Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 20 gasten

Bernd


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
Uthrex
francky
pedro
pellbox
piet
Jef
steven
11 plaatsers

    ervaringen met edilkamin tiny


    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast za 28 jan 2012 - 19:24

    ah oké, misschien nog eventjes doorzoeken dan om een andere leverancier te vinden hier in de buurt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van steven za 28 jan 2012 - 20:12

    ik heb daar ook ooit offerte gevraagd en ze waren 1000 euro duurder voor de aanpassing van de schouw, levering en plaatsing van de pelletkachel


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast zo 29 jan 2012 - 11:30

    Tammeke001: de kachel kan langs 3 kanten blazen. Links,rechts en vooraan. Dus als je er 2/3 meter voor zit is zijkant mss oplossing?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast ma 30 jan 2012 - 17:35

    Is er hier een handleiding op het forum beschikbaar?
    Ik zou graag nog weten waar de buis (afstand onderkant en afstand zijkant) zich bevind om de rook af te voeren...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast ma 30 jan 2012 - 17:57

    @ rooseng
    jouw verbruik is wel redelijk te noemen maar als je ze pas een week hebt kan je nog geen conclusie trekken, een pelletkachel bouwt zijn weerstand op en verbruik ligt altijd hoger in het begin,als je een nieuwe auto koopt ga je ook niet meteen 180 mee rijden toch )maar je zal zien dat het goed komt.
    normaal vertelt een verkoper je dat ook bij een aankoop van die kachel.
    heb er al meer dan 200 geplaatst en deze reactie of vraag komt vaak voor.
    @tammeke heb een mooie te koop
    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast ma 30 jan 2012 - 18:51

    Svensonsven,
    het wordt op het forum zeer gewaardeerd als een handelaar zich bij de admin voorstelt als handelaar en zich conformeert aan de geldende regels!
    pascie
    pascie
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 190
    Registration date : 04-03-09

    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van pascie ma 30 jan 2012 - 18:59

    Moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb, dat een kachel zijn weerstand moet opbouwen.
    Wat zijn de richtprijzen van die edilkamin ? Vind deze ook heel mooi.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast ma 30 jan 2012 - 19:08

    Moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb, dat een kachel zijn weerstand moet opbouwen.

    Is ook complete onzin, weer iemand die denk dat de rest van de wereld dommer is dan hijzelf en "geleerd" centjes komt kloppen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast ma 30 jan 2012 - 19:29

    2680€ voor de tiny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast ma 30 jan 2012 - 19:43

    zonder btw dan toch die 2680?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast ma 30 jan 2012 - 19:48

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast di 31 jan 2012 - 17:28

    Kan er mij iemand helpen met onderstaande vraag (enkele posts terug), ik vind nergens een technische fiche die deze details geeft

    Ik zou graag nog weten waar de buis (afstand onderkant en afstand zijkant) zich bevind om de rook af te voeren...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast di 31 jan 2012 - 18:21

    Tammeke001

    Het center van het gat ligt bij de Tiny 10,4 cm van de zijkant en 13,6 cm van de onderkant.
    Diameter is 80mm (8cm)
    Dus : Gat begint op 6,4 cm van de zijkant tot 14,4 cm van de zijkant en 9,6 cm van de onderkant tot 17,6 cm van de onderkant.
    Het is dus als je voor de kachel staat rechts onderaan.

    Hopelijk duidelijk genoeg?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast di 31 jan 2012 - 18:45

    perfect, dank u wel! Ik zet mijn vriend aan het meten.. Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast vr 3 feb 2012 - 12:53

    Hey
    En wat is het verschil tussen de Kelly en Tiny?
    Kheb ook intresse verkopers laat gerust iets weten.
    Kga ook naar Bouwbeurs Roeselaere en Batibouw.
    Dus goeie prijzen welkom
    Vriendelijke groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast vr 3 feb 2012 - 14:24

    Tiny heeft leonardo sysyeem, kelly niet.
    Kelly is volledig in staal en Tiny keramiek afwerking.
    Alleen het uitzicht is anders en ik vond persoonlijk de Tiny mooier.
    Tiny is iets duurder (ongeveer 350 euro)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast vr 3 feb 2012 - 14:33

    merci
    nu snap ik het.
    heb gelezen en gehoord dat kera niks uitmaakt
    thankx
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast wo 7 maa 2012 - 12:22

    Uiteindelijk zijn we niet gegaan voor de Tiny, dit had te maken met de praktische opzet van onze woonkamer.
    Na enkele zaken te bespreken met de leverancier en een technische persoon te laten langskomen hebben we gekozen voor MCZ Philo, morgen komen ze plaatsen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Wie heeft een edelkamin tiny 9kw?

