Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+57
karentje
Mauritsius
atlasgust
grossard.rob
ponneke
speedy
bart b
evert.clonen
ppeterke
egno
ivanhoed
Min esse
weske32v
lieke
nick1
Luc B
antonio1980
willy1100
cuypersmarc
jan 49
maestro
Dave G.
wakuwaku
PVS
paularis
Peerke
mantas
rotjer
pedro
ben-revo
Daniel00
zoom
krusty
dxnature
MCZ SUITE AIR
Pcorsa
Fleur
korando
shadow10
ss
rika1967
flair
Ikzelf
stefke
knoepken
kempenaar
Jef
Philip
krista
Uthrex
Geert
Block
player
johanvl
Annejanne
steven
niel
61 plaatsers

    Ervaringen Green Energy pellets


    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 12:23 pm

    Fleurke,

    de kachel die kapot ging op een half jaar tijd, begon met fout meldingen, nadien met uitvallen de technieker heeft toen alles zuiver gemaakt, maar nog bleef ze uit vallen. De rookafvoer waardes moeten normaal per stand (hoog of laag) blijven staan zoals ingesteld, maar deze kachel brande op de hoogste stand, en de waardes liepen op van 41% naar 100%. tijdens de oploop van deze waardes vielen er geen pellets waardoor de toko niet warmer dan 19° werd en pa bijna blauw zag van de kou.
    Zelfs met de technieker uit de fabriek erbij vonden ze niet direkt wat de oorzaak was, dus na wat lang aandringen heeft men me een andere en zwaardere kachel geplaatst. en in no time is alles lekker warm, tot afgelopen week, nu begint ook deze kachel met hetzelfde probleem. De oorzaak zou kunnen zijn volgens mij: rookafvoermotor vuil en moeite krijgt met draaien daardoor wijzigende waardes van de rookafvoer, en/of de schoorsteen die niet volgens specificatie zou zijn, aan het uiteinde zit een 45° deze zou moeten vervangen worden door een 90° met een T_stuk zodat als iets uit de lucht valt (vliegtuig, regen of sneeuw ofzo) dit niet in de schoorsteen valt maar erdoor. Maar nu spreekt de invoerder de aanbeveling van de fabrikant tegen, omdat hij dit zo overal heeft gemonteerd en nergens problemen zoals deze heeft.(zegt die??)
    Ik heb een mail van de technieker uit Italië waarin hij me meld dat de nieuwe rookafvoermotor opgestuurd is naar de invoerder, en eentje die zwaarder is. Maar ik vermoed dat alles door veel stof en assen komt...

    Dus ik wacht weer nog effe af, als de ZOE dadelijk ook vaker uitvalt dan ga ik een niet meer lachen en wachten tot alles goed komt, maar eens in actie komen, heb ne goeie advocaat he...

    groetjes Nico
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 1:00 pm

    Beste

    Ik heb ze regelmatig geprobeerd de pellets van de groene kachel/green energy.

    Ik ben er niet tevreden over als je de pellets bekijkt en je vergelijkt ze met din+ zijn deze veel dikker en er zitten veel stompjes tussen en behoorlijk wat gruis en stof in de zakken.
    Ook zit er veel rommel in ik heb al gehad met rode en blauwe puntjes er in en met ijzervijlsel en met witte puntjes die je terug vindt in het askorfje na verbranding.
    Ook krijg je na één dag stoken een dikke laag harde koek in je vuurpotje en het potje loopt over.

    Mijn buurman die deze pellets ook brand heeft dit hetzelfde met een ander merk kachel dus het lijkt me sterk dat het aan de kachel ligt.
    Ook de zakken wijzigen nogal van met of zonder opschrift.
    Volgens mijn buurman die gehoord had van de verdeler dat er inderdaad slechte pellets tussen zaten en dat zelfs mensen deze terug gebracht hadden omdat ze gewoon te slecht waren.

    In het begin waren de pellets veel beter als nu toen hadden ze ook een andere kleur en glans.

    Kortom voor mij geen green energy pellets meer.

    Mvg Jos
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 2:01 pm

    Hoi forumlezers.

    Dit is er alweer eentje. Zoals ik zelf al zei. Het product is niet slechts maar soms
    die problemen dat is er teveel aan.

    Op regelmatige tijdstippen komt dit steeds maar terug. De eene zegt goeie pellets te hebben. De andere heeft een slechte lading.

    Dit duidt duidelijk of een verschillende kwaliteit.

