Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van dxnature do okt 27, 2011 1:22 pm

    Hallo,

    Sorry dat ik jullie overlaad met vragen naar aanleiding van mijn zoektocht naar de voor mij ideale pelletkachel maar ik poog om op alle van mijn vragen een antwoord te vinden.

    Ben als hobby onder andere radio amateur en daarom mijn specifieke vraag waarvan ik vermoed dat er slechts enkele of geen onder de forumlezers een antwoord op gaat kunnen geven. Het zal me ook niet verbazen dat er helemaal geen antwoord zal volgen.

    Heeft iemand ervaring dat de elektronische sturing en geschakelde voeding van een pelletkachel interferentie in het spectrum van 10 khz tot 60 mhz produceert. Hopelijk is de elektronica zoals wettelijk verplicht ook CE gekeurd.

    mvg, Ron
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van ss do okt 27, 2011 4:34 pm

    dxnature schreef:Hallo,

    Sorry dat ik jullie overlaad met vragen naar aanleiding van mijn zoektocht naar de voor mij ideale pelletkachel maar ik poog om op alle van mijn vragen een antwoord te vinden.

    Ben als hobby onder andere radio amateur en daarom mijn specifieke vraag waarvan ik vermoed dat er slechts enkele of geen onder de forumlezers een antwoord op gaat kunnen geven. Het zal me ook niet verbazen dat er helemaal geen antwoord zal volgen.

    Heeft iemand ervaring dat de elektronische sturing en geschakelde voeding van een pelletkachel interferentie in het spectrum van 10 khz tot 60 mhz produceert. Hopelijk is de elektronica zoals wettelijk verplicht ook CE gekeurd.

    mvg, Ron

    Hallo Ron, ik vrees dat je dat proefondervindelijk zult moeten vaststellen!
    Enne, die vraag over de CE-keuring, dat was toch een grapje?
    Dat hele CE gedoe is een regelrechte schande, niet meer niet minder...
    Ik heb wat ervaring in de electronica en audiosector...
    Groeten,
    ss
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van dxnature do okt 27, 2011 4:49 pm

    [/quote]

    Hallo Ron, ik vrees dat je dat proefondervindelijk zult moeten vaststellen!
    Enne, die vraag over de CE-keuring, dat was toch een grapje?
    Dat hele CE gedoe is een regelrechte schande, niet meer niet minder...
    Ik heb wat ervaring in de electronica en audiosector...
    Groeten,
    ss[/quote]

    Razz Heel dat CE gedoe is inderdaad een grap, maar het geeft toch een minimum aan veiligheidsgevoel.

    Zal de volgende keer als ik een winkelier ga bezoeken mijn draagbare ontvanger meenemen om zeker te zijn dat het kortegolfspectrum rein is in de buurt van de aan te kopen kachel. Indien er toch een probleem zich voordoet in de toekomst zal ik het BIPT kontakteren om dat op te lossen, iets wat ik in het verleden ook heb gedaan toen de overburen met een plc internet distributie de hele wijk onder de storingen hebben gezet. Dat was toen snel opgelost maar beter voorkomen dan genezen. Had zo een plasma televisie die ook zo een ramp was en de invoerder heeft dat opgelost daar de fabriek er geen voldoende ontstoring had ingezet.


    groeten, Ron
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van ss do okt 27, 2011 5:58 pm

    dxnature schreef:

    Hallo Ron, ik vrees dat je dat proefondervindelijk zult moeten vaststellen!
    Enne, die vraag over de CE-keuring, dat was toch een grapje?
    Dat hele CE gedoe is een regelrechte schande, niet meer niet minder...
    Ik heb wat ervaring in de electronica en audiosector...
    Groeten,
    ss[/quote]

    Razz Heel dat CE gedoe is inderdaad een grap, maar het geeft toch een minimum aan veiligheidsgevoel.

