Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Pellet kachel MCZ Club

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel MCZ Club Empty Pellet kachel MCZ Club

    Bericht van Gast do maa 08, 2012 12:08 pm

    Sinds gisteren staat hij er Smile Nog een beetje aan het wennen van de overgang van hout naar pellet kachel maar dit zal voor bijna alles wel lukken, echter één ding valt ons tot op heden wel wat tegen.
    Door de felheid van de vlam op sommige momenten, is het storend om tv te kijken( kachel staat naast de TV...).
    Zijn er hier gebruikers die dit ook merken of is dit kwestie van gewoon worden?
    Zijn er hier misschien mensen die daar een oplossing voor hebben? Zelf dacht ik reeds aan het ruitje niet te veel te poetsen maar daar is de vrouw niet content mee.. Surprised
    Zou er getint glas bestaan om de ruit te vervangen zodat de vlammen wat gedempt worden, of is dit geen optie?
    Ben benieuwd wat hier als reactie komt, misschien lijkt het wel een heel rare vraag Embarassed we zien wel..
    alvast bedankt voor de reacties.
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Pellet kachel MCZ Club Empty Re: Pellet kachel MCZ Club

    Bericht van Hans52 do maa 08, 2012 12:21 pm

    Persoonlijk vind ik dat niet zo'n rare vraag, want niettegenstaande ik super tevreden ben met mijn MCZ Mercury 8Kw is dat ook wel één van de puntjes die ik ook minder aangenaam vind aan een pelletkachel tov een houtkachel. De vlammen zijn idd nogal heftig en niet zo rustgevend dan het vlammenspel van een gewone houtkachel en soms stoort het me ook wel een beetje tijdens het tv kijken want die staat er ook vlakbij. Het ventilatorgeluid was in het begin toch ook eff wennen maar dat zijn we inmiddels gewoon geworden, en het is geweten dat een pelletkachel met warmeluchtventilator toch altijd wat geluid gaat maken. Dat moeten we erbij nemen vrees ik.
    Het is wel mogelijk om de vlammen wat minder heftig te laten gaan door de snelheid van de extractiemotor te verlagen maar dan is er ook wel een minder goede verbranding en wordt het ruitje ook wel vrij snel zwart. Gewoonlijk gaat dat ook gepaard met een beetje koekvorming in het brandpotje maar de vlammen zijn dan wel rustiger en lijkt het meer op een houtkachel.

    Vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel MCZ Club Empty Re: Pellet kachel MCZ Club

    Bericht van Gast do maa 08, 2012 12:38 pm

    Beste,

    Je kan perfect keramisch glas verkrijgen met een zwarte tint, dat is geen enkel probleem. Gewoon langs gaan bij je plaatselijke glas verdeler en die kan je dat wel snijden.

    groeten.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Pellet kachel MCZ Club Empty Re: Pellet kachel MCZ Club

    Bericht van Fleur do maa 08, 2012 1:00 pm

    @ vancouver1

    misschien wel de verkeerde kachel gekocht ??
    bij sommige kachels wordt de vlam naar de achter en zijkanten gestuurd door een plaatje in de branderpot die eigenlijk als dienst heeft om de koolmonoxide uitstoot te verminderen ,vlam laait niet hoog op en zeker niet op de laagste standen p1 p2.
    glas in ovens is ook fumee-glas


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel MCZ Club Empty Re: Pellet kachel MCZ Club

    Bericht van Gast do maa 08, 2012 1:44 pm

    'T ja, op stand 1 en 2 is dit idd. aanvaardbaar, maar vanaf stand 3 wordt het storend tijdens TV kijken. Stand 3 zou nog gaan als je gewoon in het salon zit, zonder TV. We hebben hem nog maar één dag, dus misschien nog een beetje zoeken naar de beste stand voor ons.... Heb alvast even de installateur gevraagd of het mogelijk zou zijn een ander glas te verkrijgen die meer getint is..

    Gesponsorde inhoud


    Pellet kachel MCZ Club Empty Re: Pellet kachel MCZ Club

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 1:54 pm