Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Flamingo, Lucs


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    goede pellets gezocht voor rika memo

    rika1967
    rika1967
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 56
    Registration date : 11-05-10

    goede pellets gezocht voor rika memo Empty goede pellets gezocht voor rika memo

    Bericht van rika1967 za mei 15, 2010 5:49 pm

    hallo
    welke pellets zijn het beste voor een rika memo?
    iemand hier ervaring mee?
    alvast bedant
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goede pellets gezocht voor rika memo Empty Re: goede pellets gezocht voor rika memo

    Bericht van Gast za mei 15, 2010 7:53 pm

    Hoi,

    We hebben deze winter Mandi, German, Cleanfire en Green Energy gebruikt.

    De Mandi pellets kwamen er het beste uit (weinig as, propere verbranding, lichte koekvorming in verbrandingspotje na 4 dagen).
    Een goeie tweede zijn de German Pellets (iets meer as, propere verbranding maar "zwarter" als de Mandis, ook lichte koekvorming).
    Op de 3de plaats komen de Cleanfires (de versie zonder din+ norm geeft heel weinig as, ruitje iets sneller vuil als bij Mandi en German en iets meer koekvorming).
    De Green Energy pellets ga ik niet meer gebruiken (te veel koekvorming en hardnekkige zwarte vlekjes op het ruitje).

    Groetjes,
    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goede pellets gezocht voor rika memo Empty Re: goede pellets gezocht voor rika memo

    Bericht van Gast za mei 15, 2010 9:27 pm

    Ik heb een rika topo en stook er mandi pellets in, ze brand nu 3 weken en heb slechts 2 keer het venstertje gepoetst, ze branden dus zeer proper, ook weinig assen, van aankoeken heb ik geen last omdat deze rika kachel een kantel brandpotje heeft die de assen breken en opruimen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goede pellets gezocht voor rika memo Empty Re: goede pellets gezocht voor rika memo

    Bericht van Gast di mei 18, 2010 6:38 am

    puk schreef:Ik heb een rika topo en stook er mandi pellets in, ze brand nu 3 weken en heb slechts 2 keer het venstertje gepoetst, ze branden dus zeer proper, ook weinig assen, van aankoeken heb ik geen last omdat deze rika kachel een kantel brandpotje heeft die de assen breken en opruimen.

    2 keer in 3 weken?? Dat is wel heel erg weinig. Hoe doe je dat?
    rika1967
    rika1967
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 56
    Registration date : 11-05-10

    goede pellets gezocht voor rika memo Empty Re: goede pellets gezocht voor rika memo

    Bericht van rika1967 di mei 18, 2010 6:54 am

    puk schreef:Ik heb een rika topo en stook er mandi pellets in, ze brand nu 3 weken en heb slechts 2 keer het venstertje gepoetst, ze branden dus zeer proper, ook weinig assen, van aankoeken heb ik geen last omdat deze rika kachel een kantel brandpotje heeft die de assen breken en opruimen.
    heb ook die mandi pellets maar veel assen,en om de 2 dagen venster kuisen + potje leegmaken Crying or Very sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goede pellets gezocht voor rika memo Empty Re: goede pellets gezocht voor rika memo

    Bericht van Gast di mei 18, 2010 9:29 am

    cantodea schreef:
    puk schreef:Ik heb een rika topo en stook er mandi pellets in, ze brand nu 3 weken en heb slechts 2 keer het venstertje gepoetst, ze branden dus zeer proper, ook weinig assen, van aankoeken heb ik geen last omdat deze rika kachel een kantel brandpotje heeft die de assen breken en opruimen.

    2 keer in 3 weken?? Dat is wel heel erg weinig. Hoe doe je dat?
    Hoe je dat doet?? geen instellingen veranderen, en ze afwisselend laten branden, In dit seizoen brand ze slechts op 30% en ga om de paar uur even op 70% dan brand ze alles mooi proper.
    Voor de nachten maak ik gebruik van de roomvoeler.dwz dat als er temperatuur gevraagd wordt dat ze opstart en brand op 100%. Bij het bereiken van de ingestelde temperatuur gaat ze uit, en dan komt ook het voordeel van de spekstenen, die warmte opgeslagen hebben en geven ze nadien af.
    Het venstertje op zich, een beetje azijn op een doekje en is zo proper.
    Ik moet wel zeggen dat de venster nog niet " zwart" geweest is, enkel onderaan een mistige witte schijn.
    Een aankoekend brandpotje is onbestaande bij de topo,omdat dit een " kantelpotje" is. dwz dat de bodem van het potje bestaat uit gietijzeren staafjes die op ingestelde tijden roteren en zo de assen breken en afvoeren en ook de nodige luchtaanvoer verzekeren voor het branden.
    Maar als ik alle info doorneem op het forum, dan ben ik er wel van overtuigd dat ieder merk of type kachel wel zijn eigen( goede en slechte) pellets heeft, wat voor de een goed is, is daarom niet goed bij een ander of er moet gespeeld worden met de instellingen.En die laat ik liever zoals ze van de fabriek komt,want daar zal alles wel uitvoerig getest en afgesteld zijn.
    Dus in mijn geval zullen het mandi blijven omdat ze hier goed,proper branden en weinig assen geven.
    mvg Puk


    Laatst aangepast door puk op di mei 18, 2010 9:37 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : meer info)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    goede pellets gezocht voor rika memo Empty Re: goede pellets gezocht voor rika memo

    Bericht van Gast di mei 18, 2010 7:02 pm

    Ik heb een rika como. Ik haal mijn pellets in de makro, cleanfire, die zijn niet te duur (3,41 euro/15kg). Zeer tevreden van, heb ook al girretz en mandi geprobeerd maar die vond ik bijlange niet zo goed, daar had ik direct koekvorming mee.

    Gesponsorde inhoud


    goede pellets gezocht voor rika memo Empty Re: goede pellets gezocht voor rika memo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 10:55 am