Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31526
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin zo nov 28, 2010 12:09 am

    Relax schreef:Ik zuig zelf.

    affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty toolland aszuiger

    Bericht van Gast zo nov 28, 2010 9:07 pm

    ik zo een toolland aszuiger van de hubo 49 euro met motor 800 watt
    ik trek er een nylon kous over de filter en dan na een 3 of 4 tal keer gebruikt te hebben
    kuis ik hem volledig kous weg en zachtjes met rubberhamer op filter tikken valt er zo van af
    ik zuig wel de aslade niet leeg die draag ik buiten enkel de rest van de kachel stofzuig ik
    en heb 2 jaar garantie dus kapot gaan we terug hey
    mvg eddy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 28, 2010 9:20 pm

    Eddy,

    Heeft deze dan genoeg zuigkracht? Hoe lang gebruik je deze al?

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 28, 2010 9:24 pm

    ik gebruik hem nu een 5 talweken ervoor onze gewone stofzuiger dat ging heel niet
    deze gaat goed ik zeg wel de lade zuig ik niet leeg dan is hij na 1 beurt vuil en moet hij gekuist worden
    wel een klein nadeel er is geen smal stuk bij ik heb er eentje opgezet van onze oude stofzuiger
    kracht is voldoende vind ik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 28, 2010 9:28 pm

    Ik stofzuig alles met mijn aszuiger, kachel, lade, ik heb die nu gedurende 1 maand in gebruik en heb de aszuiger eigenlijk nog niet leeggemaakt. Het is niet optimaal maar ik ga het voorlopig zou houden denk ik. Het nadeel is dat een heel gedoe is met die 2 toestellen.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 28, 2010 11:25 pm

    eigenlijk is er bijna geen goedkope oplossing.

    Werk ook met een ash-cleaner en een stofzuiger en ook met een nylon kous.

    Maar als ik kijk in de stofzuigerzak vind ik toch nog assen terug.

    IK denk dat er wel een oplossing is maar redelijk duur.

    Een asstofzuiger met hamersysteem van Hitachi. Helaas zeer duur

    spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 3:03 pm

    Ik gebruik nu een aszuiger van de Hubo, de beruchte Toolland. Bij mijn zuiger zat er een zakje dat je over de stoffilter kan trekken. Dat fungeert dan nog eens als extra filter, het beschermt de stoffilter. Dit zakje kan je gewoon uitwassen, de stoffilter moet je dan uitblazen met perslucht. Amphora aszuigers hebben dit systeem ook. Ik zal eens opvolgen of dit systeem goed blijft werken.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois zo dec 05, 2010 8:37 pm

    Ik heb sinds kort een nat- droogzuiger van Karcher Type WD 3200 Deze zuiger kan gebruikt worden om te zuigen en te blazen. Ik gebruik hem om de kachel schoon te zuigen. Ik gebruik dan de stofzak. Tevens doe ik, voor de zekerheid, ook nog een nylonkous over de papierfilter. Waarschijnlijk is dit niet nodig, want na een tien-tal keren gebruikt te hebben zit er helemaal geen roet op de nylonkous. De stofzak heeft een heel grote inhoud, waar ik heel lang mee kan doen. de zuigkracht is erg groot. Volgens de gebruiksaanwijzing mag je met de zuiger geen as opzuigen. Maar volgens mij kan dat helemaal geen kwaad als je de stofzak gebruikt. Uiteraard moet je geen warme assen opzuigen. Uiteraard kun je deze zuiger ook gebruiken waar hij voor ontworpen is; en dat is waterzuigen of bij het hobbyen dan koppel ik hem (uiteraard zonder stofzak aan mijn zaag- of schuurmachine.
    Deze machine heb ik gekocht voor € 65,00 bij OBI doe het zelfmarkt in duitsland met een garantie van 5 jaar op de motor. Adviesprijs in Nederland 79,95 en bij de formido 89,95.
    Kortom ik ben heel blij met deze aanschaf want je kunt hem gebruiken voor de kachel en ook voor het hobbyen en zelfs als bladblazer.

