Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
player
erwin
6 plaatsers

    zwarte ruit

    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty zwarte ruit

    Bericht van Gast di 4 jan 2011 - 18:25

    hallo heb een nieuwe pelletkachel inbouw, maar is dat normaal dat het venster na enkele uuren branden begind zwart te worden en na twee daagen branden veel stof , hoe zit dat bij jullie ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast di 4 jan 2011 - 18:36

    Dit is hetzelfde onderwerp

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van erwin di 4 jan 2011 - 20:05

    raoul12 schreef:hallo heb een nieuwe pelletkachel inbouw, maar is dat normaal dat het venster na enkele uuren branden begind zwart te worden en na twee daagen branden veel stof , hoe zit dat bij jullie ?

    welke pellets gebruik je


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van player do 6 jan 2011 - 21:54

    Bij mij is dit ook het geval en heb er me bij neergelegd.

    Gelukkig geeft ze veel warmte, dat is het belangrijkste :-)


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 9:52

    Beste,

    Aan iedereen met een vuile venster: Een venster wat zwart wordt kan vermeden worden MAAR, je moet voor jezelf de afweging maken wat je het voornaamste vindt, een zuivere venster of een hoog rendement. Extractie motor hoger zetten zal zorgen dat je verbranding sneller afgevoerd wordt waardoor er minder roet in het toestel achterblijft, dit heeft dan weer invloed op het rendement. Naar mijn mening zien veel mensen een pelletkachel een beetje op de verkeerde manier. Een pelletkachel is een Functionele verwarming, daarmee wil ik zeggen dat het estetische aspect van zulke toestellen achteruit geschoven is maar ten voordele van verspreiding(ventilator) van de warmte & van de Portefeuille. Zoals met alles gaat het om keuzes te maken.

    groeten,

    Nicky
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van ss vr 7 jan 2011 - 10:56

    vandebosch schreef:Beste,

    Aan iedereen met een vuile venster: Een venster wat zwart wordt kan vermeden worden MAAR, je moet voor jezelf de afweging maken wat je het voornaamste vindt, een zuivere venster of een hoog rendement. Extractie motor hoger zetten zal zorgen dat je verbranding sneller afgevoerd wordt waardoor er minder roet in het toestel achterblijft, dit heeft dan weer invloed op het rendement. Naar mijn mening zien veel mensen een pelletkachel een beetje op de verkeerde manier. Een pelletkachel is een Functionele verwarming, daarmee wil ik zeggen dat het estetische aspect van zulke toestellen achteruit geschoven is maar ten voordele van verspreiding(ventilator) van de warmte & van de Portefeuille. Zoals met alles gaat het om keuzes te maken.

    groeten,

    Nicky

    Deze uitleg zou eigenlijk als een banner over de voorpagina van het forum moeten bewegen! Wat hier op het forum de laatste tijd afgezaagd is over die ruiten is echt belachelijk! Koop je een pelletkachel om warm te hebben of om de vlam te bewonderen?
    Gouden raad in het laatste geval; PLAATS EEN KAARS! Wil je beide, wel dat kan je snel oplossen, ga elke morgen met een vochtig doekje over je ruit en je hebt het warm met er een mooi zichtbaar vlammetje bovenop! amai
    Bovendien wordt de ruit bij een houtkachel meestal nog veel, veel vuiler!
    Groeten en poets je ruit!
    ss
    duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 12:30

    ik heb een aanpassing gedaan aan mijn kachel en mijn ruit wordt helemaal NIET meer zwart of vuil ,dus is het wel mogelijk een propere ruit te behouden tussen het stofzuigen en poetsen van de kachel.



    gr fleur
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van ss vr 7 jan 2011 - 12:38

