Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    problemen met pellinsert54


    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast di dec 15, 2009 7:14 pm

    Hallo allemaal,

    Morgenmiddag komt de technieker (van Edilkamin zelf)naar onze casette kijken. Ben heel benieuwd en hoop nu echt dat als die man de pelletlade dicht doet dat de kachel begint te blazen en te puffen (in off stand).

    In de wachtkamer van de tandarts voel ik ook geen tandpijn meer No

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Mvg
    Mavi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast do dec 17, 2009 7:41 pm

    Hallo,

    Gisteren is een van de techniekers van Pierre Girretz hier geweest en de problemen zijn opgelost!
    Zeer tevreden over de service van Edilkamin.
    Wilde dit nog even melden!

    Mvg
    Mavi
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van steven do dec 17, 2009 8:43 pm

    Mavi,

    Blij dat te horen. Goed nieuws moet ook verteld worden.

    Wat was er nu eigenlijk aan?

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast vr dec 18, 2009 4:03 pm

    Steven,

    De man moest er ook om lachen toen de kachel weer begon te blazen als we de schuif dicht deden (stond in de off stand)en hij zei dit nog nooit gezien of gehoord te hebben.

    Onmiddellijk een nieuwe carte mère gestoken en en nu staat ons stoofke zalig te branden en het geluid is ook stukken aangenamer.

    Technieker zei vraag me niet wat er scheelde maar dat onderdeel gaat onmiddellijk terug naar Italie.Hij kreeg ook tweemaal telefoon van Dison om te vragen of hij het probleem kon oplossen,van service gesproken..alles was op een uur geregeld en zo zonder morren direct een nieuw moederbord...en een zeer blije Mavi!

    Mvg,
    Mavi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 11:53 am

    Hallo,

    Wij hebben gisteren ook een technieker langs gekregen van mauws omdat wij het gevoel hebben dat de kachel minder blaast dan vroeger.
    Die heeft enkele parameters aangepast maar dit helpte niet veel toen we zeiden dat we het gevoel hadden dat hij minder blaast zei hij dat dit geen waar is.

    Nu zal ik misschien eens een andere technieker van een andere firma laten komen kijken een zien wat hij zegt.

    Onze ruimte van ongeveer 100 m³ kunnen we in 30min misschien 1 graad warmer krijgen we krijgen er het schijt wel van.

    Mijn vriendin zegt juist dat we van 11graden naar 16 graden zijn gegaan in 3uren. dit is toch niet normaal.

    Is dit normaal graag had ik eens geweten van mensen met dezelfde kachel (edilkamin pellinsert54) hoe groot jullie ruimte is en in welke tijd je deze naar hoeveel graden krijgt.

    Mvg joeri
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van steven zo dec 20, 2009 12:22 pm

    Joeri28,

    100m³ kan je normaal gezien heel snel warm krijgen met uw kachel.

    Is de schouw OK?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 1:34 pm

    joeri28 schreef:Hallo,

    Wij hebben gisteren ook een technieker langs gekregen van mauws omdat wij het gevoel hebben dat de kachel minder blaast dan vroeger.
    Die heeft enkele parameters aangepast maar dit helpte niet veel toen we zeiden dat we het gevoel hadden dat hij minder blaast zei hij dat dit geen waar is.

    Nu zal ik misschien eens een andere technieker van een andere firma laten komen kijken een zien wat hij zegt.

    Onze ruimte van ongeveer 100 m³ kunnen we in 30min misschien 1 graad warmer krijgen we krijgen er het schijt wel van.

    Mijn vriendin zegt juist dat we van 11graden naar 16 graden zijn gegaan in 3uren. dit is toch niet normaal.

    Is dit normaal graag had ik eens geweten van mensen met dezelfde kachel (edilkamin pellinsert54) hoe groot jullie ruimte is en in welke tijd je deze naar hoeveel graden krijgt.

