Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 39 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten

Omerta, opajust


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Gratis besturingsysteem voor de pc

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast di 15 sep - 18:13

    Hoi,

    Sinds een 7tal jaren ben ik een fanatiek gebruiker van het linux besturingsysteem. Dit is een gratis "open bron" besturingsysteem en dient als alternatief voor windows of apple. in de begindagen van linux was het enkel weggelegd voor computernerds. Nu is het besturingsysteem zo geëvolueerd dat het voor iedereen toegankelijk is. Enkele voordelen:
    -snel
    -makkelijk te gebruiken
    -werkt prima op wat oudere software
    -is volledig virus -en spyware vrij, je hoeft dus geen virusscanners enzo te installeren
    -defragmenteren behoort tot het verleden
    -keuze uit meer dan 20000 gratis software titels, met één klik te installeren.
    -zeer stabiel, crasht eigenlijk maar heel zelden.
    -absoluut veilig tegen hackers en dus zeer veilig voor uw financiele transacties.

    Het heeft natuurlijk ook wel enkele nadelen:
    -windows software werkt over het algemeen niet op linux, maar linux heeft voor ieder programma alternatieven
    -niet alle hardware werkt op linux
    -de meeste windows games kun je niet spelen in linux, maar dat telt ook voor apple.

    Mijn vraag,
    Zijn er hier nog linux gebruikers? Zoja, welke distro heeft uw voorkeur.
    Mensen die het niet kennen, kunnen altijd eens bij mij terecht voor een demo of kijk eens hier:http://www.ubuntu-nl.org/

    Groetjes,
    Cantodea
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van player di 15 sep - 21:19

    Hoi,

    Ikzelf heb geexperimenteerd met Ubuntu en vond het wel een interessant systeem...
    Totdat m'n vrouw hiermee moest werken.
    Haar ganse leven gewerkt met Windows, Internet Explorer (zelfs firefox vind ze niks) en Outlook.

    Dit was voor haar echt NOT DONE. En ik vrees dat er zo nog meerdere mensen zijn hoor. Die mensen die af en toe de computer thuis gebruiken willen dan bekend zijn met hetgeen ze doen, hetgeen ze overdag in hun werkomgeving ook moeten gebruiken en niet moeten experimenteren met andere programma's, etc (tenzij je dit tof vind)

    Ik wil geen discussie starten welk systeem het beste is hoor. Het is alleen dat Windows er al van kinds af aan (via schoolcomputers en kinder(leer)software) ingepompt wordt. Zolang daar niks aan gebeurt, zie ik Windows nog steeds als hét besturingssysteem met de enkeling die toch linux gebruikt (over de hele bevolkingslaag gezien hé)

    Laatst had m'n moeder zich wel een nieuwe computer gekocht en ze wou office. In de plaats van meer dan 100€ te betalen aan Office, heb ik haar openOffice geinstalleerd. En ze moet toegeven dat het haar wel bevalt (voor die enkele brief of spreadsheet die ze gebruikt)

    Gr,

    Philippe


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Philip di 15 sep - 21:29

    ik heb linux al zien gebruiken doch zelfde beweegreden als philippe

    dochter en vrouw zijn xp gewend
    ze zeurden al met de overstap naar vista door de nieuwe laptop


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Philip di 15 sep - 21:32

    lol nu ikke eraan denk is misschie ideaal voor me oude rommel pc
    hopelijk start die nog op is p4 van 8 jaartjes oud
    en zit al tijdje onder het stof
    hoogtijd om weer is te beginne met prutsen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast di 15 sep - 23:00

    Hoi,

    Ik heb Microsoft een 4-tal jaar geleden vaarwel gezegd.

    Ik gebruik vooral Debian en zijn afgeleiden op mijn pc's en medianetwerk.

