Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    zwarte ruit - palladio scozia

    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 5:04 pm

    Graag had ik de parameters of de instellingen voor de pellet kachel pallazio scozia in het Nederlands kunnen downloaden.
    Dit betreft vooral de afvoergassen te verhogen misschien dat dan het venster niet meer zo verschrikkelijk zwart wordt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 5:19 pm

    Sada,
    graag eerste even voorstellen op het forum via de rode klik hier in de banner voor Nieuwe Leden midden boven.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 6:59 pm

    iets meer over mezelf ik ben 62 jaar.
    ik woon in beringen-koersel ik ben reeds in het bezit van een pellet kachel van het merk extraflam graziosa de luxe
    ik heb een tweede kachel geplaatst een pallazio scozia en van deze kachel het ik graag de Nederlandse handleiding daar ik de rookgasafvoer zou willen regelen om misschien een beetje te voorkomen dat het venster niet meer zo zwart wordt.
    Ik heb van de invoerder een mailtje ontvangen waar ik de Nederlandse handleiding van kan bekomen een pdf maar deze is van Flumenfire ik denk dat ik hiermee niet veel verder kan
    M.v.g.
    Gust
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 7:04 pm

    Gust,
    nogmaals welkom en de NL-handleiding kun je na vijf berichten op het forum bij admin Pedro per PM aanvragen, parameters hebben we denkelijk niet maar misschien kan een ervaren forumlid je helpen bepaalde instellingen te wijzigen. Lees in de juiste topics en leer de zoekknop linksboven gebruiken.
    M.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van erwin di feb 12, 2013 8:18 pm

    sada,

    heb je dat met alles pellets, hoe is je schouw opgebouwd


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 11:12 am

    Ik heb met verschillende soorten pellets getest maar zonder resultaat.
    Mijn schouw is een bestaande schouw maar hier is een inox buis geplaatst die extra is geïsoleerd.
    Dank voor de reactie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty palladio scozia

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 10:37 pm

    Beste vrienden forum gebruikers

    zoals reeds gezegd heb ik sinds 1 week de kachel palladio scozia in gebruik ik ben heel tevreden met deze kachel één minpunt het venster wordt enorm vuil
    Ik ga volgende week een test doen om dit te verminderen als ik resultaat heb laat ik iets weten via dit forum
    Ik den dat de rookgasafvoer niet hoog genoeg is maar weet niet hoe dit in zijn werk gaat.
    Als er iemand dit weet had ik dit graag vernomen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty pallazio scozia

    Bericht van Gast vr feb 15, 2013 11:16 am

    Hallo vrienden,
    Ik ga volgende week testen met een inox plaatje om de vlam meer naar achter te sturen en misschien zo het zwart worden van het venster te verminderen
    Ik laat iets weten op het forum
    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty oplosing pallazio scozia zwart venster

    Bericht van Gast wo feb 20, 2013 6:04 pm

    Beste forum gebruikers,
    IK heb zoals belooft een test gedaan vermits dat vele gebruikers last hebben van het zwart worden van het venster !!
    de oplossing voor 75 % is de vlam naar achter te sturen niet naar de venster ik heb persoonlijk 70% minder vuil worden van het venster sinds 2 dagen.ik ga nog verder werken om het resultaat te verbeteren ik laat wel een bericht als het resultaat voldoet !!!
    Groetjes
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van erwin wo feb 20, 2013 7:01 pm

    sada

    probeer volgende keer in deze topic te blijven, dat maakt het iets makkelijker om je verhaal te volgen,

    om je eigen topics en berichten snel terug te vinden, klik op "jou berichten bekijken" in de grijze balk rechts.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast wo feb 20, 2013 7:45 pm

    Dank voor het delen van je bevindingen. Interessant! Zelf zie ik ook steeds optimalisatiemogelijkheden bij onze pelletkachel. Zal wel een 'ingenieur-tik' zijn vrees ik Laughing

    Wat ik me bij jou afvraag, je stuwt nu de warmte meer richting de achterwand. Loop je hierbij geen risico dat er teveel warmte richting het wormwiel wordt gestuwd? Lijkt me wel iets om even goed over na te denken.

    Ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast wo feb 20, 2013 8:23 pm

    sada foto,s aub maar mijn ondervinding zegt klaar en duidelijk als de schouw ok is en kachel goed afgeregeld de ruit lang proper blijft,zeker lang genoeg tot je kachel toch moet reinigen!
    volgens mij moet je hier eerst voor zorgen ,1goede afvoer,2 goede afstelling 3 goede pellets
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 4:27 pm

    bij mij zit de opening van de warmtewisselaar vooraan(bovenaan bijna tegen de ruit) ,ik weet niet bij u maar als ik de vlam zou achteruit sturen ben ik zeker een hoop warmte kwijt ,en met je plaatje onderbreek je de normale afvoer uitstroom ! wat de kachel volgens mij niet kan gebruiken vooral bij het opstarten is het belangrijk dat er een goede lucht stroom is om vlam te krijgen ,als je dat onderbreekt krijg je zeker problemen en zoals s@m aanhaalt opletten met je pellet aanvoer !!
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty palladio scozia

    Bericht van Gast do feb 21, 2013 5:01 pm

    Beste ik heb vandaag een email gestuurd naar de invoerder elite fire ik wacht nu af wat deze vind van mijn zwarte venster
    ik hoop hier een degelijke oplossing voor te krijgen.
    ik laat zeker een resultaat op het forum
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gast vr feb 22, 2013 12:01 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] sada hier is een italiaanse forum als u tekst blauw maakt ,dan rechts klikken dan kan u vertalen met Bing
    ik vond dit van uw kachel,menu instellingen,fabrieksinstellingen,a9,prog 06/07/08/09/10 zijn van uw rookgas afvoer 06 staat voor on1/ecostand 07=stand2 enz u kan deze instellen van 1tot5 kijk op hoeveel 06 nu staat en zet die 1 cijfer hoger en kijk wat uw kachel doet, niet goed weer 1 cijfer hoger (noteer wel eerst alles voor dat je iets aanpast!!)
    grts eric

    Gesponsorde inhoud


    zwarte ruit - palladio scozia Empty Re: zwarte ruit - palladio scozia

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 8:11 am