Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 1426
    Registration date : 15-03-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Philip do jan 07, 2010 10:56 pm

    ikke gebruik nog altijd die alles zuiger van den aldi
    werkt nog steeds goed
    zen moest die ontploffen kan het geen kwaad ik zet hem buiten (via schuifram) als ik stofzuig
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro vr jan 08, 2010 2:43 pm

    Philip schreef:ikke gebruik nog altijd die alles zuiger van den aldi
    werkt nog steeds goed
    zen moest die ontploffen kan het geen kwaad ik zet hem buiten (via schuifram) als ik stofzuig

    en 3j garantie wss Philip Laughing ,dus alst ie het begeeft kan je em nog terugbrengen!!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Philip vr jan 08, 2010 5:47 pm

    njep en voor de prijs 60 euro hoefde ik het nie te laten

    ikke es getest
    en stofzuideg al drie weken de kachel uit zonder stofzuiger uit te kuisen ^^
    als ik hem nu opstaret zag ik bij de laatste zuig beurten een lichte stofwolkje verschijnen door de boost van de motor ^^
    eenm&aal draaiende geen stof meer , wel verminderde zuigkracht omdat hmmm hahahahe hij echt vol zat,
    ben lui geweest en heb als test de aslade ook al 2x lege gezogen
    dus vandaag uitgekuist en em zat dus letterlijk vol as en stof
    op de papieren filter hing een lagje fijn stof van meer dan een mm dik ^^
    de stoffen filter die daar onder zat was eigenlijk nog maar licht verkleurd tot heel licht grijs (was(witte filter)

    dus al bij al tevreden over dien aldizuiger tot nu toe
    en onploft hij binne de 2 jaar moet ze hem lekker repareren ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo feb 07, 2010 9:12 am

    Ik heb een as-emmer gekocht bij de lidll (merk Parkside), hier kun je de slang van je bestaande stofzuiger instoppen.
    Zo blijft je eigen stofzuiger schoon. Werkt perfect.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro zo feb 07, 2010 1:05 pm

    Foxradio schreef:Ik heb een as-emmer gekocht bij de lidll (merk Parkside), hier kun je de slang van je bestaande stofzuiger instoppen.
    Zo blijft je eigen stofzuiger schoon. Werkt perfect.


    Een traditionele aszuiger dus Laughing ,hier al uitvoerig aan bod gekomen....

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo feb 07, 2010 10:20 pm

    Spike318 schreef:Hey ik gebruik een stofzuiger zonder filter van de carrefoure heeft ooit iets van een 59€ gekost, enkel in het weekend dan maak ik de filter zuiver van de stofzuiger, en mijn pelletkachel wordt dagelijks zuiver gemaakt.
    Spike,
    Zonder zak bedoel je waarschijnlijk, ik doe dit ook met de stofzuiger van de Aldi, elke week filter reinigen das alles.
    Aszuiger staat aan de kant<-buiten gebruik!
    Mvg,Fleurtje
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Geert zo feb 07, 2010 10:22 pm

    Foxradio schreef:Ik heb een as-emmer gekocht bij de lidll (merk Parkside), hier kun je de slang van je bestaande stofzuiger instoppen.
    Zo blijft je eigen stofzuiger schoon. Werkt perfect.


    stop der maar mee anders is je stofzuiger binnen de kortdte tijd naar de vaantjes, die as-emmer laat nog heel veel door

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ann zo feb 07, 2010 10:24 pm

    Je moet een flanellen doek rond die inlaat doen, dat helpt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma feb 08, 2010 2:14 pm

    Geert schreef:
    Foxradio schreef:Ik heb een as-emmer gekocht bij de lidll (merk Parkside), hier kun je de slang van je bestaande stofzuiger instoppen.
    Zo blijft je eigen stofzuiger schoon. Werkt perfect.


