Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 16 gasten

Relax, willy1100


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Edilkamin Space met Bioflam pellets

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature ma 29 okt 2012 - 23:23

    Heb even een filmpje op youtube gezet van mijn Space die brand op Bioflam pellets in de P2 stand. Je kan zien dat het ruitje nog zuiver is na 26 uur werking sinds de laatste reinigingsbeurt. Heb de kachel netjes ingeregeld op die pellets en de vlam lijkt me goed van kwaliteit. Graag hoor jullie gedacht indien u wenst te reageren.

    dxnature

    polle90
    polle90
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 26
    Registration date : 31-12-09

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van polle90 wo 31 okt 2012 - 8:46

    Zeer mooie vlammen, mijn ruitje word wel iets sneller vuiler.Ik stook
    bijna altijd op P1. Kan je de parameters eens posten zodat ik eens kan vergelijken
    met de mijne? Dit mag ook in een Pb.
    Grtz
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van Annejanne wo 31 okt 2012 - 9:01

    Op P1 wordt mijn ruitje ook wel sneller vuil. Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, ik denk dat dit een normaal verschijnsel is bij de meeste kachels.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van ss wo 31 okt 2012 - 9:40

    Mooie vlam! En ook een mooie kachel vind ik.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature wo 31 okt 2012 - 13:45

    @Polle90

    Je krijgt vandaag nog een PM, al zijn mijn persoonlijke settings enkel een leidraad als je dezelfde pellets brand. Je schouw is anders en dat maakt een belangrijk verschil waar je rekening moet mee houden.

    @SS

    Heb verleden week de andere P-standen herberekend vanuit mijn settings in P1. Zoals je ziet is de werking op P2 bemoedigend en heb ondervonden dat ik alleen zichtbare vervuiling na langere tijd van de ruit heb in P1 en dat dit op P2 en P3 zo goed als bijna niets te zien is, zelfs na uren branden. Ergens logisch denk ik omdat de verbranding dan net iets beter zal zijn dan op "ralentie". Wegens die hardhouten pellets heb ik de pellettoevoer sterk kunnen verminderen en ook de toevoerlucht laten zakken want anders had ik een lichtgele gejaagde vlam, een erg vuile ruit op korte tijd en een te hoge rookgastemperatuur. Hopen dat als ik ook eens op P4 of P5 moet werken deze simpele herberekening ook nog zal kloppen (lineariteit).
    polle90
    polle90
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 26
    Registration date : 31-12-09

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van polle90 wo 31 okt 2012 - 14:08

    @dxnature.
    Ik brand ook Bioflam, zeer veel warmte en weinig as.
    Grtz

    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van goldwing wo 31 okt 2012 - 16:12

    amai een mooie vlam ik heb een moon is het zelfde binnenwerk als je toch de parameters op schrijft zou het dan ook mogelijk zijn ze naar mij ook door te sturen
    Dan kan ik ook eens proberen met deze instellingen
    mvg
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature wo 31 okt 2012 - 17:24

    @ Polle90 en Goldwing

    Jullie hebben beide een PM.

    Bonne chance pelletforum
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van goldwing do 1 nov 2012 - 9:13

    Al vast bedankt ik heb je mijn instellingen ook doorgestuurd maar ga ze ook eens proberen bij mijn huidige instellingen heb ik een vuiler ruutje
    polle90
    polle90
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 26
    Registration date : 31-12-09

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van polle90 do 1 nov 2012 - 10:03

    @ dxnature
    Heb je parameters in gevoerd en mijn ruitje blijft merkelijk zuiverder
    en heb het gevoel dat ik meer warmte heb. De parameters verschilden
    niet zoveel van degene die ik al gevonden had. Maar al kleine beetjes
    helpen. Thanks daarvoor.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van dxnature ma 5 nov 2012 - 20:34

    @polle90, graag gedaan en nu genieten spring

    Het zijn soms de kleine veranderingen die het doen, grote sprongen zijn meestal niet bevorderlijk voor de werking het Leonardo systeem.

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Space met Bioflam pellets Empty Re: Edilkamin Space met Bioflam pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 28 apr 2024 - 14:18