Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

Antonius, SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast zo okt 17, 2010 9:50 am

    Hoi, Ik ben nieuw hier al alle dagen op het forum aan het lezen en me nu toch maar aangemeld.Ik ben van plan een edilkamin Seven aan te schaffen wat zijn jullie ervaringen daarmee Dit is nog wel een nieuwe kachel denk ik . Er zijn veel merken maar ik denk voor die prijs dat het redelijk gaat zijn? Het is voor mij maar als bij verwarming en de gezelligheid. Ik ga straks eens naar Ecolutions in Zepperen zien. spring
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast zo okt 17, 2010 6:11 pm

    Ik weet niet hoe groot de verwarmen oppervlakte is maar als je dan toch een pelletkachel aanschaft is het dan niet beter een iets zwaarder model te nemen en vb je hele woonkamer er mee te verwarmen. Als de kachel niet zwaar genoeg is voor het te verwarmen oppervlak moet je tijdens koude periodes je bestaande verwarming veel op zetten. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

    Misschien ben je ondertussen al iets meer te weten gekomen als je vandaag gaan kijken bent.

    Succes in de zoektocht !

    Groetjes
    Kristel
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van bart b zo okt 17, 2010 10:03 pm

    @ Terano

    hey de seven van edelkamin is iedentiek de zelfde als de Iris plus.

    De gietijzere blok is de zelfde alleen de mantel is anders.


    Heb mijn beide Edelkamin kachels bij Ecolutions te zepperen gekocht.

    ben er zeer te vreden van .

    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast zo okt 17, 2010 10:04 pm

    Dat is snel Smile Proficiat met de aankoop en veel plezier ermee.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast di okt 19, 2010 12:56 pm

    Nee ik heb nog niks gekocht, Ik heb vorige winter nog een flexibele van 130 mm laten steken voor de houtkachel maar wil nu een pelletkachel kopen .
    Maar er zijn zoveel verschillende verhalen rond de schouw dat je het niet meer echt weet.
    Ben bij iemand geweest die zou me een dubbelwandige buis aan de buitenkant laten plaatsen om dat het met mijn schouw niet zou gaan.(merk Flumenfire) Heel mooie uitleg gekregen zeker niet opdringerig maar andere verkopers zeggen dan weer is geen probleem. Soms zie je door het bos de bomen niet meer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast di okt 19, 2010 1:31 pm

    Wat de schouw betreft daar weet ik niks van af maar er zullen hier zeker en vast wel deskundige zitten die daarover meer weten te vertellen. Ik ben ook naar een Flumenfire gaan kijken en deze viel bij mij zeker ook in de smaak. Ben dan ook nog naar Phebo Stufe gaan kijken en daar heb ik dan de knoop doorgehakt.
    Maar is inderdaad niet makkelijk om te kiezen, zeker als ver verschillende meningen zijn rond al dan niet bestaande schouw te nemen.

    Succes nog.

    Groetjes
    Kristel
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van pedro di okt 19, 2010 3:01 pm

    Waarom zou het met uw schouw niet gaan?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast di okt 19, 2010 3:04 pm

    Ik zie ook het probleem niet direct? Kun je wat meer uitleg over de nu geplaatste schouw geven?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast di okt 19, 2010 11:31 pm

    Hoi,
    Mijn schouw is vorig jaar een flexibele dubbelwandig van 130 mm in gestoken voor de houtkachel
    deze is 9meter hoog. Ben van het weekend naar een verkoper geweest die flumen fire verkocht die wou mezelf zelfs geen kachel verkopen omdat het niet goed zou werken met deze schouw .
    9meter was te hoog en de flexibele in de schouw was niet opgevuld met korreltjes of iets dergelijke dus stelde hij voor om een dubbelwandige langs buiten te plaatsen tot boven het dak maar dit aan 80€de meter zonder plaatsing uren en nog andere stukken .
    Maar verder geen kwaad woord over de verkoper want hij dringde zeker niets op en mocht binnen naar zijn flumenfire komen kijken echt zeer vriendelijke mensen.
    Dus als er geen problemen zijn met de schouw ga ik voor De edilkamin Seven of cs Thermos sara voor welke zouden jullie dan gaan? Nogal veel vragen he.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van jeanhup di okt 19, 2010 11:44 pm

    terrano schreef:Hoi,
    Mijn schouw is vorig jaar een flexibele dubbelwandig van 130 mm in gestoken voor de houtkachel
    deze is 9meter hoog. Ben van het weekend naar een verkoper geweest die flumen fire verkocht die wou mezelf zelfs geen kachel verkopen omdat het niet goed zou werken met deze schouw .
    9meter was te hoog en de flexibele in de schouw was niet opgevuld met korreltjes of iets dergelijke dus stelde hij voor om een dubbelwandige langs buiten te plaatsen tot boven het dak maar dit aan 80€de meter zonder plaatsing uren en nog andere stukken .
    Maar verder geen kwaad woord over de verkoper want hij dringde zeker niets op en mocht binnen naar zijn flumenfire komen kijken echt zeer vriendelijke mensen.
    Dus als er geen problemen zijn met de schouw ga ik voor De edilkamin Seven of cs Thermos sara voor welke zouden jullie dan gaan? Nogal veel vragen he.
    Als je even bij de schouwinstallateur navraagt of de vorig jaar geplaatste schouw ook geschikt is voor pelletkachels (wat ik me bijna niet anders kan voorstellen) dan kun je je de kosten voor zo'n lelijke buiten geplaatste schouw besparen. De diameter van de bestaande schouw zou eigenlijk geen probleem moeten zijn (beter een 130 mm schouw van 9 meter lengte dan een 80mm schouw van 9 meter lengte).