    Mvg joeri


    joeri

    heb je soms geen isolatieprobleem van plafond ,dit is hier op het forum een veel voorkomend verschijnsel van personen die denken dat er iets met hun kachel mis is maar eigenlijk te wijten is aan warmteverlies.
    ik denk dat die 40 vierkante meter op de warmen is met deze kachel.
    natuurlijk heeft de kachel wel wat tijd nodig om zo n ruimte op te warmen vanaf 10° en bij deze vriestemperaturen buiten!!
    doe eens een test en meet eens je temperatuur onder het plafond -deze moet zeker steeds een 4 tal graden hoger zijn of op tafelhoogte anders heb je een aanzienlijk warmte verlies (installateurs houden zich daar niet mee bezig)ga zelf eens op onderzoek




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 1:50 pm

    ik denk dat Fleur gelijk heeft.Waarschijnlijk is jullie woning niet goed geïsoleerd.Dit is bij mij ook zo , 1 deel goed geïsoleerd 1 deel slecht, dat is een enorm verschil om die 2 ruimtes op te warmen. Als ik zie dat het slechts 11 graden in huis om op te starten dan ben ik er bijna zeker van dat daar het probleem ligt en dan kan het lang duren om een woning op te warmen, tegen dat de muren enzo terug warm krijgen en ook warmte terug gaan afgeven. Ik denk dat het beter is bij zulk een koud weer om de kachel 's nachts op een laag vermogen te laten branden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 1:51 pm

    hallo

    @Steven, de schouw heb ik wel nog niet kunnen isoleren ik zou misschien vandaag nog naar gamma gaan achter rotswol.
    Maar zoals fleur al zei moet ik zorgen dat er geen water in mijn schouw kan om schouwbrand te voorkomen.
    Of kan het geen kwaad fleur als er enkele druppels naar beneden komen op de rotswol.

    En met dit weer kan ik de schouw bovenaan niet dicht gaan dekken. ze is wel dicht met een betonnen plaat.


    Fleur de temperatuur is inderdaad 4 graden hoger dan op tafelhoogte.

    Mvg joeri


    Laatst aangepast door joeri28 op zo dec 20, 2009 1:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 1:55 pm

    Joeri je schouw is niet het probleem,...... die rotswol gaat niet veel verschil uitmaken.
    Het enige wat je kan checken is of je schouw temperatuur niet te hoog is maar aangezien ze je kachel komen afstellen zijn deze week veronderstel ik dat ze daar wel zullen naar gekeken hebben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 1:56 pm

    hallo,

    @drieske, ze hebben niet zoveel gecheckt hoor.

    Het enige wat ze gedaan hebben is de parameters wat aangepast.

    Mvg joeri
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:13 pm

    @Joeri,
    Wij hebben ook een pellinsert 54 en het is nu exact 21 graden op f2.
    Grootte living:9op 5m en keuken 4 op 4m.
    Maar ik moet er wel bij zeggen dat we s'morgens de cv een paar uur laten opspringen omdat ik een verdiep heb en de badkamer boven is!Rond een uur of 10 hebben we de cv op 4 graden gezet en de kachel aangestoken en de temperatuur blijf stabiel dus nu 21 graden.

    Onze ramen zijn vervangen door superisolerend glas,muren (is niet zo heel veel) zijn niet geisoleerd maar we hebben op de zoldervloer wel 8 cmm PUR laten spuiten wat een enorm verschil geeft!Pur kost bijna niks omdat je een groot deel kan recuperen van de overheid en de gevoelstemperatuur is een stuk aangenamer.

    Mvg
    Mavi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:18 pm

    hallo,

    @Mavi, Wij hebben wel geen cv, we stoken nu enkel met de kachel.

    Zou dit het verschil kunnen maken?

