Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Electronica Sideros Discovery 8

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 12:59

    Ik ben in het bezit van een Sideros Discovery 8 pelletkachel. De kachel heeft altijd zonder problemen gewerkt. Helaas werkt het bedieningspaneel niet meer. Ik kan dus de kachel niet meer aanzetten, temperatuur wijzigen etc. Heeft iemand ervaring met het repareren van de printplaat van deze kachel?

    Alvast bedankt!
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Fleur zo 26 feb 2012 - 13:04

    edwin

    is er geen zekering gesprongen ?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 13:25

    Zou kunnen... 't Is wel vreemd dat eerst de "PLUS" (de knop om o.a. de temperatuur te verhogen) het niet meer deed. Ik heb toen het display gedemonteerd om te kijken wat er evt. kapot was. Na montage deden de andere 3 knoppen het ook niet meer. Er staat dus ook niets in het display, dus geen ON of LOAD. Zit de zekering achterop de kachel?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Fleur zo 26 feb 2012 - 13:29

    normaal in de omtrek van de printplaat maar of dit bij alle kachels zo is weet ik niet.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 13:33

    Is het een display met 4 of met 6 knoppen en heb je nog wel beeld?

    Als het display niets meer laat zien kun je op de printplaat de zekering vervangen. Heb je wel beeld en reageert het display niet op de knoppen kun je deze vervangen.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 13:50

    Op de achterkant van de kachel zit een luikje wat met een schroef vastzit. Daarachter zit de printplaat en daarop zit een zekering van ik dacht 4 ampere. Mijn ervaring leert dat als die kapot is er vaak meer aan de hand is maar dat merk je als je die vervangt.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 14:16

    Heb even achter het luikje gekeken. Er zit inderdaad een glaszekering. Deze heb ik er uit gehaald; het hele display valt dan uit. Deze zekering is dus niet kapot.

    Dick, het is een display met 4 knoppen (in werkende stand: OFF, TEMP, PLUS, MIN). Jij hebt het over een zekering op het display. Heb het display nu voor me liggen maar kan zo geen zekering ontdekken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 14:22

    Er zit maar 1 zekering en dat is die op de printplaat, die is dus heel. Lijkt er dus op dat je display ter ziele is, je zou dat kunnen testen door deze op een andere kachel aan te sluiten om zeker te zijn.

    Ik zou naar de leverancier gaan, daar testen en bij defect een nieuw display kopen. Doet de kachel via de afstandsbediening ook niets?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 14:29

    Allereerst bedankt voor je reacties en antwoorden!!

    Daar was ik al bang voor... Ik heb deze kachel bij een particulier gekocht hier in de buurt. Weet jij toevallig een bedrijf die deze displays zou kunnen repareren?

    En nee, de afstandbediening werkt ook niet. Heb er een nieuwe batterij in gedaan. Op de AB zie je wel het rode lampje branden maar daar reageert de kachel niet op.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 14:35

    Waar woon je, België of Nederland?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 14:42

    Stieltjeskanaal, Drenthe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 14:45

    Ok, vlakbij dus. Zal eens in mijn archief spitten welke adressen ik heb. LaStufa uit Deventer is failliet maar ik geloof dat ik nog een ander adres heb. Kom ik op terug.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 14:46

    Super, alvast bedankt!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 14:53

    Probeer het hier maar eens: http://www.hetkacheltje.nl/pelletkachels.html

    Heb er een tijg geleden iets voor mijn Sideros besteld, duurde even maar keurig per post met een rekening er bij.

    Suc7
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 15:02

    Bedenk me ineens dat het ook nog aan de kabel kan liggen, door het veel openen en sluiten van het deksel kan het tot een (onzichtbare) kabelbreuk komen. Kun je testen met een multimeter, gewoon ader voor ader de weerstand meten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 16:41

    Dick,

    Ik ga even op de site kijken. Het zou heel goed kunnen dat het ligt aan een breuk in de kabel. Ik heb het display weer gemonteerd en 3 van de 4 knoppen werken weer..... Alleen de knop TEMP werkt niet. Dus het zou heel goed kunnen dat het wel een kabelbreuk is.

    Nog even een vraag over de pellets die ik gebruik. Op het moment heb ik pellets van JEKRO in gebruik. Die bevallen goed. Ik heb wel het idee dat de kachel warmer wordt met deze pellets. Als ik de kachel op 18 graden instel, verwarmt de kachel de kamer tot wel 23 graden. Beetje overdreven... Met deze buitentemperaturen zou ik denken dat je 1 zak per dag genoeg zou hebben. Dat is niet het geval helaas. Ook nu ben ik minimaal 1.5 zak per dag kwijt.

    Ik hoor het wel !!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast zo 26 feb 2012 - 16:54

    Dat het met de huidige temperatuur gauw te warm wordt is logisch, je Discovery heeft als minimaal vermogen 2 Kw en dan is het verbruik als het goed is 0,5 Kg p/u.

    Daar kun je zelf weinig aan veranderen, bij Sideros zitten alle instellingen verborgen in het menu voor de technicus. Het is mij niet gelukt om de parameters te bemachtigen, laat staan wat ze betekenen, want dat is ongeveer staatsgeheim bij Sideros. Je kunt het eens proberen bij Vincent van 't Kacheltje, vragen op welke wijze je de instellingen kunt wijzigen en anders de kachel door zijn TD laten afstellen.

    Daarom heb ik de MCZ Musa gekocht, daar kun je als gebruiker de pellettoevoer regelen en je hebt het Active System wat de kachel perfect laat branden op eender welk soort pellets.

    Suc7.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gast ma 27 feb 2012 - 23:55

    Hallo Dick,

    0.5 kg per uur zou dus betekenen dat je ongeveer 30 uur met een zak van 15 kg. zou doen. Hou het laag aan en zeg 1 dag. Dat red ik niet... Ik zal morgen even bellen met de firma die je aanraadde, kijken wat zij zeggen.

    Ik hou je op de hoogte.

    gr.

    Gesponsorde inhoud


    Electronica Sideros Discovery 8 Empty Re: Electronica Sideros Discovery 8

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 14 mei 2024 - 0:00