    Wanneer gaat dit nu eens opgelost geraken. Ik vrees dat op termijn door deze wispelturigheid in de kwaliteit veel gebruikers zullen afhaken.

    Dus Mr. VANDEPUT het is aan U om er voor te zorgen dat de kwaliteit terug beter wordt.

    gr
    spartherm,
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van kempenaar do jan 21, 2010 2:36 pm

    hoi, beste forumgebruiker: ik heb ook pellets van Green Energy , en heb dus , als ik het zo lees
    veel geluk gehad in de aankoop, net voor de slechte kwaliteit van de laatste weken.
    Ik ben van mening dat het fabriek in Nederland, om de een of andere reden, slechte pellets
    geproduceerd heeft en dus zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dus alle slechte leveringen
    terug binnen nemen Diegennen die van dit fabriek afnemen moeten sterker op hun strepen
    staan Twisted Evil
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van knoepken do jan 21, 2010 2:51 pm

    Men is beter om wat meer te betalen voor n' zak degelijke pellets......Want uiteindelijk krijgt men onvoorziene kosten aan de pelletkachel zelf.Altans dit is mijn mening???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 3:15 pm

    Beste

    Ik blijf in ieder geval voortaan bij de din+ merken.
    Ze kunnen wel wat duurder zijn of soms niet als de andere pellets maar geven wel een stuk minder problemen en de kwaliteit is wel beter en het rendement hoger en ze lijken mij uiteraard ook beter te zijn voor de kachel.

    Mvg Jos.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 4:36 pm

    knoepken schreef:Men is beter om wat meer te betalen voor n' zak degelijke pellets......Want uiteindelijk krijgt men onvoorziene kosten aan de pelletkachel zelf.Altans dit is mijn mening???

    Als je een poos op het forum rondhangt merk je na verloop van tijd dat laat ons zeggen bijna iedere fabrikant met zijn product in zowel positieve als negatieve vorm de revue gepasseerde. Wat ook de oorzaken zijn van zowel slechte als goede pellets is naar mijn mening een hoop factoren waar ook zelfs de producent geen controle op heeft. Als ik het goed begrijp staat DIN+ voor een opgelegde en op regelmatige controle uitvoering van zowel de installatie als het afgewerkte product. Ofwel schort iets aan het organisme ofwel krijgt men bij het maken van pellets een ander resultaat wanneer we een boom van midden het bos of aan de rand van datzelfde bos maar dan tegen de waterkant (Zenne) gebruiken om onze pellets te verkrijgen.
    Ik denk dan ook dat we met prijzen geen verandering zullen krijgen en enkel maar één iemand zullen dienen.


    ----------
    Piazzetta 955 - 9kw
    Granilux-Mandi-Clean Fire
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 5:25 pm

    Spijtig dat de green energie(bij ons niet te vinden ) klanten zover van mij wonen , anders had ik enkele zakken komen halen om deze ook eens te testen op mijn MCZ
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Philip do jan 21, 2010 9:48 pm

    idem

    maja rijd der daarvoor is achter


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 11:49 pm

    en bij het ingieten laten ze nog veel stof achter pff wat een rommel , trouwens die van de makro ff getest
    ook stoffig hoor bij het ingieten
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Jef vr jan 22, 2010 12:08 am

    Een beetje stoffig zullen ze allemaal wel zijn zeker.
    Ik heb mijn 2de lading van Green energie 1st was 1100kg 2de is 1200kg.
    Zowel mijn 1 partij als zowel mijn 2de partij is van heel goede kwaliteit.
    Als ik ze vergelijk met de 10 zakjes die ik in de makro enkele weken geleden kocht geef mij dan maar Green pellets.
    Makro pellets korst in het vuurkorfje,iets minder warmte,veel heel veel donker dik as.
    Green pellets nooit korst in vuurkorfje,meer warmte,heel veel minder as.
    Zo zie je maar is er verschil tussen de zakken?of zit het tussen de oren ik weet het niet.
    Ik ben er alleen maar heel tevreden over en als de zakken zo slecht zijn als sommige hier beweren waarom breng je ze dan niet terug dat is teminste wat ik zou doen.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 12:09 am

    krusty schreef:Spijtig dat de green energie(bij ons niet te vinden ) klanten zover van mij wonen , anders had ik enkele zakken komen halen om deze ook eens te testen op mijn MCZ

