Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+17
turkoois
marver
kempenaar
cuypersmarc
ss
john-159
pedro
gertdc
rika1967
francky
Frakke
nick1
Annejanne
Philip
steven
Fleur
Ikzelf
21 plaatsers

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Enquête

    Gebruik jij je pelletkachel als hoofd- of als bijverwarming?

    [ 46 ]
    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_left50%Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_right [50%] 
    [ 15 ]
    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_left16%Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_right [16%] 
    [ 21 ]
    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_left23%Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_right [23%] 
    [ 4 ]
    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_left4%Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_right [4%] 
    [ 3 ]
    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_left3%Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_right [3%] 
    [ 3 ]
    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_left3%Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Bar_right [3%] 

    Totaal aantal stemmen: 92

    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 374
    Registration date : 11-09-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Ikzelf do dec 22, 2011 9:06 am

    Ik zit dan weer met een dilemma.

    Vorig jaar volledig CV met mazout gestookt.

    d.w.z. leefruimtes warm als we thuis waren, badkamer warm, rest van het huis op stand 1 (als het echt koud was warmde de chauffage wat op).

    Hierdoor was het in het hele huis 'behaaglijk" als het écht koud was... De kou was gebroken..

    Verbruik op jaarbasis 1800l mazout, incl. warm water. dus ik gok op een verbruik van 1200-1300l voor verwarming alleen...

    = +- 1050 euro aan verbruik aan de huidige prijzen van mazout.

    NIEUWE SITUATIE: pelletkachel in leefruimtes (keuken + living), momenteel een verbruik van ongeveer 450kg / maand = met ongeveer 7stookmaanden per jaar + wat extra: +- 3200kg per jaar x 3,50eur/15kg= 750euro

    Dit betekent slechts een besparing van 300eur/jaar in het beste geval! Want echte winter heeft mijn kachel nog niet gehad...

    Hierbij komt dat de rest van het huis ijskoud wordt/is...

    Wij twijfelen dus om onze CV toch terug aan te zetten en te gebruiken... Waardoor onze besparing natuurlijk enorm gaat zakken of zelfs wegvallen Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gast do dec 22, 2011 9:55 am

    Ik vind je verbruik aan pellets wel vrij hoog, ik weet niet hoelang je stookt per dag natuurlijk.
    Ik heb momenteel ongeveer 15 kg op 24u, mijn kachel brandt ook 24u. Mijn CV enkel op momenten dat het nodig is voor badkamer,gang en eventueel kinderkamers. Mijn maandelijkse rekening van gas en elektriciteit is van 300€ naar 170€ gegaan sinds ik mijn pelletkachel heb.

    Groetjes
    Kristel
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 374
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Ikzelf do dec 22, 2011 9:57 am

    Ik vind het ook hoog.

    Wij stoken van 5u10 tot 21u30. Kost ons een dikke 15kg op dit moment... En het is maar 21° - 22°... Dus niet overdreven hé...

    Ruimte is wel 190m³ ongeveer...
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van john-159 do dec 22, 2011 10:07 am

    na twee dagen nog niet veel te zeggen hierover. Momenteel verwarmt de pelletkachel hoofdzakelijk de living(23graden). Deur staat open maar warmte geraakt niet tot keuken (20graden). S' morgens en s'avonds een half uurtje de CV om de badkamer en keuken goed warm te stoken (23graden). CV werkt op mazout en is een warmeluchtverwarming, dus op korte tijd de gewenste ruimte snel op temperatuur. Verbrui vroeger ongeveer 2000L mazout (zonder warm water). Met pelletkachel hoop ik mijn verbruik terug te brengen tot 600L. Vermoed met 1000kg toe te komen. Vroeger 2000L x 0.85 cent=1700 euro.Nu 600L x 0.85 = 500 euro + 1000 kg pellets aan 250 euro =750 euro. Verschil bijna 1000 euro;
    OPGELET, dit is een ruwe schatting, volgend jaar kan ik er meer over vertellen. Alles is natuurlijk afhankelijk hoe warm we het willen hebben en in welke ruimtes. Ik kan wel zeggen dat we nu een veel aangenamer en warmer huisje hebben.

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van ss do dec 22, 2011 10:34 am

    Pellets voor keuken en living en als het heel koud is de hall, electriciteit voor de badkamer. Bureau verwarmen we zowat 2 uren per week electrisch. Bovenverdieping overal electriciteit, maar daar verwarmen we amper.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Fleur do dec 22, 2011 1:13 pm

    @ ikzelf
    heb je wel de juiste kachel gekozen,ik heb het hier over die met kanalisatie
    ik verwarm hier gans de benedenverdieping,living,keuken,veranda,3 slaapkamers.....badkamer moet bijgestookt worden met elektr.
    wel met een kachel met kanalisatie + 2DE VENTILATOR.


