Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    nieuwe toba gekocht


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van steven za feb 19, 2011 10:29 pm

    kurt,

    je moet de parameters van de pelletaanvoer verhogen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast zo feb 20, 2011 3:03 pm

    de schouwtrek is zeker ok. er staan geen deuren open, wel enkel glas ruiten maar wel constant de rolluiken dicht dus dat mag het ook niet maken. de pellettoevoer heb ik al verhoogd naar 3 (dus het maximum). ondertussen krijg ik maximum 20graden. beter maar nog verre van goed lijkt mij. met ons mazoutvuur stond de toevoer op minimum en was het hier al 20graden. morgen bel ik de installateur terug. de link met invoerder lijkt mij geen slecht idee om eens te raadplegen. bedankt allemaal!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast zo feb 20, 2011 3:15 pm

    kurtvdc schreef:de schouwtrek is zeker ok. er staan geen deuren open, wel enkel glas ruiten maar wel constant de rolluiken dicht dus dat mag het ook niet maken. de pellettoevoer heb ik al verhoogd naar 3 (dus het maximum). ondertussen krijg ik maximum 20graden. beter maar nog verre van goed lijkt mij. met ons mazoutvuur stond de toevoer op minimum en was het hier al 20graden. morgen bel ik de installateur terug. de link met invoerder lijkt mij geen slecht idee om eens te raadplegen. bedankt allemaal!

    heb je niet te veel schouwtrek ??
    als je teveel schouwtrek hebt gaat er veel warmte verloren langs de schouw
    als de toevoer op +3 staat moet je toch een verschrikkelijke grote vlam hebben
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast zo feb 20, 2011 5:53 pm

    ik zou zeggen vraag je installateur!! In het slechtste geval FERO raadplegen, zij helpen u zeker. Toestel is nieuw dus liefst niet teveel zelf doen.

    Je kan wel de hoeveelheid lucht aflezen en ook het aantal tr/min van rookgasventilator. Via bedieningspaneel op zijkant zet je de onderste schakelaar op med. Druk nu even kort op de test toets. De 1ste 5 sec verschijnen de tr/min x10 nadien de hoeveelheid lucht. Laat deze even weten als hij op max vermogen aan het branden is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 12:27 am

    ik had 168 (denk dat dat de graden zijn) en 2é cijfer 205. is dat goed of slecht? heb vandaag de installateur gebeld en die gaat bellen naar de leverancier om langs te komen. hijzelf kent er dus (zoals verwacht) te weinig van en gaat het overlaten aan mensen die er wel iets van kennen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van steven di feb 22, 2011 8:56 am

    weeral eens typisch. verkopen dat lukt net nog, de service geven waarvoor je betaald hebt niet!

    het kaf zou eens van het koren moeten gescheiden worden. Het pelletforum zou dan minder bezocht worden, maar dat nemen we er dan wel bij.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 10:18 am

    kurtvdc schreef:ik had 168 (denk dat dat de graden zijn) en 2é cijfer 205. is dat goed of slecht? heb vandaag de installateur gebeld en die gaat bellen naar de leverancier om langs te komen. hijzelf kent er dus (zoals verwacht) te weinig van en gaat het overlaten aan mensen die er wel iets van kennen.

    hoi
    ik heb 1ste cijfer 186 x10 dit is de toeren van de ventilater
    de 2 de cijfer is 168 dit is het luchtdebiet
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 10:58 am

    Steven schreef:weeral eens typisch. verkopen dat lukt net nog, de service geven waarvoor je betaald hebt niet!

    het kaf zou eens van het koren moeten gescheiden worden. Het pelletforum zou dan minder bezocht worden, maar dat nemen we er dan wel bij.

    Blijkbaar kan iedereen met een klokboor van 90mm zich van de ene op de andere dag "installateur" noemen.

    De fabrikanten of invoerders zouden hierin een rol moeten spelen, bvb eerst een verplichte opleiding geven en dan een examen waar veel voorkomende problemen dienen opgelost te worden,
    geslaagd dan erkenning installateur

    Bij de grote merken is dit wel min of meer het geval denk ik, of niet ??


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 11:14 am

    Ik versta niet dat je zomaar van de ene op de andere dag pelletkachels gaat verkopen zonder dat je deftige opleiding hebt gekregen van de kachels die je gaat verkopen maar blijkbaar gebeurd dit wel. Zeer spijtig natuurlijk voor diegene die bij zo iemand een kachel gekocht hebben. Gelukkig kan men hier terecht, ik zou niet weten wat je anders moet doen als je installateur/verkoper je niet verder kan helpen.

