Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 48 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 48 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Jef zo dec 14, 2008 1:22 am

    Wij hebben zo een aszuiger gekocht (Makro 17€) Het is niet ideaal maar het verlicht wel je stofzuiger.
    Niet ideaal omdat de zuigkracht sterk verminderd en je toch om de 5a6 keren dat je hem gebruikt de boel grondig moet reinigen.
    Ik ledig de emmer en blaas met de Pneumatische luchtspuit de filter weer proper.

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 12611954sc0
    By Jef
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo dec 14, 2008 2:19 pm

    Ik heb al een goeie stofzuiger "om zeep" geholpen door de fijne stofdeeltjes.
    Ik heb ook zo"n astrommel gekocht maar ik vind dat je daar niet alles mee proper krijgt.
    Ik kijk uit naar een alleszuiger tijdens de solden.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Jef zo dec 14, 2008 5:29 pm

    Alles hangt natuurlijk ook een beetje af hoe sterk(wattage) je stofzuiger is hoe sterker hoe beter natuurlijk de aszuiger werkt.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van steven zo dec 14, 2008 6:38 pm

    Jef,

    Hoeveel watt heeft jouw aszuiger?

    MVg,


    Steven
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Jef ma dec 15, 2008 1:43 am

    Mijne aszuiger heeft nul watt No het is de stofzuiger die je op de aszuiger aansluit die de watt heeft en Pfff elephant die draaid(zuigt) ondertussen ook al enkele jaartjes hoor, is een phillips 1200W.
    Steven als je naar de foto van de aszuiger kijkt zie je naast de zuigdarm een gaatje daarin steek je de zuigmond van je gewone huisstofzuiger en deze houd dan de as in het tonnetje inplaats van dat deze in je stofzuiger verdwijnt.
    Er zijn natuurlijk ook aszuigers met een aanzuigmotortje op ik heb zo ooit eentje gehad en deze werkte toen ook niet beter dan dit systeem.
    Idiaalste is natuurlijk een stevige alleszuiger maarvoor een goeie Compacte krachtpatser betaal je al snel 130€ is natuurlijk wel weer handig voor iemand die zelf zijn jaarlijkse onderhoud zelf gaat doen. santa
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz ma dec 15, 2008 9:05 am

    Ik gebruik er zo eentje:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ik gebruik deze nu een half jaar met suc6.
    Alleen om de 2 beurten eens ledigen en de filters eens uitkuisen.Ik weet alleen nog niet waar ik aan vervangfilters zal geraken;ik moet daar nog eens voor kijken maar dit zal maar voor volgend jaar zijn.
    Ik heb er zelf een andere zuigmond op bevestigd om alles een beetje beter bereikbaar te maken.
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz ma dec 15, 2008 9:54 am

    Blijkbaar hebben ze een nieuw product en ziet er ook wel interessant uit:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van steven ma dec 15, 2008 10:38 am

    Noizz,

    Bij wie heb je de aszuiger gekocht?

    Via het internet?


    Mvg,


    Steven
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz ma dec 15, 2008 12:16 pm

    steven schreef:Noizz,

    Bij wie heb je de aszuiger gekocht?

    Via het internet?


    Mvg,


    Steven

    De Stalen Greep te Tielt,een DHZ-zaak.
    Wellicht ook elders verkrijgbaar en idd via het net.
    Ik denk ze al eens te zijn tegengekomen op Kapaza of iets dergelijks.
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax vr dec 19, 2008 8:20 pm

    Wij gebruiken een Dyson DC04, zo'n staand ding zonder zak. Voor niks anders goed, vind ik, maar hier doet ie het uitstekend.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro vr dec 26, 2008 9:10 pm

    ik heb hier alvast ne afgedankte sofzuiger staan,zonder stofzak....Ik ben wel nog volop aan het uitkijken naar een pelletkachel,maar ne stofzuiger heb ik toch al :D
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax ma dec 29, 2008 8:18 pm

    Kunnen we ruilen?

    Een goede week verder dan m'n eerdere bericht merk ik dat onze stofzuiger z'n geest aan't geven is en ik heb wél een pellet. Wink
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van steven ma dec 29, 2008 9:12 pm

    Ik kuis na elke kuisbeurt van mijn pelletkachel de filter van mijn kachel uit.

    Tot nu toe nog geen problemen.


