Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Edelkamin Flexa.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast vr nov 04, 2011 1:27 am

    We hebben een Edelkamin Flexa gekocht.Ik vermoed dat dit nog een vrij nieuw type is.Hij werkt goed alleen dat de ingestelde temperatuur nie aangehoude blijft.Hij staat ingesteld op 20 gr maar gaat door naar de 24 gr.Het is een mooi toestel en ik hoop dat ik er een goede koop mee gedaan heb.Hij komt bij Vandenbosch in hoeselt en zij hebben hem mooi en vakundig geplaatst.Ik heb nu de pellets van bij hun in de winkel maar weet niet welke het zijn,maar hij brand er wel mooi op.

    Groetjes Steven71.


    Laatst aangepast door Steven op vr nov 04, 2011 8:53 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : andere berichten verwijderd, 1x is genoeg)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van pedro vr nov 04, 2011 7:48 am

    Hallo welkom hier,

    ivm u temperatuur.Ik veronderstel dat het niet koud genoeg is in uw huis en dat de kachel dus op eco-stand een minimum van warmte afgeeft en 24gr dus de laagste temperatuur is dat ie kan halen!

    Grtzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Pcorsa za nov 05, 2011 1:08 pm

    wat heb je moeten neertellen voor je flexa ? gemonteerd enalles ? mvg
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van steven za nov 05, 2011 1:19 pm

    ik denk voor de kachel 2200 euro zonder btw


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty info

    Bericht van Gast za nov 05, 2011 6:59 pm

    Bij ons (Vgg in Ravels) 1995€ ex btw voor de grijze flexa inclusief gratis plaatsing en 300kg pellets gratis.
    Enkel inox buizenwerk komt erbij.

    Steven schreef:ik denk voor de kachel 2200 euro zonder btw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast zo nov 06, 2011 12:43 am

    Steven schreef:ik denk voor de kachel 2200 euro zonder btw


    Kost nu 1995 euro zonder btw.Is nu in promo.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast wo nov 16, 2011 5:12 pm

    Bij ons hebben ze juist een flexa komen plaatsen.We hebben deze gekocht bij VGG uit Ravels voor 1995 euro zonder btw.Deze mensen leveren proper werk!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 8:56 pm

    Heren, er is een prijsverschil tss. de grijze Flexa en de rest ! Alleen de grijze Flexa is in promo.
    En zo te zien is dit bij elke dealer het geval.

    PS. Heb sinds kort de witte versie in de living staan Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty actie

    Bericht van Gast ma nov 21, 2011 9:14 pm

    Is inderdaad enkel op de grijze versie. (1995€)


    Berto schreef:Heren, er is een prijsverschil tss. de grijze Flexa en de rest ! Alleen de grijze Flexa is in promo.
    En zo te zien is dit bij elke dealer het geval.

    PS. Heb sinds kort de witte versie in de living staan Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 12:10 am

    Berto schreef:Heren, er is een prijsverschil tss. de grijze Flexa en de rest ! Alleen de grijze Flexa is in promo.
    En zo te zien is dit bij elke dealer het geval.

    PS. Heb sinds kort de witte versie in de living staan Smile

    En ben je tevreden van de flexa?wij in ieder geval wel.We vinden wel dat je de worm lichtjes hoort als hij draait,is wel even wennen.Wij hebben hem nu 3 weken en prijs kwaliteit denk ik dat we een goede keuze gemaakt hebben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 7:53 am

    We zijn heel tevreden over onze flexa.Wat betreft de temperatuur heb ik hem wel op manueel gezet en de P-stand op 1.Wat het geluid betreft hebben wij geen hinder van de worm end.... Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 7:16 pm

    @steven71: Ik heb 'm nog maar 5 dagen en ben er best tevreden mee maar idd. de worm hoor je dus lichtjes draaien maar dat valt mee vind ik, ook de ventilatie-geluiden zijn niet storend maar gisteren hoorde ik, na de ontstekingsfase, een monotoon geluid (zoals je bv. met een transfo kan hebben maar dan luider) Heb zitten kijken waar het vandaan zou kunnen komen maar nog niets gevonden en dat geluid stoorde me wel ! Zoals willy1959 zegt werk ook ik met de manuele regeling en momenteel staat ook deze op P1 ! Vind dit beter werken dan de automatische regeling en naar mijn eerste bevindingen ook zuiniger !
    Merk wel op dat alles bij mij nog in een testfase zit Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 7:27 pm

    Berto,

    Dat monotoon geluid zoals je het goed beschreven als een transfo hoor ik ook wel maar ik denk dat je hier aan hewoon moet worden.Ik ga dit wel melden!!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van ss wo nov 23, 2011 11:52 am

    willy1959 schreef:Berto,

    Dat monotoon geluid zoals je het goed beschreven als een transfo hoor ik ook wel maar ik denk dat je hier aan hewoon moet worden.Ik ga dit wel melden!!

