Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

willy1100


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    nieuwe toba gekocht

    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 5:02 pm

    hallo. vermist we op mazout verwarmden en dat toch vrij duur is hebben we een alternatoef gezocht. dat bleek in de vorm van pellets goedkoop uit te komen. we kochten ons een toba kachel die deze morgen is geplaatst. de installateur was weinig van zegs en liet mij dus weinig informatie. nu staat de kachel al gans de dag aan en gaat de temperatuur niet omhoog. het gaat om een ruimte van 80kuub. hou kan ik de kachel instellen dat de temp zo snel mogelijk omhoog gaat? termostaatfunctie op afstandsbediening blijkt geen soelaas te bieden...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 5:14 pm

    kurtvdc schreef:hallo. vermist we op mazout verwarmden en dat toch vrij duur is hebben we een alternatoef gezocht. dat bleek in de vorm van pellets goedkoop uit te komen. we kochten ons een toba kachel die deze morgen is geplaatst. de installateur was weinig van zegs en liet mij dus weinig informatie. nu staat de kachel al gans de dag aan en gaat de temperatuur niet omhoog. het gaat om een ruimte van 80kuub. hou kan ik de kachel instellen dat de temp zo snel mogelijk omhoog gaat? termostaatfunctie op afstandsbediening blijkt geen soelaas te bieden...
    Hallo Kurtvdc
    Direct een belletje doen naar uw instalateur ,als die een goede service leverd zal die u zo snel mogelijk helpen . Laughing uw kachel zal waarschijnlijk niet juist afgesteld zijn .
    Heb je al geprobeerd uw kachel manueel aan te passen aan de kachel zelf . Neutral
    Grts Dries 81
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 5:44 pm

    installateur komt morgen gelukkig al. heb hem nu op de zijkant op manueel en maximum gezet. hopelijk helpt dit. bogon al schrik te krijgen dat we een dure miskoop hadden gedaan. bedankt vr de reactie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 5:46 pm

    Hallo Kurt,

    ik denk dat de handleiding bestuderen helpt, de Toba heeft het Active System en wordt aangestuurd vanaf de afstandbediening die tevens als thermostaat dient. Deze moet aangemeld worden bij de kachel en als deze herkend is zou het probleemloos moeten werken. De Toba is 8 Kw en moet zeker in staat zijn om de ruimte te verwarmen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 6:12 pm

    handleiding van voor naar achter gelezen. maar niets dat mij kon helpen gevonden. heb het manuele uitgeschakeld want dat bracht blijkbaar ook geen verschil.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 6:45 pm

    Je hebt wel een Nederlandse handleiding?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 6:49 pm

    er zaten er 4 bij. waaronder idd nederlands. lol. maar zoals nu, staat de kachel op maximum voeding (heb ik aangepast in de instellingen op de zijkant) en blaast ie op bijna maximum en krijg ik op een meter of 3,5 van de kachel slechts maximum 16graden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 7:03 pm

    Wat is de ingestelde temperatuur, de temperatuur die je zou willen hebben? Ik heb het idee dat je de ventilatorstand op maximum hebt staan. Kun je beschrijven wat voor vlammenspel je ziet, is er echt vuur in de branderkorf?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin vr feb 18, 2011 7:05 pm

    kurtvdc schreef:er zaten er 4 bij. waaronder idd nederlands. lol. maar zoals nu, staat de kachel op maximum voeding (heb ik aangepast in de instellingen op de zijkant) en blaast ie op bijna maximum en krijg ik op een meter of 3,5 van de kachel slechts maximum 16graden.

    wachten met betalen tot de kachel goed afgesteld staat Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 7:17 pm

    de temperatuur staat op 23 maar daar komt ie dus niet aan. blijft op 16hangen. de ventilator staat op maximum en heb mooie grote vlammen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 7:21 pm

    Komt er wel warme (hete) lucht uit de uitstroomopeningen, daar kun je als alles op maximum staat je hand niet voor houden?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 7:23 pm

    er komt warmte uit maar ik kan mijn hand op die plaats zelfs bijna op de kachel leggen. warm dus maar niet gloeiend heet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 7:29 pm

    Kan er even geen kaas van maken. Ik denk dat het verstandig is de installateur morgen af te wachten want er lijkt iets grondig mis te zijn. Als de kachel normaal zou branden, zeker een MCZ, sta je niet voor je plezier vlak voor de uitblaasopening.

    Jammer zo'n kennismaking met je nieuwe kachel en hopelijk komt het morgen goed.

    Suc7 en houd ons op de hoogte.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 7:33 pm

    tja, het neemt het euforise toch wel wat weg maar ik blijf hoopvol. houdt jullie zeker op de hoogte van wat het was (als hij het zelf vindt). toch bedankt!!
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van knoepken vr feb 18, 2011 9:15 pm

    Niet betalen voor alles pefect werkt;er zijn velen geroepen maar weinig instalateurs die er kaas van ge'eten hebben??? Rolling Eyes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast vr feb 18, 2011 9:30 pm

    was ook niet van plan om te betalen voor het in orde is. het is maar triest, heb al ongeveer 20kg pellets verstookt en nog steeds maar 17graden in huis.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 5:25 pm

    installatuer kwam deze morgen. zette de toevoer iets hoger (wat ik gisteren zelf al had gedaan) en zei dat het zo opgelost moest zijn. hij wilde blijkbaar zo snel mogenlijk weer weg. de temperatuur komt nu na een volle dag branden toch al tot 19graden, maar hoger wil ie niet gaan. dus toch maar weer niets opgelost. twijfel er zeer sterk aan of hij er iets van kent... tip: zeg nooit tegen een installateur dat je onderzoek hebt gedaan via een forum. hij werdt direkt kwaad en zei dat iedereen die erop zat prutsers en mensen die er niets van kennen zijn. Moet hij blijkbaar net zeggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 5:41 pm

    Wordt iemand echt vrolijk van......

