Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van dxnature vr nov 04, 2011 4:26 pm

    Waarom kiezen voor één van deze kachels? Waarom kiezen "veel" forumgangers voor een Edilkamin kachel? Is de bouwkwaliteit beter dan de andere merken? Is de betrouwbaarheid of zuinigheid zijn beste troef? Is de kachel makkelijk in te stellen en te bedienen. Is de afstandsbediening deugdelijk en is ze een meerwaarde? Heb echt teveel vragen om op te noemen. Kortom wat zijn de voor en nadelen van dit merk of dit type kachel. Elke input word zeer gewaardeerd! Heb bij een dealer geweest en die zweert bij het merk maar ik hoor graag eens de gebruikers hun klokje luiden. Uiteraard zijn ook negatieve commentaren welkom. O ja, men vertelde mij dat ze 5 jaar volledige garantie geven op de Edilkamin kachels, das goed meegenomen en geeft wat zekerheid.

    mvg, Ron
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van steven vr nov 04, 2011 4:37 pm

    ze werken met het Leonardo systeem. Kachelt regelt zichzelf binnen een bepaalde marge


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van Gast vr nov 04, 2011 8:06 pm

    gietijzeren vuurhaard , heeft bij mij de doorslag gegeven ....
    staat hier nu twee maand en supercontent van , wel instellingen zelf moeten aanpassen (waarvoor dank @ steven)
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van francky vr nov 04, 2011 9:22 pm

    dxnature schreef:Waarom kiezen voor één van deze kachels? Waarom kiezen "veel" forumgangers voor een Edilkamin kachel? Is de bouwkwaliteit beter dan de andere merken? Is de betrouwbaarheid of zuinigheid zijn beste troef? Is de kachel makkelijk in te stellen en te bedienen. Is de afstandsbediening deugdelijk en is ze een meerwaarde? Heb echt teveel vragen om op te noemen. Kortom wat zijn de voor en nadelen van dit merk of dit type kachel. Elke input word zeer gewaardeerd! Heb bij een dealer geweest en die zweert bij het merk maar ik hoor graag eens de gebruikers hun klokje luiden. Uiteraard zijn ook negatieve commentaren welkom. O ja, men vertelde mij dat ze 5 jaar volledige garantie geven op de Edilkamin kachels, das goed meegenomen en geeft wat zekerheid.

    mvg, Ron
    hoi radio amateur Ron
    Heb hier drie kachels,twee zibro,s en een funny edelkamin de funny is stilder maar is niet beter !!!
    De funny is moeilijker in afsteling( paramerters)en moet ge al wat van ....kennen (Er zijn hier verkopers die het zelf niet kennen lacher zoek maar eens rond op het forum en lees maar !!! anders stuur ik wel een lingk er naar toe.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van Gast vr nov 04, 2011 9:35 pm

    @ francky ; eens je de lijst met parameters hebt is het toch kinderspel om instellingen aan te passen ?
    het klopt wel dat de verkopers (allé die van mij toch) er niet veel vanaf weten Cool
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van dxnature vr nov 04, 2011 9:47 pm



    mvg, Ron[/quote]
    hoi radio amateur Ron
    Heb hier drie kachels,twee zibro,s en een funny edelkamin de funny is stilder maar is niet beter !!!
    De funny is moeilijker in afsteling( paramerters)en moet ge al wat van ....kennen (Er zijn hier verkopers die het zelf niet kennen lacher zoek maar eens rond op het forum en lees maar !!! anders stuur ik wel een lingk er naar toe.
    [/quote]

    Francky, die link is steeds welkom en bedankt voor je toelichting. Ik denk zo "hoe meer parameters, hoe meer mogelijkheden om een perfecte verbranding te krijgen maar ook om de boel in de soep te laten draaien" als je niet goed op de hoogte bent. Heb alleszins ook een seriële poort achter aan de kachel gezien en heb een technieker kunnen spreken die me vertelde dat die software van de fabriek had om via een laptop de kachel op fouten te kunnen meten.

    Groetjes, Ron
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van dxnature vr nov 04, 2011 9:59 pm

    pelletburner schreef:gietijzeren vuurhaard , heeft bij mij de doorslag gegeven ....
    staat hier nu twee maand en supercontent van , wel instellingen zelf moeten aanpassen (waarvoor dank @ steven)

    Bedankt Steven, was een opluchting om eens een kachel te zien waar de ingewanden er ordelijk en degelijk uit zagen. Alle kwetsbare en warmte schuwende onderdelen en bedradingen netjes weggewerkt. 'k Ga het nu niet over andere merken hebben waar men van lof over spreekt en prat gaan op hun kwaliteit maar als je eens een kijkje aan de binnenzijde van sommige pelletkachels kan werpen schrik je soms. De volledige branderkamer en alle losse onderdelen zijn uit gietijzer zoals je schrijft en dat garandeert meestal een lang leven. Een niet te versmaden pluspunt is de 5 jarige garantie die je gemoedsrust wat tegemoet komt.

    mvg, Ron
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van erwin vr nov 04, 2011 10:00 pm

    ron hier tevreden van edilkamin, toch kleine korrektie de garantie van 5j is alleen op de gietzijzer (vuurhaard en korfje) op de rest 2j


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van francky vr nov 04, 2011 10:03 pm

    dxnature schreef:
    pelletburner schreef:gietijzeren vuurhaard , heeft bij mij de doorslag gegeven ....
    staat hier nu twee maand en supercontent van , wel instellingen zelf moeten aanpassen (waarvoor dank @ steven)

    Bedankt Steven, was een opluchting om eens een kachel te zien waar de ingewanden er ordelijk en degelijk uit zagen. Alle kwetsbare en warmte schuwende onderdelen en bedradingen netjes weggewerkt. 'k Ga het nu niet over andere merken hebben waar men van lof over spreekt en prat gaan op hun kwaliteit maar als je eens een kijkje aan de binnenzijde van sommige pelletkachels kan werpen schrik je soms. De volledige branderkamer en alle losse onderdelen zijn uit gietijzer zoals je schrijft en dat garandeert meestal een lang leven. Een niet te versmaden pluspunt is de 5 jarige garantie die je gemoedsrust wat tegemoet komt.

    mvg, Ron

    Ron lees maar eens men laaste berichten,dan kwam ik echt boos op sommige verkopers !!! denk daarbij aan het Leonado sisteem van edelkamin, de regeling lacher


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van Gast za nov 05, 2011 12:34 pm

    Beste,

    Het is inderdaad 5 jaar op het gietijzer en de wettelijke 2 jaar op de elektronische onderdelen.

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie Empty Re: Edilkamin Space, Moon, Funny, Cherie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 10:19 am