Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    pellet cv kachel...


    Gast
    Gast


    pellet cv kachel... - Pagina 2 Empty pellet cv kachel

    Bericht van Gast di feb 14, 2012 4:50 pm

    ik heb mijn thermo reeds op diverse manieren aangesloten. Nu onlangs op een buffervat.

    Op sommige ogenblikken is het zelfs zo dat je enorm veel pellets verbruikt om de buffer op temperatuur te houden.
    In voor en na seizoen ben ik er zeker van dat je zonder een buffervat kan.

    Bij een pelletketel is het nog anders. Deze heeft meestal reeds een kleine buffer.

    Volgend stookseizoen ga ik er een bypass opzetten zodat ik niet altijd mijn buffer moet verwarmen.

    Maar ik kan wel zeggen dat bij extreme koude zoals afgelopen dagen een buffer zeer goed tot zijn recht komt.
    spartherm,

    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    pellet cv kachel... - Pagina 2 Empty Re: pellet cv kachel...

    Bericht van Block wo feb 15, 2012 8:31 am

    Ik denk ook dat spartherm gelijk heeft, het hangt er volgens mij ook van af hoe sterk uw kachel kan moduleren, dan is er geen probleem.

    Ik dat het idee van een buffervat moet er zijn nog afstamt van de gewone houtkachel met watermantel, dat kan je amper moduleren en heb je een buffervat nodig.

    Ik heb ook een buffervat overwogen maar de installateur zag daar niet veel winst in, behalve idd bij extreme koude staat er al direct veel warm ter beschikking, maar dat probleem kan je ook weer verhelpen door de kachel een uurtje vroeger te laten opspringen.



    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt

      Het is nu za mei 11, 2024 11:51 pm