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 374
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Ikzelf do dec 22, 2011 2:04 pm

    wij hebben een Rika Revo gekocht, dus geen kanalisatie...
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van cuypersmarc do dec 22, 2011 2:21 pm

    wij zijn nu een dikke 2 maanden aan het verwarmen, ik draai er nu ongeveer 15kg per dag door soms iets meer.
    deze kachel staat van s'morgens 08:00 tot ongeveer 00:00 op 21 a 22 graden, om 00:00 zetten wij deze op 20gr tot s'morgens 08:00 ongeveer.
    tijdens de dag verwarmen wij de beneden verdieping ongeveer 410m3,
    s'avonds gaat de deur naar de boven slaapkamers open , en tijdens de dag wordt deze gesloten.
    ik ga er wel nog eentje plaatsen boven met kanalisatie want tijdens een echte winter gaan we het niet redden denk ik.
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van kempenaar do dec 22, 2011 2:43 pm

    ik gebruik mijn pelletkachel hoofdzakelijk als bijverwarming, overdag , s'avonds als het te koud
    wordt gaat de c.v. aan
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 374
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Ikzelf do dec 22, 2011 2:53 pm

    @ cuypersmarc

    Amai... slechts 15 kg en zo stoken...

    Heb jij een paasiefwoning ofzo?
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van cuypersmarc do dec 22, 2011 2:59 pm

    neen,het huis is van 1958 enkel dubbele beglazing geen muur isolatie,( muur is dubbele steen ) en geen dak isolatie.
    volgend jaar gaan we wel het dak verbeteren en op de zoldervloer isolatie leggen.
    het is nu ook nog niet echt koud geweest he, daarom zou ik een tweede boven plaatsen met kanalisatie of cv.
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 374
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Ikzelf do dec 22, 2011 3:08 pm

    amai, en dan maar 15kg opstoken, voor een hele dag... in meer dan 400m³... Tjeezes, dat is voor mij een droom en mijn huis is van 1993 met een living van 180m³...
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van cuypersmarc do dec 22, 2011 3:13 pm

    het heeft nog niet echt koud geweest ook niet he
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gast do dec 22, 2011 5:42 pm

    Hier rijwoning van '68 140 m³
    geen vloerisolatie
    5 cm spouwisolatie
    nieuwe ramen
    23 cm dakisolatie

    beneden enkel pellets, niks anders
    hoogrendementsketel voor cv op 1 v. en badkamer
    verbruik ongeveer 100 zakken

    mvg, Bram
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gast do dec 22, 2011 6:11 pm

    Hoofdverwarming met back-up.Appartement van 150 vierkante meter.Verbruik is nu van s'morgens 6u tot 12u en s'avonds 16u tot 23u ongeveer 12kg.We verwarmen living keuken en 2 slaapkamer en badkamer.
    marver
    marver
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 61
    Registration date : 07-11-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van marver do dec 22, 2011 7:11 pm

    Hier ook hoofdverwarming. Brand ganse dag doch wordt 's avonds terug gezet op 10 graden.
    Automatisch springt ze dan in programma en zorgt dat je 's morgens opstaat met 16 à 17 graden.
    Wel wat gespeeld met het programma.
    Momenteel verbruik van ongeveer 15 kg per dag.
    Ruimte ongeveer 150m3 plus overloop boven en een kamer van 45m3.


    _________________
    Edilkamin Cherie geplaatst dec 2011
    Pellets: Bioflam (groepsaankoop Limburg)
    ----------------------------------------
    19 x Siliken 245Wp
    SMA SB4000TL-20
    Dakhelling: 35°
    Ligging: 260°
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gast do dec 22, 2011 7:48 pm

    Wij gebruiken de pelletkachel om de woonkamer met keuken en hal snel op te warmen. De rest van het huis en de praktijk wordt door een cv op gas verwarmd. ik denk dat momenteel de pelletkachel 3 x per etmaal een uur aan gaat op zijn thermostaat.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van turkoois do dec 22, 2011 9:14 pm

    Hier wordt sinds vorig jaar (begin november) de pelletkachel enkel gebruikt om de living en keuken (120 m3) te verwarmen van 's morgens 9:30 uur tot 22:30 uur (13 uur per dag, 6 dagen per week en 1 dag ongeveer 7 uur) temperatuur gemiddeld 22 graden. 's morgens wordt met de cv (gas) de begane grond en eerste etage in 30 minuten warm gestookt op 21 graden. Ik heb een losse thermostaat in de inkomhal staan. Deze thermostaat voor de cv staat daarna de hele dag en nacht op 17 graden ingesteld.