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 11:20 am

    kristel schreef:Ik versta niet dat je zomaar van de ene op de andere dag pelletkachels gaat verkopen zonder dat je deftige opleiding hebt gekregen van de kachels die je gaat verkopen maar blijkbaar gebeurd dit wel. Zeer spijtig natuurlijk voor diegene die bij zo iemand een kachel gekocht hebben. Gelukkig kan men hier terecht, ik zou niet weten wat je anders moet doen als je installateur/verkoper je niet verder kan helpen.

    Groetjes
    Kristel

    de oplossing:

    de helft van de factuur betalen bij bestelling, 25proc na installatie

    het saldo 25proc binnen de maand na plaatsing, als de kachel werkt zoals het hoort Smile

    een goede installateur zal er dus geen nadeel van hebben, de anderen hebben pech


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 12:12 pm

    Ik vrees dat er op die manier niet veel verkopers zullen werken. Eigenlijk zou vanuit de frabrikant een verplichte opleiding moeten gevolgd worden voor je kachels mag verkopen, maja prutsers zitten er overal tussen hoor.

    Groetjes
    Kristel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 12:21 pm

    kristel schreef:Ik vrees dat er op die manier niet veel verkopers zullen werken. Eigenlijk zou vanuit de frabrikant een verplichte opleiding moeten gevolgd worden voor je kachels mag verkopen, maja prutsers zitten er overal tussen hoor.
    Groetjes
    Kristel

    Enigste wat je kan doen is vragen naar eerdere installaties, een goede installateur zal daar geen probleem van maken,
    en dan vragen aan die mensen of je daar eens kan gaan kijken naar de kachel
    en naa ervaringen vragen op het forum natuurlijk
    Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 12:45 pm

    vandaag heb ik nog eens gekeken en was het 168 (=1680 toeren per minuut) en 225. weet nu wel niet wat het 2é cijfer betekend en of dat goed of slecht is. had ik het geweten kon ik hem zelf hebben geplaatst want een stopcontact insteken kan ik nu ook wel. lol
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 1:10 pm

    kurtvdc schreef:vandaag heb ik nog eens gekeken en was het 168 (=1680 toeren per minuut) en 225. weet nu wel niet wat het 2é cijfer betekend en of dat goed of slecht is. had ik het geweten kon ik hem zelf hebben geplaatst want een stopcontact insteken kan ik nu ook wel. lol

    het tweede cijfer is je lucht debiet is dit op vol vermogen die cijfers?

    die cijfers van mij was op kleine vlam

    heb daarjuist gekeken als hij meer vermogen stak en draaide alle twee rond de 240

    zopas kachel eens deftig gekuist na opstart op vol vermogen vent 2740 toeren
    luchtdebiet 169

    draaide zo 30 min om terug de gevraagde temp te halen

    daarna terug op eco

    mvg jl


    Laatst aangepast door jl op di feb 22, 2011 4:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 1:50 pm

    kurtvdc schreef:ik had 168 (denk dat dat de graden zijn) en 2é cijfer 205. is dat goed of slecht? heb vandaag de installateur gebeld en die gaat bellen naar de leverancier om langs te komen. hijzelf kent er dus (zoals verwacht) te weinig van en gaat het overlaten aan mensen die er wel iets van kennen.

    uw luchtstroom is te groot dit moet bijgeregeld worden door ....installateur
    Smile

    op stand 3 moet hij normaal op 190 en tweede cijfer iets boven de 200 komen
    bij u zit de lucht op stand 1 al veel te hoog, dus warmte door de schouw

    heeft hij al gebeld, anders bel je zelf naar fero dat gaat misschien vlugger



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 6:25 pm

    kristel schreef:Ik vrees dat er op die manier niet veel verkopers zullen werken. Eigenlijk zou vanuit de frabrikant een verplichte opleiding moeten gevolgd worden voor je kachels mag verkopen, maja prutsers zitten er overal tussen hoor.

