Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast za nov 20, 2010 11:17 pm

    Schilderen? Hoe doe je dat met een compressor?

    Ik heb ook nog even geprobeerd om iets rond de buis te draaien, het is beter afgesloten maar ik moet die buis van de stofzuiger tegenhouden want het zuigt te hard, maar de aszuiger heeft nu wel meer kracht, pfff wat een bedoening zeg Smile

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin zo nov 21, 2010 12:27 am

    kristel schreef:Schilderen? Hoe doe je dat met een compressor?


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    praque
    praque
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 44
    Registration date : 28-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van praque zo nov 21, 2010 6:43 am

    Beste pelletverwarmers en reinigers, ik wist niet dat er zoveel problemen waren met de stofzuigers om de pelletkachels te kuisen,wij zelf gebruiken wekelijks 4 jaar een afdankertje van Aldi, het enige wat we gedaan hebben is zelf een stoffenzak gemaakt met een ritsje
    Jaarlijks wordt de Starmix gebruikt, bij gebruik van dit exemplaar, hij klopt zelf zijn stof naar beneden, ga eens zien op hun site, echt waar dit is een ZUIGER ,zeker de laatste nieuwste modellen dit dit systeem hebben
    Wat betreft de rainbow Fleur, moet je maar de beoordelingen eens lezen ! en hoeveel er te koop staan op Ebay Usa, hou je niet voor mogelijk, denkelijk zijn daar veel mensen in de val getrapt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 9:37 am

    erwin123 schreef:
    kristel schreef:Schilderen? Hoe doe je dat met een compressor?


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Inderdaad Smile
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz zo nov 21, 2010 7:00 pm

    Niets is echter zonder onderhoud:
    Mijn Amphora moet ik na een 10-tal beurten ook eens openmaken en alles
    reinigen,en jawel,met de compressor Laughing


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van player ma nov 22, 2010 8:36 am

    noizz schreef:Niets is echter zonder onderhoud:
    Mijn Amphora moet ik na een 10-tal beurten ook eens openmaken en alles
    reinigen,en jawel,met de compressor Laughing

    Noizz, haal je dan dat zakje rondom die filters weg en spuit je deze dan uit?
    Ik had er eens met een verfborstel over gewreven, maar vermoed inderdaad dat je met een compresseur beter het stof ertussen uit krijgt...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz ma nov 22, 2010 9:16 am

    Bij mij is er geen zakje,want het betreft een ouder model,maw een grove filter en een fijne filter.
    En idd:een compressor is ideaal en heeft hier nog vele andere doeleinden


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 1:25 pm

    In de folder van Hubo staat deze week een stofzuiger zonder zak van DOMO, 2000W, aan 49€, zou dit ook een oplossing kunnen zijn en dan regelmatig de filter kuisen?

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin ma nov 22, 2010 1:30 pm

    volgens mij is een stofzuiger zonder zak nog slechter, vermits de zak nog wat tegenhoud eer de filter word bereikt.

    zonder zak gaat alles de filter in vermoed ik.
    avatar
    zonnetje
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 23
    Registration date : 24-06-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van zonnetje ma nov 22, 2010 7:42 pm

    Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Mijn gewone stofzuiger is zelfs ontploft en in brand gevlogen.

    Mijn best betaalbare ervaring tot nu toe is gewoon een karcher alles zuiger bij de bouwmarkt kopen.
    Wel even een filter zak erin stoppen,en het extra fijnstof filter monteren anders gaat het niet lang goed en is je huiskamer mogelijk compleet grijs van het stof. Deze zak schud ik voorzichtig uit in de tuin na 1 keer leegzuigen. (Zit geen aslade in mijn 22 kw CV kachel en is dus meestal in 1 keer vol)
    Kan de stof zak zo makkelijk 4 - 5 keer gebruiken voor dat ik hem weggooi.
    Het extra bij geleverde stof filter kan je uitwassen en drogen, en gaat bij zorgvuldig gebruik lang mee.


    grt

    Zonnetje


    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin ma nov 22, 2010 8:02 pm

    promotie HUBO 24/11 tot 5/12

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Aszuiger
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro ma nov 22, 2010 8:32 pm

    erwin123 schreef:volgens mij is een stofzuiger zonder zak nog slechter, vermits de zak nog wat tegenhoud eer de filter word bereikt.

    zonder zak gaat alles de filter in vermoed ik.

    Ik gebruik al bijna 2jaar een oude stofzuiger zonder zak zonder probs,belangrijk is wel dat je hem uitkuist nadat je de kachel max. 2x hebt gekuist.