    Het is véééél stabieler als Microsoft, het is vrije software. Je kan er mee doen wat je wil zonder dat iemand zegt dat het niet mag (of kan). Je kan bijdragen tot de ontwikkeling van het systeem (vertalen, debuggen, enz..).
    Kortom, je bent eigenaar van je pc, media, netwerk.

    Nu nog vrije open hardware zodat we andere apparatuur (pelletkachels?) op het netwerk kunnen aansluiten.

    Groetjes,
    Steven
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van steven di 15 sep - 23:31

    steefjeqv schreef:Hoi,

    Ik heb Microsoft een 4-tal jaar geleden vaarwel gezegd.

    Ik gebruik vooral Debian en zijn afgeleiden op mijn pc's en medianetwerk.

    Het is véééél stabieler als Microsoft, het is vrije software. Je kan er mee doen wat je wil zonder dat iemand zegt dat het niet mag (of kan). Je kan bijdragen tot de ontwikkeling van het systeem (vertalen, debuggen, enz..).
    Kortom, je bent eigenaar van je pc, media, netwerk.

    Nu nog vrije open hardware zodat we andere apparatuur (pelletkachels?) op het netwerk kunnen aansluiten.

    Groetjes,
    Steven

    Ik kan met de afstandbediening van mijn TV mijn pelletkachel afstellen. Dat is toch ook al multitasking en ze zijn van verschillende merken.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Philip wo 16 sep - 0:49

    voial ubuntu draait op me oude P4
    en draait nog vlot ook verdorie ^^

    kan ik me dochters te kleine laptop op zij schuiven


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van player wo 16 sep - 8:24

    How how Philip, ge zijt gisteravond nogal druk in de weer geweest. Vandaag een beetje rustig aan op het werk? cyclops


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast vr 30 okt - 17:28

    Hoi,

    Gisteren is de nieuwe Ubuntu uitgekomen.
    Welkom "Karmic Koala" !

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Groetjes,
    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast vr 30 okt - 20:30

    steefjeqv schreef:Hoi,

    Gisteren is de nieuwe Ubuntu uitgekomen.
    Welkom "Karmic Koala" !

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Groetjes,
    Steven

    Is al geïnstalleerd.. Kubuntu met KDE 3.4.2 in één woord fantastisch. Razendsnel, superveilig en zeer stabiel. Alles werkt "out of the box" op mijn Dell laptop.

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast vr 30 okt - 20:32

    [quote="Steven"]
    steefjeqv schreef:Hoi,

    I

    Nu nog vrije open hardware zodat we andere apparatuur (pelletkachels?) op het netwerk kunnen aansluiten.

    Groetjes,
    Steven

    Ik denk wel dat de meeste besturingen in de pelletkachels op linux draaien, moest het microsoft zijn dan zouden er veel meer problemen zijn
    Twisted Evil
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast zo 1 nov - 17:07

    Hoi,

    Ubuntu 9.10 draait sinds gisteren ook op mijn Thinkpad.

    Vlotte installatie, gemakkelijk te gebruiken en veilig.

    Groetjes,
    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast zo 1 nov - 19:37

    Hoi pelleteers,

    is het mogelijk dit "andere" besturingssysteem en windows samen op 1 pc of laptop te zetten? bv op een andere partitie? want mijn laptopke draait op (hoi hoi) vista en die maakt dat boekske zo langzaam... en ik zag op de site dat het engelstalig is, is ubuntu ook nederlandstalig? en welke systemen gebruikt men nu al allemaal????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast zo 1 nov - 20:08

    Nico schreef:Hoi pelleteers,

    is het mogelijk dit "andere" besturingssysteem en windows samen op 1 pc of laptop te zetten? bv op een andere partitie? want mijn laptopke draait op (hoi hoi) vista en die maakt dat boekske zo langzaam... en ik zag op de site dat het engelstalig is, is ubuntu ook nederlandstalig? en welke systemen gebruikt men nu al allemaal????

    Hoi Nico,

    Nederlands is volledig ondersteund.