    Zal de volgende keer als ik een winkelier ga bezoeken mijn draagbare ontvanger meenemen om zeker te zijn dat het kortegolfspectrum rein is in de buurt van de aan te kopen kachel. Indien er toch een probleem zich voordoet in de toekomst zal ik het BIPT kontakteren om dat op te lossen, iets wat ik in het verleden ook heb gedaan toen de overburen met een plc internet distributie de hele wijk onder de storingen hebben gezet. Dat was toen snel opgelost maar beter voorkomen dan genezen. Had zo een plasma televisie die ook zo een ramp was en de invoerder heeft dat opgelost daar de fabriek er geen voldoende ontstoring had ingezet.


    groeten, Ron[/quote]

    Neen, geen minimum aan veiligheid, misschien wel voor je gevoel, maar ga er zeker niet op voort. Ik ga hier meestal voort op de GS en de TUV keuring, als die er al zijn tenminste....
    De BIPT is er inderdaad voor zulke zaken, maar als je een pelletkachel wilt kopen en je merkt dat er storingen zijn, ga je dan de BIPT op de verkoper zijn dak sturen??? Op die wijze ga je niet veel vrienden maken vrees ik... wat?
    Om te testen gaat de kachel die je wilt aanschaffen ook terplekke in werking moeten zijn en dat kan je wel een zoektochtje opleveren langs verscheidene dealers vrees ik...
    Maar soit, ik wens je veel succes en we zijn in ieder geval benieuwd naar je bevindingen en testen... Allez, dat verwacht ik toch van een radio-amateur he... Wink
    Groeten,
    ss
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van steven do okt 27, 2011 6:25 pm

    als ik met de afstandsbediening van mijn TV naar de pelletkachel richt en op wat knoppen duw, dan kan ik er ook zo leven in krijgen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 6:28 pm

    als ik met de afstandsbediening van mijn TV naar de pelletkachel richt en op wat knoppen duw, dan kan ik er ook zo leven in krijgen

    Ik kreeg mijn kachel met een universele afstandsbediening van de Lidl zelfs terminaal.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van francky do okt 27, 2011 6:36 pm

    dxnature schreef:Hallo,

    Sorry dat ik jullie overlaad met vragen naar aanleiding van mijn zoektocht naar de voor mij ideale pelletkachel maar ik poog om op alle van mijn vragen een antwoord te vinden.

    Ben als hobby onder andere radio amateur en daarom mijn specifieke vraag waarvan ik vermoed dat er slechts enkele of geen onder de forumlezers een antwoord op gaat kunnen geven. Het zal me ook niet verbazen dat er helemaal geen antwoord zal volgen.

    Heeft iemand ervaring dat de elektronische sturing en geschakelde voeding van een pelletkachel interferentie in het spectrum van 10 khz tot 60 mhz produceert. Hopelijk is de elektronica zoals wettelijk verplicht ook CE gekeurd.

    mvg, Ron
    Ben ook radio amateur dit reeds sinds 1978, dus heb ik al wat meegemaakt wat interferenties betreft,Denk daarbij op me boot diepemeter werkt op 83 of 200 khz en krijg ook interferentie op men Vhf, maar jij zoekt het wel Heel ver ! bij een pellet afstands bedienig.
    Dat heb ik nog nooit gehoord, 10 mili ap max .
    Al eens gedacht aan een omvormer van zonnepanelen ? bij je in de buurt,Of een boer die een nieuwe draad heeft gespannen voor zen koeien lacher


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van dxnature do okt 27, 2011 6:57 pm

    [/quote]
    Ben ook radio amateur dit reeds sinds 1978, dus heb ik al wat meegemaakt wat interferenties betreft,Denk daarbij op me boot diepemeter werkt op 83 of 200 khz en krijg ook interferentie op men Vhf, maar jij zoekt het wel Heel ver ! bij een pellet afstands bedienig.
    Dat heb ik nog nooit gehoord, 10 mili ap max .
    Al eens gedacht aan een omvormer van zonnepanelen ? bij je in de buurt.[/quote]