    Het zoemend geluid, vooral hoorbaar als de kachel "af" staat en er weinig geluid in huis is, is meer dan waarschijnlijk de transfo die staat te trillen. Komt veel voor bij minderwaardige transformatoren in allerhande aparatuur!
    Zeker op reklameren,vervangen door een deftig exemplaar en het geluid zal verdwenen zijn. Als je het zoemen bedoelt tijdens het branden, dan hoor je meer dan waarschijnlijk het draaien van het wormwiel!?
    Groeten,
    ss


    Laatst aangepast door ss op wo nov 23, 2011 11:54 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : iets toegevoegd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 12:18 am

    Het zoemend geluid, vooral hoorbaar als de kachel "af" staat heb ik hier geen last van.Hij staat hier ook op P1 maar ik zie ook de temp op het schermpje staan,er zou volgens de handleiding manueel in het schermpje moeten staan maar dat krijg ik niet klaar?Ik weet niet wat ik fout doe. Maar zo op temp instellen lukt maar hij gaat er altijd een 2gr boven.Ik denk dat het nog nie koud genoeg is.
    Warme groeten,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 12:32 am

    Beste Steven71.Om uw kachel op man te zetten moet U de linkse draaiknop indrukken en dan Uw graden verhogen tot boven de 40 gr en dan komt er man op uw scherm.En de P-stand aanpassen is geen probleem zo te lezen.En wat betreft het zoemend geluid,dat hoor ik ook niet als de kachel af staat.Groetjes,willy1959
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 12:35 am

    willy1959 schreef:Beste Steven71.Om uw kachel op man te zetten moet U de linkse draaiknop indrukken en dan Uw graden verhogen tot boven de 40 gr en dan komt er man op uw scherm.En de P-stand aanpassen is geen probleem zo te lezen.En wat betreft het zoemend geluid,dat hoor ik ook niet als de kachel af staat.Groetjes,willy1959

    Bedankt.Dat ga ik morgen zeker proberen.De kachel moet aan staan neem ik aan?

    Groeten Steven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 7:49 am

    Steven71,de kachel op manueel zetten doe ik altijd als hij in werking is.Groetjes,Willy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 11:19 am

    willy1959 schreef:Steven71,de kachel op manueel zetten doe ik altijd als hij in werking is.Groetjes,Willy

    Ik heb hem boven de 40gr gedraaid met de linkse draaiknop maar er staat nog steeds geen man op het display.Er staat nu work in plaats van work modulation eronder staat 22gr en rechts staat p1.Hij staat wel ingestelt op timer maar dat heeft er normaal niks mee te maken denk ik?Ik heb wel de indruk dat de ventilator nu rustig draait.
    Groetjes Steven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 1:05 pm

    Steven,u draait de linkse knop boven de 40 gr zodat je man ziet staan op het display en dan druk je de linkse knop ook 1 maal in.Eens je dat gedaan hebt zie je daarna enkel links op je display WORK en daaronder de graden en rechts op je display de P-stand en daaronder het uur.Als je dan op de linkse draaiknop duwt zie MAN staan maar deze verdwijnt terug.Willy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 1:59 pm

    willy1959 schreef:Steven,u draait de linkse knop boven de 40 gr zodat je man ziet staan op het display en dan druk je de linkse knop ook 1 maal in.Eens je dat gedaan hebt zie je daarna enkel links op je display WORK en daaronder de graden en rechts op je display de P-stand en daaronder het uur.Als je dan op de linkse draaiknop duwt zie MAN staan maar deze verdwijnt terug.Willy

    Dat is juist het probleem.Ik draai 40gr en verder maar er komt geen man te voorschijn.Er blijft gewoon set room temp 40gr staan.Vreemd he.

    Groetjes Steven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 3:21 pm

    Dat is inderdaad vreemd.Dan zou ik in jou geval de firma contacteren die deze kachel heeft geplaatst want in de handleiding staat het ook zo beschreven dat je op deze manier naar MAN kan overschakelen.Ik moet wel zeggen toen ze deze kachel bij ons geplaatst hebben dat de installateur de parameters heeft aangepast daar deze volgens hem niet juist stonden omdat deze zo van het fabriek worden geleverd.Groetjes,willy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 3:31 pm

    Beste,

    Om het toestel op manueel te zetten moet je de linker scrol toets ingedrukt houden en dan scrollen naar 40°C, daarna zie je man. Dan bevestig je met de rechter scrol toets door in te drukken. In standby stand(niet brandend) zie je dan op het display MAN staan in het midden. Om hem dan in een hoger of lager vermogen te schakelen dient het toestel aan te staan. Persoonlijk vind ik het toch interresant om het toestel te gebruiken in de automatische stand zodat hij zelf zal moduleren.

    groeten,

    Vandebosch Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 5:42 pm

    willy1959 schreef:Dat is inderdaad vreemd.Dan zou ik in jou geval de firma contacteren die deze kachel heeft geplaatst want in de handleiding staat het ook zo beschreven dat je op deze manier naar MAN kan overschakelen.Ik moet wel zeggen toen ze deze kachel bij ons geplaatst hebben dat de installateur de parameters heeft aangepast daar deze volgens hem niet juist stonden omdat deze zo van het fabriek worden geleverd.Groetjes,willy

    Bedankt willy. ga ik doen de firma contacteren. Hij heeft toevallig hier onder juist iets gepost.

    Groetjes Steven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 5:43 pm

    vandebosch schreef:Beste,

    Om het toestel op manueel te zetten moet je de linker scrol toets ingedrukt houden en dan scrollen naar 40°C, daarna zie je man. Dan bevestig je met de rechter scrol toets door in te drukken. In standby stand(niet brandend) zie je dan op het display MAN staan in het midden. Om hem dan in een hoger of lager vermogen te schakelen dient het toestel aan te staan. Persoonlijk vind ik het toch interresant om het toestel te gebruiken in de automatische stand zodat hij zelf zal moduleren.

    groeten,

    Vandebosch Nicky


    Beste Nicky,

    Het toestel komt van bij u.Wij zijn er zeer tevreden van.Alleen wil hij niet in manueel.Ik doe gelijk je het uitlegt en hij gaat niet in man.Ik vind het vreemd want bij mijn ouders die ook een flexa hebben lukt het wel.

    Groetjes Steven.

    Gesponsorde inhoud


    Edelkamin Flexa. Empty Re: Edelkamin Flexa.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 2:21 am