Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
pedro
steven
erwin
7 plaatsers

    vergaarbak met stoffilter voor pellets


    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast do jan 27, 2011 1:03 pm

    meeki001 schreef:Amaaaaaai en ik die dacht eens een gewoon bakje te maken ten voordele van het stockeren van pellets.

    @ Fleur ik snap maar al te goed wat je bedoelde. Maar er komen hier een heleboel vragen in mij op van hoe ga je dit maken.
    Ik zie reeds nu enige problemen om die vijzel a) te monteren in een handelbare dikte van hout van 18mm b)Je kan de vijzel niet ondersteunen op het einde.c) deze vijzel moet al in een lager lopen om soepel te kunnen draaien en hoe ga je deze erin plaatsen (de lager dan).
    Ik bedoel gewoon dat alles op een hobbyistische manier moet kunnen gemaakt worden. Dit is voor de meeste mensen onder ons niet meer zelf te maken.
    Mijn eerste bedoeling is plaats te sparen en gelijktijdig al een kleine voorfiltering te doen.
    Ik breek uw constructie niet af maar hoe meer er in de bak zelf moet komen, hoe kleiner van inhoud deze word en je hem groter zal moeten gaan maken wat dan niet in het voordeel komt ruimte te gaan sparen. Weet wel dat deze bak aanwezig is binnen het huis daar wij geen garage nog aparte ruimte hebben die aan huis gelegen is.
    Echter denk ik wel dat uw schets realiseerbaar is en dit voor mensen die het materiaal, het geld en de plaats hiervoor hebben.
    Ik denk gewoon dat men de situatie van elk persoon moet gaan bekijken en het zo binnen deze hun mogelijkheden moet gaan bekijken om zo de eenvoudigheid van de bak niet uit zijn context te trekken.
    Mvg Meeki



    meeki
    je hebt de tank al gemaakt ,je hoeft juist een verandering door te voeren aan de binnenkant ,een smalle zeef in plaatsen (kost misschien 2 euro) en een vijzel in de bak bovenaan of onder de middenplaat monteren(ken je die oude vleesmolens van vroeger,wel met dit moet dit zeker gaan)(die vind je voor 2 euro op de rommelmarkten)
    samen voor 5 euro is jou probleem opgelost,
    de zeef moet van fijne volièredraad van 1mm dik gemaakt zijn met mazen van 3 a 4 mm ....want met door in een plaat gaten te boren kan je nooit zeven.
    dus moeilijk vindt ik hier toch niks aan en kostelijk helemaal niet,ik vond zelfs dat jou bak wat prijzig uitvalt,ik zou hem gemaakt hebben van een oud wandmeubel die ze nu om de haverklap weggooien of in stoofhout kappen ,ik had er een mooi siermeubel van gemaakt.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast do jan 27, 2011 3:17 pm

    fleur schreef:
    meeki001 schreef:Amaaaaaai en ik die dacht eens een gewoon bakje te maken ten voordele van het stockeren van pellets.

    @ Fleur ik snap maar al te goed wat je bedoelde. Maar er komen hier een heleboel vragen in mij op van hoe ga je dit maken.
    Ik zie reeds nu enige problemen om die vijzel a) te monteren in een handelbare dikte van hout van 18mm b)Je kan de vijzel niet ondersteunen op het einde.c) deze vijzel moet al in een lager lopen om soepel te kunnen draaien en hoe ga je deze erin plaatsen (de lager dan).
    Ik bedoel gewoon dat alles op een hobbyistische manier moet kunnen gemaakt worden. Dit is voor de meeste mensen onder ons niet meer zelf te maken.
    Mijn eerste bedoeling is plaats te sparen en gelijktijdig al een kleine voorfiltering te doen.
    Ik breek uw constructie niet af maar hoe meer er in de bak zelf moet komen, hoe kleiner van inhoud deze word en je hem groter zal moeten gaan maken wat dan niet in het voordeel komt ruimte te gaan sparen. Weet wel dat deze bak aanwezig is binnen het huis daar wij geen garage nog aparte ruimte hebben die aan huis gelegen is.
    Echter denk ik wel dat uw schets realiseerbaar is en dit voor mensen die het materiaal, het geld en de plaats hiervoor hebben.
    Ik denk gewoon dat men de situatie van elk persoon moet gaan bekijken en het zo binnen deze hun mogelijkheden moet gaan bekijken om zo de eenvoudigheid van de bak niet uit zijn context te trekken.
    Mvg Meeki


    meeki
    je hebt de tank al gemaakt ,je hoeft juist een verandering door te voeren aan de binnenkant ,een smalle zeef in plaatsen (kost misschien 2 euro) en een vijzel in de bak bovenaan of onder de middenplaat monteren(ken je die oude vleesmolens van vroeger,wel met dit moet dit zeker gaan)(die vind je voor 2 euro op de rommelmarkten)
    samen voor 5 euro is jou probleem opgelost,
    de zeef moet van fijne volièredraad van 1mm dik gemaakt zijn met mazen van 3 a 4 mm ....want met door in een plaat gaten te boren kan je nooit zeven.
    dus moeilijk vindt ik hier toch niks aan en kostelijk helemaal niet,ik vond zelfs dat jou bak wat prijzig uitvalt,ik zou hem gemaakt hebben van een oud wandmeubel die ze nu om de haverklap weggooien of in stoofhout kappen ,ik had er een mooi siermeubel van gemaakt.