    Groetjes
    Kristel

    @Kristel
    Het woordje prutsers heb ik elders al gelezen zie bericht 17 Twisted Evil
    Allemaal gereed om te verkopen maar problemen oplossen ,blijkbaar zit er nog veel kaf tussen het koren . niet goed
    Grts Dries81
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 6:40 pm

    hallo
    mijn gebuur heeft ook een kachel gekocht met een erkend installeur heeft het zelfde probleemals kurt , hij krijgt zijn kachel ook niet goed aan branden , de installeur is ook al 3 keer bij de man langs geweest en weet het ook niet wat er scheelt ,heb medelijden met de man gekregen en heb geprobeerd de mensen waar ik mijn kachel gekocht heb uit te leggen van het probleem wat mijn gebuur heeft , een paar dagen later was de man komen kijken en heeft de kachel helemaal opnieuw ingesteld en brand nu mooi , en moet je weten dat zijn mensen van een doe het zelf zaak, mijn buurman is nu tevreden en ik ben ook zeer tevreden over mijn kachel en de service, dan leesde ik hier dat dat sterk af te raden was de dhz zaken , je ziet maar dat het allemaal geen vakmensen zijn met hun erkend diploma

    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 7:32 pm

    kurtvdc schreef:ik had 168 (denk dat dat de graden zijn) en 2é cijfer 205. is dat goed of slecht? heb vandaag de installateur gebeld en die gaat bellen naar de leverancier om langs te komen. hijzelf kent er dus (zoals verwacht) te weinig van en gaat het overlaten aan mensen die er wel iets van kennen.

    waardes zijn ok. Eerste is toerental x10 en andere is luchtdebiet.

    edit: had niet alles gelezen Smile Hangt af op welk vermogen dat dit was. Blijkbaar toch idd een groot luchtdebiet. Wss teveel trek in schouw.
    Ofwel pellettoevoer op +3 ofwel trekregelaar in rookkanaal steken. Bij mcz kan de ventilator niet minder geregeld worden. Toch niet door installateur. Enkel fero kan dit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 8:09 pm

    dafke_307 schreef:
    kurtvdc schreef:ik had 168 (denk dat dat de graden zijn) en 2é cijfer 205. is dat goed of slecht? heb vandaag de installateur gebeld en die gaat bellen naar de leverancier om langs te komen. hijzelf kent er dus (zoals verwacht) te weinig van en gaat het overlaten aan mensen die er wel iets van kennen.

    waardes zijn ok. Eerste is toerental x10 en andere is luchtdebiet.

    edit: had niet alles gelezen Smile Hangt af op welk vermogen dat dit was. Blijkbaar toch idd een groot luchtdebiet. Wss teveel trek in schouw.
    Ofwel pellettoevoer op +3 ofwel trekregelaar in rookkanaal steken. Bij mcz kan de ventilator niet minder geregeld worden. Toch niet door installateur. Enkel fero kan dit.

    zoals ik al zei in bericht 20
    teveel schouwtrek ,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 8:44 pm

    dafke_307 schreef:
    kurtvdc schreef:ik had 168 (denk dat dat de graden zijn) en 2é cijfer 205. is dat goed of slecht? heb vandaag de installateur gebeld en die gaat bellen naar de leverancier om langs te komen. hijzelf kent er dus (zoals verwacht) te weinig van en gaat het overlaten aan mensen die er wel iets van kennen.

    waardes zijn ok. Eerste is toerental x10 en andere is luchtdebiet.

    edit: had niet alles gelezen Smile Hangt af op welk vermogen dat dit was. Blijkbaar toch idd een groot luchtdebiet. Wss teveel trek in schouw.
    Ofwel pellettoevoer op +3 ofwel trekregelaar in rookkanaal steken. Bij mcz kan de ventilator niet minder geregeld worden. Toch niet door installateur. Enkel fero kan dit.

    dafke en de inlaat smoren kan dit helpen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 8:47 pm

    joske+ schreef:hallo
    mijn gebuur heeft ook een kachel gekocht met een erkend installeur heeft het zelfde probleemals kurt , hij krijgt zijn kachel ook niet goed aan branden , de installeur is ook al 3 keer bij de man langs geweest en weet het ook niet wat er scheelt ,heb medelijden met de man gekregen en heb geprobeerd de mensen waar ik mijn kachel gekocht heb uit te leggen van het probleem wat mijn gebuur heeft , een paar dagen later was de man komen kijken en heeft de kachel helemaal opnieuw ingesteld en brand nu mooi , en moet je weten dat zijn mensen van een doe het zelf zaak, mijn buurman is nu tevreden en ik ben ook zeer tevreden over mijn kachel en de service, dan leesde ik hier dat dat sterk af te raden was de dhz zaken , je ziet maar dat het allemaal geen vakmensen zijn met hun erkend diploma
    grtjes

    als iedereen zo was dhz of installateur dat zou ideaal zijn
    al doende leert men, en iedereen maakt fouten,
    maar er zijn er die niet willen leren als je hier soms leest



