Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Flamingo, korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast za dec 03, 2011 6:36 pm

    Kan mij hier iemand mee helpen?Sensor en t-stuk zijn zuiver.Wat kan ik er aan doen.Parameters?

    Groetjes Steven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast za dec 03, 2011 7:35 pm

    steven71 schreef:Kan mij hier iemand mee helpen?Sensor en t-stuk zijn zuiver.Wat kan ik er aan doen.Parameters?

    Groetjes Steven.

    eens verder kijken dan je t stuk in de schouw of flexibel ??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast za dec 03, 2011 7:50 pm

    jl schreef:
    steven71 schreef:Kan mij hier iemand mee helpen?Sensor en t-stuk zijn zuiver.Wat kan ik er aan doen.Parameters?

    Groetjes Steven.

    eens verder kijken dan je t stuk in de schouw of flexibel ??

    Daarin is alles ok.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast za dec 03, 2011 8:41 pm

    Beste Steven71,
    Hebben sinds vandaag ook een nieuwe Flexa. De doorvoer is bij ons naar buiten met een bochtje van 45 graden afgewerkt. Niet omhoog maar naar beneden gebogen.
    De luchtinlaat is met een klein roostertje afgewerkt. Wij hebben gemerkt dat bij de P-5, P-4, P-3 en P-2 ook de storingscode A 03 Low Draft in het display verschijnt.
    Mogelijk door de wat straffe wind van vandaag die misschien verkeerd op ons inlaat rooster staat, slaat deze foutcode toe. Geen idee ! We hebben dit getracht op te lossen door een tegel wat schuin voor de inlaat te plaatsen. De stand van de ventilator heb ik nu gedurende een volle 2 uur op stand P-1 staan en er verschijnt nu geen foutcode.

    Ik heb ook de parameters gecontroleerd en alles staat volgens de voorschriften van de leverancier.

    Mijn enige advies zou zijn, controleer de juiste parameters.

    mvgr Chiel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast zo dec 04, 2011 10:38 am

    Chiel schreef:Beste Steven71,
    Hebben sinds vandaag ook een nieuwe Flexa. De doorvoer is bij ons naar buiten met een bochtje van 45 graden afgewerkt. Niet omhoog maar naar beneden gebogen.
    De luchtinlaat is met een klein roostertje afgewerkt. Wij hebben gemerkt dat bij de P-5, P-4, P-3 en P-2 ook de storingscode A 03 Low Draft in het display verschijnt.
    Mogelijk door de wat straffe wind van vandaag die misschien verkeerd op ons inlaat rooster staat, slaat deze foutcode toe. Geen idee ! We hebben dit getracht op te lossen door een tegel wat schuin voor de inlaat te plaatsen. De stand van de ventilator heb ik nu gedurende een volle 2 uur op stand P-1 staan en er verschijnt nu geen foutcode.

    Ik heb ook de parameters gecontroleerd en alles staat volgens de voorschriften van de leverancier.

    Mijn enige advies zou zijn, controleer de juiste parameters.

    mvgr Chiel


    Beste Chiel

    Ik heb je een pm verzonden.
    Kan je me aub iets laten weten.

    Vriendelijke groeten

    Steven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast zo dec 04, 2011 1:41 pm

    Steven,

    Er is een berichtje naar je onderweg.
    Als dat niet bij je binnenkomt, even reactie op deze site

    groet Chiel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van steven zo dec 04, 2011 2:02 pm

    als je afvoer van de gassen recht naar buiten is en dan stopt, verschiet ik er niet van dat je foutmeldingen krijgt.

    een schouw moet naar naar omhooog, tot boven het dak!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast zo dec 04, 2011 3:48 pm

    Steven schreef:als je afvoer van de gassen recht naar buiten is en dan stopt, verschiet ik er niet van dat je foutmeldingen krijgt.

    een schouw moet naar naar omhooog, tot boven het dak!

    Beste,
    Mijn schouw is 2m lang en komt boven het dak uit.Met mijn schouw is niks mis denk ik.Ze is zuiver en trekt goed.

    Groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast zo dec 04, 2011 11:10 pm

    steven71 schreef:Kan mij hier iemand mee helpen?Sensor en t-stuk zijn zuiver.Wat kan ik er aan doen.Parameters?

    Groetjes Steven.

    De foutcode A03 kan het volgende betekenen:
    (als de stroom verbrandingslucht onder de minimum toelaatbare drempel daalt)
    • Schoorsteen verstopt
    • Deur open
    • Haard verstopt
    • Debietmeter (luchtstroomsensor) vuil
    • Pakking deur moet vervangen worden

    Maar aangezien u de kachel pas enkele dagen in u bezit heeft, denk ik dat de pakking nog wel in tact is.

    Groetjes Trientsje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast ma dec 05, 2011 1:11 am

    Trientsje schreef:
    steven71 schreef:Kan mij hier iemand mee helpen?Sensor en t-stuk zijn zuiver.Wat kan ik er aan doen.Parameters?

    Groetjes Steven.

    De foutcode A03 kan het volgende betekenen:
    (als de stroom verbrandingslucht onder de minimum toelaatbare drempel daalt)
    • Schoorsteen verstopt
    • Deur open
    • Haard verstopt
    • Debietmeter (luchtstroomsensor) vuil
    • Pakking deur moet vervangen worden

    Alle punten die je hebt beschreven zijn bij mij in orde.Ik denk dus dat het in de parameters er iets veranderd moet worden.

    Steven.

    Maar aangezien u de kachel pas enkele dagen in u bezit heeft, denk ik dat de pakking nog wel in tact is.

