Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    thermostaat

    jan 49
    jan 49
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 113
    Registration date : 17-01-11

    thermostaat Empty thermostaat

    Bericht van jan 49 di nov 22, 2011 7:10 pm

    Beste, ik ben in het bezit van een Edillkamin funny,11kw,of ik de thermostaat op 10 of 20 graden zet,na verloop van tijd is het altijd 21a' 22 graden,wil dat zeggen dat er geen verschil is tussen 10 en 20 graden op de thermostaat

    groetjes jan
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Philip di nov 22, 2011 7:56 pm

    geachte jan

    een kachel is en blijft helaas een kachel en is geen airco

    maw
    wanneer je jouw kachel instelt op 10° of 20° eenmaal deze temperatuur bereikt gaat je kachel moduleren naar ecostand
    echter vuur is en blijft vuur en dus ook warmte produceren, wanneer het warmte verlies van je woning kleiner is dan dan de warmte opbrengst van je kachel in eco stand zal het dus steeds langzaamaan verder blijven opwarmen in je woning

    echter kan je kachel normaal ook bij het bereiken van een temp automatisch uitgeshakeld worden en terug opstarten onder een ingestelde temp


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    jan 49
    jan 49
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 113
    Registration date : 17-01-11

    thermostaat Empty termostaat

    Bericht van jan 49 di nov 22, 2011 8:04 pm

    ik denk dat de kachel redelijk groot is voor de ruimte waarin ze staat,daarom als ze op de laagste stand staat (10 graden) ze op termijn 20 graden haald, zelfs 23 graden,maar ik blijf het toch een groot verschil tussen 10 én 20 graden, misschien kan Nicky hier meer uitleg over geven

    groetjes jan
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van turkoois di nov 22, 2011 8:16 pm

    Beste Jan 49,

    Het is zoals Philip zegt.
    Ook al is de kachel misschien redelijk groot is voor de ruimte waar hij staat.
    Zorg dat je kachel zodanig staat ingesteld dat de kachel zich bij de bereikte temperatuur zichzelf uitschakelt en bij een lagere temperatuur, dan ingesteld, weer terug inschakelt. Tenminste als dat met je kachel mogelijk is.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    jan 49
    jan 49
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 113
    Registration date : 17-01-11

    thermostaat Empty termostaat

    Bericht van jan 49 di nov 22, 2011 8:24 pm

    ik denk niet dat je dit bij deze kachel kan instellen,(zich zelf in en uitschakelen) het minimum vermogen is 5.5 kw, misschien is dat een beetje veel

    warme groetjes
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Philip di nov 22, 2011 8:44 pm

    jan dat zal wel een andere funny eigenaar beamen of dit kan of niet
    ik denk wel dat er de optie op aanwezig is om auto uit te schakelen op een behaalde temp omdat je over een redelijk recent model kachel beschikt

    als je kachel in eco blijft verder branden maakt het helemaal niet uit of je thermostaat op 10 of 20° ingesteld staat de kachel blijft gewoon verder warmte produceren , echter hij zal steeds in eco stand branden als je thermostaat om 10° ingesteld staat






    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Gast di nov 22, 2011 9:21 pm

    jan 49 schreef:Beste, ik ben in het bezit van een Edillkamin funny,11kw,of ik de thermostaat op 10 of 20 graden zet,na verloop van tijd is het altijd 21a' 22 graden,wil dat zeggen dat er geen verschil is tussen 10 en 20 graden op de thermostaat

    groetjes jan

    hey
    onze kachel haald ook deze temp op eco stand zelfs als de kachel op 10 graden staat ,wat ik doe ik verminder ze vermogen ,ik weet niet of je dit bij de funny ook kan zoals de mcz ,ik heb 7 standen van verminderen of vermeerderen op alle vermogens van -3 tot +3
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van turkoois wo nov 23, 2011 9:22 pm

    Beste Jan 49,

    Wat zegt je leverancier van de kachel hiervan.
    Je zou hem eens kunnen contacteren.
    Staat er niks in je handleiding hierover.

