Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

martindesplenter


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    problemen rika topo / memo

    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen rika topo / memo Empty problemen rika topo / memo

    Bericht van Gast wo feb 16, 2011 1:29 pm

    23 december 2010 , wordt er bij mij een rika memo en topo geleverd , groot feest natuurlijk na de installatie van de topo snel aansteken , topo doet zijn werk prima al blijkt er onmiddelijk een probleem de sensor van het vulluik blijkt niet te werken , nu is dit geen ernstig probleem de technieker van wida , toffe kerel trouwens gaat deze bestellen eveneens de oververhittingssensor van de memo want deze starte totaal niet op en gaf de melding STB , de technieker jean-pierre heeft deze dan voorlopig overbrugd zodat de memo toch kon werken . Amper een maand later stop de topo plotseling met werken , het probleem blijkt de grid te zijn deze draait niet meer rond en blijkt afgebroken . Toen werd ik toch even lastig max . 1,5 maand oud totaal defect , ik heb toen toch maar even contact opgenomen via mail met de importeur stroomop want uiteindelijk zijn zij toch verantwoordelijk voor hun product en ik had zo iets van telefoneer nu naar wida wat gaan ze daar dan van me denken daar hebt ge die zageman weer . Nu de dag na dat ik een mail had gestuurd naar stroomop kreeg ik al telefoon van wim van stroomop , hij stelde me onmiddelijk gerust , dit kon niet en Rika is hiervan reeds op de hoogte , de stukken zijn reeds besteld want alle topo's moeten aangepast worden zo een beetje als een terugroep actie bij de auto's , er is een constructie fout in de grid , sensor en de deur . Nu vandaag is de technieker Pol van stroomop langsgeweest hij heeft de grid / deur / sensor vervangen wel een heftig werkske van +- 3 uur . Langs deze weg wil ik zowel Wida als Stroomop bedanken voor de service die ze tot op heden hebben gedaan , Natuurlijk is mijn vertrouwen geschaad in Rika maar dankzij beide firma's hoop ik nu dat ik van alle ellende verlost ben , bedankt jean-pierre , danny , pol en beide wims
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van erwin wo feb 16, 2011 1:57 pm

    medion5025 schreef: alle topo's moeten aangepast worden zo een beetje als een terugroep actie bij de auto's , er is een constructie fout in de grid , sensor en de deur . Nu vandaag is de technieker Pol van stroomop langsgeweest hij heeft de grid / deur / sensor vervangen wel een heftig werkske van +- 3 uur

    hopelijk vervangen ze dit preventief en wachten ze niet op pannes, er zijn dus blijkbaar meerdere topos met constructiefouten in omloop


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van Gast wo feb 16, 2011 2:15 pm

    ja het zijn er meerdere , alle topo's van voor januari 2011 , technieker Pol van stroomop zegde dat hij wist wat de doen de komende maanden , en dat ze bij Rika niet teveel zullen verdienen op de topo's , t'is een ombouw van seriouse omvang de deur , grid + mekanisme , sensor en zelfs bij bepaalde nog oudere type's ook de ontsteking daarbovenop komen de werkuren en verplaatsingskosten ook op rekening van Rika en dit niet alleen in Belgie
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van erwin wo feb 16, 2011 2:17 pm

    medion5025 schreef:ja het zijn er meerdere , alle topo's van voor januari 2011 , technieker Pol van stroomop zegde dat hij wist wat de doen de komende maanden , en dat ze bij Rika niet teveel zullen verdienen op de topo's , t'is een ombouw van seriouse omvang de deur , grid + mekanisme , sensor en zelfs bij bepaalde nog oudere type's ook de ontsteking

    dit kan bij alle merken voorkomen zoiets, maar wel positief van rika dat ze dit prventief vervangen tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van Gast wo feb 16, 2011 2:27 pm

    ja , dit is uiteraard positief van Rika , hopelijk ben ik nu verlost van de problemen maar ik heb goede moed , de eerste die geholpen zullen worden zijn de personen zoals ik die dus reeds met de defecte grid zitten het zijn er ondertussen meer dan 20 van de +- 300 verkochte kachels daarna volgt de rest volgens de uitleg van de technieker Pol
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van Gast wo feb 16, 2011 9:32 pm