    stop der maar mee anders is je stofzuiger binnen de kortdte tijd naar de vaantjes, die as-emmer laat nog heel veel door

    mvg, Geert

    Ik stofzuig reeds meer dan een jaar zo. Het papieren stervormige filtertje ( Parkside Pask 18/8C) houd toch zéér véél tegen want toen ik onlangs de stofzak van mijn stofzuiger reinigde( hij was gescheurd van de ouderdom) zaten daar geen zwarte assen in. Enkel nog stof van vroeger, vóór ik de kachel had.
    Het filtertje in mijn asreiniger moet wel zeer regelmatig gekuist worden anders verlies ik te veel zuigkracht.
    Uiteraard zou ik daar geen stofzuiger van 400 euro's maar een goedkoop dingske aan riskeren. wat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Aszuiger Lidl

    Bericht van Gast za feb 13, 2010 12:39 pm

    hoi

    ze verkopen bij de lidl nu asfilter om aan te sluiten op je stofzuiger
    Werkt perfect stalen buis en tank met filter.
    hele aslaatje en inwendige van de kachel schoon gestofzuigt zonder problemen
    Kachel was net uit en kon al beginnen in 2 minuten gereed ideaal.
    kost 25 euri
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast za feb 13, 2010 2:39 pm

    Mooi ding he......ik heb het ook, super handig.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast za feb 13, 2010 5:37 pm

    mooi is anders maar errrrruuuugggg handig en zonder troepsooi
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van jeanhup za feb 13, 2010 9:13 pm

    Ik heb 'm ook van de Lidl: prima ding en het filter houdt echt alle asdeeltjes tegen. Is trouwens onder heel veel verschillende merknamen te koop.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo mei 05, 2010 2:18 pm

    bij ons hebben wij bij aankoop 250 euro "kado" gekregen. (bij avantis)
    gekozen voor pellets + aszuiger.

    aszuiger is grof gezien een alleszuiger -> klikkie

    staat daar aan 80€ met wa zoeken moet er wel iets gelijkaardigs zijn tegen een betere prijs/gelijkaardeige als link hierboven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do mei 06, 2010 6:34 pm

    Mijn oud siemens stofzuigertje met de asemmer doet het nog steeds na twee seizoenen.
    Ik moet wel af en toe de filter van de aspot grondig kuisen. Deze lijkt op een papieren luchtfilter van een auto in een kooitje.
    In mijn stofzuigerzak vond ik nog geen zwarte as/stof zodat ik bijna zeker ben dat de asemmer toch afdoende beschermd.
    Wie zei daar ook alweer dat dit niet voldoende was?
    Nu, in geval van nood heb ik nog een oude miele staan ook, maar dit is wel een zwaar geval om te versleuren.
    Anders zoek ik wel 1 in de kringloop of tweedehandswinkel.
    Stukken goedkoper dan een nieuwe voor zolang hij loopt.
    tof
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 27, 2010 12:37 am

    Ik heb dus ( hier in Italia) zo'n stofzuiger gekocht die je moet vullen met water...het water is als het ware de filter...heb m nog niet zo lang en weet dus nog niet hoe lang ie het volhoudt maar zuigen doet ie als de beste.....je kan m ook andersom gebruiken dus dan blaast ie...leuk om de barbecue aan het branden te krijgen.. Laughing ow ja hij kostte me €60,00
    ciao Frans
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin wo okt 27, 2010 12:57 am

    @ frans

    wat kost daar gemiddeld een pelletkachel Smile
    en een zak pellets van 15 kg?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 27, 2010 1:04 am

    tja pelletkachel.....daar zou ik me dan weer in moeten verdiepen he>,,,weet ik ech niet maar kan je zo op internet vinden hoor kijk maar es bij [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] een zak pellets kost hier tussen de €3.75 en de €4,60...ik heb wel ge;eerd inmiddels dat je beter een iets duurdere pellet moet pakkendat scheelt enorm in warmteafgifte, as+sintelvorming en aanslag op de ruit. Vorig jaar vooral gestookt op de Celcico PLUS...prime pellet. Ben net weer een nieuwe aanhet proberen van een ondbekend merk PEPE pellets staat op de zak van Spazio legno...als ik de specificaties op de zak mag geloven komen ze aardig overeen.



