Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 64 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 61 gasten

Ankaer Guido, boke, polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 657
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax zo maa 01, 2009 1:39 pm

    Ben m'n aszuiger al str*ntbeu, het ding doet gewoon z'n werk niet. Dient wel als tussenstuk tussen asla en stofzuiger, maar er komt véél meer stof in de stofzuiger dan in die emmer. Een microvezeldoek hielp niks en omdat ik nogal van het luie type ben, zoek ik niet verder.
    Soit, we zijn niet zinnens een goede stofzuiger om zeep te helpen, dus uitkijken naar een alleszuiger. Daarbij kwam ik op deze: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Fatsoenlijk geprijsd ('k zag 'm intussen al voor 133 euro) en een gekend merk.
    Of dit: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] Mij onbekend, maar goedkoper.
    Wat denken jullie?

    Ik blijf dit bericht maar editten, dus nu met een site waarop je heel wat van die dingen vind.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro zo maa 01, 2009 1:59 pm

    Hadden ze vorig week geen alleszuiger in Aldi??denk voor 49 of 59e???

    Mn aszuiger(die moest aangekoppeld worden aan een gewone stofzuiger) heb ik ondertss ook al bedankt voor bewezen diensten Smile ,Niks waard voor een pelletkachel!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax zo maa 01, 2009 2:41 pm

    Tja, noem me dom, maar ik hou niet van dat soort spullen bij Aldi of Lidl.
    Dus prefereer ik liever iets duurder en één keer kopen, dan goedkoop en binnen de kortste keren dan toch voor degelijk spul terug moeten.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo maa 01, 2009 2:41 pm

    Mijn aszuiger kocht ik in december in de Lidl en wordt dagelijks gebruikt.
    Er zit een aparte filter in wat best is voor de stofzuiger. (stofzuiger primo aldi Razz )
    Ik betaald zo'n 25 euro ervoor en heb 3 jaar garantie.

    fleurtje
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro zo maa 01, 2009 2:47 pm

    Relax schreef:Tja, noem me dom, maar ik hou niet van dat soort spullen bij Aldi of Lidl.
    Dus prefereer ik liever iets duurder en één keer kopen, dan goedkoop en binnen de kortste keren dan toch voor degelijk spul terug moeten.

    Ja,twas maar een tip é :D


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo maa 01, 2009 2:58 pm

    van mij ook


    fleurtje Smile
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax zo maa 01, 2009 5:54 pm

    :D

    Bedankt allebei.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz di maa 03, 2009 7:50 am

    Misschien ook bruikbaar?????
    Vanaf 7 Maart in den Aldi:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax vr maa 06, 2009 8:38 am

    'k Heb 'm ook zien staan, maar ik ben bang dat het dan uiteindelijk niet blijkt te doen wat het zou moeten doen en dan toch een duurder toestel moet kopen. Daarom liever iets duurder (en dus hopelijk beter) van de eerste keer.
    Ben er nog altijd niet uit welk toestel het zal worden en er zijn blijkbaar erg weinig ervaringsdeskundigen.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr maa 06, 2009 8:48 am

    Ik had een alleszuiger van karcher gekocht, die lijkt op die aanbieding van den Aldi. Maar uiteindelijk (na één jaar) heeft die ook de geest gegeven. Eén voordeel was dat je ook kon blazen, zo kon ik assen via mijn ventilator naar buiten blazen (wel even schouw aan de buitenkant moeten demonteren).
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax vr maa 06, 2009 1:00 pm

    Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat je bij de echt dure toestellen moet gaan zoeken (mede voor een fatsoenlijke opvang van de asse).

    Ik ben hoe langer hoe meer geneigd het toestel dat hier al 'ns ter sprake kwam (http://www.amphora.fr/ne/zelfontstoppende_as-zuiger_01.htm) in overweging te nemen. Volgens mij gebruikt Warlord zo'n ding en Noizz de voorganger ervan, aangezien er nu een nieuwe op hun site staat.

    Wat kostte die van jou, Noizz?


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    plejo
    plejo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 52
    Leeftijd : 72
    Registration date : 20-11-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van plejo vr maa 06, 2009 2:24 pm

    Relax je hoeft niet echt een duur toestel te kopen, ik gebruik al 3 maanden een model gekocht bij Lidl, ongeveeer hetzelfde als dat van de Aldi, je moet er natuurlijk wel een papieren zak indoen anders zal je stofzuiger niet lang leven, zelfs geen Karcher.
    Die ik heb heeft een inhoud van 30L, mijn kachel stofzuig ik iedere dag, ik stofzuig wel niet mijn aslade leeg gelijk sommige l....ikken wel doen, en mijn papierzak is nog niet voor 1/3 gevuld.
    Ik heb eerst ook geprobeerd met zo een amphora (heb hem vorige week op het containerpark afgeleverd) maar je verliest teveel zuigkracht, resultaat half werk.
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax vr maa 06, 2009 4:04 pm

    Ok, iets om rekening mee te houden, maar 3 maanden is ook nog niet erg lang. De eerste weken vond ik m'n asemmer ook ok. Wink
    Maar die Amphora: was dat een asemmer (dus tussen kachel en stofzuiger) of een aszuiger (emmer met eigen motor)? Die laatste kan toch geen zuigkracht verliezen, de eerste wel?


