 2009 4:26 pm

    Vincent,

    Dat werkt zeker, maar de kachel moet wel krachtig genoeg zijn.

    Zelf heb ik een edilkamin pellbox, waarmee een tweede ruimte kan verwarmd worden maar het werkt niet omdat de kachel niet krachtig genoeg is en omdat er geen extra ventilator op de kanalisatie zit.

    Ik heb het al bij de piazetta gezien en daar werkte het echt. Er zijn nog wel types waarbij het werkt.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van player di sep 01, 2009 9:21 am

    Ik heb dezelfde kachel als steven en heb de mond van de extra uitgang onder m'n kachel geplaatst zodat er ook warme lucht richting de vloer geblazen wordt ipv alles naar boven.

    Een ruimte van 30m² moet hiermee toch aangenaam kunnen gemaakt worden. Een badkamer krijg je er zeker niet mee extra verwarmd


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Gast di sep 01, 2009 9:52 am

    @player

    Heb je die ventilator op dat extra kanaal op volle kracht aanstaan? Zit daar veel debiet op? En qua geluid, valt dat een beetje mee?
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van player di sep 01, 2009 12:01 pm

    Ik heb de kachel nog maar 2x opgezet om de lak eens te verbranden Smile

    Nu, toen stond er nog geen omkasting rond, en toen vond ik dat die toch wel redelijk lawaai maakte ja. (stond toen wel telkens in het hoogste niveau 3 te branden)
    Nu heb ik een promatect & gyproc plaat rondom de kachel staan...

    Nu het stookseizoen er stilaan begint aan te komen, moet ik eens gaan kijken of ik die ventilator op een laatste stand kan zetten, maar volgens mij kan je deze niet alleen bedienen. Als de kachel op de laagste stand staat, zal de ventilator ook op de laagste stand staan...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Gast di sep 01, 2009 6:38 pm

    Ik denk dat je beter 2 kleine kachels kan kopen, gezien de toch wel beperkte ruimtes die je wilt verwarmen.De kachels die kanalisatie hebben zijn doorgaans de zwaardere kachels (boven de 10-12 Kw).Als je echter een kachel van boven de 10 Kw in een ruimte van 30m2 zal plaatsen zal je het wel hééééééééééééééél warm krijgen.Om je maar een idee te geven een kachel van 7 kw is goed voor ergens tussen de 40-70 m2 .Een kachel van 12 kW zoals de edilkamin die je hierboven aanhaalt in een ruimte van 25 m2 is gekkenwerk en bovendien ook nog eens slecht voor de kachel.
    Ik denk dat als je de prijs van 2 klein kachels naast die van 1 grote zal leggen dat je mits een kleine opleg veel beter zult af zijn.
    Een voorbeeldje : fair 7 kw 1700 euro , fair 12.5 kw met kanalisatie 3000 euro. kost je 400 euro meer (mss valt er wat af te dingen bij aankoop 2 kachels )maar zal 1000 keer efficienter zijn en minder in verbruik.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Philip di sep 01, 2009 7:57 pm

    ike heb een goede vriend die een pellet kachel heeft met kanalisatie
    en die woont in een oud huis dat ze aan het renoveren zijn
    zonder dubbelgals krijgt die de 2 plaatsen goed verwarmt
    ik spreek van ondervinding want ik was gaan kijken afgelopen winter


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Gast do sep 03, 2009 2:31 pm

    Een pelletkachel met canalisatie werkt goed.
    Let goed op bij de aanschaf:
    * zijn de ventilatoren apart te regelen?
    * zijn deze apart uit/aan te zetten?
    * hoelang mag de afvoer zijn van de extra verwarming?
    * hoeveel "lawaai" maakt de extra ventilator?

    Meestal mag de extra aansluiting 4 meter lang zijn.
    Hoe korter de extra buis, des te meer warmte eruit komt.

    Groet Arjan.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van steven do sep 03, 2009 5:07 pm

    bij mij is de kachel verkeerd geïnstalleerd geweest en werkt daardoor de kanalisatie niet.

    Dat is vandaag ontdekt door Groene Kachel.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Gast za sep 05, 2009 10:03 pm

    Steven

    Wat bedoel je met verkeerd geinstalleerd, want ik heb dezelfde met kanalisatie naar de keuken?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van steven za sep 05, 2009 10:57 pm

    Guido,

    Ze zijn vergeten iets te installeren zodanig dat de lucht van de ventilator (die er zeker in zit) niet in de kanalisatie wordt geblazen maar in de ruimte achter mijn kachel. Dus tot nu toe dacht ik dat mijn kanalisatie niets waard was.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Gast zo sep 06, 2009 10:58 am

    Hoe ga je dit oplossen? Bij mij hebben ze gewoon de bijkomende uitgang met een korte (+/-50cm) flexibele buis van 100mm naar de keuken gebracht en af gewerkt met een rooster. Dus bij U hebben ze die uitgang gewoon niet gebruikt?

    mvg

    Guido
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van steven zo sep 06, 2009 8:29 pm

    Ik heb girretz gecontacteerd (invoerder in België) en ik val nog onder de garantie.

    Ze gingen dit oplossen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Gast zo okt 04, 2009 11:35 am

    Heb hier sinds enige tijd een Extraflame Comfort Plus staan en de kanalisatie werkt perfect !Via dit kanaal verwarmen wij de nachtgang naar slaapkamers, tiolet en badkamer.Wel een bijkomende thermostaat geplaatst en de werking is als volgt : Thermostaat AF ... ventilator werkt met dezelfde sturing als de ventilator voor de woonkamer. Thermostaat OP ... kan de werkkracht geprogrammeerd worden in % van de woonkamer.
    De ventilator kan NIET afgezet worden (op een normale manier bedoel ik) en de thermostaat in de gang kan de haard niet starten of stoppen. Dat wordt bepaalt door de thermostaat in de woonkamer. Vergelijk het maar met radiatoren !

    Gesponsorde inhoud


    Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt Empty Re: Extra uitgang voor verwarming andere kamer - is dit een gadget of werkt het echt

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 9:52 am