    Beste,

    Onze Rika Topo is geïstalleerd op 22 december en we hebben net hetzelfde probleem gehad als jullie. De tand van de grid was na enkele dagen ook afgebroken en we hebben toen ook beroep gedaan op de mensen van Stroomop.Die hebben dat bij ons ook perfect en snel opgelost. Nieuwe grid, nieuwe gloeibougie en juist afsgesteld. Nu brandt onze kachel na één minuut al en vroeger duurde het wel 5 minuten en dit komt uiteraard door de nieuwe bougie. Na een maand en half brandt ze nog altijd prima en zijn wij toch nog tevreden klanten geworden.
    groetjes en nog
    veel brandplezier
    Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van Gast wo feb 16, 2011 9:48 pm

    koleos2010 schreef:Beste,

    Onze Rika Topo is geïstalleerd op 22 december en we hebben net hetzelfde probleem gehad als jullie. De tand van de grid was na enkele dagen ook afgebroken en we hebben toen ook beroep gedaan op de mensen van Stroomop.Die hebben dat bij ons ook perfect en snel opgelost. Nieuwe grid, nieuwe gloeibougie en juist afsgesteld. Nu brandt onze kachel na één minuut al en vroeger duurde het wel 5 minuten en dit komt uiteraard door de nieuwe bougie. Na een maand en half brandt ze nog altijd prima en zijn wij toch nog tevreden klanten geworden.
    groetjes en nog
    veel brandplezier
    Patrick


    patrick

    lees ik hier goed ,na 1 minuut brand jou kachel ??
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van erwin wo feb 16, 2011 10:56 pm

    1 minuut lijkt me ook heeeel snel


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van Gast do feb 17, 2011 12:13 am

    in mijn topo zat al een nieuw model van ontstekingskaars , maar de grid was van het slechte type , ik weet niet of het nu exact 1 minuut is , maar ze gaat bij het opstarten eerst grid draaien en inderdaad dan gaat het verschrikkelijk snel het zou misschien wel eens kunnen dat het ongeveer 1 minuut is na draaien grid
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van cuypersmarc do feb 17, 2011 2:02 am

    ik heb de mijne ( topo ) gisteren besteld in beerzel ik hoop maar dat het er ene van productie maand februari is dan.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van erwin do feb 17, 2011 8:04 am

    cuypersmarc schreef:ik heb de mijne ( topo ) gisteren besteld in beerzel ik hoop maar dat het er ene van productie maand februari is dan.

    marc dat staat op het plaatje achteraan,
    normaal zullen alle topos die nu uit de fabriek komen wel ok zijn, tenzij je een toestel krijgt met eerdere productiedatum dat ergens op stock stond,
    maar als de installateurs op de hoogte zijn zullen ze al zulke toestellen niet meer plaatsen tot ze aangepast zijn,

    heb je toch een slecht toestel dan zal je het rap merken Shocked


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van Gast do feb 17, 2011 8:36 pm

    fleur schreef:
    koleos2010 schreef:Beste,

    Onze Rika Topo is geïstalleerd op 22 december en we hebben net hetzelfde probleem gehad als jullie. De tand van de grid was na enkele dagen ook afgebroken en we hebben toen ook beroep gedaan op de mensen van Stroomop.Die hebben dat bij ons ook perfect en snel opgelost. Nieuwe grid, nieuwe gloeibougie en juist afsgesteld. Nu brandt onze kachel na één minuut al en vroeger duurde het wel 5 minuten en dit komt uiteraard door de nieuwe bougie. Na een maand en half brandt ze nog altijd prima en zijn wij toch nog tevreden klanten geworden.
    groetjes en nog
    veel brandplezier
    Patrick


    patrick

    lees ik hier goed ,na 1 minuut brand jou kachel ??


    Fleur

    Heb juist de kachel opgestart en de kachel brand op 85 sec na het vallen van de eerste pellets.

    Patrick
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van steven do feb 17, 2011 8:43 pm



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    problemen rika topo / memo Empty Re: problemen rika topo / memo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 9:04 am