    gr fleur

    Ten eerste beloof ik je dat een plaat met gaten wel degelijk zeeft.
    Ten tweede zou je mij eens deftig moeten kunnen zeggen hoe je de worm op een stevige manier gaat bevestigen in deze bak bestaande uit 18mm plaat ( ben ik echt eens naar benieuwd)en zodat deze nog makkelijk zal ronddraaien. Vervolgens indien uw pellets op een voilieredraad terecht komen en die mag zelf onder een serieuze hellende hoek staan, gaan de pellets vast en zeker stroppen op deze draad en dus niet uit de vulmond komen. Integendeel die gaan zich opstapelen en vervolgens naast de zeef komen te vallen.
    Als je dit al kostelijk vind,dan wens ik je veel succes met de meubelplaten en hoop ik voor u dat de bak samen blijft met meer dan 250Kg pellets erin. Spaanderplaat gaat gelijk uit elkaar vallen dus no way, dit riskeer ik me niet.
    En er een siermeubel van maken, overdrijf je nu niet een beetje, het is tenslotte bedoeld om pellets in te leggen en niet als decoratief stuk.
    Nogmaals zeg ik u er bij dat uw idee best te maken valt hoor maar dan in een ander concept (ontwerp).
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast do jan 27, 2011 3:19 pm

    fleur schreef:
    assurbanipal schreef:Nog een ideetje om je kachel te vullen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Hoewel ik zoiets in mijne living nog niet echt zie zitten (pelletkachel), lijkt me vooral interessant bij een pelletketel die je manueel moet vullen.




    assurbanipal

    ik gebruik dit systeem,mijn pellets staan gestokkeerd op zolder vandaar vertrekt er een buis in de schouw naar beneden tot in de voorraadbak van de inbouwkachel.
    ik heb een klep onderaan de buis .


    gr fleur

    Das echt wel lekker makkelijk.
    Mvg Meeki
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van turkoois do jan 27, 2011 7:54 pm

    fleur schreef:meeki
    we zitten nog niet op dezelfde golflengte,zeggende woorden zijn soms moeilijk te begrijpen of uit te leggen.
    daarom heb ik vlug een schets gemaakt hoe ik die zeefbak zou maken

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    in de handel is metaaldraad te krijgen met mazen van 4mm (zeef om assen van kachel te zeven,kost bijna niets)
    je zeef maak je maar 20 a 30 cm breed (niet over de volledige breedte van de bak)
    door aan de vijzel te draaien vallen de pellets op de zeef en rollen zo door de opening in de emmer,je draait zolang aan de vijzel tot je emmer vol is.
    opening onderaan moet niet afgesloten worden ,wel een bocht nemen van 45° ?ZEKER GEEN VAN 90°WANT DAN SCHUIVEN DE PELLETS NIET MEER


    gr fleur


    Hier is een leuk voorbeeld van hoe de zeef er uit zou kunnen zien. (Hier zie je een pelletpers met zo'n zeef eronder ) En zoals Fleur al zei, de zeef hoeft niet heel groot te zijn.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]







    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 12:41 pm

    turkoois schreef:
    fleur schreef:meeki
    we zitten nog niet op dezelfde golflengte,zeggende woorden zijn soms moeilijk te begrijpen of uit te leggen.
    daarom heb ik vlug een schets gemaakt hoe ik die zeefbak zou maken

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    in de handel is metaaldraad te krijgen met mazen van 4mm (zeef om assen van kachel te zeven,kost bijna niets)
    je zeef maak je maar 20 a 30 cm breed (niet over de volledige breedte van de bak)
    door aan de vijzel te draaien vallen de pellets op de zeef en rollen zo door de opening in de emmer,je draait zolang aan de vijzel tot je emmer vol is.
    opening onderaan moet niet afgesloten worden ,wel een bocht nemen van 45° ?ZEKER GEEN VAN 90°WANT DAN SCHUIVEN DE PELLETS NIET MEER


    gr fleur


    Hier is een leuk voorbeeld van hoe de zeef er uit zou kunnen zien. (Hier zie je een pelletpers met zo'n zeef eronder ) En zoals Fleur al zei, de zeef hoeft niet heel groot te zijn.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Die zeef in dat filmpje zou inderdaad wel enorm goed zijn enkel vind ik die langs geen kanten in alle verschillende centra hier in de buurt. Doch het zeef probleem lijkt mij niet direct een probleem om dit op te lossen enkel wil ik gewoon weten hoe je binnen mijn bestaande bak de vijzel vast gaat zetten zodat deze nog makkelijk rond kan draaien. Nogmaals is de tekening zeker wel te maken enkel zie ik de juiste bevestiging en vlotte werking niet direct gebeuren. Ik mis waarschijnlijk iets dat ik niet duidelijk kan zien of me voorstellen.
    Mvg Meeki
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Uthrex za jan 29, 2011 2:13 pm

    Ik zou gaan voor een lagerhuis (met groef) waar je een schroef/vijzel in vastmaakt. Bestaan in alle soorten en maten. Maakt het vast met 2 schroeven op je bodemplaat.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 3:05 pm

    Weet je wat dan zijn ideeën voor een nieuwe bak. De bestaande bak zit nu volledig vol en vind dit te omslachtig deze terug te ledigen en te demonteren.
    Maar wie weet als ik zelf zo een bak moet hebben dan ga ik deze ideeën eens grondig bestuderen.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 7:59 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Cool
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van erwin za jan 29, 2011 8:06 pm

    hier zeefplaten met alle mogelijke zeefopeningen
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    vergaarbak met stoffilter voor pellets - Pagina 3 Empty Re: vergaarbak met stoffilter voor pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 4:13 am