Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
karentje
Mauritsius
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    Daniel00
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 84
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Daniel00 ma dec 17, 2012 7:42 pm

    @ mario verbiest:Idem hier: Wij hebben de pellettoevoer van onze Sogno (12kw) ook op -3% gezet (het minimum dus), anders gaat de kachel veel te hevig heel kwaad Aanslag op het ruitje is eenvoudig te verwijderen met een stuk (nat) keukenrol maar dit geheel ter zijde. Ben benieuwd naar de resultaten van andere pellets maar tot nu toe zijn we tevreden met de Green energy.
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van ben-revo ma dec 17, 2012 8:40 pm

    Nooit natte voorwerpen gebruiken voor een warme kachelruit te kuisen
    niet goed


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van pedro ma dec 17, 2012 8:58 pm

    Ben-revo,
    daniel00 vermeld nergens dat ie het nat keukenpapier gebruikt op een warme kachelruit hé


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van ben-revo ma dec 17, 2012 9:14 pm

    Ahaaaaaa , dan is het goed , weer eens verkeerd begrepen klop


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma dec 17, 2012 9:42 pm

    hoi , had ook de green energie en die ging voor mijn kachel ook niet , zelf na het afstellen van de kachel
    dacht dat er een slechte zak bij was , wat kan natuurlijk .
    maar na 25 zakken ben ik dan maar gestopt .
    rotjer
    rotjer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Leeftijd : 73
    Registration date : 29-03-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van rotjer di dec 18, 2012 12:27 am

    Ik heb ook green energy pellets, ik vind het de beste pellets,
    enkel er zit te veel stof in de zakken,ik moet ze ziften of het
    brandpotje loopt over van de pellets, van da stof geraakt de
    gaatjes dicht, als ik ze zift geen last, kan ik 2 dagen stoken
    zonder problemen,
    mantas
    mantas
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 57
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van mantas di dec 18, 2012 8:09 am

    Ik gebruik die ook, bij mij zit er paraktisch geen stof in hoor.


    _________________
    Edilkamin Funny-okt 2011
    -Green energy
    -Comfort pellets
    rotjer
    rotjer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Leeftijd : 73
    Registration date : 29-03-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van rotjer wo dec 19, 2012 11:27 am

    ik schep de pellets uit de zak met zo ding met gaatjes in, om het een beetje te ziften, ik heb het stof gewogen 75 gr stof uit een zak van 25 kg,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty slechte pellets

    Bericht van Gast do dec 20, 2012 4:21 pm

    afgelopen zaterdag ben ik een paar palletten pellets gaan halen voor mij en een paar voor de geburen , het zijn green energy pellets , nu zit er elke dag een grote koek vanonder in het branderpotje , en bij de geburen ook , stook al 3 jaar met green energy en heb dat nog nooit mee gemaakt , de pellets hebben ook een andere kleur dan voorheen , wat zou de oorzaak er van kunnen zijn , andere samenstelling van de pellets ? ben anders zeer tevreden geweest van de pellets, het is te hopen dat het blijft met die ene pallet
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van steven do dec 20, 2012 4:27 pm

    andere samenstelling.

    kan je ze mengen met andere pellets? probleem zal dan opgelost zijn


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do dec 20, 2012 4:55 pm

    ja kan proberen te mengen , maar dan moet ik beginnen te testen welke er het beste uitkomen,overal een paar zakjes kopen en dan zoeken welke
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin do dec 20, 2012 6:40 pm

    joske+

    kun je de trek iets hoger zetten


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Peerke
    Peerke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Registration date : 03-04-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Peerke do dec 20, 2012 7:57 pm

    Heb ook een paar zakken mee gepakt om te testen en ook snel koekvorming en binnen een uurtje of 5 pikzwarte ruit.Heb parameters van toevoer en lucht al diverse malen aangepast echter zonder resultaat.


    _________________
    Piazzetta P955 / Carto pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma dec 31, 2012 1:13 pm

    Wij stoken ook met deze pellets, voor 3 jaar terug ook problemen met deze pellets en moeten mengen.
    Daarna tot nu toe geen problemen gehad maar de laatste pallet weer mengen, het zelfde probleem weer terug.
    Oorzaak: te weinig mengen met naald of without door fabrikant of de vraag is te groot en om aan de toelevering te kunnen voldoen er maar alles doordraaien wat op voorraad is.

    Groene kachel heeft hier geen schuld bij. Ga gewoon naar de klachten @mail van Martens-Eko [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] want pellets voor de kleine pellet kachel of BKW centrale te stoken is een groot verschil en vind dan ook dat de fabrikant betreffende pellets geschikt moet maken voor de thuismarkt.

    Groetjes en een voorspoedig en gezond Nieuwjaar.