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 8:49 pm

    erwin123 schreef:
    joske+ schreef:hallo
    mijn gebuur heeft ook een kachel gekocht met een erkend installeur heeft het zelfde probleemals kurt , hij krijgt zijn kachel ook niet goed aan branden , de installeur is ook al 3 keer bij de man langs geweest en weet het ook niet wat er scheelt ,heb medelijden met de man gekregen en heb geprobeerd de mensen waar ik mijn kachel gekocht heb uit te leggen van het probleem wat mijn gebuur heeft , een paar dagen later was de man komen kijken en heeft de kachel helemaal opnieuw ingesteld en brand nu mooi , en moet je weten dat zijn mensen van een doe het zelf zaak, mijn buurman is nu tevreden en ik ben ook zeer tevreden over mijn kachel en de service, dan leesde ik hier dat dat sterk af te raden was de dhz zaken , je ziet maar dat het allemaal geen vakmensen zijn met hun erkend diploma
    grtjes

    als iedereen zo was dhz of installateur dat zou ideaal zijn
    al doende leert men, en iedereen maakt fouten,
    maar er zijn er die niet willen leren als je hier soms leest


    de invoerdern fero, organiseerd nochtans meerdere malen per jaar een cursus. Dus zij doen de moeite, dan is het aan de installateurs om hieraan deel te nemen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 8:52 pm

    erwin123 schreef:
    dafke_307 schreef:

    waardes zijn ok. Eerste is toerental x10 en andere is luchtdebiet.

    edit: had niet alles gelezen Smile Hangt af op welk vermogen dat dit was. Blijkbaar toch idd een groot luchtdebiet. Wss teveel trek in schouw.
    Ofwel pellettoevoer op +3 ofwel trekregelaar in rookkanaal steken. Bij mcz kan de ventilator niet minder geregeld worden. Toch niet door installateur. Enkel fero kan dit.

    dafke en de inlaat smoren kan dit helpen
    Kan helpen, maar natuurlijke trek is geen constante. Je kan moeilijk de inlaat afsmoren op de momenten dat het nodig is. Je kan mss wel proberen de luchtdebietmeter uit te schakelen en dus niet active te werken. Maar zoals eerder gezegd, installateur aanspreken. Blijkt dat hij er geen verstand van heeft dus fero contacteren. Nadeel is dar fero veel moet bijspringen bij onervaren installateurs waardoor de wachttijd kan oplopen scratch
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van boxke di feb 22, 2011 9:02 pm

    kurtvdc schreef:ik had 168 (denk dat dat de graden zijn) en 2é cijfer 205. is dat goed of slecht? heb vandaag de installateur gebeld en die gaat bellen naar de leverancier om langs te komen. hijzelf kent er dus (zoals verwacht) te weinig van en gaat het overlaten aan mensen die er wel iets van kennen.
    Heb zelf ook de toba. Zoals dafke zegt: dit zijn normale waarden in brandstand 3.
    In brandstand 5 (maximum) gaat het toerental naar 199, en luchtdebiet blijft (bij mij althans) praktisch ongewijzigd. Dat luchtdebiet schommelt wel van dag tot dag.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 9:03 pm

    de waarden die ik opgaf waren op volle snelheid ventilator en pellettoevoer op 3. pellettoevoer op 3 zetten was de oplossing van de installateur trouwens. dat was zijn (niet zo) mirakuleuze oplossing. hij ging zelf de leverancier bellen (zal dus ferro zijn). hoop nu enkel dat hij mij niet "vergeet". want zo wordt stoken ook kostelijk en toch met heel weinig effect... niet?!?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 9:10 pm

    dafke_307 schreef: Maar zoals eerder gezegd, installateur aanspreken. Blijkt dat hij er geen verstand van heeft dus fero contacteren. Nadeel is dar fero veel moet bijspringen bij onervaren installateurs waardoor de wachttijd kan oplopen scratch

    fero zou toch dan deze installateurs een verplichte cursus moeten geven, anders blijven ze achter de feiten aanhollen,







    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    nieuwe toba gekocht - Pagina 2 Empty Re: nieuwe toba gekocht

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 1:41 pm