Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Stofzuigen pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 20, 2009 7:54 pm

    Hier op deze pdf. 3 stofzuigers en betaalbaar voor dit geld hoef je de stofzuiger van liefke nie naar de ..... te helpen lol!

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Philip di okt 20, 2009 9:52 pm

    heb de mijne vandaag is uit elkaar gehaald
    ben er bets tevreden over
    heb elke x kachel gebrand heeft de asbak leeg gezogen om heml te testen
    ik moet zegge de filter houd alles tegen
    dus 1 heb er de filter om water op te zuigen op geplaatst
    en 2 daar heb ik de papieren filter over gedaande stoffen filter is lichtjjes grauw geworden
    maar de motor is nog steeds stofvrij


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast di okt 20, 2009 10:43 pm

    Hoi allemaal,

    ik maak nu gebruik van de bestaande assenton die ik bij de pelletkachel kreeg en heb er een papierenfilter binnen ingezet, samen met een oude philipsstofzuiger gaat voorlopig goed, na elke poetsbeurt blaas ik de papieren en de orginele filter met de luchtdrukspuit zuiver klaar voor de volgende poetsbeurt,

    warme groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast di okt 20, 2009 11:42 pm

    Nico schreef:Hoi allemaal,

    ik maak nu gebruik van de bestaande assenton die ik bij de pelletkachel kreeg en heb er een papierenfilter binnen ingezet, samen met een oude philipsstofzuiger gaat voorlopig goed, na elke poetsbeurt blaas ik de papieren en de orginele filter met de luchtdrukspuit zuiver klaar voor de volgende poetsbeurt,

    warme groetjes

    Goedeavond Nico,

    Nog alles pellettie?

    Met warme groet Henk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 21, 2009 7:04 am

    amaai, 'k wist ni da der zoveel stofzuigers hunne geest gaven aan een pelletkachel, de mijne die verjaard nimeer en zuigt al jaar en dag assen op bij wijze van spreken. 'k heb een kew, wet and dry destijds in de makro gekocht voor zo'n 5000 bfr. (idd dateerd nog uit de tijd van de frankskes). diene wordt niet ontzien,wanneer we de kachel reinigen,wordt alles gewoon opgezogen wanden en alles worden proper gezogen met een borstelttje derop en tot op heden doet die zijn werk nog steeds meer dan behoorlijk. moet wel zeggen dat der nen serieuze filter tussen staat, als ge de filter bekijkt is dat zoiets als een luchtfilter van een auto.'t is mss een tip hé voor diegeene die overgaan tot aankoop van een stozuiger, zien dat een alleszuiger is en ff openen en zien welke filter hij heeft.

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 21, 2009 7:49 am

    Ik wist eigenlijk ook niet dat de assen zo 'moordend'waren voor de stofzuiger..voorlopig gebruiken we onze Miele cats & dogs maar ik ga dan toch eens op zoek naar zo een aszuiger met motor..waar vind je die? Op kapaza zag ik er staan voor 70 euro? Zijn die nergens goedkoper verkrijgbaar? geek
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 21, 2009 5:59 pm

    Wij gebruiken hier een Dyson DC16 (kruimeldief) met uitwasbare filters en hebben geen enkel probleem tenzij dat de batterij bij een volledige opkuis wel leeg geraakt. We hebben zelfs na een 8-tal "zuigbeurten" nog geen filters moeten reinigen (hebben wel een grijzige aanslag) en stof kan er bij Dyson niet in de motor.
    We hebben een lang stuk darm gemaakt en op zijn futuristische neus geschoven om in alle hoeken en kanten te kunnen, en bij het leegmaken van de tank moet je dat wel buiten boven de vuinisbak doen anders stuift het fijne stof van de Plospan rond je oren.

    Ons voordeel : geen draad die altijd naar een stopcontact moet lopen
    Ons nadeel : dure aanschaf (100 €) maar wel 2 jaar waarborg
    Het raampje reinigen we 1 x per maand met een nat poetsdoekje "Carolin citroenfris" verkrijgbaar bij Carrefour in een gele verpakking per 15 stuks. Prachtig resultaat !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 21, 2009 6:25 pm

    1x per maand u raampje? amaai als ik da moest doen met mijn plospannekes mag ik een hamer en beitel nemen om ze te kuisen geek
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 21, 2009 6:38 pm

    Ikke elke dag vuil of nie vuil gewoon met natte flanellen vod, duur = 15 seconden
    Wie doet beter ??? Basketball
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 21, 2009 6:40 pm

    ik allezins ni lol!
    Anonymous
    mia
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty pelletstof opzuigen

    Bericht van mia zo okt 25, 2009 6:48 pm

    Heel de ruimte zat onder een dikke mist affraid Evil or Very Mad De vaak vernoemde alleszuiger uit den aldi was de boosdoener Crying or Very sad Wat erin gaat vliegt er onmiddelijk weer uit ook al gebruik ik de speciale dure filter voor fijnstof. Volgens de fabrikant kan dit nie confused En hier lees ik van de andere gebruikers dat ze tevreden zijn .Wat gaat er dan bij ons verkeerd Rolling Eyes Iemand advies of een idee waarom wij nog steeds probleem hebben om pelletstof op te zuigen? Misschien probeer ik het toestel waarover hobbymachine schrijft.
    En koeke ik vrees dat je gelijk hebt wat de reiniging van het raampje betreft Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 7:20 pm

    mia schreef:Heel de ruimte zat onder een dikke mist affraid Evil or Very Mad De vaak vernoemde alleszuiger uit den aldi was de boosdoener Crying or Very sad Wat erin gaat vliegt er onmiddelijk weer uit ook al gebruik ik de speciale dure filter voor fijnstof. Volgens de fabrikant kan dit nie confused En hier lees ik van de andere gebruikers dat ze tevreden zijn .Wat gaat er dan bij ons verkeerd Rolling Eyes Iemand advies of een idee waarom wij nog steeds probleem hebben om pelletstof op te zuigen? Misschien probeer ik het toestel waarover hobbymachine schrijft.
    En koeke ik vrees dat je gelijk hebt wat de reiniging van het raampje betreft Shocked

    waarschijnlijk zuigt de stofzuiger te hard en sluit de filter niet goed aan bij de motor denk ik??? maar ja ben ook geen proffessor he, voor het raampje doen zoals in grootmoeders tijd he... groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 7:48 pm

    mia,
    ik denk dat ge oftewel een filter hebt dat stuk is of een slechte montage dervan.