    VERHUIZEN en korterbij komen wonen he,
    dan ik geef je met plezier 2 a 3e zakken voor niks mee...
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Philip vr jan 22, 2010 8:53 am

    nah we zitn hier goed




    echter lees ik zoals bij bijna alle pellet merken wel is dit :dat stokers een koek, stof vuil ruitje , te hevig opspringende glinsters enz...... hebben in hun kacheltje,zelfs van badger zag ik al revieuws dat sommigen die niet meer gingen gebruiken wegens dezelfde redenen,
    mij lijkt me het gewoon simpel weg zo te zijn dat het allemaal ook veel van de parameters zal afhangen of een bepaalde pellet goed brand in je kachel of niet
    je kan de beste pellets kopen die er bestaan als er 1 parameter op die pellet niet goed afgestemd is zal je der nie tevreden van zijn, terwijl je bv met pellets van de hmm naja witte produckten juist wel een heel goed resultaat hebt in die kachel (voor beide pelletmerken standaart parameters dus geen geklooi met parameters)


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van player vr jan 22, 2010 10:03 am

    Zo blijft het een hobby om een goed resultaat te krijgen.
    Spijtig dat als je een seizoen een goed merk gekozen hebt voor je kachel, ditzelfde merk zou kunnen tegenvallen in een ander seizoen


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 10:24 am

    Nico schreef:
    krusty schreef:Spijtig dat de green energie(bij ons niet te vinden ) klanten zover van mij wonen , anders had ik enkele zakken komen halen om deze ook eens te testen op mijn MCZ

    VERHUIZEN en korterbij komen wonen he,
    dan ik geef je met plezier 2 a 3e zakken voor niks mee...

    Ik zal inderdaad binnen een maand of 4 verhuizen , en het zal nie naar Opgrimbie zijn hehe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma jan 25, 2010 12:41 am

    Hoi forumgebruikers,

    Regelmatig wordt hier de laatste tijd "de goede kwaliteit" maar ook "de mindere kwaliteit"
    kwaliteit aangehaald.

    Niet perse in deze rubriek maar ook in andere rubrieken. Soms vind je zelfs niet meer de bomen in het bos om iets terug te vinden.

    Heb ondertussen ook reeds diverse merken uitgeprobeerd en soms heb ik ook met kwaliteits pellets een tijdelijk probleem wat betreft smurrie in het vuurkorfje.

    Aangezien hijzelf aan de wieg gestaan heeft bij de opstart van de productie van de greenenergy of beter gezegd de MARTENS ECO pellets vind ik dat men recht heeft op het geven van een verdediging of uitleg van dit probleem.

    Ik denk dat hij ons een zeer goede uitleg kan geven aan dit steeds weerkerend probleem niet bij het merk wat hij verdeeld maar ook bij de andere merken. Ook de andere merknamen komen regelmatig aan bod water betreft een positieve of negatieve kwaliteit.

    Volgens mij heeft het ook te maken met de kwaliteit van hout die aangeleverd wordt. Een producent kan ook niet altijd op elk uur van de dag een kwaliteitskontrole doen.

    Als er eens een vakkundige uitleg op dit forum komt te staan wat betreft dit probleem hoeft er in de toekomst geen massa pagina's meer bevuild worden door dit steeds terugkomend onderwerp.

    De heren moderators kunnen dan steeds ingrijpen en verwijzen naar een bepaalde rubriek.

    Het zal zeker bijdragen aan het lezen van dit forum.

    mvg,

    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 3:22 pm

    Hallo ik stook al een tijd green energy ben heel tevreden; ik lees op dit forum dat er veel mensen problemen me hebben . Een tip als u overgaat naar green energy zet dat de motor van de schouwtrek wat hoger dan hebt of krijgt u die koek niet in uw vuurkorfje ,en het hout is ook veel harder dus de toevoer van de pellets lager zetten . Dan zal u zien hoe mooi die brand,en een mooi wit grijs as laagje blijft er achter en praktis geen vuile ruit meer ;want ik hoor somige van zwarte aanslag, dat wijst op een slechte verbranding . En de prijs 5€ voor een zak van (25kg afgehaald en 3,20€ voor een zak van 15kg afgehaald is goedkoop voor zo een goede pellet (bij hobby shop 3,10€ maar daar staan ze buiten ook als het regent.


    Laatst aangepast door Uthrex op wo feb 03, 2010 3:33 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : heb uwe caps-lock afgezet.)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za feb 20, 2010 8:38 am

    ok
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma maa 01, 2010 2:20 pm

    Ik heb zaterdag eens een paar zakken green energy pellets gehaald bij hobby shop Vaes. En deze pellets vallen echt goed mee!!! Ik heb ervoor niets anders gestookt dan mandi pellets. Ik ben nu tot de vaststelling gekomen dat de pellets van green energy even goed zijn als die van mandi en beterkoop zijn dan mandi pellets. Ik vind het een goede prijs voor een goede pellet.

