Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 41 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Temperatuur instelling CV pelletkachel


    Gast
    Gast


    Temperatuur instelling CV pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur instelling CV pelletkachel

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 9:23 pm

    Ik zou eerst een paar radiator kranen in de kamer waar de kachel staat een beetje dicht draaien en even aankijken wat de tempratuur doet in de kamer/keuken.
    Heb je gewone kranen of thermostaat kranen in de kamer?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur instelling CV pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur instelling CV pelletkachel

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 9:25 pm

    black schreef:Ik zou eerst een paar radiator kranen in de kamer waar de kachel staat een beetje dicht draaien en even aankijken wat de tempratuur doet in de kamer/keuken.
    Heb je gewone kranen of thermostaat kranen in de kamer?

    Gewone kranen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur instelling CV pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur instelling CV pelletkachel

    Bericht van Gast vr jan 14, 2011 9:49 pm

    Draai er maar een paar voor de helft dicht en dan even aankijken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur instelling CV pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur instelling CV pelletkachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 9:34 am

    black schreef:Draai er maar een paar voor de helft dicht en dan even aankijken.

    @black

    Het hele weekend geëxperimenteerd met de radiatoren... Alle radiatoren staan in de woonkamer dicht, maar nog steeds niet het gewenste resultaat. Ons huis is zeer goed geisoleerd de kachel kan dus makkelijk met 4.3kw de woonkamer verwarmen tot 20graden bij een buiten temp van 8graden. Ik denk dat ik een thermostaat in de keuken ga plaatsen met een zoneklep naar de cv installatie, zo kan ik de 2 ruimtes appart regelen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur instelling CV pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur instelling CV pelletkachel

    Bericht van Gast ma jan 17, 2011 8:02 pm

    Ja dan kun je ze beter appart regelen.
    Anders heb je het straks 30 graden in de kamer en 20 in de keuken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur instelling CV pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur instelling CV pelletkachel

    Bericht van Gast wo jun 15, 2011 7:49 pm

    Volgens mij de radiatoren in de kamer dicht. De temperatuur van het vloerverwarmingswater controleren, zonodig hoger zetten (35 a 40 gr) en dan langzaam de radiatoren in de kamer weer open draaien tot het gewenste resultaat bereikt is.

    Rob
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Temperatuur instelling CV pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur instelling CV pelletkachel

    Bericht van erwin wo jun 15, 2011 8:08 pm

    Rob K schreef:Volgens mij de radiatoren in de kamer dicht. De temperatuur van het vloerverwarmingswater controleren, zonodig hoger zetten (35 a 40 gr) en dan langzaam de radiatoren in de kamer weer open draaien tot het gewenste resultaat bereikt is.

    Rob

    rob dit is een oude topic zie datum, de ketel van frue die is mcz ondertussen terug komen ophalen Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Temperatuur instelling CV pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur instelling CV pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 10:38 pm