    grtz
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro zo okt 25, 2009 8:29 pm

    Mn kachel wordt bij normaal gebruik 2 a 3x per week gestofzuigd,eht raampje wordt telkens dan ook gereingd.Maar Krusty,als je zegt dat je iedere dag je raampje reinigt,dan valt er bij het openen van je deur toch telkens zwarte as uit de kachel,die tegen het ruitje ligt??Da is hier juist de reden dat ik nie meer mn ruitje kuis....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Philip zo okt 25, 2009 8:36 pm

    gisteren nog die fameuze stofzuiger genruikt
    geen stofje in huis gehad van me kacheltje hoor
    indien je dit nie kan geloven moete we es afsprekene he ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 9:24 pm

    Het raampje reinigen we 1 x per maand

    Ow zo weinig? Shocked Hier wordt het na elke stofzuigbeurt gereinigd..om de 3 stookdaagjes ongeveer..anders vrees ik toch ook dat je het op de duur niet echt meer zuiver krijgt?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 9:59 pm

    Jaja, 1 x per maand.
    Ik denk dat de reden te zoeken is bij een metalen plaat die losjes voorop de branderpot gemonteerd zit en die de vlammen doet afbuigen. Indien correct geplaatst weg van het raam. Maar ik dacht recent nog gelezen te hebben dat Philip ook weinig last heeft van vervuiling op het raam ??
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro zo okt 25, 2009 10:30 pm

    Dan hebn jullie ook geen last van as die tegen het ruitje ligt na een aantal dagen branden??


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma okt 26, 2009 8:50 am

    Jawel, dat heb ik ook. Een smal richeltje as, maar ik doe om de 3 dagen de kachel zuigen en raampje kuisen.

    Groetjes Katja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma okt 26, 2009 9:57 am

    ik borstel de volledige binnenkant af met een verfborstel waarvan ik de steel heb ingekort. Het stof valt in de aslade van de kachel zelf, dat pieper ik tussen de struiken en wat er dan nog overblijft om op te stofzuigen is echt weining ... kan mijne karcher goed aan. Ook als ik het stof achter de gietijzeren platen verwijder borstel ik het eerst in de aslade alvorens de stofzuiger boven te halen. Misschien wat meer werk maar ja, als je dat niet wil moet je maar een gaswandketel aanschaffen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van steven ma okt 26, 2009 10:20 am

    Ik heb vandaag voor de eerste keer de schouwmantel van mijn kachel gedemonteerd (bestaat ui 1 stuk) en ik kon daarom voor de eerste keer aan het T-stuk.

    Je kan niet geloven wat daar uitviel. De dop was volledig vol en er viel nog een pak uit de schouw ook. Ik vermoed dat mijn kachel nu iets beter zal branden.

    Ik ga dit nog doen, maar de schouwmantel losmaken is bij mij heel veel werk.


    Mvg


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma okt 26, 2009 10:27 am

    Hoi,

    misschien een klein tipje voor het zuiver houden van het glas: bij mijn kachels duw ik bij elke poetsbeurt met een kartonneke tussen de spleten voor de luchtcirculatie aan de binnenzijde van het glas in de deurtjes (staat in de handleiding van de kachel) Toen ik dit de eerste keren vergeten was werd mijn raampje aanzienlijk sneller vuil, nu eigelijk niet meer. En af en toe de kachel eens goed doorlaten stoken, ik zet ze geregeld eens op 26.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma okt 26, 2009 10:56 am

    Opletten met de as in je tuin - je gaat zure grond kweken en veel last hebben van , kattestaarten,klavers ,mierekruid ,enz enz.....dat je achteraf ga moeten bestrijden met ijzersulfiet .De asse beter in de gft container gieten

    Hortensias lusten wel zure grond daarentegen. Twisted Evil
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma okt 26, 2009 4:11 pm

    De vlammen bijven weg van de plaat maar de as vliegt zowat overal rond. Ook tot op de onderkant van het glas in de deur. Da's knap lastig als je de deur opendoet, je kan al beginnen stofzuigen op de grond.

    Bedankt Krusty voor de tuin, ik was ook mijne gazon aan het voederen maar ga daar nu een punt achter zetten.

    Nico, wij hebben geen luchtspleten achter het glas, vroeger wel bij onze houtcassette. Het enige wat er aan te raden valt is de verbrandingstemperatuur zo snel mogelijk hoog maken en houden. Op die manier blijven harsdampen die in de pellets aanwezig zijn weg van het glas.
    Hier staat de instelling altijd op vermogenstand 3 van de 5 en gebruiken wij de stille 'spaarstand' niet.

    Steven, hoe lang ben je nu aan het stoken met uw kachel ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast za nov 14, 2009 10:36 pm

    stofzuiger met WATERFILTER
    karcher heeft zo n stofzuiger in zen gamma
    heeft iemand daar ervaring mee?

    gr fleur
    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van krista za nov 14, 2009 10:40 pm

    ik gebruik een karcher maar stop er wel een papieren zak in

    groeten

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 6 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:15 pm