    ciao,
    Frans
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van pedro wo okt 27, 2010 8:55 am

    casa dei colli schreef:Ik heb dus ( hier in Italia) zo'n stofzuiger gekocht die je moet vullen met water...het water is als het ware de filter...heb m nog niet zo lang en weet dus nog niet hoe lang ie het volhoudt maar zuigen doet ie als de beste.....je kan m ook andersom gebruiken dus dan blaast ie...leuk om de barbecue aan het branden te krijgen.. Laughing ow ja hij kostte me €60,00
    ciao Frans
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Is dat dan geen verchrikkelijk vuil boeltje in uw stofzuiger?Want ik kan me voorstellen dat as en water een mooie combinatie geeft Laughing

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast wo okt 27, 2010 10:14 am

    Steven schreef:Ik stofzuig mijn pelletkachel om de 3 a 4 dagen.

    Het probleem is dat de filter van de stofzuiger na 2 maal helemaal verstopt zit en ik deze volledig moet uitkuisen.

    Heeft er iemand tips of ervaring met die speciale stofzuigers om as van een kachel op te zuigen?

    Edilkamin heeft zo een stofzuigers, maar ik ken geen prijzen en weet niet of het effectief beter is.


    Mvg,


    steven


    Steven,

    Ik maak mijn kachel nog steeds elke dag schoon met mijn stofzuiger(zonder stofzak) van de Aldi. Ik heb al twee jaar zo'n "aszuiger" maar gebruik hem nooit meer. De stozuiger werkt nog steeds perfect, ik moet hem wel elke week uitkuisen.(vooral filter uitkloppen) en dat lukt tot op heden prima!

    Mvg,
    Fleurtje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do okt 28, 2010 12:10 pm

    nee hoor Pedro.....het is zo'n plastic bak....de as zakt al stof naar de bodem....leeggooien en klaar...gen gezeur met filters uitkuisen en verstoppingen.
    ciao Frans

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    francyd2
    francyd2
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 64
    Registration date : 10-10-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van francyd2 vr nov 05, 2010 9:17 am

    Heb een alleszuiger Thomson (met zak).
    Betaalde hiervoor 60 Euro en gaat prima.
    Ik stofzuig de kachel wel elke dag voor het aansteken (paar minuutjes werk) en één keer per week het T stuk achteraan.
    Met een stofzuigzak doe ik gemakkelijk 2 maand.
    Bij het vervangen van de stofzuigzak blaas ik de alleszuiger goed uit met perslucht.
    praque
    praque
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 44
    Registration date : 28-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van praque vr nov 05, 2010 9:31 am

    Beste Fleur,
    Met veel aandacht heb ik je bericht gelezen, waar U het over de stofzuiger met water heeft ( Rainbow ) +/- 2500 eur, ja beste mensen jullie lezen goed, wij hebben de demo ook gezien,niets gekocht, hadden dit op voorhand gemeld, wij hebben voor de living een goede Dyson, voor de pelletkachel te reinigen hebben we een afgedankte stofzuiger doet het prima, voor het jaarlijkse onderhoud gebruik ik een industriele stofzuiger die zelf zijn stof aftrilt, dat is een aanrader !zie maar een bij de site van Starmix, dat is kwaliteit voor een aanneembare prijs, probeer maar eens een trap of over een mat te bollen met een rainbow, waterreservoir staat los op de wielen, en fleur de doekjes die ze gebruiken, als je die ook test met een gewone stofzuiger 'effect is hetzelfde ' verkooptechnieken aan een schandelijke prijs, ik weet van een vroegere verkoper aan hoeveel (kostprijs !) ze toekomen in België, ga ik niet vernoemen want dan val je van je stoel......
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr nov 05, 2010 12:53 pm