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    plejo
    plejo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 52
    Leeftijd : 72
    Registration date : 20-11-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van plejo vr maa 06, 2009 4:46 pm

    Dat was er een met motor Relax
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax vr maa 06, 2009 8:11 pm

    Damn. En zo scheelt er altijd wel wat met iets.

    Denk da'k die kachel gewoon oraal zal euuuh aanpakken.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr maa 06, 2009 8:59 pm

    Aan plejo:ik ben het niet met u eens ,ikzelf heb zo een amphora maar dan een andere van den hubo.Deze is voor mij zeer goed ,een stofzuiger kan daar nooit aan en wat zuigkracht betreft om assen te zuigen heeft men toch niet zo een zuigkracht nodig.Heb nu die al een aantal maanden en heb nog nooit de filter moeten uitkuisen ,gewoon eens uitkloppen .Daarmee voor de ene is die goed voor de andere niet.Maar voor mij geef ik de aszuiger een 9 op 10 en ge hebt toch garantie op je amphora.
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax vr maa 06, 2009 9:05 pm

    'k Heb een mail gestuurd naar de Franse verdeler, na m'n eerste orale poging. Bakkes vol stof is maar niks.
    Er moet toch wat korter zijn dan Roeselare.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    plejo
    plejo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 52
    Leeftijd : 72
    Registration date : 20-11-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van plejo vr maa 06, 2009 10:33 pm

    Ik geloof U Warlord maar ik heb ook 3 jaar garantie op mijn alleszuiger van de Lidl en wanneer ik zie dat de filter om te stofzuigen zonder zak nog steeds proper is wil dit ook zeggen dat de papierzak alles tegenhoud en zes zakken kosten maar 20€. Daarenboven met het dikke eindstuk van een Amphora zie ik U nog niet zo snel de afvoerbuizen van de verbrandingslucht leegzuigen wat met de veel kleinere mondstukken perfect mogelijk is. Zo een Amphora is zeker heel goed voor houtkachels waar grotere stukken dienen opgezogen te worden wat niet het geval is met het fijne stof in een pelletkachel.
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Geert vr maa 06, 2009 10:48 pm

    IK GA MORGEN ZO EEN ALLES ZUIGER KOPEN IN DE ALDI


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax vr maa 06, 2009 11:17 pm

    Stiekem genietertje?


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz za maa 07, 2009 1:00 pm

    Ik blijf totnutoe tevreden met mijn Amphora (prijs was ergens rond 80€).
    Na 2 stofzuigerbeurten reinig ik deze autonome stofzuiger met een compressor,d.i. 5 minuutjes werk maar het toestel blijft daarmee in een optimale staat(geen zuigkrachtverlies,enz).
    Ik heb er ook een hulpstuk met tape aan bevestigd om in alle kleine hoekjes te kunnen reinigen.


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax za maa 07, 2009 5:20 pm

    Tnx. Ik wacht op antwoord verdeler.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo maa 08, 2009 1:48 pm

    werk nu reeds het tweede jaar met die alleszuiger van de aldi en tot nu toe geen enkel probleem nee gehad.Wel gebruik maken van de papieren voorfilter.
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Geert zo maa 08, 2009 4:31 pm

    ik heb er zo ééntje gisteren gekocht in de aldi, er zijn zelfs 5 gratis papieren voorfilters bij, volgens het handleidingsboekje kan je een wasbare superfilter bij bestellen speciaal voor zeer fijn stof en roet, ik ga eens mailtje doen wat dat kost en eventueel bij bestellen


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Jef zo maa 15, 2009 1:54 am

    Gebe schreef:ik heb er zo ééntje gisteren gekocht in de aldi, er zijn zelfs 5 gratis papieren voorfilters bij, volgens het handleidingsboekje kan je een wasbare superfilter bij bestellen speciaal voor zeer fijn stof en roet, ik ga eens mailtje doen wat dat kost en eventueel bij bestellen

    Vandaag ook zo'n alleszuiger in de aldi meegenomen en idd er zit heel wat kracht elephant in dat ding.
    Gebe als je nieuws hebt over die mail in verband met die filter laat dan iets horen.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Geert zo maa 15, 2009 3:29 am

    Hoi Jef,

    Heb een mailtje terug gehad, de wasbare superfilter kan per colli aan huis verstuurt worden aan 52,76€
    of hij kan bij hun in Mechelen afgehaald worden voor 41.50€

    Groetjes Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 3 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 8:57 pm