    Mvg joeri.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:19 pm

    joeri28 schreef:hallo

    @Steven, de schouw heb ik wel nog niet kunnen isoleren ik zou misschien vandaag nog naar gamma gaan achter rotswol.
    Maar zoals fleur al zei moet ik zorgen dat er geen water in mijn schouw kan om schouwbrand te voorkomen.
    Of kan het geen kwaad fleur als er enkele druppels naar beneden komen op de rotswol.

    En met dit weer kan ik de schouw bovenaan niet dicht gaan dekken. ze is wel dicht met een betonnen plaat.


    Fleur de temperatuur is inderdaad 4 graden hoger dan op tafelhoogte.

    Mvg joeri


    voila joeri,daar zit je al goed met je plafond,is een teken dat daar goed geisoleerd is
    je zal toch snachts wat moeten bijverwarmen tot 18° om de boel op temperatuur te houden denk ik
    verder zou ik geen isolatie in de schoorsteen plaatsen als je ze niet degelijk kunt afsluiten bovenaan.
    je zou best alles goed en in volgorde doen ,eerst onderaan een halve meter isoleren met rotswol ,daarna bovenaan ook een halve meter isolatie en dan de afdekplaat die zeker hermetisch dicht moet zijn rond je buis,de warmte die vrijkomt in de schoorsteen door de kachelafvoerbuis vermijd dat er condens optreed in de buis .
    je bent eigenlijk niet verplicht gans de schoorsteen met rotswol vol te proppen (is ook te zien hoe hoog die is)
    betonplaat vindt ik nu ook niet het beste materiaal,is zwaar;kan barsten,is moeilijker een gat in te boren voor afvoerbuis enz...




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:21 pm

    Ik ben geen echte kenner maar bij deze temperaturen denk ik dat het toch een verschil maakt.
    Ik zou de kachel s'nacht ook laten branden zoals hier al aangehaald werd.

    Mvg
    Mavi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:29 pm

    hallo,

    Onze buren werken ook zonder centrale verwarming en hebben een gascasette.
    Zij kunnen hun zelfde huis zoals het onze wel opwarmen tot 23°.

    Zij hebben wel superisolerende glas.Dit is het enige verschil bij het onze.

    Mvg joeri.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:30 pm

    kan jij de schouwtemperatuur aflezen ? kijk eens hoeveel deze is ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van steven zo dec 20, 2009 2:35 pm

    Ik heb mijn kachel afgezet en na 1 uur goed verwarmen was de temp weer ok. Moeten verwarmen 's nachts is in principe niet nodig als alles goed werkt en ik heb een standaared geïsoleerd huis.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:37 pm

    en hoeveel graden was het bij de opstart steven , het zal wel geen 11 graden geweest zijn, want op 1 uur tijd ga je niet van 11 naar 22 graden, met geen enkel kachel , toch niet in een grote ruimte.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 2:38 pm

    hallo,

    @dries, de schouwtemperatuur kan ik niet aflezen.

    Ik denk van gewoon iemand te laten komen die de isolatie van onze woning kan komen bekijken.

    Wij zitten wel met dubbelglas beneden.

    Onze plafond temperatuur is 5° warmer dan tafel hoogte.

    Wat kan ik nog meer doen. spouw laten opsuiten met pur superisolerend glas steken.

    Zo zal onze kachel wel een duur grapke worden.

    Mgv joeri
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 3:46 pm

    had net een stuk getypt maar ben het kwijt , mss naar iemand prive gestuurd,
    wat mij ooit verteld is , is dat de te verwarmen ruimte niet tever af moet koelen , niet onder de 14-15 graden , als je het opstookt gaan dan de intense koude muren hun koude temperatuur aan de ruimte afgeven , ook dat vocht een koudebrug is , dus je buitenmuren moeten goed droog zijn, evenueel impregneren met vochtwerend impregneermiddel , kan je zelf doen ,
    wij hebben , en dat is toeval ,een plafondfan hangen, voor in de zomer , maar hier zit ook een winterstand op , dan zuigt hij zeg maar de warme omhoog en slaat die dan omlaag , de fan moet wel een winterstand hebben en op de laagste stand heel traag rondgaan,
    ik hoop dat je hier iets aan heb
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van steven zo dec 20, 2009 4:29 pm