    Bij installatie op een computer herkent Ubuntu andere aanwezige stuursystemen en de aanwezige partities. Aan de hand van de grafische interface kan je bepalen waar je Ubuntu installeert.
    Je kan partities verkleinen/vergroten. Wees hier voorzichtig mee, bij een verkeerde configuratiekeuze kan je andere stuursysteem foetsie zijn.
    Na installatie kan je dan kiezen welk stuursysteem je wil gebruiken.

    Meer info hier :

    ubuntu nl

    Groetjes,
    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast zo 1 nov - 22:15

    ha tof ben bezig met downloaden van ubuntu morgen es kijken of ik het aandurf hihi

    groetjes en goeienacht aan alle pelleteers...
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Philip zo 1 nov - 22:44

    werkt prachtig naast andere os op je pc hoor

    en je hoef tniet bang te zijn


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast zo 1 nov - 23:55

    Ik ben al sinds vele jaren enthousiast linux gebruiker. Mijn vrouw wilt ondertussen niets meer met windows te maken hebben. Vader en schoonvader zijn ondertussen ook al tot volle tevredenheid overgestapt.

    Voor mensen die hulp wensen bij installatie van Ubuntu : ik sta op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] steunpunt regio Bilzen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast ma 2 nov - 2:43

    Koen schreef:Ik ben al sinds vele jaren enthousiast linux gebruiker. Mijn vrouw wilt ondertussen niets meer met windows te maken hebben. Vader en schoonvader zijn ondertussen ook al tot volle tevredenheid overgestapt.

    Voor mensen die hulp wensen bij installatie van Ubuntu : ik sta op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] steunpunt regio Bilzen.

    Voor mensen die hulp wensen in de regio Roeselare-Diksmuide-Torhout: ik sta eveneens op het steunpunt regio Kortemark(Johan)

    Ik help je graag..

    Cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast do 31 dec - 17:15

    .. en ik werk ondertussen ook al 2 jaar met Ubuntu..
    heel tevreden over !

    santa
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Nu ook gratis bellen voor forumleden

    Bericht van Gast do 31 dec - 18:26

    bartvdm75 schreef:.. en ik werk ondertussen ook al 2 jaar met Ubuntu..
    heel tevreden over !

    santa


    Nu ook gratis bellen voor forumleden
    .
    Klik op onderstaande link.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast do 31 dec - 19:00

    Tot mijn grote verbazing vind ik hier een topic over Linux en vooral over Ubuntu. Einde maart 2004 ben ik begonnen met Linux. Toen nog SuseLinux 3.0.
    Een paar jaar later ontdekte ik Ubuntu.
    Op mijn jongste pc staat Windows 7 en Ubuntu 9.10 naast elkaar. Op een oudere pc staat XPHome en Ubuntu 9.10 naast elkaar.

    Dit terwijl ik de warmte voel en het gezoem hoor van de Santa Fe, die zich heel goed voelt met Hogramix.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van steven do 31 dec - 23:29

    compatibel forum hé!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van ZaurusUser vr 1 jan - 10:02

    Wat je allemaal terug vindt op een forum over pellets ...

    Ik ben al jaren linux-gebruiker :
    - Debian en Ubuntu op PC
    - pdaXrom en Angstrom op de Zaurus sl-C860 en sl-C3100 (vandaar mijn Nickname)
    - actief ontwikkeld aan pdaXrom
    - momenteel medewerker voor het besturingsysteem voor de Pandora ([Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] waar we de recentste Ubuntu ook reeds kunnen op draaien

    Op mijn oude Thinkpad (X40) staat momenteel Ubuntu en XP in dual-boot. Op mijn PC staan Debian, Ubuntu en XP in triple boot.

    BTW : sedert eind september 2009 ben ik ook pellets-gebruiker !!

    Gelukkig Nieuwjaar !!

    Werner.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast vr 1 jan - 10:59

    ZaurusUser schreef:Wat je allemaal terug vindt op een forum over pellets ...

