Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Nog eentje

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nog eentje Empty Nog eentje

    Bericht van Gast zo nov 13, 2011 11:03 am

    Hi folks,

    We zijn een koppels late dertigers uit Melle die houden van uitdagingen en nieuwe inzichten. Binnenkort starten hier vrij grote aanpassingswerken om onze woning van een moderne look te voorzien. Het betreft een uitbreiding van 30 m² en een aanpassing van een bestaand gedeelte van 40 m². En zoals enkelen is ook ons oog gevallen op een pelletkachel. Momenteel verwarmen we met stookolie op een Buderusketel van 10 jaar oud incluis blauwe vlam brander. De brander gaat de deur uit om over te schakelen op gas. In ons nieuw gedeelte komt vloerverwarming die een basistemperatuur zal krijgen van 16°C, dit aangevuld met een pelletkachel. Doel is om de aparte kring van de vloerverwarming eventueel zelfs te kunnen uitschakelen. Is er een panne, hebben we ook steeds een alternatief te bieden.
    Ons eerste oog viel op een Haas+Sohn Pelletto omdat ik allergisch ben aan geluid en dus een toestel zocht op het principe van convectie, dus zonder ventilator.
    Na wat verder te kijken kom ik bij MCZ en Piazetta. MCZ TOBA en Piazetta P957 en 958, omdat deze een groter glas bezitten én dus meer het aangename vuur aan het functionele koppelt (wel met ventilator)..., een vuur moet immers ook gezellig zijn. De glasoppervlakte bij Haas+Sohn is aanzienlijk kleiner en ik wens niet om een stuk metaal te kijken.

    Alle tips welkom!!!

    Greetz, Ducedjen,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nog eentje Empty Rika...

    Bericht van Gast zo nov 13, 2011 12:10 pm

    Hi Folks,


    Lees hier steeds weer positieve zaken over Rika. Ik denk dat ze een bezoekje mogen verwachten van ons...
    Ik zetel momenteel op verschillende fora tegelijk (over diverse materie) en zie ook hier al dat het steeds dieper en dieper én meer verslavend werkt. Mijn vrouwtje zal "content" zijn...

    Greetz, Eddy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nog eentje Empty Re: Nog eentje

    Bericht van Gast zo nov 13, 2011 8:24 pm

    Hey late dertigers uit Melle,

    Wij bezitten sedert meer dan 1 jaar een Haas+Sohn, en zijn er heel tevreden over.Deze kosten inaankoop wel wat meer dan andere maar je hebt ook vele voordelen. Regelmatig lees ik op het forum over instellingen van parameters, pellettoevoer, regeling van de extractiemotor,...Dit is bij Haas+Sohn niet van toepassing. De kachels regelen alles automatisch, en branden met alle soorten pellets. Wij verwarmen een ruimte van 150/kubiek en hebben sedert vorig jaar geen andere energiebron meer moeten aanspreken.(centr. verwarming op gas).
    Kortom : heel tevreden over Haas+Sohn.

    Beste groet, Filip.

    Gesponsorde inhoud


    Nog eentje Empty Re: Nog eentje

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr mei 10, 2024 12:21 am