Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Installeren pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast za sep 10, 2011 8:10 pm

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en zit met enkele vragen Rolling Eyes
    Mijn pelletkachel is net geleverd met T-stuk met dop, 90° graden stuk en 1 meter lange schouwbuis, allemaal 80mm lijkt me logisch maar ik wil zo duidelijk mogelijk zijn Smile

    Het huis dat we nu zo'n 4 maanden geleden gekocht hebben van 1956 had al een koolkachel met invoerbuis die we eruit hebben gehaald en voorlopig het gat in de schouw dicht geplekt.

    Nu we dus deze pelletkachel hier hebben staan met toebehorende onderdelen vraag ik me af wat ik best als afvoer in mijn schouw gebruik, sinds de 1 meter lange afvoerbuis te lang is want dan staat m'n kachel in het midden van de living dacht ik gewoon een stuk van 50 cm te gebruiken recht in de schouw ook omdat we een rooster met schuifje heel onderaan hebben om de schouw zuiver te maken dus het T-stuk met dop is overbodig, toch?

    Ik was misschien aan het denken 2 x 90° stuk te gebruiken zodat ik mijn kachel mooi in het midden van de schouw kan zetten maar is dit goed voor de afvoer, niet dat m'n afvoer verstopt ofzo.

    Ik had er al sneller werk van gemaakt maar sinds ik gisteren na het werk mijn pols nog wist te laten hechten op spoed gaat het moeilijk om eindelijk mijn kachel te instaleren en hier nog even infomatie vragen.

    Alvast bedankt.



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 10:13 am

    Beste,

    Aangezien U een woning heeft van 1956 heeft U geen schouwpotten maar een gemetseld schoorsteenkanaal. Dit kanaal zal een afmeting hebben die 20*20 is of 400cm². De schoorsteen van Uw kachel is diameter 80 dus 50cm². Met andere woorden heeft U een schoorsteen die veel te groot is voor een pelletkachel en dient U Uw schoorsteen te tuberen om vochtplekken(condensering van de rookgassen) tegen te gaan.

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 5:47 pm

    hallo
    en hoe zit dan als je een resente woning heeft met een schouw van gemeteste potten ? deze zijn toch ook 20cm op 20cm is de schouw dan ook te groot ? de vochtproblemen kan ik begrijpen

    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 6:03 pm

    Dan zal er zeker niks anders opzitten om mijn schouw te moeten tuberen, maakt het iets uit als de schouw in de binnenmuur gemetst is?
    Is het best om enkel of dubbel wandige rookafvoerkanaal te plaatsen?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 6:24 pm

    tuberen in bestaande schouw is enkele buis voldoende
    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 7:39 pm

    Fel bedankt voor de reacties! Smile

    Was vergeten te zeggen dat m'n schouw een knik maakt naar de zolder toe, is het zo dat ik vanaf daar dan een dubbelwandige flexibel moet trekken? En dan gewoon verder gaan met enkelwandige verder naar onder toe waar het recht naar de pelletkachel gaat.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 9:24 pm

    David27 schreef:Fel bedankt voor de reacties! Smile

    Was vergeten te zeggen dat m'n schouw een knik maakt naar de zolder toe, is het zo dat ik vanaf daar dan een dubbelwandige flexibel moet trekken? En dan gewoon verder gaan met enkelwandige verder naar onder toe waar het recht naar de pelletkachel gaat.

    beter dubbelwandig flex van boven tot beneden ,dubbele wandig is ook steviger om in een gemetste schouw te trekken ,tegen perforatie van stenen die uitsteken in de schouw

    maar waarom niet eens proberen zonder flex ,ik heb ook een oude gemetste schouw van 9 meter hoog twee knikken erin ,en geen probleem met condens
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 12, 2011 9:50 pm

    Hey jl,

    Was ook aan het denken als mijn eerste seizoen zijnde als pellet gebruiker zonder flex te proberen en dan zien wat er gebeurt.

    Heb je zelfs buiten condens (vocht) geen enkele andere problemen als overdruk ofzo?



    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van francky ma sep 12, 2011 10:49 pm

    David27 schreef:Fel bedankt voor de reacties! Smile

    Was vergeten te zeggen dat m'n schouw een knik maakt naar de zolder toe, is het zo dat ik vanaf daar dan een dubbelwandige flexibel moet trekken? En dan gewoon verder gaan met enkelwandige verder naar onder toe waar het recht naar de pelletkachel gaat.