    Verbruik gas is vorig jaar gezakt van 1365 m3 naar 766 m3. Besparing van ongeveer 600 m3. Verbruik pellets was vanaf 3 november tot einde stookseizoen 52 zakken van 15 kg.
    De woning (1999)is helemaal geïsoleerd.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    Laatst aangepast door turkoois op do dec 22, 2011 9:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : wat vergeten)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    avatar
    bogaerts
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 21
    Registration date : 01-10-09

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van bogaerts za dec 24, 2011 5:33 pm

    als hoofdverwarming ;heb in badkamer elektrisch vuurtje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gast ma dec 26, 2011 11:45 am

    Wij verwarmen de woonkamer met de pellet kachel.
    De thermostaaat v/d cv ketel hangt in de gang hij staat op 16 graden.
    Daardoor met extreme kou word de badkamer en gang verwarmt.
    De radiatoor kranen van de cv in de woonkamer staan bijna dicht.
    Zomers gebruiken we 6 kub gas voor verwarmen v/h douche water.
    In de winter zitten we nu op 8 kub gas , dus gemiddeld 2 kub voor verwarmen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gast ma dec 26, 2011 4:04 pm

    Ik zou durven zeggen dat bij ons de pelletkachel (Saey Neema) de hoofdverwarming is.
    Bij kouder weer brandt hij 24 op 24 uur.
    Wordt enkel een uurtje stilgelegd om te reinigen.
    De living en keuken zijn één ruimte.
    's Nachts op minimum, overdag op een hogere stand naargelang nodig.
    Ik zet de kachel overdag op zo'n stand dat de CV maar af en toe moet tussenkomen.
    (dit meestal bij vriesweer, voor het moment niet dus).
    We gebruiken geen thermostaat voor de pelletkachel.
    Daarmee schakelde de Saey Neema meerdere keren aan en uit (heeft geen soort eco-stand) en dit vond
    ik niet interessant. bv. te grote temperatuurschommelingen.
    De badkamer en slaapkamers hebben een apart circuit met thermostaat in badkamer
    en thermostatische kranen in de slaapkamers.
    (Ik heb nog jong volwassenen thuis die graag op hun slaapkamer vertoeven al dan niet met
    vriend of vriendin.) Wink

    demosthenes
    demosthenes
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Registration date : 23-02-11

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van demosthenes ma dec 26, 2011 5:48 pm

    Centrale verwarming via Oekofen cv ketel op pellets

    In het tussenseizoen (of als alternatief) een Ecoteck kachel Laura Air waarmee ik de gehele benedenverdieping vrij snel opgewarmd krijg

    Geen andere verwarming meer - nog een gratis mazouttank vierkant enkelwandig op te halen (staat binnen in de gang Laughing )


    _________________
    Ecoteck Laura Air Plus kachel 12kW
    Oekofen 15kW cv ketel
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty bijverwarming of hoofdverwarming

    Bericht van atlasgust ma dec 26, 2011 6:55 pm

    Oekefen ketel en inbouwkachel voor avonds. Ben geen voorstander van twee of drie pelletkachel (geeft te veel arbeid),als je die sommen tesamen teld van de kachels en vergelijkt met een ketel met 40 % premie op dan krijg je toch een ander verhaal.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gast ma dec 26, 2011 10:47 pm

    Onze kachel, een Rika Revo, staat in de living en brand vanaf we opstaan tot één of twee uur voor het slapengaan.
    Hebben ook centrale verwarming op aardgas. Thermostaat hangt in de keuken. 's Morgens is het ongeveer 16 à 17 graden overal in huis. Ongeveer een half uur voor we opstaan gaat dan enkel in de keuken even de c.v. aan tot het daar 20 graden is. Daartegen is de kachel "warm gelopen" en houd hij de hele dag de temperatuur op punt. In de living en ook in de keuken. Thermostaat blijft de hele dag ingesteld op 20graden maar springt tot hier toe zelden of nooit op. Is nu ook nog niet echt koud buiten.
    Als we enkel met de kachel zouden verwarmen dan zou het toch te lang duren vooraleer de keuken ook warm is. En we zitten tijdens ons ontbijt niet graag in de kou.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van ss di dec 27, 2011 10:55 am

    Patje, waarom de kachel niet programmeren dat hij een uur voor je opstaat aanslaat???
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gast di dec 27, 2011 2:41 pm

    Onze keuken is achter de hoek en het duurt toch even om de keuken warm te stoken. Misschien omdat onze Rika geen ventilator heeft en dat de warmte daardoor iets minder snel verdeeld. Hebben het in het begin wel enkele keren geprobeerd om volledig zonder c.v. de benedenverdieping warm te stoken. Maar dan werd het in de living tot 24 à 25 graden vooraleer de keuken 19à20 graden haalde.
    Als de c.v. nu een half uurtje opstaat is het daar 20 graden en dan houd onze kachel het makkelijk.In de living is de gemiddelde temperatuur zo'n 21 graden.
    Maar we zullen het eens proberen om de kachel een uur vroeger te laten aanslaan.
    Hebben onze kachel nog maar een maand of 2 en zijn nog een beetje zoekende.
    Groetjes


    Gesponsorde inhoud


    Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel? - Pagina 2 Empty Re: Bijverwarming of hoofdverwarming? Hoe gebruiken jullie je kachel?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 9:04 am