Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Block vr nov 26, 2010 10:37 am

    Dat electrabel pellets gebruikt om steenkoolcentrales bij te stoken en zo GSC's te ontvangen wisten de meesten al wel, maar om hoeveel geld het gaat kon je gisteren zien in terzake. Freya Van de Bossche kan zich gelukkig ijzersterk verdedigen.

    Het komt er op neer dat zonne-energie moet inboeten ten koste van electrabel want de clubkast raakt leeg. Aan het machtige Suez kan men niet raken, geeft ze zelf tussen de regels toe, dus moeten we beginnen met de particulier aan te pakken.

    Freya VDB probeert zich nog iets of wat te verdedigen, maar het mag niet baten. De subsidies van zonnepanelen worden eigenlijk betaald door de buurman haalt ze nog povertjes aan, maar dat die dezelfde subsidies voor electrabel eigenlijk ook door de man in de straat betaalt wordt vergeet ze er bij te zeggen.

    Gelukkig gelooft ze zelf dat electriciteit fors goedkoper gaat worden door het verminderen van de GSC-regeling voor zonnepanelen.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 10:52 am

    Aan mij zullen ze toch nog 18 jaar aan 5 GSC's per jaar ,aan 450 € per GSC moeten uitbetalen,
    en dat staat vast !! bloot gat
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31493
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van erwin vr nov 26, 2010 3:41 pm

    electrabel ktijgt 100 mio euro per jaar om te stoken op pellets,
    beter was om de kleintjes zoals wij ook tegemoet te komen, maar dat zal er wel niet inzitten Crying or Very sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 4:23 pm

    krusty schreef:Aan mij zullen ze toch nog 18 jaar aan 5 GSC's per jaar ,aan 450 € per GSC moeten uitbetalen,
    en dat staat vast !! bloot gat

    Hier idem dito !

    Ik heb indertijd die investering gedaan toen de zonnepanelen nog vrij duur waren, mijn rendement is niet hoger dan van iemand die nu panelen koopt.

    Ik vind het eigenlijk verschrikkelijk dat zonnepaneel-eigenaars, die toch ook een beetje groen van inborst zijn, nu gestigmatiseerd worden als profiteurs want "de buurman betaalt onze panelen".
    En dit terwijl de pot GSC's feestelijk opgesoupeerd wordt door de energiereuzen in ons land. Die bovendien nog eens overgesubsidieerd worden, fabelachtige winsten maken met afgeschreven kerncentrales en geen belastingen betalen.
    Triestig en pure demagogie.
    Ge moet eens kijken welke politiekers er in de RVB zitten van bijvoorbeeld Electrabel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 4:26 pm

    Heel simpel : dump Electrabel als leverancier (vele kleine particulieren maken ook een verschil).
    Spijtig genoeg worden hun subsidies met ons belastingsgeld betaald.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 7:32 pm

    subsiediering wordt altijd door de brave burger betaald,daarom vindt IK het zeer belangrijk dat die burger er dan ook moet van kunnen genieten wat met die zonnepanelen-subsidie helemaal niet het geval is.
    iedereen heeft geen eigendom om zomaar zonnepanelen te plaatsen ,tenzij je ze op je auto zou plaatsen,
    dit was dus iets voor de kapitalisten en stel ik voor alle winsten door te sluizen naar de minder-bedeelden



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 9:47 pm

    fleur schreef:tenzij je ze op je auto zou plaatsen,
    dit was dus iets voor de kapitalisten en stel ik voor alle winsten door te sluizen naar de minder-bedeelden
    gr fleur

    En niet iedereen heeft een auto ...

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 10:48 pm

    fleur schreef:subsiediering wordt altijd door de brave burger betaald,daarom vindt IK het zeer belangrijk dat die burger er dan ook moet van kunnen genieten wat met die zonnepanelen-subsidie helemaal niet het geval is.
    iedereen heeft geen eigendom om zomaar zonnepanelen te plaatsen ,tenzij je ze op je auto zou plaatsen,
    dit was dus iets voor de kapitalisten en stel ik voor alle winsten door te sluizen naar de minder-bedeelden



    gr fleur

    Dus iedereen met een eigen woning is een kapitalist en deze alleen kunnen zonnepanelen plaatsen. Zelf heb ik een eigen woning en ben ik er zeker van dat ik geen kapitalist ben en toch heb ik gekozen om zonnepanelen te leggen en heb hiervoor een lening moeten afsluiten. Dat er subsidies en belastingaftrek zijn, is natuurlijk mooi meegenomen, maar moet ik me daarom schuldig voelen t.o.v. anderen. Het was een weloverwogen beslissing, die niet over één nacht ijs is gegaan en waar ik nog geen seconde spijt van heb.
    Dat de industrie er grof geld aan verdient is waar, dit zou zeker moeten verdwijnen.

    Groeten,

    Guido
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 10:48 pm

    jerom2 schreef:
    fleur schreef:tenzij je ze op je auto zou plaatsen,
    dit was dus iets voor de kapitalisten en stel ik voor alle winsten door te sluizen naar de minder-bedeelden
    gr fleur

    En niet iedereen heeft een auto ...



    de groene wagen subsidieren.......... Twisted Evil
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 11:11 pm

    fleur schreef:
    jerom2 schreef:

    En niet iedereen heeft een auto ...



    de groene wagen subsidieren.......... Twisted Evil

    Een groene wagen is duurder dan een gewone wagen dus ga je terug een kapitalist bevoordelen.
    Bovendien, een groene electrische wagen zal zo een gesubsidieerde kapitalist dan opgeladen met zijn eigen stroom afkomstig van zijn zonnepanelen waardoor de niet-kapitalisten nog meer belastingen moeten betalen om GSC's te kunnen betalen aan die kapitalisten waardoor les pauv' types hun CO2 spuwende mazoutkachels niet kunnen vervangen waardoor België zijn CO2 uiststoot niet kan verminderen waardoor wij allemaal nog meer emissie-rechten in Oost-Europa of Afrika moeten kopen waardoor we allemaal meer belastingen moeten betalen zodat we niet kunnen investeren in groene energie en ... affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gast vr nov 26, 2010 11:55 pm

    nog een klein beetje geduld jerom2 ,de chinezen zijn die goedkope elektrische wagens aan het bouwen ,wij kunnen dat hier niet meer,dat moet duur zijn met alle luxe erop en eraan.(een werkmans-autotje ,simpel en basic dat is er nodig en goedkoop)
    laat dan ook onze staat de rijtaks afschaffen van deze wagens (vorm van subsidie)
    vervolgens zou ik de wagens met grote co2 uitstoot jaarlijks optrekken meer taks doen betalen zodoende dat ik blijvend aan mijn groene subsidie kan voldoen en de kas nooit leeg is.


    guido
    ik heb niets tegen kapitalisten hoor ,want ik ben er zelf een,heb ook een eigen huis,ik vraag me alleen af hoeveel er zonnepanelen hadden geplaatst indien er geen subsidies waren toegekent,had jij dan ook die investering gedaan,want zeg nu niet dat er geen misbruiken gepleegd worden hè
    ik ken er enkele met zonnepanelen die nu volop in ongeisoleerde woningen elektrisch verwarmen om hun elektriciteit-meter in evenwicht te krijgen en die vroeger zeer zuinig naast hun houtkacheltje zaten.,of die zelfs elektr verkopen wat ook niet de bedoeling was .



    gr fleur


    Gesponsorde inhoud


    Subsidies pellets zuigen staatskast leeg. Empty Re: Subsidies pellets zuigen staatskast leeg.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 1:22 pm