    Groetjes Trientsje
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van steven ma dec 05, 2011 6:28 am

    mijn bericht van de schouw was voor chiel bedoeld


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast ma dec 05, 2011 8:11 am

    Steven schreef:mijn bericht van de schouw was voor chiel bedoeld

    O excuses voor mijn antwoord, ik meende te lezen "kan iemand mij helpen"
    Maar goed als u het niet op prijs stelt dat ook iemand anders antwoord probeert te geven, probeert te helpen
    kunt u misschien de volgende keer het beste "iemand" door "Steven" vervangen

    Groetjes Trientsje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast ma dec 05, 2011 10:19 am

    Trientsje schreef:
    Steven schreef:mijn bericht van de schouw was voor chiel bedoeld

    O excuses voor mijn antwoord, ik meende te lezen "kan iemand mij helpen"
    Maar goed als u het niet op prijs stelt dat ook iemand anders antwoord probeert te geven, probeert te helpen
    kunt u misschien de volgende keer het beste "iemand" door "Steven" vervangen

    Groetjes Trientsje

    Trientje

    Ik ben blij met alle hulp.Maar ik denk dat er een vergissing is gebeurt op naam.Er zijn 2 met de naam steven in dit toppic.Ik ben Steven71 en ben stel u hulp zeker op prijs.

    Groetjes Steven71
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van ss ma dec 05, 2011 11:44 am

    Trientje, Steven (in groene letters) is de Admin... Klein misverstand Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast ma dec 05, 2011 11:58 am

    ss schreef:Trientje, Steven (in groene letters) is de Admin... Klein misverstand Laughing

    Hihi ja gaat over 1 kachel, maar meerdere mensen ideeen Smile geeft niet hoor Wink
    Ga weer lekker voor mijn kacheltje zitten en genieten van de heerlijke warmte Smile

    Groetjes Trientsje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast za jan 07, 2012 2:26 pm

    Ik heb deze foutcode ook een aantal keren gehad deze week.Na kontakt te hebben gehad met de firma die onze flexa hebben komen plaatsen gaan ze een technieker van edilkamin laten komen want deze foutcode zou te maken hebben met een softwareprobleem.Dus ze gaan een update komen doen.
    Groetjes,Willy Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast za jan 07, 2012 2:35 pm

    Beste,

    De Foutcode A03 heeft niets te maken met de software, dat heeft altijd te maken met de schoorsteen toestand. Terugslag in de schoorsteen bij hevige wind kan daar een oorzaak van zijn.
    groeten,

    Nicky
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van steven za jan 07, 2012 4:31 pm

    het zijn speciale dagen geweest deze week. kachels kunnen daar nog al eens last van hebben.

    werkt de kachel nu goed?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty info

    Bericht van Gast za jan 07, 2012 7:54 pm

    Nikky,
    In het geval van Willy heeft dit wel degelijk iets te maken met de software want de parameter die je ervoor zou moeten aanpassen is gewoon niet aanwezig en moet dus de software er opnieuw opgezet worden om deze aan te kunnen passen.
    Dus Nikky als je de situatie niet kent beter niet te vlug conclusie trekken he.
    Mvg,
    Vgghoutpellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast di jan 10, 2012 1:08 pm

    hallo
    ik heb een edelkamin flexa geplaatst midden december.
    werkte zeer goed
    tot twee dagen geleden de fout melding a03 verscheen.
    heb de kachel zuiver gemaakt geen fout melding meer.
    nu is al drie dagen op rij dat ik de foutmelding a03 krijg.
    heb de kachel uitgeschakeld en terug aangezet gaat een aantal uren goed krijg dan op nieuw fout melding.
    gr martin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty a03

    Bericht van Gast di jan 10, 2012 4:04 pm

    één goede raad je kachel installateur bellen want zal waarschijnlijk zelfde probleempje zijn.
    Wat voor schouw heb je?

    Vgghoutpellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast di jan 10, 2012 4:09 pm

    Beste VGG,

    Wat bedoel je met de paramter om aan te passen is niet aanwezig. Als verdeler van Edilkamin zou je toch goed moeten weten wat je kan aanpassen in het toestel. Dus hierbij even een opsomming van de mogelijkheden. Ofwel pas je de schoorsteen aan, ofwel zet je de extractiemotor hoger, ofwel zet je de veiligheid wat lager. In ieder geval heb ik nog nooit gehad dat A03 foutcode te maken had met een softwarematig probleem. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het onmogelijk zou zijn, dat heb ik al geleerd dat alles mogelijk is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast di jan 10, 2012 4:31 pm

    hallo
    a03 probleem
    heb een schouw van 8 m hoog met een schouwpot van 30 op 30 cm
    als ik een papiertje voor de schouw ingang houw dan vliegt het in de schouw dus genoeg trek lijkt mij
    gr martin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty a03

    Bericht van Gast di jan 10, 2012 4:33 pm

    Daar zat hem inderdaad het probleem. De veiligheid lager zetten met parameter P134 maar de 134 was niet aanwezig door een foutje in software.
    Heb dit nu al 2 keer gehad.
    Dan komt de technieker van Edilkamin met zijn computer en alles is opgelost.
    Dus inderdaad alles kan.

    Mvg,
    Vgghoutpellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gast ma jan 16, 2012 6:15 pm

    Beste Nicky,

    De technieker van Edilkamin heeft geweest en een software update gedaan.Dus het heeft niets te maken met de schoorsteen zoals je in Uw eerdere commentaar schrijft.Het is wel degelijk een software probleem zoals Vgghoutpellets vernoemde.

    Groetjes,willy 1959

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT. Empty Re: Edilkamin Flexa foutcode A 03 LOW DRAFT.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 5:37 pm