Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    waarom een ruit in onze pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 05, 2010 9:58 pm

    ik heb mij al afgevraagd waarom er een ruit in onze pelletkachels zit,
    er bestaan toch houtkachels of kolenkachels zonder ruiten






    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 05, 2010 10:01 pm

    fleur schreef:ik heb mij al afgevraagd waarom er een ruit in onze pelletkachels zit,
    er bestaan toch houtkachels of kolenkachels zonder ruiten






    gr fleur

    alwel das om ze te poetsen als ze vuil word hé hihi
    Nee ik denk dat ze erin zit om de gezelligheid he, naar het vlammetje kijken is rustgevend, allee als het vlammeke dan tegoei brand he..;;


    groetjes Nico
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van pedro di jan 05, 2010 11:00 pm

    Mss voor tijdens de opstart,de grote vlammen....En voor de veiligheid!!!!???


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 05, 2010 11:12 pm

    pedro schreef:Mss voor tijdens de opstart,de grote vlammen....En voor de veiligheid!!!!???





    volgens jou pedro is het toch niet alleen een luxe-optie ?





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 7:09 am

    Dan wat de venster betreft, dit is in eerste instantie uiteraard om de veiligheid, estetisch aspect is van minder belang want laat ons eerlijk zijn, er zijn schonere vlammen als die van een pelletkachel. Als je de verbranding van een pelletkachel analiseert zal je merken dat de pellets regelmatig opspringen waardoor er kans zou zijn dat deze uit de kachel zouden vallen, dat is reden 1. Ten tweede: De schoorsteen van een pelletkachel is maar diamter 80mm, als je het frontoppervlak van de venster zou bereken of de inhoud van het toestel kom je altijd tot de constatatie dat een grotere schouw noodzakelijk is bij een openhaard dan bij een gesloten systeem, dit zou nadelig zijn tov het rendement,...

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 7:40 am

    nicky

    ik denk dat jullie mijn vraag verkeerd begrijpen .
    ik vroeg mij af waarom er geen pelletkachels gemaakt worden met een volledig gesloten deur ,zoals bij sommige houtkachels.
    ik ga toch van de veronderstelling uit dat niet iedereen graag een venster in de deur heeft,die is namelijk na het poetsen al na enkele uren terug in een aangeslagen staat en kuiszieke mensen hebben daar echt problemen mee.
    ik zou die vraag eigenlijk beter aan de fabrikant moeten stellen.
    de prijs van het glas zouden ze dan kunnen gebruiken voor nog beter kwaliteit van andere komponenten in de kachel ???





    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Philip wo jan 06, 2010 8:42 am

    geachte heer ,Caddy alias pelletwarmte.nl

    gelieve deze uitspraken op een ander forum te houden, ik begrijp fleur zijn vraag...
    enne als je geen tijd of zin hebt om op zulke vragen te antwoorden,die nota bene nog in de chitchat topic staat ,HET topic waar vrij gezeverd geleuterd of hoe jullie het ook mogen noemen mag worden .
    zie ik er geen problemen in!
    als je dus de chitchat topic niet zou lezen ,moet je zelfs geen brute antwoorden aan de leden geven.en zou je niet moeten beschaamd zijn ,verder ik zou en ik ga het cru zegge niet graag een klant van jou zijn wetende als ik wat ouder word dat je me ook als zorgbehoevende dommerik of debiel gaat bekijken,die je liever kwijt dan rijk bent


    dus gelieve respect te hebben voor ALLE leden ongeacht hun leeftijd ,origine of geloof

    indien ik hier verder nog opmerkingen op bemerk zet ik topic op slot
    en laat het ons gewoon on topic houden of beantwoord de vraag
    de uitspraken van mantelzorg enz... zijn hier niet op hun plaats

    Mvg
    modje Philip


    @ Fleur
    je topic had geen bijsturing van mods of forum beheerders nodig, je topic starte in het chit chat topic the place to be om over alles en nog wat te kunne leuteren of zeveren

    grtz
    philip


    Laatst aangepast door Steven op wo jan 06, 2010 2:55 pm; in totaal 4 keer bewerkt (Reden : 2 antwoorden samen gevoegd)


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Philip wo jan 06, 2010 8:52 am

    om de vraag te beantwoorden zoals ik het zie
    zelfs een gejaagde vlam vind ik mooi dus ik zou geen pellet kachel nemen zonder ruitje
    omdat je toch ietwat de charme en de warme gloed van het licht dat vuur afgeeft zou missen
    dus denk ik dat de pelletkachel bouwers dit in huin gedachten ook ietwat hebben, a,ders zou je wel kachels hebben die een glasvrij deurtje hadden


