Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Maryline


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 4:02 pm

    Hallo,

    Ik heb onlangs een energiemeter gekocht en merkte bij mijn pelletkachel een verbruik op van 200 W in uitgeschakelde toestand!
    Als je dat uitrekent op jaarbasis kunnen de extra kosten oplopen tot 250€ !

    Heb dit nu simpel opgelost door er een schakelklok tussen te zetten.
    Zo'n energiemeter kan je ook lenen bij eandis.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 4:11 pm

    Buiten het stookseizoen trek ik gewoon de stekker uit, logisch dat er een sluimerverbruik is , kijk maar ne keer naar het sluimerverbruik van modem's, decoders en al dat soort apparaten als ze zogezegd in standby staan.Tijd kost geld zeggen ze , wel dat klopt overal waar ge een elektronische klok lopen hebt ,......
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Block vr dec 04, 2009 4:31 pm

    200W lijkt me enorm veel, ik ga mijn meter er ook eens tusseninpleuren.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 4:51 pm

    @ lowimpact
    verbruikt jouw kachel dan meer in uitgeschakelde stand dan wanneer die brand?
    Wat is uw gemiddeld verbruik volgens boekje?
    Bij Kali van Saey zeggen ze minder dan 100 W (gemiddeld).
    MCZ 130 w
    Calimax 25w - 80w
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van steven vr dec 04, 2009 5:17 pm

    Lowimpact,

    er is uiteraard een sluimer verbruik, maar 200W?

    Dat is meer dan wanneer uw peletkachel brand.

    Welke kachel heb jij?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 5:32 pm

    Ik heb de fabrikant gecontacteerd en geef hen eerst de kans om te reageren.
    Misschien betreft het wel een constructiefout ?
    Aangezien het een degelijk merk is vermoed ik dat de andere merken niet veel beter zullen doen.
    METEN dus, of meteen een schakelklok ertussen.
    tip: Ik heb m'n schakelklok zo ingesteld dat ze alle dagen aanschakelt 22:30 en uitschakelt 22:31
    Dus eigenlijk schakel ik 's morgens de klok altijd manueel aan met knopje maar ben ik er zeker van dat hij 's avonds automatisch uitschakelt. Uitschakelen kan ook manueel natuurlijk.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 5:40 pm

    Bij mij zit er sinds 1 november een energiemeter op de kachel. De kachel heeft tot nu toe 25 Kw verbruikt op 34 dagen. Dit komt overeen met 30,64 watt per uur. Dus 200 watt in stand-by is wel heel erg veel.
    Laten nakijken dus!

    Cantodea
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Uthrex vr dec 04, 2009 5:43 pm

    Tzal 200 milliwatt zijn om het klokske ofzo te laten werken Wink

    Mvg,
    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 6:02 pm

    200 Milliwat voor de klok kan inderdaad, in de opstartfase kan 200 W om de weerstand te laten opgloeien, bij gewoon gebruik afhankelijk van het merk tussen de 40 & 70 W maar in standby stand praktisch niets.

    Groeten

    Gesponsorde inhoud


    Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W ! Empty Re: Waarschuwing: Aanzienlijk sluimerverbruik van pelletkachel : 200W !

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu za apr 27, 2024 10:45 pm