Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

patricvds


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    krista
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 96
    Registration date : 09-06-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van krista za nov 14, 2009 10:40 pm

    ik gebruik een karcher maar stop er wel een papieren zak in

    groeten
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Annejanne za nov 14, 2009 10:58 pm

    Ik gebruik ook een karcher met een papieren zak erin.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast za nov 14, 2009 11:02 pm

    krista schreef:ik gebruik een karcher maar stop er wel een papieren zak in

    groeten
    krista

    ik bedoel een waterfilter,dit is een stofzuiger waar je de filter moet vullen met water voor gebruik
    na gebruik moet je hem wel steeds kuisen of na 2 dagen is er een ruikje aan
    voordeel is dat je nooit geen filters moet kopen /kostprijs is wel 400 euro ---maar kan nooit stof afgeven in de ruimte waar je stofzuigt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 8:01 am

    fleur schreef:
    krista schreef:ik gebruik een karcher maar stop er wel een papieren zak in

    groeten
    krista

    ik bedoel een waterfilter,dit is een stofzuiger waar je de filter moet vullen met water voor gebruik
    na gebruik moet je hem wel steeds kuisen of na 2 dagen is er een ruikje aan
    voordeel is dat je nooit geen filters moet kopen /kostprijs is wel 400 euro ---maar kan nooit stof afgeven in de ruimte waar je stofzuigt

    Fleur,
    Als je dan toch overweegt er zo'n bedrag aan te spenderen zou ik al eer opteren om een professionele stofzuiger te kopen degeene die gebruikt worden door schilders, electriciens, enz... om schuur-en slijpstof mee af te zuigen, in die prijskllasse gaat ge die zeker al vinden.

    grtz
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Philip zo nov 15, 2009 9:35 am

    lol
    ik nu al veel gestofzuigd met mijn aldi rommel zo een cloon karcher alles zuiger

    tot nu toe niet uitgekuist en die blaast nog geen stof binne hoor

    en als die kapot gaat voor die prijs ga ik da&n snel weer in den aldi ene kopen zelle


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 10:06 am

    k hale en probere ik ook alles van den aldi hoor......maar ja
    er heeft blijkbaar nog niemand zo n stofzuiger ;of zien werken,ik wel ......verbluffend,ze hebben hier een demonstratie gegeven begin dit jaar ,k moet zeggen dat men miele daar een zero tegen was.
    nadeel : kostprijs 2500 EURO --niet in de handel verkrijgbaar,deur aan deur verkoop--500procent winstmarge
    deze week een accidentje tegengekomen met de stofzuigerzak,gescheurd tijdens het zuigen van de kachel,alles in de living,bijna buitengevlogen van de vrouw met kachel en al.
    men vraag was alleen of er personen zijn die ervaring hebben met dergelijke stofzuigers
    hier nog een merk dat ik heb ontdekt

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    groeten fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 10:22 am

    Ik zou aan zo'n waterfilter ni echt beginnen !
    Ik melde al het type stofzuiger dat ik gebruik en dat gaat redelijk goed MAAR ... na een tiental beurten zitten de ingangskanalen potdicht door aanklevende asse. Geen nood dacht ik want in één handbeweging kan de hele zooi in een emmer water.
    OEIOEI ! Het werden 4 emmers pikzwart water dat bij het uitgieten dan nog overal aan bleef kleven zodat onze stortbak ook een grondige poetsbeurt moest krijgen. Geen succes dus !
    Wij zoeken nu ook iets met een opvangzak waar het stof IN blijft. Aldi ???
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van steven zo nov 15, 2009 10:22 am

    Fleur,

    Toch geen Rainbow zeker?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Philip zo nov 15, 2009 10:23 am

    hmm velen onder ons zullen met stofzuiger en kachel buitenvliegen denk als je we met zo een dure zuiger thuiskomen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 10:26 am

    """deze week een accidentje tegengekomen met de stofzuigerzak,gescheurd tijdens het zuigen van de kachel,alles in de living,bijna buitengevlogen van de vrouw met kachel en al""".

    @fleur
    Heb je dan al eens in de kas gekeken waar de glazen staan, zelfs met de kastdeur toe gaat dat stof erin, houd eens een glas tegen het licht en ge zult zien dat..........,er stof ophangt !!

    Ik kan u verzekeren ,dat is van dat speciaal stof, dat alle gewone huisstofzuigers eraan kapot moeten,vroeg of laat!!!
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van steven zo nov 15, 2009 10:38 am

    Ik kuis al meer dan een jaar mijn kachel met een simpele stofzuiger van 60 euro met een uitneembare filter. De filter kuis ik elke keer uit en hij blijft goed werken.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 11:28 am

    Krusty schreef:"""deze week een accidentje tegengekomen met de stofzuigerzak,gescheurd tijdens het zuigen van de kachel,alles in de living,bijna buitengevlogen van de vrouw met kachel en al""".

    @fleur
    Heb je dan al eens in de kas gekeken waar de glazen staan, zelfs met de kastdeur toe gaat dat stof erin, houd eens een glas tegen het licht en ge zult zien dat..........,er stof ophangt !!

