Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    iris+ in stand p3 geeft geur hinder?


    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 6:03 pm

    Ik vermoed van wel , volgens mij komt de vlam zo hoog dat ze terugslaat tot in de omgeving van de bovenkant van het raam , kan opgelost worden door of de pelletoevoer iets te minderen of de extractie iets hoger te zetten , normaal gezien verkleint de vlam dan ook.Het proberen waard denk ik.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 6:13 pm

    Drieske schreef:Ik vermoed van wel , volgens mij komt de vlam zo hoog dat ze terugslaat tot in de omgeving van de bovenkant van het raam , kan opgelost worden door of de pelletoevoer iets te minderen of de extractie iets hoger te zetten , normaal gezien verkleint de vlam dan ook.Het proberen waard denk ik.




    drieske

    moest je nu eens die gleuf bovenaan dichtmaken om te testen ,kan toch voor niets kwaad of alleen dat het ruitje wat zwart wordt.
    als er dan nog reukginder is weet je tenminste dat het venster niet de oorzaak is van die geurhinder Rolling Eyes







    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 6:27 pm

    fleur schreef:
    Drieske schreef:Ik vermoed van wel , volgens mij komt de vlam zo hoog dat ze terugslaat tot in de omgeving van de bovenkant van het raam , kan opgelost worden door of de pelletoevoer iets te minderen of de extractie iets hoger te zetten , normaal gezien verkleint de vlam dan ook.Het proberen waard denk ik.




    drieske

    moest je nu eens die gleuf bovenaan dichtmaken om te testen ,kan toch voor niets kwaad of alleen dat het ruitje wat zwart wordt.
    als er dan nog reukginder is weet je tenminste dat het venster niet de oorzaak is van die geurhinder Rolling Eyes



    Dat zou hij ook kunnen doen ( ik heb dat probleem hé) maar waarmee ? 't is toch ook de bedoeling dat hij dat er achteraf weer kan afhalen toch. Blijft toch het feit denk ik dat er alleen maar geurhinder is als de kachel niet goed afgesteld staat. Mss toch maar eens de installateur bellen







    gr fleur
    Razz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 6:33 pm

    drieske

    je kan dat afdichten met dichtingskoord ,die heb je toch nodig in de toekomst om andere delen te dichten
    of met kachelpasta
    heb je de reukhinder nadien nog,haal je deze materialen er terug uit en zoek je verder.





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast di jan 12, 2010 7:14 pm

    sorry drieske,ik was hier eventjes de draad verloren,het was jef en air-mike die met de reukhinder zaten.
    zet het op mijn rekening klop
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast do maa 11, 2010 6:42 pm

    Probleem is ondertussen opgelost met het verhogen van de parameters in stand 3.


    greets en bedankt voor jullie reatie's.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast do maa 11, 2010 8:38 pm

    air-mike schreef:Probleem is ondertussen opgelost met het verhogen van de parameters in stand 3.


    greets en bedankt voor jullie reatie's.




    air-mike

    waar kwam die reukhinder dan vandaan ? ik versta niet goed wat dit te maken heeft met de parameters (stand 3)?
    misschien nog verder een woordje uitleg
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Philip do maa 11, 2010 9:25 pm

    fleur de kachel werd gewoon heet en dat gaf een andere reuk af
    als ik de pellet toevoer + 50% zet en dan de kachel als test de temp in hoogte laat jagen op vol vermogen heb ik ook dat de ietwat anders ruikt
    doch dit is helemaal geen rook die je ruikt hoor

    dus parameters verandere is vlam verlagen is lagere temp is reuk weg


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast do maa 11, 2010 9:36 pm

    Philip schreef:fleur de kachel werd gewoon heet en dat gaf een andere reuk af
    als ik de pellet toevoer + 50% zet en dan de kachel als test de temp in hoogte laat jagen op vol vermogen heb ik ook dat de ietwat anders ruikt
    doch dit is helemaal geen rook die je ruikt hoor

    dus parameters verandere is vlam verlagen is lagere temp is reuk weg




    vind ik eigenaardig fhilip,hij verhoogt zijn parameters en de geur is weg.
    bij mij heeft geur te maken mat gassen/rook ,het is niet omdat een kachel heet wordt dat ie dan een reuk moet afgeven toch.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast do maa 11, 2010 10:40 pm