    De temp in de living zakt niet zo enorm veel en mijn kachel is eigenlijk te krachtig voor de ruimte die moet verwarmd worden. Ik heb een 10kw voor een ruimte van 32m² (als ik de andere ruimtes afsluit)

    Kan je met de pellinsert54 de schouwtemp niet lezen? Dat kan zelfs op mijn pellbox SCF van Edilkamin.

    Dat is parameter C6. Die geeft de temp van uw rookgassen weer.

    Je moet daarvoor wel in de parameters gaan. Heb je die?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 4:41 pm

    Das al heel wat anders hé Steven, mijn kachel is ook 10 kw en ik moet ongeveer 80m2 opwarmen,als de temperatuur dan onder de 14 (vorig jaar ooit eens tot 10 graden) gaat dan warmt dat niet zo snel op.ik vermoed dat bij jouw de temperatuur maar tot net onder de 16 zal zakken en dan duurt het idd niet zo lang om weer op te warmen.
    En Petra , je hebt volkomen gelijk ; als de temperatuur te laag komt dan komt dat voornamelijk omdat de muren hun warmte terug afgegeven hebben en vervolgens beginnen afkoelen en dus moet je eerst de muren terug opwarmen, vandaar dat de temperatuur in aanvang dan maar traag oploopt in de te verwarmen ruimte.



    Joeri, Het zou me ook sterk verwonderen dat je nergens de schouwtemperatuur kan aflezen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 5:45 pm

    joeri28 schreef:hallo,

    Onze buren werken ook zonder centrale verwarming en hebben een gascasette.
    Zij kunnen hun zelfde huis zoals het onze wel opwarmen tot 23°.

    Zij hebben wel superisolerende glas.Dit is het enige verschil bij het onze.

    Mvg joeri.


    joeri

    als je de ruimte niet kan opwarmen tot 23° dan is er toch wel iets abnormaal aan de hand.
    heb je al eens nagegaan in welke tijdspanne de temperatuur daalt in deze ruimte
    vb 22° als je gaat slapen -----s morgens 11° bij opstaan ---hoeveel uur zijn dan verstreken
    uit dergelijke temperatuurverschillen kan je veel uit afleiden.(warmteverlies)



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 7:01 pm

    hallo,

    De temperatuur kan ik waarschijnlijk wel aflezen sorry daarvoor maar ik wist niet waar zal dit straks even bekijken.

    Fleur ik zal er vanavond eens op letten hoe laat we gaan slapen en dan hou ik u morgen op de hoogte van de temperatuurverschillen.


    Bedankt voor de tips.

    Er is veel werk aan de winkel deze zomer om ons huis nog wat te isoleren zo te horen.

    Ik hou jullie op de hoogte van verdere verloop.

    Mvg joeri
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gast zo dec 20, 2009 7:39 pm

    joeri28 schreef:hallo,

    De temperatuur kan ik waarschijnlijk wel aflezen sorry daarvoor maar ik wist niet waar zal dit straks even bekijken.

    Fleur ik zal er vanavond eens op letten hoe laat we gaan slapen en dan hou ik u morgen op de hoogte van de temperatuurverschillen.


    Bedankt voor de tips.

    Er is veel werk aan de winkel deze zomer om ons huis nog wat te isoleren zo te horen.

    Ik hou jullie op de hoogte van verdere verloop.

    Mvg joeri




    als het een troost mag zijn, ge zijt niet alleen, volgende lente/zomer pak ik al mijn daken aan.

    Gesponsorde inhoud


    problemen met pellinsert54 - Pagina 2 Empty Re: problemen met pellinsert54

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 1:45 am