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 10:24 am

    Stel je de wereld voor zonder ruiten ???
    Hier in Antwerpen gaan er nogal wat madamekes hun job verliezen .....
    On topic, zonder ruit moet ik zo'n ding niet !
    Ge ziet de pellets niet over de pot vliegen, er zijn geen spleten voor een schermwas, ge kunt de hoogte van de vlammen niet inschatten, ge weet niet hoe vol de asbakjes zijn bij een insert, bij opstart zit je met de vraag of ze het nu doet of niet, enzovoort.
    Als ge een houtkachel zonder ruit zou willen is er nog steeds het "duveltje" maar daar zijn ook de meeste modellen met een controlevenster.
    Misschien kan Ann dat tijdens haar fabrieksbezoek ook op de agende plaatsen ? wat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 10:46 am

    Ik denk persoonlijk niet dat hier veel interesse in zal zijn....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 11:30 am

    En wij Zuid-Limburgers zijn nu eenmaal recht voor de raap.

    Greetz Caddy

    Beste,
    Ik heb een deel van uw misnoegde berichten verwijdert. Uw taaltje zint me niet. Beleefd zijn kost echt niks (ook niet voor een Limburger).
    Als jullie de persoonlijke toer op willen gaan, gelieve dit via de PM functie te doen

    Met dank,
    Uthrex

    ps: het is geen suggestie, het is een eerste waarschuwing.
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van player wo jan 06, 2010 12:21 pm

    Kunnen we hier de onderlinge discussie dan even mee ophouden?

    On-topic: Ik verkies de ruit zodat je de vlam toch in de gaten kunt houden...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 12:23 pm

    zonder ruit zou ik niet weten hoe ik de kachel goed kan afregelen ,....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 2:07 pm

    fleur schreef:ik heb mij al afgevraagd waarom er een ruit in onze pelletkachels zit,
    er bestaan toch houtkachels of kolenkachels zonder ruiten






    gr fleur

    fleur,


    (domme vragen bestaan nie).

    Als een cv pelletketel het kan zonder ruit, waarom een kachel dan niet?
    Alleen zou een kachel dan wel duurder uitkomen(denk aan de lamda sonde regeling bij de cv ketel)
    Maar wie zou er nu in godsnaam een pelletkachel aanschaffen zonder ruit erin en waarom?

    mvg,

    gato negro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 2:50 pm

    gata negro

    een lambdasonde is toch een sonde die in de uitlaat zit ,ik weet niet wat het verband zou zijn met een ruit al dan niet.
    waarom staan er zoveel houtkachels te branden zonder venster.ik zou denken voor het onderhoud.
    het zou toch niet ondenkelijk zijn een kachel te maken met een mooi uitzicht zonder ruit? onderhoud aan die ruit heb je niet,als ze dan nog zorgen dat er maar om de 14 dagen eens een asbak moet geledigd worden ,kan de kachel steeds blijven doorbranden.ik vindt het zelfs een ongezonde bedoening met die stofzuiger in huis en die fijne stofdeeltjes ,daar moet ik ook nog iets op vinden.
    nu zal ik nog meer kritiek op men dak krijgen zeker???????

    maar k ga me terug in men mand leggen








    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 2:52 pm

    Als cv-kachel bestaat dit eigenlijk wel Fleur want je hebt veel cv-kachels die als compacte ketel uitgebracht worden ook. In Italië worden die soms ook in leefruimtes geplaatst vandaar ook dat een aantal merken afstapt van de typische oranje ketelkleur...
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van steven wo jan 06, 2010 2:58 pm

    er zijn cv-pelletkachels zonder ruit. als je die als mini-ketel in de bergplaats hebt staan, heeft een ruit weinig zin.

    Een kachel staat meestal in een centrale plaats en dan wil het oog oo wat zeker?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 2:59 pm

    ann schreef:Als cv-kachel bestaat dit eigenlijk wel Fleur want je hebt veel cv-kachels die als compacte ketel uitgebracht worden ook. In Italië worden die soms ook in leefruimtes geplaatst vandaar ook dat een aantal merken afstapt van de typische oranje ketelkleur...





    dus toch al een vriendelijker suggestie daarover ,ik denk dat we binnen afzienbare tijd dat in onze woonkamers moeten aantreffen voor iemand die een onderhoudsvrije kachel wil en daar bedoel ik mee het konstant kuisen van de ruit en het stofzuigprobleem.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 3:04 pm

    Steven schreef:er zijn cv-pelletkachels zonder ruit. als je die als mini-ketel in de bergplaats hebt staan, heeft een ruit weinig zin.