    MVG, Benny 67
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty pellets de groene kachel

    Bericht van Gast zo maa 07, 2010 4:58 pm

    zit al een tijdje te wachten op zakken van 25kg bij de groene kachel, al enkele weken geen zakken van 25 kg, nog iemand problemen mee? Sad Sad Sad Sad
    Heeft enkel zakken van 15kg nu, maar wordt wel een dure onderneming dan, spreek ik nog niet van dat geloop met zakjes.
    Andere leveranciers in de buurt van Lommel?
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van player ma maa 08, 2010 11:10 am

    Hoi Sara,
    Voor de ene zullen die zakjes van 15kg extra loopwerk zijn, maar voor mij zijn deze perfect!
    Ik zou nooit de zakken van 25kg willen omdat ik ze niet gans in m'n kachel gekapt krijg.

    Het verschil op 1,5 ton was 30€, vind ik nog aanvaardbaar.

    Toch vreemd dat hij geen zakken van 25kg meer heeft en wel van 15kg? Een veel grotere vraag naar de 25kg zakken vergeleken met de 15kg...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast ma maa 08, 2010 5:10 pm

    de groene kachel heeft intussen gereageerd op mijn vraag waar de 25 kg zakken zijn, zou er intussen in stock gehad hebben, maar door de grote vraag en de langdurige koude zijn ze op.
    Zou in de toekomst waarschijnlijk overgaan naar 15 kg zakken, wegens beter draagbaar

    dus voor diegene die mijn post als negatieve kritiek zouden beschouwen, mijn excuses, dit is helemaal niet de bedoeling, heeft mij steeds goed geholpen, ook goede plaatsing zeer tevreden over.

    hopelijk is dit hierbij rechtgezet
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van steven ma maa 08, 2010 5:42 pm

    een zak van 25kg weegt al wat. die van 15kg zijn ook gemakkelijker om te dragen.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za maa 13, 2010 12:04 am

    hoi , ik heb gisteren pellets gehaald bij groenekachel in heusden zolder nu ik deze eerste zakken van 15 kg opendeed viel er wel iets op bij mij deze pellets zijn helemaal niet gemaakt van hard hout deze pellets zijn gemaakt van afval in de pellets zit namelijk stukjes van formica beter bekend als meubelplaat ( de toplaag wit grijs zwart enz..) ik heb hiervan dan ook foto's genomen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] het is dus niet voor niets dat ze goedkoper zijn

    meer uitleg hierover later


    Laatst aangepast door stef999 op za maa 13, 2010 12:19 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Jef za maa 13, 2010 12:42 am

    stef999 schreef:hoi , ik heb gisteren pellets gehaald bij groenekachel in heusden zolder nu ik deze eerste zakken van 15 kg opendeed viel er wel iets op bij mij deze pellets zijn helemaal niet gemaakt van hard hout deze pellets zijn gemaakt van afval in de pellets zit namelijk stukjes van formica beter bekend als meubelplaat ( de toplaag wit grijs zwart enz..) ik heb hiervan dan ook foto's genomen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] het is dus niet voor niets dat ze goedkoper zijn

    Die van jou lijken helemaal niet op de mijne niet goed en neen ik heb geen connecties(buiten dat ik er klant ben) met groenekachel nog aandelen of andere vorm van compensatie,ik blijf alleen een wat voor mij tot nu toe goed product is verdedigen.
    En mischien zie ik het verkeerd maar ik vind het toch weer een beetje vreemd dat dit een weer een eerste posting is wat? maar zoals gezegt ik zie het mischien verkeerd amai .

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gast za maa 13, 2010 9:32 am

    stef999 schreef:hoi , ik heb gisteren pellets gehaald bij groenekachel in heusden zolder nu ik deze eerste zakken van 15 kg opendeed viel er wel iets op bij mij deze pellets zijn helemaal niet gemaakt van hard hout deze pellets zijn gemaakt van afval in de pellets zit namelijk stukjes van formica beter bekend als meubelplaat ( de toplaag wit grijs zwart enz..) ik heb hiervan dan ook foto's genomen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] het is dus niet voor niets dat ze goedkoper zijn
    Amai ! Dat ziet er inderdaad serieuze brol uit ! amai

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Green Energy pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Green Energy pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 3:43 pm