    Ik ben al jaren linux-gebruiker :
    - Debian en Ubuntu op PC
    - pdaXrom en Angstrom op de Zaurus sl-C860 en sl-C3100 (vandaar mijn Nickname)
    - actief ontwikkeld aan pdaXrom
    - momenteel medewerker voor het besturingsysteem voor de Pandora ([Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] waar we de recentste Ubuntu ook reeds kunnen op draaien

    Op mijn oude Thinkpad (X40) staat momenteel Ubuntu en XP in dual-boot. Op mijn PC staan Debian, Ubuntu en XP in triple boot.

    BTW : sedert eind september 2009 ben ik ook pellets-gebruiker !!

    Gelukkig Nieuwjaar !!

    Werner.

    Hoi pelleteers,

    als ik dit lees dan zit veel ervaring met linux op het forum, maar ik heb een vraagje waar ik nog geen antwoord op gevonden heb, ik heb een laptopke met Vista en externe HD, op de externe staat ubuntu, alles werkt prima, zelf de keuze menu tijdens opstart maar dan moet ik de externe HD aan hebben staan, staat die uit dan krijg ik steeds de melding grub error en vista start nog niet eens op, dus als straks de externe stuk gaat kan ik niks meer, weet er iemand toevallig hoe ik dit terug standaard kan krijgen? die grub staat op de externe denk ik maar kan deze niet vinden, jullie mogen me best via persoonlijke mail antwoorden anders staat hiet straks meer over linux dan pellets he...

    alvast hartelijk dank en heel veel geluk, goede gezondheid en lekkere pelletwarmte gewenst voor 2010,

    Nico
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gast za 2 jan - 9:06

    Nico schreef:
    ZaurusUser schreef:Wat je allemaal terug vindt op een forum over pellets ...

    Ik ben al jaren linux-gebruiker :
    - Debian en Ubuntu op PC
    - pdaXrom en Angstrom op de Zaurus sl-C860 en sl-C3100 (vandaar mijn Nickname)
    - actief ontwikkeld aan pdaXrom
    - momenteel medewerker voor het besturingsysteem voor de Pandora ([Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] waar we de recentste Ubuntu ook reeds kunnen op draaien

    Op mijn oude Thinkpad (X40) staat momenteel Ubuntu en XP in dual-boot. Op mijn PC staan Debian, Ubuntu en XP in triple boot.

    BTW : sedert eind september 2009 ben ik ook pellets-gebruiker !!

    Gelukkig Nieuwjaar !!

    Werner.

    Hoi pelleteers,

    als ik dit lees dan zit veel ervaring met linux op het forum, maar ik heb een vraagje waar ik nog geen antwoord op gevonden heb, ik heb een laptopke met Vista en externe HD, op de externe staat ubuntu, alles werkt prima, zelf de keuze menu tijdens opstart maar dan moet ik de externe HD aan hebben staan, staat die uit dan krijg ik steeds de melding grub error en vista start nog niet eens op, dus als straks de externe stuk gaat kan ik niks meer, weet er iemand toevallig hoe ik dit terug standaard kan krijgen? die grub staat op de externe denk ik maar kan deze niet vinden, jullie mogen me best via persoonlijke mail antwoorden anders staat hiet straks meer over linux dan pellets he...

    alvast hartelijk dank en heel veel geluk, goede gezondheid en lekkere pelletwarmte gewenst voor 2010,

    Nico

    Nico, grub=opstartlader moet herschreven worden naar de partitie waar vista op staat. Op het volgende forum kunnen ze je zeker en vast helpen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] Je zal een live cd nodig hebben hiervoor. Wat je ook kan doen is als je je laptop aanlegt direct op F12 of F10 drukken, je kan dan meestal kiezen vanaf welke harde schijf je wenst op te starten.

    Gesponsorde inhoud


    Gratis besturingsysteem voor de pc Empty Re: Gratis besturingsysteem voor de pc

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 7 mei - 20:24