Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Probleem


    jeanhup
    verkoper


    Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van jeanhup do sep 30, 2010 1:06 pm

    rvdb schreef:staat niets op liggen in hun plastiek zakken in garage.ophopen is nu maar laatste uur komen er bij maar branden niet op heb ze nu afgezet
    Weet je ook niet waar je ze gekocht hebt?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van erwin do sep 30, 2010 1:12 pm

    misschien de bak eens leegmaken en ergens een andere zak pellets halen en die testen, dan weet je of het probleem daar ligt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 1:31 pm

    weet het niet juist meer maar dacht in poperinge hebben in januari gekocht natuurlijk 2 paletten heb nog een ander soort staan burn me zal die eens proberen maar hebben deze winter ook gebruikt maar hadden daar zeer veel as van
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van jeanhup do sep 30, 2010 1:36 pm

    rvdb schreef:oef pellets terug op een hoop.en ruit zwart.ongev 28m2 living + keuken 8m2 we hebben dit jaar woning laten isoleren van pluimers hebben wel pellet kachel als hoofd verwarming en wat nu ?
    Voor de living en keuken is deze pelletkachel in elk geval 2x te groot bemeten. Het bijverwarmen van andere ruimtes werkt alleen als ze hoger gelegen zijn en als de warme lucht ook makkelijk een weg daarnaartoe vinden kan.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van jeanhup do sep 30, 2010 1:42 pm

    rvdb schreef:weet het niet juist meer maar dacht in poperinge hebben in januari gekocht natuurlijk 2 paletten heb nog een ander soort staan burn me zal die eens proberen maar hebben deze winter ook gebruikt maar hadden daar zeer veel as van
    Als het bij GPP was dan zijn ze alleen goed om als strooisel in de stal te gebruiken. Met die pellets heb ik al heel veel slechte ervaringen gehoord.

    Ook hier op het forum:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 1:57 pm

    ja heb forum gelezen heb het ook zitten en wat nu met 2000kg pellets mengen met andere ?
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van jeanhup do sep 30, 2010 2:12 pm

    rvdb schreef:ja heb forum gelezen heb het ook zitten en wat nu met 2000kg pellets mengen met andere ?
    Inderdaad: je kunt een mix maken van 2/3 goede pellets, 1/3 brol van GPP. Dan moet het redelijk gaan. Probeer maar eens, dan kijken we of de parameters nog wat aangepast moeten worden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 2:51 pm

    oke bedankt groetjes rosette
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van krista do sep 30, 2010 2:59 pm

    ik vind toch dat jullie hier soms rap iemand zwart maken hoor.Ik heb al verschillende keren pellets gekocht bij gpp en nog geen problemen mee gehad.Denk dat dit ook een groot verschil van kachel tot kachel kan zijn.


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van jeanhup do sep 30, 2010 3:39 pm

    krista schreef:ik vind toch dat jullie hier soms rap iemand zwart maken hoor.Ik heb al verschillende keren pellets gekocht bij gpp en nog geen problemen mee gehad.Denk dat dit ook een groot verschil van kachel tot kachel kan zijn.

    Ik heb ondertussen al een viertal klanten gehad die hun pellets bij GPP besteld hebben en geen van allen zijn tevreden. Als ik ze dan een zakje pellets van de Makro meebreng om te testen (die ook nog 20% goedkoper zijn) staan ze echt me zulke ogen Shocked te kijken hoe mooi de kachel brandt.
    Het zal best zijn dat GPP ook wel eens goede pellets verkoopt, maar ik kan alleen het tegenovergestelde beamen. De pellets die ik van hen gezien heb zijn absoluut het allerslechtste dat ik ooit op houtpelletgebied gezien heb. Zij als pelletsverkopers hadden dat zelf ook kunnen zien: de pellets zijn zacht, glanzen niet, breken makkelijk en hebben heel veel los stof. Schandalig dat je zoiets toch aan je klanten levert.

    Het verschil tussen een goede en een slechte leverancier van houtpellets is dat de goede weet wat hij inkoopt, vervolgens alleen de goede producten inkoopt die kunnen voldoen aan de verwachtingen van zijn klanten en dan ook volledig achter zijn product kan staan.
    GPP's enorm wisselende kwaliteit duidt erop dat zij totaal geen belang hechten aan kwaliteitscontrole bij hun inkoop. Als vervolgens klanten met (terechte!) klachten komen worden deze botweg afgewimpeld.
    Daarnaast misleiden ze de klanten: op hun website staat over hun eigen pellets "ze beantwoorden aan de Duitse Din plus normen voor pellets".
    De benaming Din+ staat in deze context niet voor een norm maar voor een gecertificeerd productieproces. Of je hebt dit certificaat of niet. Je kunt daar niet aan 'beantwoorden'.

    Er zijn zoveel goede houtpelletleveranciers, waarom zou je risico lopen?

