Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

eura


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!


    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast vr nov 13, 2009 8:40 pm

    gonzales sorry voor de late reactie maar ik ben een paar dagen goed ziek geweest en natuurlijk moest mijn vrouw tegelijkertijd geopereerd worden maar hier zijn we ondertussen ook weer doorgesparteld,wat uw rookkanalen betreft kan de prijs die je gekregen hebt best wel kloppen,ik heb het uitgeteld en kom op 935€ kapje en eindstuk(voor regen ) incl je moet tellen voor een dubb buis 115€ lm voor een bocht van 45° 85€ je moet ook oppassen ik ben verleden week bij mensen geweest met dubbelwandige buizen tegen de buitenmuur en die waren serieus aan het roesten en het was niet dat die er al 10 jaar hingen het is gewoon zo dat goede dubbelwandige buizen veel geld kosten dus die prijs is niet overdreven het plaatsen moet voor 200 € kunnen vind ik de kachel zelf x plaatsen x uw stukken moet kunnen voor
    kachel incl 3383,63€
    stukken incl 935 €
    plaatsen inc 200 €
    totaal 4518.63 € dus ja toch 4500€
    mvg pauleke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast za nov 14, 2009 9:16 am

    Heb hier het bestek voor mij liggen. Leveren en plaatsen rika como zwart + flexibel in schoorsteen. 4093 € (6% BTW inbegrepen)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast za nov 14, 2009 11:47 am

    pauleke schreef:totaal 4518.63 € dus ja toch 4500€
    mvg pauleke
    Bedankt Paul voor je reactie, De prijs die ik dan had gekregen was niet zo grof uitgerekend dan.
    Toch vind ik dat dan een te hoge prijs voor een kachel daar ik een gasrekening van +-700€ / jaar verbruik (verwarming + koken + warm water douche/bad). uitgerekend op 180 dagen verwarmen kom ik dan aan een verbruik van net geen 3,9€/dag. deze kosten kan ik er dan moeilijk uithalen volgens mij.

    PS: veel beterschap voor jullie bijde trouwens!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast za nov 14, 2009 11:48 am

    Frankske schreef:Heb hier het bestek voor mij liggen. Leveren en plaatsen rika como zwart + flexibel in schoorsteen. 4093 € (6% BTW inbegrepen)
    er is geen bestaande schouw ! dus daar ben ik niets mee!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast za nov 14, 2009 12:09 pm

    Veel eurokes hé...... eer dat ,dat terug verdient is ????

    Net als zonnepanelen, ook 8 tot 10 jaar , maar alé we gaan het met mooie woorden inkaderen.

    """ INVESTEREN IN DE TOEKOMST """
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast za nov 14, 2009 4:30 pm

    @ Krusty
    dat krijg ik nooit terug verdient! Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast za nov 14, 2009 4:46 pm

    Ik denk dat de gemiddelde pelletkachel in een jaar of 3 terugverdient is, nee ????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 11:00 am

    Krusty schreef:Ik denk dat de gemiddelde pelletkachel in een jaar of 3 terugverdient is, nee ????
    twijfels hierover !
    met gas 700€ verbruik, verwarming, koken, warmwater douche/bad = 700:180= 3,9€/dag (eigenlijk nog minder want douchen en koken doe je een heel jaar door).
    met pellets 180dagen aan 3,8€/dag (gemiddeld voor 1 dag stoken)= 684€ maar dan heb ik nog niet gekookt en zijn we met zijn 3 nog altijd niet gewassen.
    Is dan de pelletkachel geen duurdere oplossing, als je dan ook nog eens de investering van +-4000 a 4500€ moet meerekenen + je extra stroomverbruik!
    Hoe zie jij dan een terugverdiening op 3 jaar tijd?
    Of zie ik het helemaal verkeerd! Embarassed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 11:35 am

    Het was maar een rappe berekening !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 12:01 pm

    Krusty schreef:Het was maar een rappe berekening !!
    Ah ok!
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Annejanne zo nov 15, 2009 2:34 pm

    Ik heb de berekening ook gemaakt: voor de gas, € 1120.68 en voor de pellets,€ 639.00. Er is toch wel een verschil op jaarbasis!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast di maa 16, 2010 8:09 pm

    Afgebladerde verf.

    Ik heb mijn Rika Como sinds 4 januari. Zeer tevreden over, maar nu toch een probleem.
    Binnenin de kachel, boven de vlammen - laten we het plafond noemen - bladert de verf helemaal af.
    Gebeld met de verkoper van de kachel en die zegt dat dit normaal is.
    Zijn er nog Rika Como gebruikers met dit probleem ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast di maa 16, 2010 8:25 pm

    Hoi,

    Ik denk niet dat het metalen plafond geverfd is.
    Wel komt er door het verbrandingsproces een laagje stof op deze plaat vast te zitten.
    Tijdens het reinigen lijkt het alsof er een laagje verf afschilferd.

    Groetjes,
    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast di maa 16, 2010 8:40 pm

    Dat metalen plafond was toch helemaal zwart zoals de buitenkant van de kachel. De verf is nu helemaal weg, op enkele spikkels na.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast di maa 16, 2010 8:47 pm

    Frankske schreef:Dat metalen plafond was toch helemaal zwart zoals de buitenkant van de kachel. De verf is nu helemaal weg, op enkele spikkels na.




    is misschien per ongeluk gespoten geweest lags beide kanten in het fabriek.
    gebeurt nog wel eens in fabrieken dat er iets meegespoten word dat niet mag ,maar aangezien dit binnen in de kachel was hebben ze het niet verwijderd aangezien je daar geen reukhinder kan van ondervinden.
    dit zou een verklaring kunnen zijn van jou (probleem)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gast di maa 16, 2010 8:56 pm

    Hoi,

    Bij onze Como was het plafond niet mee gespoten.
    Gewoon metaal, zoals het metalen profiel dat de vuurstenen op hun plaats houdt.

    Groetjes,
    Steven

    Gesponsorde inhoud


    Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd! - Pagina 2 Empty Re: Rika Memo gebruikers, informatie gevraagd!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:29 am