    Groetjes,

    Chris (turkoois


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Asstofzuiger Lidl

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 10:30 pm

    Vanaf donderdag staat er een asstofzuiger in de Lidl:
    heeft iemand hier ervaring mee?
    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Aszuiger
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin zo dec 05, 2010 10:31 pm

    wat is de prijs
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 10:34 pm

    39,99€
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ann zo dec 05, 2010 10:37 pm

    prijs is heel gunstig maar is dat niet wat weinig 500 W ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 10:41 pm

    Prijs bijna 40 euro en 3 jaar garantie.

    Dan is de keuze wel gemaakt zeker.

    ik ga hem eens bekijken in de Lidl.

    Veel heb je niet te verliezen denk ik.

    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 10:43 pm

    Ik ben ook beetje bang van die 500W maar mijn stofzuiger plus aszuiger geeft lang zo veel niet en het gaat ook en inderdaad die 3 jaar garantie is niet niks. De vraag is of er aszuigers zullen zijn in de Lidl want het gebruikt heel dikwijls dat er daar dingen in promo staan en als je gaat kijken zijn ze niet binnengekomen.

    Groetjes
    Kristel
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ann zo dec 05, 2010 10:46 pm

    kan je dat eens niet proberen met je stofzuiger op halve kracht te zetten of zo en dan kijken wat het geeft. Want inderdaad voor dat geld riskeer je niet veel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 10:48 pm

    Ik gebruik een stofzuiger van 50€ zo eenen zonder zak, ik dacht dat hij toch wel rap de geest zou geven, maar nee jong dat ding blijft werken.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van jeanhup zo dec 05, 2010 11:26 pm

    Een aszuiger heeft veel minder interne weerstand dan een gewone stofzuiger (geen dikke zak, maar één filter - wel goed schoonmaken!). Wij hebben een 1200W asstofzuiger en daar zuig je bijna de vuurkorf mee eruit. 500 watt zal dus wel voldoende zijn voor klein huishoudelijk gebruik.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Block ma dec 06, 2010 6:59 am

    Een gewone stofzuiger heeft een enorm verlies. Meestal moet je delen door 4 om de echte zuigkracht aan de mond te kennen. Een stofzuiger van 2000 watt kan bijvoorbeeld maar 500 watt echte zuigkracht hebben.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Philip ma dec 06, 2010 8:46 am

    ikke heb een alles zuiger uit den aldi
    prijs 49 euro
    maak em leeg als de bak vol is , stof heb ik nagenoeg der nog niet zien uitkomen me vrouwtje zou anders nogal een stevig advies geven (beleefder woord voor zagen,kreften enz..)
    dus omdat het een alles zuiger is is er ene stoffen filterdoek bij (water) en 2 papieren filterzakken die ik allen over de zuigmond trok
    binnenste stoffen filter is ligtgrijs dus alles pikkobello zekers,
    akoord ik verlies zuigkracht door die drie filters mare ikke krijg er hier alle mooi uit hoor


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Jef ma dec 06, 2010 1:41 pm

    Iemand ervaring met dit ding ?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Lijkt me op het eerste zicht nogal licht(500Watt)


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Block ma dec 06, 2010 2:08 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van player di dec 07, 2010 8:09 am

    Voor mij de amphoria aszuiger.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty aszuiger van lidl

    Bericht van Gast di dec 07, 2010 6:22 pm

    toch ga ik er een halen vanaf donderdag zijn ze in nederland in aanbieding.
    gisteren mijn adler goed schoongemaakt omdat ik hem heb ingeruild,klapt die.......stofzak uit elkaar en amaai katastrofe in huis. klop klop computer
    gelukkig heb ik geen vrouw in huis maar toch!!!!!
    dus ik ga het erop wagen voor 39,95 zal ik het weten. Question
    Vomit
    Vomit
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Registration date : 31-08-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Vomit do dec 09, 2010 1:15 pm

    Vanochtend er een gaan halen (de laatste, 9:30, de economische inspectie zou het eens moeten weten). Zuigkracht voelt toch (voorlopig) heel goed aan, 500W of niet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:38 pm

    Ik had pech, ben juist gaan kijken alles uitverkocht.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 2:59 pm

    kristel schreef:Ik had pech, ben juist gaan kijken alles uitverkocht.

    Groetjes
    Kristel

    die kwamen toch pas zaterdag Shocked

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 11 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 8:41 am