    Fleur, bij de huidige vriestemperaturen en met Cleanfire en Badger door elkaar moet ik mijn ruit maar eens per week kuisen, links en rechtsonder hangt er zoiets als een nevel op de ruit, maar je ziet er toch goed door en dat zonder de kachel aan te passen!
    Maar om ze volledig clean te houden dringt om de drie dagen eens met een vochtig doekje erover wrijven zich toch op.
    Maar ik ben er tevens van overtuigd dat, als je de kachel minder gaat zetten, het vuil zal toenemen, tenzij jij een wonderoplossing hebt bedacht?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 12:49

    ss schreef:Fleur, bij de huidige vriestemperaturen en met Cleanfire en Badger door elkaar moet ik mijn ruit maar eens per week kuisen, links en rechtsonder hangt er zoiets als een nevel op de ruit, maar je ziet er toch goed door en dat zonder de kachel aan te passen!
    Maar om ze volledig clean te houden dringt om de drie dagen eens met een vochtig doekje erover wrijven zich toch op.
    Maar ik ben er tevens van overtuigd dat, als je de kachel minder gaat zetten, het vuil zal toenemen, tenzij jij een wonderoplossing hebt bedacht?
    Groeten,
    ss



    wonderen bestaan niet ss ,maar het is een middel om de ruit altijd proper te houden.


    gr fleur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van erwin vr 7 jan 2011 - 12:53

    fleur we zijn nieuwsgierig naar je aanpassing
    Basketball
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van ss vr 7 jan 2011 - 13:10

    Fleur, neem eerst een patent op je uitvinding en leg ons dan uit wat je aangepast hebt aan je kachel!? Die ingenieurs van Thermorossi weten dan toch niet alles als jij hun kachel nog kon verbeteren??? Smile
    Of verbeterde je inbouwhaard?
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van erwin vr 7 jan 2011 - 13:22

    ik denk dat fleur een mooie vlam heeft geschilderd op zwarte achtergrond op zijn raampje lol!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 13:58

    We mogen het zeker niet weten???ouwe rukker !! lacher
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 13:59

    erwin123 schreef:fleur we zijn nieuwsgierig naar je aanpassing
    Basketball



    zolang de kachel onder garantie is kan ik dit hier moeilijk prijsgeven ,anders krijg ik terug bakken kritiek over mij ...........nog een jaartje geduld .


    gr fleur
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van ss vr 7 jan 2011 - 14:08

    Weer typisch heel kwaad
    Aangezien je nu al aan het panikeren bent omdat je kritiek zou kunnen krijgen heb ik er niet veel vertrouwen in! wat? Wil gewoon zeggen dat, aangezien je het niet durft mee te delen i.v.m. je garantie, je oplossing niet helemaal koosjer is!
    Had dan nog een jaar gezwegen! duivel
    Flauwe zever vind ik dat!
    Ik heb ook een oplossing om geen vuile ruit meer te hebben Fleur!!!!
    [HAAL JE RUIT ERUIT lachen
    Groeten, ik wacht met spanning op je uitvinding...Tot volgend jaar! Allez als we beiden nog gezond en in leven zijn toch...
    Groeten,
    ss


    Laatst aangepast door ss op vr 7 jan 2011 - 15:35; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Wou niet roepen, Uthrex is tegen burengerucht...)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 14:13

    Misschien gewoon niet meer gebruiken en terug de cv in werking als er daar ook geen ruit instaat dan wordt de ruit van de pelletkachel niet vuil!! lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 14:51

    Ik ben ook heel nieuwsgierig naar deze oplossing hoor. Ik weet dat mijn kachel in de eerste plaats dient om men huis te warmen maar ik vind het zoveel leuker als alles netjes gepoetst is en neen ik ben zeker en vast geen bezeten kuiser, ver van. Maar ik doe het nu om de 2 dagen alles kuisen en ik denk dat dat zeker de kachel ten goede komt. Het duurt dan ook maar kleine 10 min dus zo erg vind ik het niet.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 15:09

    fleur schreef:
    zolang de kachel onder garantie is kan ik dit hier moeilijk prijsgeven ,anders krijg ik terug bakken kritiek over mij ...........nog een jaartje geduld .


    gr fleur

    wat?
    mmm, ik volg je niet helemaal Fleur. Eerst geef je aan dat je een aanpassing hebt gedaan aan je kachel, maar je durft niet te vertellen wat, in verband met de garantie? Was jij het niet die in een ander topic (iets over externe lucht of zo?) mensen op de vingers tikte niets aan de kachel te veranderen in verband met verspelen van de garantie? Lijkt me dat je dan nog helemaal een jaar je mond had moeten houden of je kunt het nu gewoon zeggen wat je hebt aangepast, want de garantie heb je nu (volgens jou) toch al verspeeld. Wink

    Zonder gekheid, als het inderdaad een goed idee is (gezien je technische kennis ga ik daar wel van uit), zou je dit inderdaad eens voor kunnen leggen bij een importeur/fabrikant. Wellicht hou je er nog wat aan over en/of help je anderen ermee.