    Ik kan u verzekeren ,dat is van dat speciaal stof, dat alle gewone huisstofzuigers eraan kapot moeten,vroeg of laat!!!

    juist daarom ,zo n stofzuiger met waterfilter (niet te verwarren met WATERSTOFZUIGER)werkt juist andersom
    bij de gewone stofzuigers zuigt de motor de lucht door de FILTER Een blijft het vuil in de zak ,als de zak scheurt vliegt alle stof uit de stofzuiger via motor
    met een stofzuiger met WWATERFILTER is het juist andersom,de motor zuigt het stof op en steekt het door water ,filtert 99,99 procent,zelf gezien bij demonstratie
    men vraag nogmaals ,zijn er mensen die iets dergelijk toestel bezitten en wat zijn hun ondervindingen.
    ja en van da geld gesproken..................men blad ga te klein zijn

    gr fleur
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro zo nov 15, 2009 2:29 pm

    Als ik hier al die prijzen zie van die 'speciale' stofzuigers ,amai Shocked ,mijn stofzuigerke van den Auchan gaat ook nog altijd mee,en zoals Steven zegt,met iedere keer na gebruik(of na 2x gebruik) uit te kuisen,blijft hij ook goed werken!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 2:32 pm

    Ik kuis de kachel met een goedkope stofzuiger van de lidl.
    En net zoals Steven regelmatig de filter schoonmaken. Op deze manier gaat het vlot en voorlopig zonder scheuren van een stofzuigzak.

    Vriendelijke groeten
    Hugo
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro zo nov 15, 2009 2:37 pm

    En,als je een goedkope stofzuiger koopt,tis nu gelijk waar,in Aldi of elektrozaak,dan heb je er toch ook 2j of 3j garantie op!Dus alst ie kapot is draag je hem gewoon binnen in garantie Smile


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 2:56 pm

    Zelf stofzuig ik mijn kachel met een stofziuger van de Aldi.Geloof dat ik hem 35€ heb betaald.Gaat prima.Wel kuis ik hem ieder keer uit.Is een stofzuiger zonder zak maar wel met 2 filters.De filter voor de motor wordt zelfs niet zwart.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty aszuiger voor pelletkachel

    Bericht van Gast vr dec 25, 2009 10:01 am

    Ik heb een as stofzuiger gekocht in de Hubo merk Toolland dat ding kost +/- 50 Euro en heeft een filter die je moet zuivermaken "geen stofzak" hoe staat er niet op.

    Awel het werkt niet voor pelletstof, na ca 2 minuter zit die filter al helemaal vol als je hem dan uitklopt ben je zelf van kleur veranderd.

    Dus niet kopen zo een ding.

    Heeft iemand een goede betaalbare oplossing om het stof uit een kachel te halen ?

    Roger
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz vr dec 25, 2009 10:26 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ik gebruik dit al 2 jaar,maar is wel een eerder model.
    Natuurlijk,als ik dit reinig,na 5à6 beurten,dan doe je best je beste kleren niet aan.Ik reinig de zuiger met een compresseur,ferm makkelijk Smile


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr dec 25, 2009 10:47 am

    Van hetzelfde merk ?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro vr dec 25, 2009 11:22 am

    Hallo Roger,

    hier vind je ook wat nuttige info:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van noizz vr dec 25, 2009 11:54 am

    seysroger schreef:Van hetzelfde merk ?

    Merk=Amphora


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr dec 25, 2009 1:00 pm

    Ik gebruik ook de Amphora en ben daar heel tevreden over!

    Mvg
    Mavi
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ZaurusUser di dec 29, 2009 7:12 pm

    Wij gebruiken een gewone as-emmer voor de stofzuiger. Eerst was het probleem dat alle as dan toch doorging naar de stofzuiger, maar met een nylonkous over de buis van de stofzuiger werkt dit perfect ...

    Werner.
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty stofzuiger bluesky van de carrefour

    Bericht van Spike318 do jan 07, 2010 10:00 pm

    Hey ik gebruik een stofzuiger zonder filter van de carrefoure heeft ooit iets van een 59€ gekost, enkel in het weekend dan maak ik de filter zuiver van de stofzuiger, en mijn pelletkachel wordt dagelijks zuiver gemaakt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 07, 2010 10:32 pm

    Spike318 schreef:Hey ik gebruik een stofzuiger zonder filter van de carrefoure heeft ooit iets van een 59€ gekost, enkel in het weekend dan maak ik de filter zuiver van de stofzuiger, en mijn pelletkachel wordt dagelijks zuiver gemaakt.







    spike,je bedoelde hier zonder stofzuigerzak misschien ?
    is het een soort filter zoals in luchtfilter van auto ?





    gr fleur
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Philip do jan 07, 2010 10:56 pm

    ikke gebruik nog altijd die alles zuiger van den aldi
    werkt nog steeds goed
    zen moest die ontploffen kan het geen kwaad ik zet hem buiten (via schuifram) als ik stofzuig


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 7:43 pm