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma nov 22, 2010 9:05 pm

    hier wordt die gekuist met een handdyson die ik zo na een keer of tien de kachel kuisen moet opendoen en filters uitblazen nog geen probs anders mee gehad hoor Smile
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois di nov 23, 2010 6:21 pm

    Ik had ook een aszuiger gekocht bij OBI in duitsland € 20,00. Ik heb deze gekoppeld aan mijn stofzuiger zonder stofzak(2000 W). Om het rooster in de aszuiger heb ik het voetje van een nylonkous gedaan om het stof niet in mijn stofzuiger te laten gaan. Om het papieren filter van de stofzuiger heb ik ook hetzelfde gedaan anders kwamen er toch nog asresten op het filter. De metalen buis op het einde van de slang heb ik vervangen door pvc van 40mm en daarin eenstukje van 32 mm. Hierop passen de hulpstukken van een gewone stofzuiger. (evt met behulp van een stukje tape de 32 mm dikkker maken. Nu werkte het prima.
    Vanmorgen (na 3 weken en circa 7 keer reinigen) ging de metalen slang naar de ****** en was het uit met de pret. Goedkoop=duurkoop?
    Naar Obi terug en geld terug gekregen.

    Nu wil ik een nat- droogzuiger gaan kopen. Dan kan ik hem ook gebruiken bij het hobbyen in mijn hobbyruimte (Ik bedoel dus de garage!!!) Heeft iemand ervaring met de Karcher WD 3200.
    Hij kan zuigen en blazen en er kan gewoon een stofzak in. Bij OBI in Kaldenkirchen voo € 64,99


    Groeten,

    Chris (turkooois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 6:26 pm

    erwin123 schreef:promotie HUBO 24/11 tot 5/12

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Aszuiger

    Ik ga morgen deze halen, ik heb nog een bon liggen van 10% en dan zien we wel of dit zijn werk doet, afwachten maar.

    Groetjes
    Kristel
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois di nov 23, 2010 6:38 pm

    Helaas niet in Nederland.


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois di nov 23, 2010 6:45 pm

    Kristel,

    De Karcher WD 3200 alleszuiger is ook als bladblazer te gebruiken.
    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 8:59 pm

    WIj hebben slechte ervaring met een aszuiger met opgebouwde motor (van toolland zoals afgebeeld) omdat we het beu waren om telkens én een stofzuiger én een aszuiger te verplaatsen dachten we dat die van de Hubo een goede oplossing zou bieden.
    Niets was minder waar. In die aszuiger zit maar één filter, een accordeon filter vlak voor de motor. Deze was na het eerste gebruik al kapot gebrand, blijkbaar lag er nog iets te gloeien onderaan in de kachel. We hebben dan een nieuwe filter besteld (kost zo'n 15 euro als ik het me goed herinner). Dan kwamen we tot de vaststelling dat de filter na elk gebruik volledig verstopt geraakt. Dus elke keer uitblazen met perslucht... Bovendien verdwijnt de zuigkracht ook zeer snel door het verstoppen van de filter. Hierdoor zit er onvoldoende debiet op de motor en dan raakt die oververhit. Dus meestal viel de motor al stil (thermische beveiliging) nog vóór dat we klaar waren met de kachel. Bij een deftige stofzuiger zit hier een bypass die altijd koeling van de motor voorziet.
    Kort samengevat: de aszuiger staat er nu alweer een jaar. We hadden die eigenlijk al na een week of 2 moeten terugbrengen en ons geld terugvragen...
    Volgens mij enkel geschikt om heel vlug de open haard of houtkachel proper te zuigen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin di nov 23, 2010 9:03 pm

    @ firstblastoff

    heb je ook geprobeerd met een kous over de filter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 9:06 pm

    Ik heb net van een vriendin vernomen dat die stofzuiger ook niet zijn ding doet, veel te weinig zuigkracht en na 1 keer al bijna niets meer, dus weer op zoek naar ander alternatief, zo blijven we bezig he Smile

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin di nov 23, 2010 9:08 pm

    ik vraag me af hoe iemand met een houtkachel of open haard dat doet, want dat geeft toch nog meer as, en de stofzuiger moet nog beter zijn wat?
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois di nov 23, 2010 9:09 pm

    Kristel,

    Welke stofzuiger bedoel je??


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast di nov 23, 2010 9:17 pm

    Die aszuiger met motor van Hubo en men vriendin heeft allesbrander dus die assen zijn wel grover dan pelletas maar toch.

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss wo nov 24, 2010 11:17 am

    Geen enkele normale stof of aszuiger is geschikt om gloeiende assen op te zuigen, zet dat maar uit jullie hoofd! Wacht minstens een uur na het afzetten van de kachel en je gaat minder problemen hebben. Ik gebruik een Nilfisk stofzuiger aangesloten op een aszuiger van de Gamma en dat werkt omslachtig, maar goed. Om de stofzuiger beter te beschermen kun je zoals Erwin zegt nog een kousje over de zuigmond trekken.
    Groeten,
    ss
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 657
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Relax za nov 27, 2010 11:28 pm

    Ik zuig zelf.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin zo nov 28, 2010 12:09 am

    Relax schreef:Ik zuig zelf.

    affraid

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 10 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 11:37 pm