    Pelletkachelke
    Daniel00
    Daniel00
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 84
    Leeftijd : 61
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Daniel00 ma dec 31, 2012 2:42 pm

    Onze Sogno eet de Green Energy pellets zonder problemen. Smile Nu de voorraad begint te slinken rijst de vraag: nog Green Energy of proberen we een ander merk? Uit vele mails blijkt dat er tussen pellets van één en het zelfde merk nogal wat kwaliteitsverschil zit. Dat maakt het er natuurlijk niet gemakkelijker op... Crying or Very sad De kachel poetsen is een werkje van 5 min. De gaatjes van de korf zijn nog geen enkele keer verstopt geraakt en bij dagelijks poetsen hebben we een handvol donkergrijs stof. Goed toch?? Razz
    Aan iedereen op het forum een gezond en gelukkig 2013.
    Grtz Daniel00 pelletje


    _________________
    Nordica Exraflame Teodora: Super kachel. Lust alles   [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Dovre 300G gerestaureerd.
    Green Energy 2012 - 2017.
    Basic Plus 2018 - 2019.
    Perfect Flame 2020 - 2022.
    Erda 2022 -2023 - 2024.
    Agricon ****
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van zoom ma dec 31, 2012 4:31 pm

    al tig pellets uitgeprobeerd.qua warmteopbrengst heb ik nog geen beter gezien.soms een beetje koek neem ik erbij.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo jan 02, 2013 9:34 pm


    Aan ieder de beste wensen voor het nieuwe jaar,ik stook voor de eerste winter met pellets en heb hier al veel opgestoken van wat er allemaal met pellets kan gebeuren,ik heb vorige week het eerst een probleem gehad met men kachel,deze schakelde zich uit na een fout H 7 edelkamin iris,nu denk ik dat het aan de pellets ligt van green energy,deze geven meer warmte als andere van bv die colruyt,de foutmelding was dat er te veel warmte in de schouw terecht kwam,nu heb ik geen verstand van het instellen van de kachel,deze is ingesteld door de plaatser,nu heb ik er andere soort pellets in gedaan en heb verlopig geen problemen,maar heb al ondervonden dat er veel verschi lzit in de pellets.

    mvg

    Tom
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin wo jan 02, 2013 9:40 pm

    tom,

    waarschijnlijk moet je dan pellettoevoer iets verlagen, of anders eens proberen te mengen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 03, 2013 9:31 am

    deze pellets verschillen idd veel van kwaliteit, in men laatste 3ton (zakken van 25kilo) zaten zeer veel pellets met witte substantie (afval hout) in.
    Trouwens merk ik ook dat deze minder assen geven zoals bij meerdere hier maar wel meer fijn stof...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Pellets

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 1:41 pm

    Ik heb nu de pellets gemengd met van een ander merk en heb de indruk dat ze minder hevig brand, het potje koekt ook minder aan ga nu nog een tijdje aanzien.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 3:57 pm

    ik heb ook pellets van de groene kachel van zolder van 25 kg. ik heb pas de kachel van 18 oktober '12 wel een beetje stof in de zakken van onder maar ik denk dat het goed is het, komt toch van hout hé
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za jan 05, 2013 4:02 pm

    hoi daniel00 ik zie dat ge van viversel zijt en een sogno hebt wel ik ben ook van viversel in de veldstraat ik weet nie of ge mij kent pierke quintens
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty groene kachel

    Bericht van Gast zo jan 06, 2013 1:02 pm

    Geef bij de groene kachel 215 euro voor 1000 kg(25kg zakken)
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van paularis ma jan 14, 2013 10:32 am

    Hi Iedereen,

    Heb in deze koudere periode ook terug Green Engery pellets gebruikt.
    Ik heb verschillende zakken op gebruikt zonder problemen.
    Nu heb ik eergisteren een nieuwe zak genomen en deze zijn anders van kleur ( donker bruin ,vorige zakken meer meranti rood).
    Tijdens het gebruik merkte ik op dat er veel stof in het branderpotje bleef liggen,
    En ja hoor ook 2 koekje gevonden.
    Dit heb ik nog nooit gehad voordien , met alle verschillende pellets ging het goed.
    Ga ze nu mengen of eens proberen mijn rookgas ventilator wat hoger te zetten.

    mvg

    Paul


    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 11:51 am

    hallo paularis
    heb juist het zelfde voor met de green energy ,hier hebben de pellets ook die kleur ,heb met de laatste pallet ook meer koekvorming dan de vorige pallet,nu moet ik om de 3 dagen het branderpotje zuiver maken dan heb ik daar een dun laagje in liggen, de kachel vertoont geen moeilijkheden en de warmte van deze pellets zijn hetzelfde dan voorheen, zal wel een ander samenstelling zijn van de pellets,zou van de parameters afblijven anders ga je de kachel misschien ontregelen en kom je aan zoals velen hier (slechte werking van kachel)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Fleur ma jan 14, 2013 12:41 pm

    volledig akkoord met joske ..niets veranderen aan de instellingen
    ik zou zelfs iedereen aanraden als je kachel GOED brand met een bepaald soort pellets ....van deze pellets 2 zakjes aan de kant te houden voor als er iets mankeert aan je kachel....dan kan je in eerste instantie terugvallen op een goede zak pellets die je voorheen hebt gebruikt en sluit je dit al uit.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 13 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 1:40 pm