Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
karentje
Mauritsius
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 274
    Registration date : 29-11-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van cuypersmarc zo jun 02, 2013 8:50 am

    na al de problemen die ik vroeger had blijf ik er liever vanaf.

    ze werkt nu
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do okt 03, 2013 7:14 am

    Ik stook al een aantal dagen met Green Energy ( materiaal : 30% naaldhout 70% loofhout )
    en ben zeer tevreden , weinig asse en geen koekvorming in branderpotje, ruit niet vuiler dan met andere pellets en ze geven lekkere warmte.
    Met deze temperaturen de laatste dagen staat de kachel op stand 1 en kan ze in de namiddag enkele uren af.
    Verwarmt de living , veranda , keuken , hal en s'avonds gaat de slaapkamer deur open.
    Prijs onder de vier euro per zak , bij brandhout michel, 20 euro statiegeld per pallet en mooi afgeleverd.  


    kampvuur
    rotjer
    rotjer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Leeftijd : 73
    Registration date : 29-03-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty green energy

    Bericht van rotjer ma nov 25, 2013 6:06 pm

    Ik gebruik nu Green Energie pellets en ze zijn veel beter dan verleden jaar,
    zonder problemen kan ik 3 dagen aan een stuk stoken, enkel de pellets zijn naar de lange kant
    ge moet meer pellets geven,
    willy1100
    willy1100
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 66
    Registration date : 14-12-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van willy1100 di nov 26, 2013 7:41 pm

    heb in september 1000 kg green pellets gekocht bij bams in geel. Dikke brol ik heb de parameters al moeten laten aanpassen om dat m'n logo constant fire stop weer gaf omdat de pelets veel sneller opbranden in de laagste stand, daarom hebben ze nu meer pellets gegeven in de laagste stand maar dat wil ook zeggen te warm en veel meer verbruik en veel meer assen en vuil ruitje.

    Ik heb contact op genomen met Paul Bams maar die lachte me uit aan de tel. en zei dat ik pech had en ze maar moest opstoken.
    hier ga ik niet mee akkoord ik heb betaald voor de zelfde kwaliteit als vroeger en krijg nu brol!!!!!!
    dat is betalen voor ne mercedes maar ne lada krijgen heb ik hem verteld, toen verbrak hij het contact.
    ik belde terug en hij vertelde al lachent dat hij er nx ging aan doen. Dus dit zijn de laatste green pellets die bij mij gaan branden.
    De klant service trekt dus op nx daar.

    reclameren bij GK in zolder dan maar.
    willy1100
    willy1100
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 66
    Registration date : 14-12-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van willy1100 di nov 26, 2013 7:52 pm

    waarom moet ik in zolder reclameren??


    omdat ze in september waarschijnlijk via zolder in geel terechtkwamen.
    willy1100
    willy1100
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 66
    Registration date : 14-12-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van willy1100 vr nov 29, 2013 4:55 pm

    heb net contact gehad met GK zolder de persoon die ik aan de lijn kreeg was veel vriendelijker en heeft me een duidelijke uitleg gegeven waarom de pellets niet zo goed branden.
    De pellets hebben in geel bij paul bams in de regen gestaan en hebben hierdoor vocht opgenomen en daardoor dooft mijn vlam af en toe, zijn uitleg kan kloppen want ik heb ze inderdaad ook zien buiten staan maar heb er niet opgelet of ze afgedekt waren toen.er zit ook meer zacht hout in en daardoor branden ze sneller.
    Deze uitleg hadden ze me in Geel ook kunnen geven (klantvriendelijkheid staat daar niet boven op hun lijst).
    GK bedankt voor de goede service.

    Grts Willy.

    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty green energy

    Bericht van Uthrex di dec 10, 2013 3:07 am

    Hoewel dat 'koekvorming' bij Green Energy schering en inslag is. Hardhouten pellets, geperst als staalplaat. Ik heb er ook last van.
    Toegegeven dat ze meer warmte-afgifte hebben, weegt het niet op tegen de 'bijna' dagelijkse reiniging van de kachel.  
    Heeft natuurlijk veelal te maken met het soort/merk kachel.
    Dan is het een beetje zoeken tussen afzuiging (extractie, lucht/warmte die door de schouw naar buiten blaast) en de min of meer beste verbranding.