    Groeten

    Remco
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van ss vr 7 jan 2011 - 15:27

    oei, oei, dat is wel een berg eer voor technische Fleur! computer
    Zoveel vertrouwen Remco!? wat?
    Laat hem eerst maar eens zijn "uitvinding" demonstreren!!!
    Eén zaak moet ik toegeven, hij is er in geslaagd om ons nieuwsgierig te maken!
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 15:50

    ss schreef:oei, oei, dat is wel een berg eer voor technische Fleur!

    Laten we elkaar niet teveel zwart maken, he? Een zwart ruitje is al erg genoeg. Wink

    Ik lees veel op het forum en reageer soms. Ik ben het ook niet altijd met Fleur eens, maar het is toch niet altijd kolder wat hij verkoopt. Dus bij dezen het voordeel van de twijfel, totdat het tegendeel is bewezen.
    Dus tja Fleur.... voor de draad ermee. flower
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 7 jan 2011 - 15:55

    Van mijn saey neema is er aan de bovenkant van de deur een
    smalle spleet waarlangs er miniem lucht gezogen wordt bij
    het branden van de kachel dit zorgt voor een luchtstroom langs
    het glas waardoor roet weinig kans krijgt om zich vast te zetten.
    Is dit niet van alle pelletkachels zo?
    Vochtige doekjes gebruik ik enkel op het W.C. bloot gat

    Ik gebruik de dunste staalwol die er is. (glas is harder dan staalwol)
    Daarmee gaat het weinig vuil er heel vlot af.
    Als er iets niet gauw zwart wordt bij de Saey is het zijn raampje. tof


    Laatst aangepast door cyrre op vr 7 jan 2011 - 16:01; in totaal 1 keer bewerkt
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van ss vr 7 jan 2011 - 16:01

    Ben benieuwd als Fleur over de brug gaat/durft komen??? wat?
    Of is hij aan het onderhandelen met de hoofdingenieur van Thermorossi, misschien nemen we beter contact op met Ann, die weet misschien meer? Of werkt Fleur tegenwoordig voor Thermorossi? Of is hij zijn eigen merk aan het oprichten "Feurs Pelletkachels" met altijd propere ruit!Je weet nooit he...
    Komaan Fleur, alle ruitenwassers uit Nederland en België liggen hier voor je op de knieën
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 14 jan 2011 - 12:33

    Wat mij bij mijn kachel vooral opvalt, is dat wanneer het koud is, ik helemaal geen last heb van aanslag op de ruit. Daarentegen nu met temperaturen van buiten 10 graden, ik al na enkele uren een donkere(geen zwarte)aanslag krijg. Iemand een idee aan wat dit kan te wijten zijn?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 14 jan 2011 - 12:59

    Hoe meer de kachel op vol vermogen brandt hoe minder zwarte ruit, als ze meer in ecostand brandt heb je vlugger een zwarte ruit.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gast vr 14 jan 2011 - 13:40

    malysa schreef:Wat mij bij mijn kachel vooral opvalt, is dat wanneer het koud is, ik helemaal geen last heb van aanslag op de ruit. Daarentegen nu met temperaturen van buiten 10 graden, ik al na enkele uren een donkere(geen zwarte)aanslag krijg. Iemand een idee aan wat dit kan te wijten zijn?


    Als je kachel met een thermostaat werkt zal
    hoe kouder buiten er meer vermogen gevraagd worden.
    En zoals je hier en daar leest op dit forum,
    hoe hoger het vermogen hoe minder vuil de ruit. (zie hierboven bij kristel)
    Hoe minder vuil heel de kachel eigenlijk..(minder roetvorming, wel meer afval)

    Gesponsorde inhoud


    zwarte ruit Empty Re: zwarte ruit

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024 - 23:38