    Een kachel staat meestal in een centrale plaats en dan wil het oog oo wat zeker?


    Mvg,


    Steven


    een gesloten speksteen kachel kan toch mooi zijn steven met een afzuigsysteem naar centrale stofzuiger buiten de leefruimte.








    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Block wo jan 06, 2010 3:43 pm

    Ik kon kiezen tussen een volledig strakke deur of een deurtje met ruit (mini-cv). Het ruitje vind ik toch leuk en makkelijk om te zien of alles mooi brand.

    Het zelfreinigde systeem had ik wel mijn bedenkingen bij, maar ik heb op die anderhalve maand mijn ruitje nog niet moeten kuisen of moeten stofzuigen.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 5:05 pm

    Fleur, jij kan dat probleem op de inbouw toch snel oplossen !
    1. Je haalt de ruit er af en zet er een stalen plaat op.
    2. Je plaatst inox potjes in de twee as-opvangers en 1 x per week open je de poort en kieper je de inhoud van de bakjes in de tuin of in een lege pelletzak.
    Van de maandelijkse "grote schoonmaak" geraak je niet verlost maar dat is nu eenmaal eigen aan alle pelletkachels.
    Ik vraag me trouwens off-topic af of zo'n cv ketel ook regelmatig moet gestofzuigd worden. Dat zou pas een serieus minpunt zijn als je die regelmatig moet laten afkoelen !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 7:21 pm

    hobbymachine schreef:Fleur, jij kan dat probleem op de inbouw toch snel oplossen !
    1. Je haalt de ruit er af en zet er een stalen plaat op.
    2. Je plaatst inox potjes in de twee as-opvangers en 1 x per week open je de poort en kieper je de inhoud van de bakjes in de tuin of in een lege pelletzak.
    Van de maandelijkse "grote schoonmaak" geraak je niet verlost maar dat is nu eenmaal eigen aan alle pelletkachels.
    Ik vraag me trouwens off-topic af of zo'n cv ketel ook regelmatig moet gestofzuigd worden. Dat zou pas een serieus minpunt zijn als je die regelmatig moet laten afkoelen !


    hobbymachine

    bedankt voor de vriendelijke tips ,klinkt al positiever of deze morgen.
    k vraag me eigenlijk of er nog mensen het ; afleggen van de kachel,stofzuigen,ruitje kuisen,en dit om de 2 dagen , zich afvragen of dit niet beter kan?
    ik ben ook wel teveel verwend geweest met cv waar ik nooit een hand heb moeten aan uisteken in die 35jaar.




    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Block wo jan 06, 2010 7:35 pm

    @hobbymachine

    Een ketel 'stofzuigt' zichzelf. Hier standaard om de 6 uur.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 7:43 pm

    Block schreef:@hobbymachine

    Een ketel 'stofzuigt' zichzelf. Hier standaard om de 6 uur.




    block

    weet je ook hoe dit systeem werkt,
    waar wordt de as naartoe gezogen? zit er dan nog een extra ventilator in die kachel?valt de kachel dan automatisch uit?







    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Philip wo jan 06, 2010 9:34 pm

    fleur schreef:gata negro

    een lambdasonde is toch een sonde die in de uitlaat zit ,ik weet niet wat het verband zou zijn met een ruit al dan niet.
    waarom staan er zoveel houtkachels te branden zonder venster.ik zou denken voor het onderhoud.
    het zou toch niet ondenkelijk zijn een kachel te maken met een mooi uitzicht zonder ruit? onderhoud aan die ruit heb je niet,als ze dan nog zorgen dat er maar om de 14 dagen eens een asbak moet geledigd worden ,kan de kachel steeds blijven doorbranden.ik vindt het zelfs een ongezonde bedoening met die stofzuiger in huis en die fijne stofdeeltjes ,daar moet ik ook nog iets op vinden.
    nu zal ik nog meer kritiek op men dak krijgen zeker???????

    maar k ga me terug in men mand leggen










    gr fleur

    hahahaha fleur kom uit mand
    ikke doe simpel weg dit; ik open het schuifraam
    zet de stofzuiger buiten en schuif raam dicht tot tegen de stofzuiger darm ^^
    madam content moest er stof doorkomen vliegt het buiten en niet binne. das dus het geluk van mijn alles zuiger met een darm van 3 meter ^^
    ennne huis drekt verlucht zo en alles ruikt weer lekker fris in samenwerking van de bruine zeep geur ^^

    mare das weer oftopic


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  

    Gesponsorde inhoud


    waarom een ruit in onze pelletkachel Empty Re: waarom een ruit in onze pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 4:10 pm