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    egno
    egno
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 30-12-13

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty green energy

    Bericht van egno wo jan 22, 2014 11:13 pm

    Ik stook al maanden Green Energy in mijn chinese kachel,en heb nooit geen koekvorming
    luchttoevoer naar branderbakje mischiens ietsjes verhogen en pellettoevoer lichtjes minder

    egno
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 8:39 am

    Zeer tevreden over deze pellets. Ondertussen 300 kg gebruikt. Zeer weinig niet vette assen, branden goed, ruit is zeer makkelijk te kuisen.
    Aangekocht in zakken van 25 kg, zeer weinig stof en gruis in deze zakken...
    antonio1980
    antonio1980
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 144
    Registration date : 03-11-13

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty green energy

    Bericht van antonio1980 ma feb 10, 2014 4:02 pm

    ik had bij mijn kachel 300kg gratis gekregen van die pellets en vind ze helemaal niet goed. Veel stof, as en raampje snel vuil.

    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty green energy pellets

    Bericht van wakuwaku ma feb 17, 2014 3:48 pm

    Ik kreeg De GE pellets in sept 2012 bij de ketel geleverd, er zat zoveel koek in het leken wel rotsblokjes, zelfs na 1 dag stoken, het was gewoon niet bij te houden.
    Doordat ik zoveel koek had is mijn brandrooster zelfs gescheurd, ik maak de ketel elke dag even schoon, maar met de koek was het niet te voorkomen, dat gaat gloeien als een soort lava.

    Dus eigenlijk doordat ik deze GE pellets gratis kreeg, heb ik het rooster verknalt en later daar nog zelf de schuld van gekregen, Edilkamin zei vrolijk dat ik niet genoeg onderhoud pleegde. Uiteindelijk na wat heen en weer gemail, heb ik het rooster toch onder garantie kunnen laten vervangen.
    Ben blij dat ik van die rommel af ben, als je het eenmaal hebt meegemaakt is het normaal dat je deze pellets niet meer wil hebben.
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van MCZ SUITE AIR ma feb 17, 2014 5:25 pm

    heb ondertussen al 2000 kg opgestookt en nog geen problemen gehad.
    licht misschien ook aan de kachel of aan de afstelling.
    heb zelfs geen koekje in het branderkorfje na 3 dagen stoken.


    _________________
    MCZ SUITE AIR  [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 373
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Ikzelf di feb 18, 2014 4:47 pm

    Voor mij is dit het laatste jaar stoken met green energy...
    De warmte is wel ENORM, maar heb er teveel nevenproblemen mee...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast di feb 18, 2014 5:26 pm

    Stook nu het 2de jaar met green energy, heb ook andere merken geprobeerd maar merkte geen voordelen bij de andere merken.
    alleen een nadeel en dat is dat deze duurder waren tov green energy.
    Ben tevreden van warmte, ruit vervuilt niet harder dan bij andere merken,heb ook geen last van koekvorming.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin wo apr 02, 2014 9:41 pm

    ik heb deze winter verspreid ca. 600kg green energy hardhout pellets getest.
    de kwaliteit was konstant en merkbaar beter dan de GE die ik een paar jaar geleden stookte, geen harde koek meer die ik toen regelmatig had.
    zeer tevreden van de wamte, zwarte ruit en asse zie ik geen verschil met de andere merken die ik getest heb.

    testing pellets forever...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty green energy

    Bericht van Gast do jul 03, 2014 3:50 pm

    is er iemand die ervaring heft met de pellets van groene kachel in zolder,
    die bieden trouwens ook een silo aan gevuld met pellets en als die dan leeg is wordt de silo vervangen door een volle,
    dit lijkt me wel interessant omdat je dan met minder verpakkingsafval zit

    alvast bedankt

    bericht verplaatst naar een bestaand topic over de green energy pellets.
    info over de silo: even de zoekknop linksboven gebruiken met het zoekwoord "opslag"
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Luc B vr jul 11, 2014 9:40 pm

    @Willy 1100 (bericht 382-384) :  Heb ook al af en toe eens een negatieve ervaring gehad met pellets, pelletkachel enz.
    Aan de telefoon kom je meestal nooit tot een oplossing, doch via een mail of een aangetekende brief kom je meestal wel tot resultaten.
    Mijn ervaring is hierin 100% bij een echte klacht natuurlijk, niemand heeft graag kritiek en veel hebben schrik van negatieve reclame en geven daarom wel soms een tegemoetkoming via extra zakken of financieel.
    Bij klachten nooit blijven stilzitten, mail, aangetekende brief enz... ge wint meestal hoor.

