Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Guess who, krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    kosten rookafvoer pelletkachel door muur

    Anonymous
    Gast
    Gast


    kosten rookafvoer pelletkachel door muur Empty kosten rookafvoer pelletkachel door muur

    Bericht van Gast vr sep 23, 2011 2:18 pm

    Ik ben voornemens een pelletkachel aan te schaffen, maar ik heb geen bestaand rookkanaal.
    Nu heb ik gehoord dat de rookafvoer van een pelletkachel ook gewoon door de gevel kan, dit in tegenstelling tot een houtkachel. Dit zou natuurlijk heel wat werk en geld schelen, maar kan iemand mij vertellen wat een afvoer door de gevel ongeveer kost ( als je het laat aanleggen ) en hoe hoog deze dan minimaal geplaatst moet worden voor een goede trek?

    alvast bedankt.
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    kosten rookafvoer pelletkachel door muur Empty Re: kosten rookafvoer pelletkachel door muur

    Bericht van peter van den Branden vr sep 23, 2011 2:56 pm

    +-250 euro (inox buizen)
    2 a 3m hoogte

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kosten rookafvoer pelletkachel door muur Empty Re: kosten rookafvoer pelletkachel door muur

    Bericht van Gast vr sep 23, 2011 3:29 pm

    @Peter,

    je gaat daarbij denkelijk uit van de Belgische situatie. Breezand ligt in Nederland en ik meen dat daar de installatie-eisen voor een rookgasafvoer anders liggen.

    M.v.g.,
    Dick
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    kosten rookafvoer pelletkachel door muur Empty Re: kosten rookafvoer pelletkachel door muur

    Bericht van peter van den Branden vr sep 23, 2011 4:10 pm

    dubbelwandig geisol. =+-500 euro

    Gesponsorde inhoud


    kosten rookafvoer pelletkachel door muur Empty Re: kosten rookafvoer pelletkachel door muur

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 10:41 am