Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
pedro
steven
erwin
7 plaatsers

    vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 6:54 pm

    ziezo de vergaarbak is vandaag afgewerkt, gevuld en getest.
    Ons moeder zal haren rug nu niet meer moeten breken.
    De bak heeft een inhoud van 17 zakken pellets die allemaal over een filterplaat gaan en zo heel proper eruit komen.
    Ik ga hier enige foto's plaatsen maar niet allemaal.
    Het is maar dat je een idee krijgt van wat ik bedoel.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    De bak moet wel nog afgewerkt worden zodat hij een beetje beter in het interieur van ons ma haar voorplaatsje past.
    Zoals beloofd ook de kostprijs van de bak:
    Houtplaten betonplex (platen van 1,25 X 2,50 (18mm dikte)) + verzaging, vijzen, schanieren en sluiting alles samen:
    198,60€
    Hoogte van de bak is 1,25m breedte en diepte is 0,80m. Bodem zit op 0,35m van de grond zodat je er een emmer kan onderzetten.
    Inhoud= 17 X zakken van 15Kg

    Voila staat erop en nu jullie reacties en vragen afwachten.
    Shoot peoples.
    Mvg Meeki


    Laatst aangepast door meeki001 op ma jan 24, 2011 11:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 7:03 pm

    Amai ziet er netjes uit. Nog een vraagje, waar valt dat stof en hoe krijg je dat er uit?

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 7:20 pm

    kristel schreef:Amai ziet er netjes uit. Nog een vraagje, waar valt dat stof en hoe krijg je dat er uit?

    Groetjes
    Kristel

    Hey Kristel,
    op foto 8 en 9 zie je een luikje, via dit luik kom je onder de filterplaat terecht. Binnen deze kamer vergaard zich het stof en dit kan je met de stofzuiger gewoon opzuigen.
    Na nu al eens 17 zakken erin gegooid te hebben (zijn wel heel zuivere pellets en dus weinig stof) zag ik toch al een klein beetje stof liggen.
    Ik denk 1 X om de 6 maanden dit uit te stoffen.
    Mvg Meeki
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van erwin ma jan 24, 2011 7:48 pm

    meeki knap gedaan tof

    nu nog ne mooie bloempot of een doekje erop en dan misstaat het nog niet in de huiskamer flower


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van erwin ma jan 24, 2011 7:51 pm

    meeki001 schreef:
    Hey Kristel,
    op foto 8 en 9 zie je een luikje, via dit luik kom je onder de filterplaat terecht. Binnen deze kamer vergaard zich het stof en dit kan je met de stofzuiger gewoon opzuigen.
    Na nu al eens 17 zakken erin gegooid te hebben (zijn wel heel zuivere pellets en dus weinig stof) zag ik toch al een klein beetje stof liggen.
    Ik denk 1 X om de 6 maanden dit uit te stoffen.
    Mvg Meeki

    meeki kun je die filterplaat eens beschrijven, diameter gaten, afstand tussen twee gaten

    heb je hem getest met de granilux pellets van CV het volk, dan liep je stofopvang over zeker na twee zakken
    klop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van steven ma jan 24, 2011 7:54 pm

    kan je de bak nog sluiten als je het opent om de emmer te laten vullen? Zit er niet teveel druk op het luikje?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 7:55 pm

    erwin123 schreef:meeki knap gedaan tof

    nu nog ne mooie bloempot of een doekje erop en dan misstaat het nog niet in de huiskamer flower

    Maatje dit is niet de woonkamer maar eigenlijk de voorplaats die een beetje gebruikt word als bevoorradingskamer.
    De bak zelf zal bekleed worden met een zelfklevende plastiek folie of misschien geverfd.
    Ons moeder is er nog nie aan uit.
    Moeders hé ;-)
    Mvg Meeki


    Laatst aangepast door meeki001 op ma jan 24, 2011 11:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 7:59 pm

    erwin123 schreef:
    meeki001 schreef:
    Hey Kristel,
    op foto 8 en 9 zie je een luikje, via dit luik kom je onder de filterplaat terecht. Binnen deze kamer vergaard zich het stof en dit kan je met de stofzuiger gewoon opzuigen.
    Na nu al eens 17 zakken erin gegooid te hebben (zijn wel heel zuivere pellets en dus weinig stof) zag ik toch al een klein beetje stof liggen.
    Ik denk 1 X om de 6 maanden dit uit te stoffen.
    Mvg Meeki

    meeki kun je die filterplaat eens beschrijven, diameter gaten, afstand tussen twee gaten

    heb je hem getest met de granilux pellets van CV het volk, dan liep je stofopvang over zeker na twee zakken
    klop

    De plaat is tevens ook een betonplexplaat die om de 5 cm een rij boorgaten zitten heeft. Diameter van de gaten is 5mm. Ik heb ze echter niet geteld maar ter zijn er veel.
    Tevens zijn de gaten ook loodrecht geboord en niet mee met de schuinte van de plaat. Alle gaten zijn dan ook voorzien van een ligte soeverein tegen bramen van de plaat en dit langs beide kanten.

    En nee makker ik heb hem niet getest mee diene Granilux brolzak die ik over had hahahahaha gij kieken.

    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 8:03 pm

    Steven schreef:kan je de bak nog sluiten als je het opent om de emmer te laten vullen? Zit er niet teveel druk op het luikje?