    Ook dankzij dit forum weten héél veel mensen nu dat ze daar niet moeten zijn,
    de persoon over wie je spreekt heeft dit zeker ook al gelezen en zal ondertussen wel al tandpijn hebben.
    De volhouder wint, best dat er zulke forums bestaan eigenlijk.  Mvg,  Luc


    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma aug 18, 2014 8:15 pm

    Moet zeggen dat ik tevreden ben over deze Green Energie pellets. Stook al een jaar of 5 pellets en heb al diverse merken uitgeprobeerd. Heb bij deze pellets de luchtoever iets hoger gezet (10%) en de pellet toevoer drastisch naar beneden bijgesteld (gem. 20%).Hoewel ik wel vonkjes (stof) zie verbranden en ook bij het schoonmaken (1 keer per week) stof terugvind vind ik het alles binnen de redelijkheid. Ook het ruitje blijft redelijk schoon. Gezien mijn verbruik (5 ton per jaar) ben ik tevreden, zeker met de prijs.
    Dus ook positieve gebruikers.
    Vriendelijke groeten allemaal en een mooi, probleemloos stookseizoen toegewenst allemaal.
    Tip: probeer de kachel even uit zodat u ook daadwerkelijk weet dat hij het naar behoren doet nu het nog redelijk warm is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast zo sep 07, 2014 1:20 pm

    Ikzelf begin nu aan mijn vijfde stookseizoen. Eigenlijk, om eerlijk te zijn, nog nooit andere gebruikt dan green energie.
    Ben er dus zeer tevreden over. Ook de prijs is min of meer stabiel gebleven.
    Wel dagelijks even reinigen van het raampje en de brandkorf. Voor de rest, no probs. hier
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma sep 08, 2014 12:50 am

    We gebruiken ze nu voor het tweede jaar , waren er verleden jaar tevreden over en ook de prijs was erg goed.
    Wij poetsen het ruitje meestal als we zin hebben , soms dagelijks of om de twee a drie dagen
    brandkorf hetzelfde.
    Onze kachel blijft in de winter geregeld dag en nacht aan.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van erwin za okt 11, 2014 6:41 pm

    bij de meeste groepsaankoop deelnemers liggen de green energy pellets blijkbaar nog onaangeroerd. Rolling Eyes


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van nick1 za okt 11, 2014 8:44 pm

    Moet eerst nog een pallet Europellets erdoor jagen alvorens aan de nieuwe stock te beginnen.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    lieke
    lieke
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 29
    Registration date : 06-03-13

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van lieke di okt 28, 2014 7:34 pm

    Een week of 2 terug ben ik begonnen met het stoken van mijn nieuwe pellets. De pellets zijn lang, erg donker, geven veel warmte en ook heel veel, witte, as. Mijn kacheltje snort er lekker op los. Wel de pellet toevoer iets verlaagd. Al met al, heel tevreden.
    weske32v
    weske32v
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 77
    Leeftijd : 43
    Registration date : 05-12-12

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van weske32v ma nov 03, 2014 6:53 pm

    Qua warmte ben ik nog geen betere tegengekomen
    het minpunt bij mij is dat ze een beetje koek achterlaten maar valt nog mee ideaal voor de zeer koude winterdagen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty eigenschappen Green Energy pellets

    Bericht van erwin wo nov 19, 2014 9:52 pm

    Green Energy pellets
    70% loofhout, 30% naaldhout

    oude verpakking.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    nieuwe verpakking.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty green energy

    Bericht van Gast vr dec 05, 2014 3:43 pm

    onze laatste koop energy pellets vindt ik niet zo best.Heel veel stof en as ;sommige korrels zijn te lang en geven ook minder warmte.
    prettige eindejaars feesten aan alle pelletforum vrienden.

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 16 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:10 pm