    Bericht van Gast ma 11 maa 2013 - 19:15

    Hoy Iedereen,
    Wie heeft er een tiny edelkamin pelletkachel?
    Eventueel voor en nadelen?
    Vind dat de kachel veel roet produceert aan de uitlaatbuis en de ruit snel zwart is .
    Kachel wordt gebruikt om een ruimte van 70vierkante meter te verwarmen,beetje krap vind ik persoonlijk voor de kachel om 22graden te verkrijgen.als hij begint aan 14 graden binnen dan is het pas na 3 uur 20graden en dan wordt het moeilijk.
    thanks voor de eventuele respons
    alain

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van erwin ma 11 maa 2013 - 19:52

    welke waarden krijg je in de setup menu, bij elk vermogen (4 getallen in de aard van volgende: 193 - 2.25 - 27 - 20.0)

    vragen naar parameters hoeft echt niet in elke post, heb dat 6 keer gelezen en verwijdert,
    zoals aangegeven door admin dick in je ander topic moet je parameters aanvragen in PM bij admin pedro, moeilijker is het niet..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast ma 11 maa 2013 - 20:27

    Hoy Erwin,
    Betreft de setup, hoe kan ik in die setup komen.
    Betreft de parameters zal ik eens een bericht sturen naar Pedro,alsvast bedankt voor de nodige hulp.
    Mvg
    alain
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van erwin ma 11 maa 2013 - 20:42

    in setup gaan: menu toets even inhouden, als er een kode gevraagd word 13 of -13 ingeven,
    dan verder kort op menu tot je 4 waarden zoals hoger beschreven ziet verschijnen, die waarden zou je moeten doorgeven per vermogen (15min branden in elk vermogen)
    dan uit de setup door kort op 0/1 toets te drukken




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gast di 12 maa 2013 - 10:51

    Erwin,
    Pedro heeft me de parameters door gestuurd waarvoor dank.
    Ga eens een paar testen doen als het beter weer wordt daar de kachel nu redelijk marcheerd.
    Het laatste probleem was dat de batterijen plat waren van de afstandsbediening en zo de kachel totaal niet meer reageerde na de opstartfase.Kan gebeuren natuurlijk.

    Schouw komt niet echt boven de nok van het dak mss dat er daar ook een probleem zit maar volgens de verkoper was dat niet echt een probleem.Kachel heeft naar mijn mening veel roet en het glas wordt rap zwart.
    De vlam van de kachel is rood en niet echt geel mss duidt dat op een lucht te kort?

    De verkoper"mensen zijn behulpzaam' komt binnenkort nog eens langs om eventueel éen bijsturing van de kachel te geven.
    alain

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van erwin di 12 maa 2013 - 11:06

    met die 4 waarden kun je min of meer de kachelwerking beoordelen, dus bij gelegenheid die eens melden hier.

    de kachel word automatisch bijgeregeld door het leonardo systeem (pellettoevoer en trek), dit werkt goed mits de regelgrenzen ingesteld worden op de schouw, dit zou ik aan de verkoper overlaten owv garantie.

    een zwarte ruit is een veelvoorkomend probleem bij dit soort kachels, ondiep en het korfje dicht bij de ruit, dat is hier nogal gemeld en daar zul je moeten mee leren leven, dit word natuurlijk niet altijd gezegd bij de aankoop.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Vuile ruit met een edelkamin Tiny

    Bericht van Gast do 28 maa 2013 - 21:16

    Hallo ik heb nu mijn kachel staan maar ik
    Heb wel vuil ruiten ik heb een buis van 80 cm
    In de schouw de kachel brand heel goed vin ik

    Groetjes Fons
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van erwin do 28 maa 2013 - 21:20

    een zwarte ruit is een veelvoorkomend probleem bij dit soort kachels, ondiep en het korfje dicht bij de ruit, dat is hier nogal gemeld en daar is weinig aan te doen.
    ik zou eens een paar soorten pellets testen om het verschil te zien..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen met edilkamin tiny - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin tiny

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo 8 mei 2024 - 10:25