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast wo okt 20, 2010 7:12 am

    ik zie echt ook geen probleem met uw schouw.

    koop u een pelletkachel, instaleer die, laat die regelen naar uw schouw en dit zou perfect moeten lukken.

    veel hangt af van de schouw zelf. 3/4 van de mensen hier steekt een flexibel, sommige zouden zelfs nooit een pelletkachel zetten zonder flexibel. ik vind het daarintegen allemaal wat overdreven.

    mijne is aangesloten zonder flexibel en deze brandt prachtig en geen problemen met de schouw.
    zoals ik al zei, veel hangt af van uw bestaande schouw, is vooral de nieuwbouw die nood heeft aan flexibels omdat deze schouwen meestal te groot gezet worden. nu, dat is een ander discussie.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast wo okt 20, 2010 8:37 am

    cobra schreef:ik zie echt ook geen probleem met uw schouw.

    koop u een pelletkachel, instaleer die, laat die regelen naar uw schouw en dit zou perfect moeten lukken.

    veel hangt af van de schouw zelf. 3/4 van de mensen hier steekt een flexibel, sommige zouden zelfs nooit een pelletkachel zetten zonder flexibel. ik vind het daarintegen allemaal wat overdreven.

    mijne is aangesloten zonder flexibel en deze brandt prachtig en geen problemen met de schouw.
    zoals ik al zei, veel hangt af van uw bestaande schouw, is vooral de nieuwbouw die nood heeft aan flexibels omdat deze schouwen meestal te groot gezet worden. nu, dat is een ander discussie.



    Beste,

    Het is juist andersom, een nieuwe schouw met schoorsteenpotten of een oude zijn meestal te groot, alleen is het zo dat bij een schoorsteenpot de condensatie niet kan doortrekken in het pleisterwerk aangezien deze geïsoleerd zijn en de blokkenmuur errond de schoorsteenpotten niet "raken" door de spouw die vrij blijft. De schouw zal feller aanladen door het condensvocht maar het toestel kan functioneren. Bij een oudere woning is het probleem groter, de binnenzijde van de schoorsteen & het pleisterwerk aan de buitenzijde zijn slechts onderbroken door een enkele baksteen waardoor er een raakvlak is waar er vochtplekken op het pleisterwerk kunnen optreden. het principe van een "koude brug" waarbij bijvoorbeeld de binnenvensterdorpel & de buitendorpel mekaar raken, dit zal dan koude naar binnen doorgeven. Hier geldt ongeveer hetzelfde principe.

    Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast wo okt 20, 2010 10:54 am

    Dubbelwandige flexibel? Volgens mij geen probleem. Jean heeft gelijk denk ik.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 12:43 pm

    Hoi,
    We hebben beslist het gaat een edilkamin iris plus speksteen worden
    Nog juist afspreken wanneer ze kan geplaatst worden en we kunne stoken met de pellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 1:01 pm

    Proficiat, succes ermee!
    Geen probleem meer met de schouw dus...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 2:35 pm

    Probleem dat hoop ik niet de meesten zeggen dat het geen probleem mag zijn .
    dus we zullen zien wat het brengt alvast bedankt voor info en ik zal de bevindingen hier wel plaatsen of de eventuele vragen. pelletforum
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 6:17 pm

    Hoi,
    Vandaag kachel geleverd en geplaatst door groene kachel. Allemaal op afgesproken uur
    Na 2 uur branden al op 18° moeten zetten.
    Maar ik vind dat de ventilator hard draait( lawaai) ik ben nu al wel wat gewoon maar toch.
    Kan miss. dit stiller gezet worden met iets aan te passen ik vraag maar wat . 300kg pellets Green energy erbij.
    Type kachel (iris plus speksteen) spring
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van erwin wo nov 03, 2010 7:41 pm

    vetilator eerst regelen met rechtse draaiknop air1 tot air 9
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 8:10 pm

    het ambetantste vind ik die wormshroef die ik om de 20 sec hoor .dit moet wel met meer tussentijd kunnen ook denk ik maar weet begot niet hoe (iris + speksteen) Question
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van erwin wo nov 03, 2010 8:43 pm

    om de hoeveel tijd de schroef draait kan je niet bijstellen denk ik, wel hoelang ze elke keer draait
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 9:40 pm

    De draaiknop staat op air1 als je die harder zet hoor je wel iets meer maar zou het kunnen dat het de ventilator is die de uitgaande lucht blaast die zo hard blaast?
    Zou die lager in toerental gezet kunnen worden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van erwin wo nov 03, 2010 11:00 pm

    bedoel je de afvoerventilator, deze kan wel bijgeregeld worden maar daarvoor neem je best even kontakt met je leverancier .
    omdat als je die gaat lager zetten dan word je verbranding ook beinvloed.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 6:25 pm

    Hoi Allemaal na een 5 tal weken dat de kachel in gebruik is een paar bevindingen melden
    Bij temperaturen van rond de 10 graden verbruikt de kachel een 0,600 gram.
    Bij temperaturen rond of onder 0 graden verbruikt de kachel een 0,900 gram staat dan wel op 23 graden en air op 5 het is dan 22 graden in living en in keuken 21 graden .
    Pellets zijn nu die van green energy heb ook een 5 tal zakjes van edilkamin pierre gibbetz gehad en zie of merk geen verschil.
    Ruitje word wel vuil in het midden na 3 uur branden om de 2 dagen stofzuig ik en maak het ruitje proper Voor de rest prima kachel.
    En brand elke dag dit was vroeger met de hout kachel niet zo geen stof meer in huis geen gesleur meer met hout cheers

    Type kachel
    Iris plus speksteen

    Gesponsorde inhoud


    Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.  Empty Re: Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 3:22 pm