    Mvg,


    Steven
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pellbox ma dec 29, 2008 10:04 pm

    Bij mij stond er onder de kerstboom een aszuiger cheers van het merk Kärcher. Het ding is heel degelijk gebouwd. Nu moet het nog bewijzen dat de stofzuiger er minder van afziet. As wordt wel goed opgezogen, maar er had wel een fijner hulpstuk mogen bijzitten om tot in alle kantjes en hoekjes te geraken. Dat heb je bij een gewone stofzuiger wel, maar natuurlijk past dat niet op de zuigmond van de Kärcher ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo dec 31, 2008 4:35 pm

    Heb al geruime tijd pelletverwarming (inbouwcasstte van eco kachel).
    Ben momenteel aan derde stofzuiger of aanverwant toe.
    Stofzuiger ,asstofzuiger maal 2 of tussen zakken heb alles geprobeerd ,altijd stukken of stof in de living.
    Heb onlangs op aanraden van mijn broer die al jaren stookt op pellets,een hitachi wde3600 gekocht speciaal om stof op te zuigen .
    Moet zeggen had ik dit eerder gedaan ,absoluut geen stof meer in de living ,enorme zuigkracht en zeer belangrijk op 3 min volledig gekuist .
    zelfs het glas overgaan en proper.
    Ik ben geen verkoper maar weet wat het is,beter 1 maal goede aankooop dan 4 maal slechte ,en meer geld kwijt zijn.

    Groeten
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van steven wo dec 31, 2008 4:50 pm

    Franky,

    Bedankt voor de info.

    Heb je al gestemd bij 'de grote pelletenquête'?

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz wo dec 31, 2008 5:04 pm

    franky schreef:Heb al geruime tijd pelletverwarming (inbouwcasstte van eco kachel).
    Ben momenteel aan derde stofzuiger of aanverwant toe.
    Stofzuiger ,asstofzuiger maal 2 of tussen zakken heb alles geprobeerd ,altijd stukken of stof in de living.
    Heb onlangs op aanraden van mijn broer die al jaren stookt op pellets,een hitachi wde3600 gekocht speciaal om stof op te zuigen .
    Moet zeggen had ik dit eerder gedaan ,absoluut geen stof meer in de living ,enorme zuigkracht en zeer belangrijk op 3 min volledig gekuist .
    zelfs het glas overgaan en proper.
    Ik ben geen verkoper maar weet wat het is,beter 1 maal goede aankooop dan 4 maal slechte ,en meer geld kwijt zijn.

    Groeten

    Heb dat hier eens opgezocht.
    Is wel een ferm toestel hoor amai Smile
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van steven wo dec 31, 2008 6:23 pm

    en de stofzuiger kost meer dan 300 euro.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro wo dec 31, 2008 9:41 pm

    franky,welk type heb je precies van inbouwcassette?
    Tnx


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax vr jan 02, 2009 9:19 pm

    hilde schreef:Bij mij stond er onder de kerstboom een aszuiger cheers van het merk Kärcher. Het ding is heel degelijk gebouwd. Nu moet het nog bewijzen dat de stofzuiger er minder van afziet. As wordt wel goed opgezogen, maar er had wel een fijner hulpstuk mogen bijzitten om tot in alle kantjes en hoekjes te geraken. Dat heb je bij een gewone stofzuiger wel, maar natuurlijk past dat niet op de zuigmond van de Kärcher ...
    'k Heb het hulpstuk van m'n kaduke stofzuiger genomen omdat het ding van de aszuiger idd veel te groot is. Pastte niet netjes, maar bij het zien van m'n chefsmes ging het spontaan krimpen, waardoor het nu aardig lukt. Dus: ga op zoek naar iemand met oud spul en mits een lichte aanpassing zal het wel lukken.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr feb 13, 2009 9:33 am

    ik maak alles proper met mijne gewone stofzuiger, 1600 w en geen problemen, wel regelmatig een nieuw stofzakske steken want is maar een klein geval, :D
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro vr feb 13, 2009 9:45 am

    Mja,als je een stofzuiger hebt met stofzak dan is dat wss beter dan ene zonder zak,want dan moet je na een 2tal keer die filter al kuisen,allez in mijn geval toch(met mijn oude stofzuiger)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr feb 13, 2009 7:30 pm

    mijne eerste stofzuiger is ondertussen ook bijna om zeep, precies een straaljager geworden , ik heb onlangs een aszuiger gekocht en dat werkt vrij goed , men mag alleen de stofzuiger niet te hard zetten anders trek je alsnog open stof mee in de stofzuiger.Alleen spijtig dat er idd geen hulpstukken bijzitten en die van de stofzuiger er niet op passen.Met de aszuiger zuig ik trouwens ook ineens de aslade leeg , ng zo gemakkelijk.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr feb 13, 2009 8:20 pm

    ik heb een alleszuiger van het merk thomas gekocht bij makro.
    werkt perfect,ook met stofzakken.

    nadeel: maakt veel lawaai

    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr feb 13, 2009 8:26 pm

    Ik denk dat je misschien beter een tweedehandse stofzuiger te kopen voor een paar eurokes , want die asse is zelfs zo fijn dat een speciale stofzuiger voor asse die al tamelijk zal kosten er per slot van rekening ook redelijk rap de brui zal aan geven, of heb ik het verkeerd voor ???

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 9:08 am