    Groetjes,

    Chris

    Turkoois


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van francky wo nov 23, 2011 9:47 pm

    jan 49 schreef:ik denk niet dat je dit bij deze kachel kan instellen,(zich zelf in en uitschakelen) het minimum vermogen is 5.5 kw, misschien is dat een beetje veel

    warme groetjes

    Dat kan de funny WEL !!! lees eens goed of zoek toch eens op het forum aub zeg.Philip gaf al een tipe
    Het staat hier op het forum


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Philip wo nov 23, 2011 10:40 pm

    jan
    kijk een in je handleiding dat je dit terug vind, dat hoofdstuk zou moeten gaan over de de automatische stopfunctie

    Clima °C
    Op automatisch, indien het menu
    Clima ON wordt ingesteld. De kachel
    dooft als de omgevingstemperatuur
    hoger is als de geregelde temperatuur***


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Gast do nov 24, 2011 1:38 pm

    jan 49 schreef:Beste, ik ben in het bezit van een Edillkamin funny,11kw,of ik de thermostaat op 10 of 20 graden zet,na verloop van tijd is het altijd 21a' 22 graden,wil dat zeggen dat er geen verschil is tussen 10 en 20 graden op de thermostaat

    groetjes jan

    Jan,

    Op vraag van U via mail op mijn privé mail adres antwoord op Uw vraag en hieronder geschreven antwoorden.
    Voor te beginnen gaat het hier over een sympathy toestel van 11KW, minimale afgifte van warmte van het toestel bedraagt:5.5KW, ik stel dat altijd al in dat hij op het minimum toch nog wat minder afgeeft, minder als 4KW is onmogelijk.
    Waarom is dat zo: Een pelletkachel is een kachel op alternatieve brandstof en niet fosiele brandstof, dit wil dus zeggen dat er altijd een bepaalde hoeveelheid hout(pellets) nodig is om het toestel brandende te houden. Je zal ook kunnen zien dat het toestel zeer laag brand als de gevraagde temperatuur bereikt is. Bij fosiele brandstoffen is dit uiteraard veel simpeler en met minder brandstof aan te houden. Om de plus minus 15 minuten zal hij echter even harder branden en blazen om zichzelf te reinigen.
    Wat is de oplossing ervoor. Naar mijn mening is het beter het toestel dan in 2 fases of zelfs 3 fases te laten branden. Het Menu Clima comfort dat ingebouwd staat in het toestel schakel ik steeds uit. Waarom: aangezien bij menu Clima een Delta temperatuur(temperatuur op welk verschil het toestel terug inschakeld tov de gevraagde temperatuur) ingesteld dient te worden. Hierdoor zal het toestel door de dag meerdere keren in & uitschakelen waardoor het dan wel mag lijken dat er een grotere besparing is, maar er eigenlijk meer geld in de stroom wordt gestoken(ontstekingsweerstand), verder zal dit uiteraard ook een snellere slijtage van de ontstekingsweerstand en onderdelen veroorzaken. Is het toestel dan te zwaar aangekocht??? Neen, naar mijn mening niet, het toestel is gebaseerd om van een buitentemperatuur van -20° binnen toch nog 20° te kunnen halen. 90% van het jaar zal het toestel dus eigenlijk te zwaar zijn, maar die extreme koude periode dient het binnen uiteraard toch warm genoeg te zijn.

    Hopelijk heeft iedereen hier wat aan...

    Vandebosch Nicky
    jan 49
    jan 49
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 113
    Registration date : 17-01-11

    thermostaat Empty thermostaat

    Bericht van jan 49 do nov 24, 2011 2:32 pm

    Nicky, bedankt voor de uitleg, groetjes van een tevreden klant
    Jan

    Gesponsorde inhoud


    thermostaat Empty Re: thermostaat

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 1:33 am