    Ik weet niet waar je woont maar zie dat MCZ in België aardig verdeeld wordt, misschien een andere firma eens vragen? Er zitten op het forum ook ervaren gebruikers die ik zeker geen prutsers zou willen noemen. Ik ken de Toba alleen van zien en uit de gebruikershandleiding dus kan weinig betekenen.

    Ter vergelijking, mijn 8 Kw brandt in de ecostand, ingesteld 21° en de kamertemperatuur is 22°.
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van boxke za feb 19, 2011 6:14 pm

    Kurt,

    staan er misschien deuren open zodat de ruimte niet 80m³ is maar meer ? Heb zelf ook de toba, en als de deur naar de veranda openstaat, krijg ik de temperatuur ook niet op 21 graden, ook al staat de kachel op 5 - maar het effectief volume is dan ook 180m³ ipv 80m³. Maar met deuren gesloten moet 80m³ gemakkelijk te verwarmen zijn met een verbruik van minder dan 1 zak/dag in dit seizoen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 6:18 pm

    kurt
    welke schouw heb je en welke schouwtrek ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 6:33 pm

    kurtvdc schreef:installatuer kwam deze morgen. zette de toevoer iets hoger (wat ik gisteren zelf al had gedaan) en zei dat het zo opgelost moest zijn. hij wilde blijkbaar zo snel mogenlijk weer weg. de temperatuur komt nu na een volle dag branden toch al tot 19graden, maar hoger wil ie niet gaan. dus toch maar weer niets opgelost. twijfel er zeer sterk aan of hij er iets van kent... tip: zeg nooit tegen een installateur dat je onderzoek hebt gedaan via een forum. hij werdt direkt kwaad en zei dat iedereen die erop zat prutsers en mensen die er niets van kennen zijn. Moet hij blijkbaar net zeggen.
    Kurtvdc
    Alee hem direct al kwaad maken en iedereen prutsers noemen en dan het probleem niet opgelost ,ik denk dat die instalateur er zelf niet veel van kent.Een bekwame instalateur ging het probleem wel oplossen en gestookt hebben dat je kon in je hemdje zitten Basketball Hier op het forum zijn er mensen die al veel ervaring hebben met pellets kachels (Vb Jean en nog andere instalateurs zonder dat ik dan nog spreek van de niet handelaars tussen de forumleden ) Hopelijk word uw probleem opgelost, geen cent betalen tot uw kachel perfect werkt ,je hebt recht van spreken .Vraag hem eens wat je moet doen moest het plots weer vriezen ,nog een trui aandoen en een dikke vest

    Grts dries81
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast za feb 19, 2011 6:49 pm

    Hier met mijn kachel verwarm ik een ruimte van82kuub en een keuken 28 kuub bij erge vrieskou zoals enkele weken terug constant overdag op22 gr en in de avond op 24gr op de 2 stand ,kachel is 7kw huis matig geisoleerd .als het nodig is kan ik er nog enkele gr bij doen .
    Dus in uw geval moet dat zeker ook lukken met uw kachel . Vroeger verwarmde ik ook met stookolie nochtans was het een degelijke kachel en ik moet zeggen het verschil is enorm met onze pellet kachel ,Veel warmer .
    Grts Dries81
    albert
    albert
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 50
    Leeftijd : 76
    Registration date : 17-05-10

    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van albert za feb 19, 2011 7:38 pm

    dries81 schreef:
    kurtvdc schreef:installatuer kwam deze morgen. zette de toevoer iets hoger (wat ik gisteren zelf al had gedaan) en zei dat het zo opgelost moest zijn. hij wilde blijkbaar zo snel mogenlijk weer weg. de temperatuur komt nu na een volle dag branden toch al tot 19graden, maar hoger wil ie niet gaan. dus toch maar weer niets opgelost. twijfel er zeer sterk aan of hij er iets van kent... tip: zeg nooit tegen een installateur dat je onderzoek hebt gedaan via een forum. hij werdt direkt kwaad en zei dat iedereen die erop zat prutsers en mensen die er niets van kennen zijn. Moet hij blijkbaar net zeggen.
    Kurtvdc
    Alee hem direct al kwaad maken en iedereen prutsers noemen en dan het probleem niet opgelost ,ik denk dat die instalateur er zelf niet veel van kent.Een bekwame instalateur ging het probleem wel oplossen en gestookt hebben dat je kon in je hemdje zitten Basketball Hier op het forum zijn er mensen die al veel ervaring hebben met pellets kachels (Vb Jean en nog andere instalateurs zonder dat ik dan nog spreek van de niet handelaars tussen de forumleden ) Hopelijk word uw probleem opgelost, geen cent betalen tot uw kachel perfect werkt ,je hebt recht van spreken .Vraag hem eens wat je moet doen moest het plots weer vriezen ,nog een trui aandoen en een dikke vest

    Grts dries81

    komt deze verkoper soms uit Oostende
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin za feb 19, 2011 8:45 pm

    kurtvdc schreef: tip: zeg nooit tegen een installateur dat je onderzoek hebt gedaan via een forum. hij werdt direkt kwaad en zei dat iedereen die erop zat prutsers en mensen die er niets van kennen zijn.

    lol!

    kurt probeer langs de invoerder als je niet geholpen wordt
    www.fero.be


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van steven za feb 19, 2011 10:29 pm

    kurt,

    je moet de parameters van de pelletaanvoer verhogen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    nieuwe toba gekocht Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 9:35 am