    Van waar de geur nu juist kwam weet ik niet, maar bij het verhogen van de afzuiging in stand 3 was het probleem opgelost dus........
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast do maa 11, 2010 11:07 pm

    air-mike schreef:Van waar de geur nu juist kwam weet ik niet, maar bij het verhogen van de afzuiging in stand 3 was het probleem opgelost dus........




    air mike

    ik heb daar enkele andere bedenkingen over,als ik de topic herlees merk ik dat er personen zijn die dit probleem helemaal niet hebben en anderzijds dit probleem alleen met dit soort kachels voorkomt.
    zou het kunnen dat die geur uit de openingen komt waar men de schrapers op en neer beweegt om de warmtewisselaar te kuisen ?
    als je de afzuiging moet verhogen is dit een teken dat er een lichte overdruk onstaat in de kachel waardoor er ergens wat gas ontsnapt of misschien ligt het wel aan de schoorsteen die geen natuurlijke trek genoeg heeft .
    in alle geval moet de kachel toch voluit op stand 3 kunnen branden zonder ruikginder
    misschien je uitlaatbuis buiten eens afkoppelen ,of die openingen aan de schrapers afstoppen om eens te proberen,er moet toch ergens een oorzaak zijn!




    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Philip vr maa 12, 2010 8:22 am

    fleur is geen reukhinder bij mij
    maar je ruiket de kachel als het ware als die op vol vermogen brand
    heeft mss te maken met dat ze dit nog nooit gedaan had en waarschijnlijk is de hier of daar iets verhit gerakt bij mij dat nu ook ingebakken zit he ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 8:28 am

    fleur schreef:
    air-mike schreef:Van waar de geur nu juist kwam weet ik niet, maar bij het verhogen van de afzuiging in stand 3 was het probleem opgelost dus........




    air mike

    ik heb daar enkele andere bedenkingen over,als ik de topic herlees merk ik dat er personen zijn die dit probleem helemaal niet hebben en anderzijds dit probleem alleen met dit soort kachels voorkomt.
    zou het kunnen dat die geur uit de openingen komt waar men de schrapers op en neer beweegt om de warmtewisselaar te kuisen ?
    als je de afzuiging moet verhogen is dit een teken dat er een lichte overdruk onstaat in de kachel waardoor er ergens wat gas ontsnapt of misschien ligt het wel aan de schoorsteen die geen natuurlijke trek genoeg heeft .
    in alle geval moet de kachel toch voluit op stand 3 kunnen branden zonder ruikginder
    misschien je uitlaatbuis buiten eens afkoppelen ,of die openingen aan de schrapers afstoppen om eens te proberen,er moet toch ergens een oorzaak zijn!




    gr fleur
    Ik snap het probleem niet, als de schouw niet perfect zou staan of de verbranding op 3 is juist niet perfect. Dat zijn toch dingen die voor elke kachel een beetje kunnen verschillen. Niet iedereen heeft dezelfde schouw of afvoerbuis of pellets hé. Dus het lijkt mij het voordeel van deze pelletkachels dat je alles naar eigen behoren kan instellen en afstellen op je eigen situatie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 8:48 am

    mike

    veronderstel dat je kachel totaal verkeerd is afgesteld ,dat mag toch geen reden zijn tot reukginder .
    reukginder zijn toch gassen of dampen die in je leefruimte terechtkomen .langswaar komen die dan binnen ?



    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    iris+ in stand p3 geeft geur hinder? - Pagina 2 Empty Re: iris+ in stand p3 geeft geur hinder?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 10:15 pm