Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 23 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    defecte sideros gemini

    Anonymous
    Gast
    Gast


    defecte sideros gemini Empty defecte sideros gemini

    Bericht van Gast wo 18 sep 2013 - 8:42

    Mijn kachel is een Sideros Gemini. De stuurprint is defect. Als ik de stroom op af en op zet doet hij weer normaal. Ik zie op internet printen voor andere merken die kosten 150euro. De Sideros moet met een speciaal toestel van Sideros ingesteld worden Enkel op deze manier kan men de parameters aanpassen.Al van bij aanschaf heb ik geprobeerd om dit toestel te kunnen kopen,is niet gelukt.Als ik nu iemand vind die alles moet doen,hoe lang zal het duren voor hij de print heeft en wat zal de totale kost zijn met werkuren,transport enz. reeds van het begin kregen we af en toe een fout zoals de brandkorf vol pellets en niet branden,of gewoon geen ontsteking melding terwijl er wel al vuur was maar nog niet genoeg warmte op de sensor.Dan maar met een lepel de pellets eruit halen en terug laten opstarten.We hebben veel geduld gehad,dachten dit hoort er bij.

    Om nog kosten te doen aan een niet optimaal systeem daar heb ik vragen bij. Daarom heb ik nu een gaskachell van Wellstraler besteld.Ik kan alleen maar aanraden koop een kachel bij een bedrijf dat ook onderdelen op stock houd. Maar wie zegt dat ze van alle kachels ze zullen op stock houden. Er zijn veel te veel merken vrees ik. Er zijn maar enkele merken die gebleven zijn sedert ik in 2006 de Sideros kocht. Wettelijk moet er 10jaar lang onderdelen zijn,maar wat doe je er aan als er geen invoerder is! Op welke termijn wordt een pelletkachel afgeschreven voor een fabrikant?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    defecte sideros gemini Empty Re: defecte sideros gemini

    Bericht van ss do 19 sep 2013 - 12:16

    Beste Hantwerpen, ik begrijp dat je niet tevreden bent over je Sideros, maar om hier nu flauwe kul te komen vertellen, dat is er wel een beetje over. U beweert zelf dat u geen kosten wil doen, dat is uw persoonlijke zaak, u liet ook geen Sideros-hersteller komen, noch een bestek opmaken, u beweert dat niemand onderdelen heeft??? Contacteerde u dan Sideros? Uw beweringen zou u beter funderen vind ik. Het lijkt me eerder een gefrustreede teleurgestelde klachtenbrief zonder specificatie... Ongefundeerde "Antireklame" voor "de" pelletkachel.
    Vriendelijke groet en veel plezier met uw gaskachel, hopelijk raakt hij nooit defect...
    ss
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    defecte sideros gemini Empty Re: defecte sideros gemini

    Bericht van krusty do 19 sep 2013 - 12:28

    over .....onderdelen niet meer beschikbaar 

    Mijn garagist schakelde  ook over naar een ander merk!!..ja maar en dan?
    Hij wist mij te vertellen dat het bij wet verplicht is nog 10 jaar onderdelen te hebben!

    Waarschijnlijk is dit voor alle toestellen waar electronica inzit !
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    defecte sideros gemini Empty Re: defecte sideros gemini

    Bericht van ss do 19 sep 2013 - 12:31

    Neen, dat klopt niet, de A-merken stoppen in de electronica veelal bij 7jaar... Ik hoor veel over die wet, kan iemand dat eens bewijzen met een document aub?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    defecte sideros gemini Empty Re: defecte sideros gemini

    Bericht van Fleur do 19 sep 2013 - 12:32

    http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1704



    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31531
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    defecte sideros gemini Empty Re: defecte sideros gemini

    Bericht van erwin do 19 sep 2013 - 13:35

    de laatste berichten apart gezet in een topic en even de achtergrond van het sideros probleem schetsen...

    de verkopers (edelflam oostende, pellet technology bredene) gingen op de fles, sideros vind dan blijkbaar geen geinteresseerde verkopers in de regio.
    er is momenteel nog 1 verkoper voor heel vlaanderen die in limburg zit en de onderdelen kan waarborgen,
    maar die persoon kan onmogelijk de service op zich nemen voor gans belgie.. (zie ook volgend topic: Link)

    onderdelen is dus geen probleem, maar wie gaat ze plaatsen?
    geinteresseerde installateurs mogen zich alvast hier melden...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    defecte sideros gemini Empty Re: defecte sideros gemini

    Bericht van Gast wo 2 okt 2013 - 8:05

    Ik kan inderdaad nog aan alle onderdelen komen van kachel tot 2005 . Het is inderdaad soms niet makkelijk om het juist te vinden omdat er in 2008 een reorganisatie is geweest bij sideros.
    Ik denk niet dat het een slechte pelletkachel is maar dat het probleem ligt bij de slechte plaatsing en onderhoud ervan door sommige installateurs die ondertussen gestopt zijn.

    Vriendelijke groeten

    Gesponsorde inhoud


    defecte sideros gemini Empty Re: defecte sideros gemini

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo 8 mei 2024 - 20:12