    praque schreef:Beste Fleur,
    Met veel aandacht heb ik je bericht gelezen, waar U het over de stofzuiger met water heeft ( Rainbow ) +/- 2500 eur, ja beste mensen jullie lezen goed, wij hebben de demo ook gezien,niets gekocht, hadden dit op voorhand gemeld, wij hebben voor de living een goede Dyson, voor de pelletkachel te reinigen hebben we een afgedankte stofzuiger doet het prima, voor het jaarlijkse onderhoud gebruik ik een industriele stofzuiger die zelf zijn stof aftrilt, dat is een aanrader !zie maar een bij de site van Starmix, dat is kwaliteit voor een aanneembare prijs, probeer maar eens een trap of over een mat te bollen met een rainbow, waterreservoir staat los op de wielen, en fleur de doekjes die ze gebruiken, als je die ook test met een gewone stofzuiger 'effect is hetzelfde ' verkooptechnieken aan een schandelijke prijs, ik weet van een vroegere verkoper aan hoeveel (kostprijs !) ze toekomen in België, ga ik niet vernoemen want dan val je van je stoel......
    µ


    praque
    verleden jaar hebben ze hier ook een demonstratie komen geven,eerst een groot broodmes gekregen als welkomgeschenk,vervolgen een uur uitleg en veel blabla ,die twee lieve mensen dachten dat we die aankoop van 2000 euro onmiddelijk gingen bevestigen na de demo ,maar niets was minder waar waardoor ze plotseling geweldig aggresief werden ,zodoende dat ik ze heb moeten wegjagen met hun eigen broodmes die ik een uur voordien had gekregen.
    ik was wel verbaasd over het feit dat die stofzuiger met waterfilter 0 procent stof in de kamer blaast (zeer slecht trouwens voor de sinussen hè)
    vervolgens ben ik beginnen googlen en ben terecht gekomen bij karcher die een identieke stofzuiger in zen assortiment heeft en als ik mij niet vergis voor 400 euro.ik ben naar een verdeler van karcher toegestapt en gevraagd of ik eens een vertegenwoordiger kon spreken die regelmatig naar die winkel kwam,na veertien dagen was het zover en om kort te zijn ;dergelijke stofzuiger dient absoluut NIET om pellet stof op te zuigen (omdat het stof in de motor kan terecht komen vooraleer het de waterfilter passeert en de motors gaan stuk)
    daardoor verkopen ze in hun gamma de ASZUIGER .
    dus een stofzuiger met waterfilter heb ik mij niet aangeschaft ,maar voor iemand die last heeft van stof of allerlei allergieen is dit 100procent doelmatig.
    ik heb op het forum nooit van iemand een reactie gekregen die dergelijk toestel zou bezitten ,om zijn vizie eens te aanhoren



    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Block vr nov 05, 2010 1:31 pm

    Fleur,

    Die rainbow heeft echt een goede kuiskwaliteit, daar moet je niet over twijfelen. De manier en prijs waar die tegen verkocht wordt is net het tegenovergestelde. Je kan die als luchtzuiveraar kan laten draaien als iemand bijv. last heeft van hooikoorts of stofallergie is dit misschien interessant.

    De stofverplaatsing van een gewone stofzuiger is zeker een feit. Maar de meeste mensen reageren amper op stof en hebben er geen last van.

    Mocht iemand hier thuis een stofallergie oplopen, zou ik niet twijfelen om een waterstofzuiger aan te kopen.

    Maar een pelletkachel moet je niet met een perfectionistisch toestel kuisen, hou dat maar voor het gewone huishouden.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast za nov 20, 2010 7:01 pm

    Heeft er hier iemand positieve ervaring mee?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ik heb een mailtje gestuurd om de prijs hiervan te vragen.

    Groetjes
    Kristel

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 8 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 8:00 am