Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 40 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 39 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    jo.deceuster
    jo.deceuster
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 15-11-10

    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van jo.deceuster ma nov 15, 2010 8:54 pm

    Beste iedereen,

    ik ben nieuw hier op het forum en heb enkele belangrijke vragen. Ik woon op een woonboot en wil heel graag een mooie mini-cv pelletkachel laten installeren op m'n centrale verwarming die enigszins 'strak' en esthetisch verantwoord is (de AQA15 of Maia Blend van Ungaro lijkt me best mooi, of de Athos van MCZ,...). Dit is uiteraard een heel subjectief iets... Het grote probleem is echter m'n deuropeningen: een bepaalde doorgang is slechts 44 cm breed, te smal dus om een standaard pelletkachel er door te krijgen. M'n vraag is dus vooral: is het mogelijk om de kachel te demonteren (onder betaling uiteraard) zodat hij zou kunnen passeren door zo'n kleine deuropening? En is er een installateur (leest iemand mee?) uit de buurt van Gent die bereid is dit te doen? Ik hoop dat iemand op het forum me kan helpen! Van harte dank bij voorbaat!

    Jonathan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Re: Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van Gast ma nov 15, 2010 9:20 pm

    dit zou een mooi moment zijn om een cursus te organiseren met het forum.
    met de betreffende verkoper/installateur kachel demonteren in de zaak ,vervolgens neemt ieder cursist een onderdeel mee naar de boot en wordt de kachel terug gemonteerd ,ieder cursist brengt een fles drank mee ,1 fles word gerbruikt om de boot te dopen (liefst door een vrouw)de rest van de flessen worden genuttigd na het branden van de kachel.
    alèè.alèè wie doet ermee


    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Re: Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van Philip ma nov 15, 2010 9:22 pm

    ikke doe mee
    maar hou de flesse zoals je zelf zegt wel tot als de kachel brand he ^^
    anders sta ik niet in voor de gevolgen
    het kan gebeuren dat de boot brand maar de kachel niet ^^


    shit laat ik me meeslepen

    weer ontopic waar zitte de instalateurs hier


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    jo.deceuster
    jo.deceuster
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 15-11-10

    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Re: Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van jo.deceuster ma nov 15, 2010 9:27 pm

    Hele leuke ideeën allemaal inderdaad, alleen is het nog steeds fris hier:-) En een goeie installateur kan die fles best krijgen hoor (zelf meer dan eentje;-))!
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Re: Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van ann ma nov 15, 2010 9:31 pm

    Ik weet dat er op de bis-beurs een gelijkaardig geval was ook voor een woonboot en dat de desbetreffende kachel erdoor kon mits onmanteling.
    Ik vermoed dat dit met de door jou genoemde kachels ook mogelijk moet zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Re: Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van steven ma nov 15, 2010 9:34 pm

    Ann,

    Kan je iemand via PM aanraden bij jo.deceuster?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    jo.deceuster
    jo.deceuster
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 15-11-10

    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Re: Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van jo.deceuster ma nov 15, 2010 9:37 pm

    Beste Ann, ik denk dat we mekaar zelf ontmoet hebben op de beurs (G-systems?) Was idd mogelijk met een bepaalde kachel (schitterende installateur die ik leerde kennen > Stein) maar ik kon me jammer genoeg niet verzoenen met het design van de desbetreffende kachel (extraflame duchessa). Zoals ik reeds zei, iets heel persoonlijk, maar ik ben op zoek naar iets heel eenvoudig en strak. Aangezien zo'n kachel toch wel heel prominent aanwezig is in een interieur, lijkt me esthetiek niet onbelangrijk... Ik blijf hopen op een oplossing!
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Re: Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van ann ma nov 15, 2010 9:45 pm

    Smaak is inderdaad een zeer persoonlijk gegeven, doch zoals ik zei vermoed ik dat die onmanteling ook moet mogelijk zijn bij de door jou aangehaalde modellen.

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname Empty Re: Pelletkachel ontmantelen voor ingebruikname

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 6:39 am