    Hi Francky,

    Oei, dat is een misverstand vrees ik. Ik heb het niet over de afstands bediening maar wel de interne computersturing van de pelletkachel samen met zijn geschakelde voeding! Gelukkig zit daar bij kachels uit plaatstaal een zekere kooi van Faraday rond maar wat met de kachels in speksteen of maijolica. Heb al veel problemen gehad in het nabije verleden met al dat digitale en geschakeld spul. Heb zelf een plasma tv waarvan de invoeder ook zijn zaakje is komen oplossen, dat was een regelrechte ramp maar is mooi en soepel verholpen. Verleden week nog een overbuur met een powerline communication straling op de ganse korte golf met een signaal van -68 dbm op de meter van mijn sdr ontvanger. Was gelukkig ook snel opgelost door de bereidwillige medewerking van de buur die hier ter plaatse is komen luisteren en dit zelf ongehoord vond. Heeft ondertussen een draadloze oplossing gevonden. Heb in de radiovereniging al diverse personen die van de DC/AC omzetters van de zonnepanelen storing hebben, het houd niet op Mad Die koeien met de elektrische schrikdraad die heb ik ook tot op 80 meter van bij mij, spreek er niet over.

    Ben een verwoed luisteramateur sinds 1972 en zendamateur sinds 2005. Luister veel op het gebied van 10 khz tot 3.4 mhz en zend op de gebruikelijke amateurbanden met zelfbouw antennes.

    groetjes, Ron
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van francky do okt 27, 2011 9:17 pm

    dxnature schreef:
    Ben ook radio amateur dit reeds sinds 1978, dus heb ik al wat meegemaakt wat interferenties betreft,Denk daarbij op me boot diepemeter werkt op 83 of 200 khz en krijg ook interferentie op men Vhf, maar jij zoekt het wel Heel ver ! bij een pellet afstands bedienig.
    Dat heb ik nog nooit gehoord, 10 mili ap max .
    Al eens gedacht aan een omvormer van zonnepanelen ? bij je in de buurt.[/quote]

    Hi Francky,

    Oei, dat is een misverstand vrees ik. Ik heb het niet over de afstands bediening maar wel de interne computersturing van de pelletkachel samen met zijn geschakelde voeding! Gelukkig zit daar bij kachels uit plaatstaal een zekere kooi van Faraday rond maar wat met de kachels in speksteen of maijolica. Heb al veel problemen gehad in het nabije verleden met al dat digitale en geschakeld spul. Heb zelf een plasma tv waarvan de invoeder ook zijn zaakje is komen oplossen, dat was een regelrechte ramp maar is mooi en soepel verholpen. Verleden week nog een overbuur met een powerline communication straling op de ganse korte golf met een signaal van -68 dbm op de meter van mijn sdr ontvanger. Was gelukkig ook snel opgelost door de bereidwillige medewerking van de buur die hier ter plaatse is komen luisteren en dit zelf ongehoord vond. Heeft ondertussen een draadloze oplossing gevonden. Heb in de radiovereniging al diverse personen die van de DC/AC omzetters van de zonnepanelen storing hebben, het houd niet op Mad Die koeien met de elektrische schrikdraad die heb ik ook tot op 80 meter van bij mij, spreek er niet over.

    Ben een verwoed luisteramateur sinds 1972 en zendamateur sinds 2005. Luister veel op het gebied van 10 khz tot 3.4 mhz en zend op de gebruikelijke amateurbanden met zelfbouw antennes.

    groetjes, Ron[/quote]

    Ja Ron, ik vond je vraag wat raar op een pellet forum daarvoor dat ik een reactie gaf.
    we hebben elkaar mms wel eens gesproken op 10,20 of 40, 80 meter band of 2 m ... 70 cm,en Qrm krijg je overal Crying or Very sad zo is het . Het is niet het juiste forum om daar op verder te gaan.
    Grt


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van dxnature vr okt 28, 2011 10:08 am

    [/quote]

    Ja Ron, ik vond je vraag wat raar op een pellet forum daarvoor dat ik een reactie gaf.
    we hebben elkaar mms wel eens gesproken op 10,20 of 40, 80 meter band of 2 m ... 70 cm,en Qrm krijg je overal Crying or Very sad zo is het . Het is niet het juiste forum om daar op verder te gaan.
    Grt [/quote]

    Natuurlijk Franky dit wijd te ver uit van de topic. Ga wel mijn bevindingen nog melden voor de geïnteresseerden. See ya

    Ron

    Gesponsorde inhoud


    radio emissie interferentie van een pelletkachel? Empty Re: radio emissie interferentie van een pelletkachel?

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo apr 28, 2024 1:08 am