    Steek gewoon 1 meter flexibel in kost bijna niks en werkt zeer goed T-stuk hebt ge toch niet van doen , ik zit met men ene kachel ook zo aangesloten.
    en kan met gemak naar men kelder gaan om de boel uit te kuisen.(Waarom zotte kosten doen ?)Ik versta dat hier af en toe niet. feest
    En als dan nog niet zou moeten gaan kunt ge nog altijd veranderen he.Maar het zal gaan.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast di sep 13, 2011 6:50 am

    David27 schreef:Hey jl,

    Was ook aan het denken als mijn eerste seizoen zijnde als pellet gebruiker zonder flex te proberen en dan zien wat er gebeurt.

    Heb je zelfs buiten condens (vocht) geen enkele andere problemen als overdruk ofzo?




    hey nee geen problemen ,heb nu wel dit geinstaleerd op de schouw [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    dit met reden opdat de schouw boven helemaal open was en bij veel wind ,te veel trek in de schouw ,en omgekeerd ook ,bij rustig en mistig weer ,verschil is opmerkelijk bij de kachel brand rustiger ,zowel bij veel wind (de laatste dagen hebben we wel wat wind ;-)) of weinig wind
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast di sep 13, 2011 8:56 am

    Dan ben ik bij deze al veel wijzer geworden Smile

    Nog eens dank voor al de info!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 19, 2011 9:12 pm

    Kan iemand me vertellen hoe ik stookuren van m'n Duchessa steel kan instellen en/of aflezen als dat gaat tenminste.
    Er staat ook Module op het schermpje, denk dat dat eco moet betekenen sinds de temperatuur hoger is dan de gevraagde temperatuur want ik lees alleen over eco,... Rolling Eyes

    Ook de pellet-regeling gaat maar van -20 tot +20 en de 2 ventilatoren van -10 tot +10 waar ik bij andere zie dat deze waardes nog hoger of lager kunnen gezet tot -40 en +40 of is het bij duchessa gewoon zo?

    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Philip ma sep 19, 2011 10:12 pm

    david

    bij de duschessa is de pellet regeling van 00 in stappen van 5 naar -50 of van 00 naar +50 in stappen van 5 (althans bij mij toch )
    van ventilator regeling heb ik nog nooit ergens iets van gelezen in het intstructieboekje en er zit maar 1 ventilator in hier
    of heb jij er een met kanalisatie ? hoewel ik van kanalisatie op een duschessa nog nooit gehoord og gelezen heb


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van ann ma sep 19, 2011 11:28 pm

    Ik vermoed dat jullie een verschillend type van print hebben. Een Duchessa met kanalisatie bestaat niet. Ik vermoed dat er wat verwarring ontstaan is doordat in dezelfde handleiding ook de kachels met kanalisatie beschreven worden...

    Module komt op het schermpje als je kachel moduleert. Als je wilt dat hij uitvalt op temperatuur, dien je de stand by-functie in te schakelen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast di sep 20, 2011 8:34 pm

    Pelletregeling is wel degelijk -20 tot +20 en v1-fan is de afstelling lucht frontaal en de v2-fan is regeling van snelheid motor kanalisering lees ik nu in handleiding.

    Beide fans gaan maar van -10 tot +10 dus zou dan toch van andere versie afhangen?
    Ah dus zo stel ik eco in, thanks Ann.
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van ann di sep 20, 2011 9:04 pm

    Waar een handleiding al niet goed voor is Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast zo sep 25, 2011 1:21 pm

    Ik heb een vraag over de parameters, omdat ik naast USER waar ik de pellets-toevoer en ventilatie ,etc kan regelen ook nog een optie TECHNIC SET heb en als ik hier in wil zegt die ACCES KEY,...

    Wat betekent TECHNIC SET precies?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van steven zo sep 25, 2011 2:06 pm

    dat is het setup gedeelte voor de technieker. daar kan je de kachel nog meer bijsturen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gast zo sep 25, 2011 7:09 pm

    Hmm hoor ik daar in te zitten of is het genoeg dat ik in USER alleen de pellettoevoer en ventilatie regel als het moet, natuurlijk zitten hier ook chrono, taal, standby enzo bij.

    Want TECHNIC SET vraagt om een code en zelf eou ik niet weten wat nog nodig is om te regelen/afstellen tenzij bij eventuele problemen mss.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van steven zo sep 25, 2011 7:57 pm

    beste afblijven en raad vragen aan de installateur indien er problemen zijn


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Installeren pelletkachel Empty Re: Installeren pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:25 am