    Daar heb ik dus eerst stevig over nagedacht en ja dat lukt vrij goed.
    Daar de slede zowiezo naar buiten gedrukt word, sluit die perfect omdat ik een tweetal MM speling heb voorzien en de pellets zo kunnen doorrollen.
    Echter komt het soms wel voor dat er aan pellet zich recht onder de slede zet en zo de slede belemmerd van sluiten. Door een lichte druk uit te oefenen breekt deze pellet en sluit alles toch goed af.
    Mvg Meeki
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van steven ma jan 24, 2011 8:16 pm

    goed over nagedacht blijkbaar. neem maar al een patent op uw uitvinding Smile


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 8:20 pm

    Steven schreef:goed over nagedacht blijkbaar. neem maar al een patent op uw uitvinding Smile

    Tis al genoeg dat er patent op mijzelf staat maat. kschijn vrij uniek te zijn ;-)
    Maar indien er hier mensen zijn die dit ook willen, sta ik hen graag bij met raad en daad.
    Voor het forum doet ge wa meer hé.
    Mvg Meeki
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van pedro ma jan 24, 2011 8:28 pm

    Ziet er idd degelijk uit,alleen moet je beschikken over genoeg plaats en vooral een droge plaats.

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 8:32 pm

    pedro schreef:Ziet er idd degelijk uit,alleen moet je beschikken over genoeg plaats en vooral een droge plaats.

    Grtz,
    Pedro

    Thnx, en idd moet je er wel plaats voor hebben enkel is dit voor ons een enorme ruimte besparing en kan ik nu eindelijk een volledige pallet aankopen daar ik slecht een 50tal zakken kan leggen. Nu ik de bak kan vullen bespaard deze ons plaats.
    Droog liggen ze alvast daar ze direct in huis liggen maar denk dat je met alle pellets dat moet voorzien ze droog te leggen ongeacht waar.
    Mvg Meeki
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van erwin ma jan 24, 2011 8:33 pm

    Steven schreef:goed over nagedacht blijkbaar. neem maar al een patent op uw uitvinding Smile

    staat je naam over elke foto, binnenkort vind je uw uitvinding anders als zefbouwpakket in de gamma,
    met uw fotos erbij als montagehandleiding

    affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 8:35 pm

    erwin123 schreef:
    Steven schreef:goed over nagedacht blijkbaar. neem maar al een patent op uw uitvinding Smile

    staat je naam over elke foto, binnenkort vind je uw uitvinding anders als zefbouwpakket in de gamma,
    met uw fotos erbij als montagehandleiding

    Tja maar denk dat de gamma te laat ga zijn kga mijn patent verkopen aan den Ikea.
    Die gaven iets meer en wie weet kan ik dan eens mee vissen gaan hé ;-)
    Mvg Meeki
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van erwin ma jan 24, 2011 8:39 pm

    meeki001 schreef:
    erwin123 schreef:

    staat je naam over elke foto, binnenkort vind je uw uitvinding anders als zefbouwpakket in de gamma,
    met uw fotos erbij als montagehandleiding

    Tja maar denk dat de gamma te laat ga zijn kga mijn patent verkopen aan den Ikea.
    Die gaven iets meer en wie weet kan ik dan eens mee vissen gaan hé ;-)
    Mvg Meeki

    je kan met gamma een deal sluiten, zij krijgen uw uitvinding voor levenslang gratis cleanfire pellets cheers


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast ma jan 24, 2011 8:40 pm

    erwin123 schreef:
    meeki001 schreef:

    Tja maar denk dat de gamma te laat ga zijn kga mijn patent verkopen aan den Ikea.
    Die gaven iets meer en wie weet kan ik dan eens mee vissen gaan hé ;-)
    Mvg Meeki

    je kan met gamma een deal sluiten, zij krijgen uw uitvinding voor levenslang gratis cleanfire pellets cheers


    Hahhahaha das een goei en ze zitten nu al weken zonder "nice deal"
    Meeki
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Jef di jan 25, 2011 6:57 pm

    Knappe bak Meeki
    Zal een heel verlichting zijn voor je moeder pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast di jan 25, 2011 7:49 pm

    Jef schreef:Knappe bak Meeki
    Zal een heel verlichting zijn voor je moeder pelletforum

    Thnx Jef en ja idd dat is het ook en goe voor de lijn van ons moeder ze huppelt nu met de emmer door het gehele huis ;-)
    Mvg Meeki
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van erwin di jan 25, 2011 7:59 pm

    meeki, volgende stap is de opvangbak hoger zetten,
    en een buis naar de kachel, dan heeft ze geen emmers meer nodig Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast di jan 25, 2011 8:00 pm

    erwin123 schreef:meeki, volgende stap is de opvangbak hoger zetten,
    en een buis naar de kachel, dan heeft ze geen emmers meer nodig Smile

    Das nog een idee maatje
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast di jan 25, 2011 8:01 pm

    meek001

    kan die zeef in die bak weg en weer bewegen om die pellets te zeven ??
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van steven di jan 25, 2011 8:03 pm

    denk niet dat het kan bewegen als ik de foto's bekijk.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast di jan 25, 2011 8:04 pm

    fleur schreef:meek001

    kan die zeef in die bak weg en weer bewegen om die pellets te zeven ??

    Nee fleur en daar heb je idd een punt waar ik wakker heb opgelegen. Echter is dit met de middelen die ik terhande heb niet mogelijk te maken.
    Doch door de talrijke gaten valt er echt wel al veel stof door.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van erwin di jan 25, 2011 8:10 pm

    bewegen zal moeilijk zijn met dat gewicht van 17 zakken pellets erop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    vergaarbak met stoffilter voor pellets Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 6:00 am