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 11:05 pm

    @rvdb,

    doe eens zoals erwin123 zegt, bakje leegmaken en de andere erin, die je eruit haalt moet je eens een handje van in een glas water leggen, kijk eens op ze drijven of zinken, en of ze blinken of dof zijn, drijven ze en zijn ze dof dan doe je ze best terug wegens slechte kwaliteit en vraag betere in de plaats.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 11:12 pm

    ik ben niet van plan alles te testen en zo. Ik wil iemand waarop ik kan vertrouwen.............!!!!!
    Ene keer wel goe, andere keer niet..... En dan nog geen superprijs, laat maar varen die GPP pellets.

    Zonde dat zo'n mensen ook pellets KUNNEN verkopen en dat er geen reglementering bestaat die hen tegenhoudt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van erwin do sep 30, 2010 11:23 pm

    Nico schreef: drijven ze en zijn ze dof dan doe je ze best terug wegens slechte kwaliteit en vraag betere in de plaats.


    Ja ik zou dit ook aanraden, neem kontakt met GPP en vraag om terugname of omruilen als het aan de pellets ligt.



    Laatst aangepast door erwin123 op vr okt 01, 2010 12:06 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 11:41 pm

    GPP is dat een afkorting van Grote Prul Pellets?
    maar ondertussen is onze dame hierboven niet verder geholpen, Rosette ga desnoods effe ergens in de brico, de makro of eender waar een paar zakjes kopen om te testen, je moet toch proberen te achterhalen waarom je kachel storing geeft. Bij mij is de 145C ook de hoofdverwarming voor living, keuken en badkamer en voldoet nu ruim voldoende en zou ook niet graag meer in de kou zitten zoals ik met de Last Calor kachels heb gezeten vorige winter.
    pig
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van erwin do sep 30, 2010 11:50 pm

    idd nico,
    maar ze zit nu wel met twee paletten waarde schat ik 500 euro,
    begin maar eens te mengen zo een hoeveelheid een hele winter,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast vr okt 01, 2010 5:29 am

    Om zulke ontgochelingen te vermijden is het misschien toch meer aangeraden als je ergens een reklame of promotie op de kop kunt tikken voor alleen een paar zakken (20) in de autokoffer te leggen i.p.v. 2 of 3 palletten ineens te stockeren wegens zulke risiko's , daar de kwaliteit nogal van dag tot dag kan verschillen.

    Het zal je maar overkomen dat je met 3 palletten brol zit en de leverancier wil ze niet terugnemen.
    Het enige wat je kunt doen is mengen 50/50.....25/75 enz...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast ma okt 04, 2010 11:32 am

    hallo iedereen heb goed nieuws mevr van gpp heeft me zaterdag gebeld en we hebben pellets mogen ruilen voor andere mits opleg van 30cent maar dat was geen probleem ben er heel blij mee was een vriendeljk gebaar toch groetjes rosette
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van krista ma okt 04, 2010 11:41 am

    en heb je die pellets al getest?ik vind dit zeker geen slechte pellets.zie je wel dat die mensen niet zo slecht zijn zoals sommigen hier vertellen.Ik heb daar ook nog nooit geen problemen gehad.

    groeten


    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van erwin ma okt 04, 2010 12:07 pm

    rosette dat is heel goed nieuws,
    inderdaad een heel positieve reactie van die mensen van GPP,

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast ma okt 04, 2010 12:31 pm

    nee heb nog niet getest want is op dit ogenblik 22 gr in huis.gr bom
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast wo dec 15, 2010 9:33 am

    vraagje voor steven zijn laatste parameters van artel 12.5 kw ook voor kachel met kanalisatie op dit ogenblik werkt die niet weet jij een oplossing .heb nu parameters gezet volgens gegevens van jean. maar wat ik ook heb is kachel die van boven zeer warm heeft en dat had ik vroeger ook niet.weet jij oplossing Crying or Very sad
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van jeanhup do dec 16, 2010 4:06 pm

    rvdb (wo dec 15, 2010 9:33 am) schreef:vraagje voor steven zijn laatste parameters van artel 12.5 kw ook voor kachel met kanalisatie op dit ogenblik werkt die niet weet jij een oplossing .heb nu parameters gezet volgens gegevens van jean. maar wat ik ook heb is kachel die van boven zeer warm heeft en dat had ik vroeger ook niet.weet jij oplossing Crying or Very sad
    Wat bedoel je met 'kachel die van boven zeer warm heeft'?

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 4:41 pm

    normaal kan je er een hand opleggen en is toch niet warm dacht ik en is heet ook langs de kanten
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van jeanhup do dec 16, 2010 4:49 pm

    rvdb (do dec 16, 2010 4:41 pm) schreef:normaal kan je er een hand opleggen en is toch niet warm dacht ik en is heet ook langs de kanten
    Op de hogere standen mag hij wel wat heet zijn.
    Wat is de rookgastemperatuur?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gast do dec 16, 2010 4:54 pm

    hoe moet ik dat vinden? wil je even uitleggen
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van jeanhup do dec 16, 2010 5:25 pm

    rvdb (do dec 16, 2010 4:54 pm) schreef:hoe moet ik dat vinden? wil je even uitleggen
    Stond ook al op de eerste pagina van deze discussie: [temp omhoog] ingedrukt houden en dan kijken wat er op het display verschijnt.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels

    Gesponsorde inhoud


    Probleem - Pagina 2 Empty Re: Probleem

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 4:49 am